Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

På Sunday, April 30, 2017 den 1.31, Mystix skrev:

Hun må nok komme med en smule mer troverdige historier.  Oppegående folk tror jo ikke på slikt.....Sier litt om henne, siden hun innbiller seg at vi biter på.  :fnise:

Det var jo helt åpenbart en spøk/ironisk kommentar? Tror ikke hun kunne forestille seg at noen trodde det var alvorlig ment, men ser jo av kommentarene at noen faktisk trodde det var en virkelig historie :rolleyes:

Anonymkode: c546d...e45

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et par år siden: Et brudepar som skulle ha stort bryllup over en helg hvor absolutt alle gjester måtte overnatte på hotellet bryllupsmiddagen skulle være på. Men brudeparet hadde GLEMT å få bekreftet hotellreservasjonen. Så det var plutselig ikke rom til all ble det oppdaget noen måneder i forkant. Og gjester ble lagt inn både her og der. La en demper på helgen kan du si når folk som  faktisk hadde reservert egne rom plutselig ble flyttet på til felles boenheter med andre ... maten og vielsen var i det minste flott, men tror ikke brudeparet tok inn over seg hvor mye de hadde tråkket i salaten. De burde endret lokasjon når gjestene som hadde brukt masse tid og krefter på å reise til bryllupet ikke fikk skikkelig overnatting. 

Anonymkode: b1541...82c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et par år siden: Et brudepar som skulle ha stort bryllup over en helg hvor absolutt alle gjester måtte overnatte på hotellet bryllupsmiddagen skulle være på. Men brudeparet hadde GLEMT å få bekreftet hotellreservasjonen. Så det var plutselig ikke rom til all ble det oppdaget noen måneder i forkant. Og gjester ble lagt inn både her og der. La en demper på helgen kan du si når folk som  faktisk hadde reservert egne rom plutselig ble flyttet på til felles boenheter med andre ... maten og vielsen var i det minste flott, men tror ikke brudeparet tok inn over seg hvor mye de hadde tråkket i salaten. De burde endret lokasjon når gjestene som hadde brukt masse tid og krefter på å reise til bryllupet ikke fikk skikkelig overnatting. 

Anonymkode: b1541...82c

Godt det ble oppdaget før selve helgen da.

Anonymkode: 74492...9a7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vennegjengen ble delt. Noen fikk komme på middag, resten på kaffe. Kaffegjengen hadde mange timer å vente etter vielsen. Heldigvis spiste vi.... Vi kaffegjestene kom som avtalt kl 2000. Da var middagen ikke ferdig..... satt ute i en gang fram til kl 2200! Til kaffe ble det satt fram to!kaker. Jeg var høygravid. Måtte gå fra festen kl 2300. Innom Narvesen for å kjøpe en pølse på vei hjem. 

Anonymkode: 29455...7fb

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/7/2015 den 3.09, Adipose skrev:

Min er ikke sånn kjempedrøy, den er egentlig mest komisk.

 

Når jeg og min kjære mann, som jeg fortsatt synes høres rart ut, så jeg kaller han fortsatt kjæresten\samboeren min(noe han syns er greit. Han gjør det samme selv) skulle gifte oss, bestemte vi oss for en low key affære. Selve vielsen skulle foregå med bare forloverene våre på rådhuset, og så skulle vi ha middag med den nærmeste familien etterpå. Bestemoren hans var åpenbart ikke fornøyd med dette XD Under absolutt hele middagen klagde hun ganske høylytt, og siden vi bare var 15 stykker, gikk det ikke akkurat ubemerket hen. Vi hadde leid et lite, koselig vertshus med sengeplasser, siden noen av dem måtte reise et lite stykke, det syns hun var "fuktig, trangt og mørkt". Så hadde vi laget maten selv, i og med at vi var såpass få, og mange av dem har allergier og spesielle behov. "Nei, dette var ikke akkurat Hellstrøm!" utbrøt hun etter en gaffel av hovedretten. Og nei, det var det nok ikke, men vi hadde mye å ta hensyn til. Det var én veganer, to vegetarianere, to barn og en med laktoseintoleranse, så vi prøvde liksom vårt beste. Vi droppet forrett, for vi kom ikke på noe som kunne passe de fleste. Til hovedrett lagde vi en stor bolle salat, med litt pasta og hjemmelaget pesto. De som spiste kjøtt fikk kylling til. Til dessert lagde vi pavlova med pisket soyakrem og bær. Da fikk veganeren bare krem og bær, mens de andre kunne spise pavlova. Så vi syns vi løste det ganske greit med tanke på alle som måtte tas hensyn til. Men ho bæssmor satt igjennom hele måltidet og klagde på at "det hadde jo gjort seg med noen poteter", og "saus skal ikke være grønn, det er udelikat". Desserten gadd hun ikke smake på, for det var bare "luft med bær på". Nuvel. På et eller annet tidspunkt ble faren min litt krass tilbake, og da brukte hun 20 minutter på å snakke med sidemannen sin, som har skjegg, om at"menn med skjegg har som regel dårlige manérer". Det hele endte med at hun gikk og la seg når hun spurte om når vi skulle vies, og vi sa at vi hadde gjort drt tidligere på dagen på rådhuset. Kjerringa har aldri vært religiøs før, men plutselig hadde hun er problem med at det ikke hadde skjedd i kirken, og det siste jeg hørte at hun mumla før mannen hennes geleidet henne ut var at "jesusbarnet gråter". Fikk også på pukkelen for at jeg ikke var hvit brud. Vi andre klarte til tross for dette og kose oss, og bestefaren til mannen min kom morgenen etter og ba om unnskyldning for oppførselen hennes. Det ble jo egentlig bare teit når hun holdt på sånn hele kvelden, så det ødela ikke noe sånn sett, men toppen på kransekaka kom et par uker senere.

 

Siden vi hadde bryllupet vårt utenfor hjemmet, og vi skulle dra rett på bryllupsreise dagen etter etter at gjestene hadde dratt, hadde vi gitt beskjed om at de som ville gi oss bryllupsgaver kunne gå i én butikk nede på senteret og kjøpe dem der. Vi hadde lagd en avtale med dem om at de fikk en liste over hva vi trengte og ønsket oss, og at gjestene da eventuelt kunne betale, også hentet vi det når vi kom hjem igjen. Det er også noen i familien vår som ikke har så god økonomi, og vi syns da det var greit og fjerne "gavepresset", siden alt blir så synlig når det er så få gjester. Når vi kom hjem ringte vi butikken og spurte om det var noen som hadde kjøpt gaver. Det var det, så vi dro ned. Mannen min liker og bake og lage mat, så han hadde ønsket seg en sånn KitchenAid maskin, og den skulle helst være svart. Han er ganske opptatt av dette med farger og matching. Så det hadde butikken fått beskjed om. Det meste annet på lista var i rustfritt stål. Og tror du pokker ikke bestemor da har valgt å kjøpe den éne tingen han har spesifisert farge på, og best om at de skal sette av den HVITE, fordi hun syns at bryllupet hadde vært mørkt nok XD

 

Det var ingen krise, og vi er selvfølgelig takknemlige for at hun ville kjøpe en såpass dyr gave til oss. Vi hadde jo sett for oss at flere kanskje skulle spleise på den hvis den ble kjøpt, og egentlig regnet med at den ble for dyr uansett. Men det ble jo ganske komisk at hun skulle "ta igjen" ved å gi oss en hvit kjøkkenmaskin XD Vi fikk den dog i svart allikevel.

Hun høres ut som hun er dement?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/4/2016 den 18.46, Leo skrev:

Kom plutselig på at jeg for en liten mannsalder siden var i et bryllup i en liten landsens kirke i Danmark hvor presten var så full at han falt ned fra prekestolen og måtte plukkes opp og støttes av to mann mens han forrettet selve vielsen. Det var visst ikke første gangen, men danskene tok det med stor ro. Paret ble gift og ingen skade skjedd :sprettoy:

Det måtte jo bsre vært i danmark. Tror dansker syns slikt er festlig

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, det beste. Kanskje min egen bryllupsselskaps entré.

Lagt den ut på youtube, klippet er under så kan dere dømme selv :-)

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akward🙈

Anonymkode: 62f16...3b7

Jeg synes det var kult og kreativt jeg :)

Anonymkode: c2948...29a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var kult og kreativt jeg :)

Anonymkode: c2948...29a

Hehe😆

Anonymkode: 62f16...3b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2017 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Vennegjengen ble delt. Noen fikk komme på middag, resten på kaffe. Kaffegjengen hadde mange timer å vente etter vielsen. Heldigvis spiste vi.... Vi kaffegjestene kom som avtalt kl 2000. Da var middagen ikke ferdig..... satt ute i en gang fram til kl 2200! Til kaffe ble det satt fram to!kaker. Jeg var høygravid. Måtte gå fra festen kl 2300. Innom Narvesen for å kjøpe en pølse på vei hjem. 

Anonymkode: 29455...7fb

Håper bruden forstod hun dreit seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2017 den 18.35, Maleficenta skrev:

Hun høres ut som hun er dement?

Du setter diagnose ut i fra et innleg på kg? Jeg jobber med demente og tenker heller at dette er en vrang, bortskjemt gammel dame som vet å surve når hun ikke får viljen sin.

Anonymkode: 76a61...cf1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, npxnaish skrev:

Tja, det beste. Kanskje min egen bryllupsselskaps entré.

Lagt den ut på youtube, klippet er under så kan dere dømme selv :-)

 

Klarer ikke folk å være litt tradisjonelle når det gjelder bryllup. Dette stuntet til brudeparet er bare harry og oppbrukt

Anonymkode: 04788...73d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke folk å være litt tradisjonelle når det gjelder bryllup. Dette stuntet til brudeparet er bare harry og oppbrukt

Anonymkode: 04788...73d

La vel folk gjøre som de ønsker selv vel? Hvorfor mener du det er opp til deg å bedømme hvordan bryllupet til andre mennesker skal være?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2017 den 18.35, Maleficenta skrev:

Hun høres ut som hun er dement?

Nei, hun høres ut som hun er bortskjemt

Anonymkode: 04788...73d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, npxnaish skrev:

Tja, det beste. Kanskje min egen bryllupsselskaps entré.

Lagt den ut på youtube, klippet er under så kan dere dømme selv :-)

 

Oppbrukt i min bok. Men hvis dere og gjestene satte pris på det, så er det selvsagt flott!

Onkelen min gjorde noe lignende i 60årsdagen sin.

Anonymkode: fe6c6...9c6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppbrukt i min bok. Men hvis dere og gjestene satte pris på det, så er det selvsagt flott!

Onkelen min gjorde noe lignende i 60årsdagen sin.

Anonymkode: fe6c6...9c6

Du tenkte det var en hyggelig kommentar å komme med?

Anonymkode: c546d...e45

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, npxnaish skrev:

Tja, det beste. Kanskje min egen bryllupsselskaps entré.

Lagt den ut på youtube, klippet er under så kan dere dømme selv :-)

 

Herregud så kleint! Og dere bare MÅTTE legge det ut på YouTube etterpå? :P

Anonymkode: a658e...0e2

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formelt bryllup uten underholdning utenom et ishotell... og de ble litt "skuffet" når man ikke hadde gaver som var spesielt verdifult.
Var litt musikk også, men...... ingenting annet. o.O 
De skiltes året etterpå også... veldig interessant...... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...