Gå til innhold

Er det ikke rart...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Og så er også denne tråden her inne på Relgion og livssyn blitt en aggressiv kamp for å bevise at religion er rota til alt ondt.

Tipper det ikke tar lang tid før den andre ekstreme fløyen griper ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Og så er også denne tråden her inne på Relgion og livssyn blitt en aggressiv kamp for å bevise at religion er rota til alt ondt.

Tipper det ikke tar lang tid før den andre ekstreme fløyen griper ordet.

Nå må du jo ikke blande tro og religion. Den mest utbredte holdningen blant ikke-troene er at religion er ondskap, mens tro bare er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du jo ikke blande tro og religion. Den mest utbredte holdningen blant ikke-troene er at religion er ondskap, mens tro bare er dumt.

Enig. Har jeg blanda dem? :klø: Det er religion som drøftes i innleggene over (side 1).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Da utfordrer jeg deg å nevne en krig i nyere tid hvor lederen ikke har brukt politisk religion eller religiøs politikk i sin krigføring.

1 Verdenskrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Utrolig mange bruker religionen sin som unnskyldning for å presse gjennom sine egne meninger. Hvis man ser til hjertet av de aller fleste trosretninger handler de om kjærlighet og fred, men mange er bare ute etter å bevise at de har rett og at de andre har valgt feil. Det er veldig trist.

Det er jo ikke bare de som bruker religionen som unnskyldning. De som ikke tro på noe er jo like hissige i sin måte å prøve å få frem det de mener.

Jeg leser jo andre steder her inne også og det er ingen som er tilnærmet lik dette overhode.

Det er godt at de ikke diskuterer med hverandre IRL. Hadde vel tatt kverken på hverandre vel.

Jammen rart. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og så er også denne tråden her inne på Relgion og livssyn blitt en aggressiv kamp for å bevise at religion er rota til alt ondt.

Tipper det ikke tar lang tid før den andre ekstreme fløyen griper ordet.

He he. Jeg har bare ventet på det. Kom ikke som noen bombe! :skratte:

Det virker som det er overtall av selvhøytidelige bedrevitere fra alle leire her gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diskusjonene om religion og kristendom kunne gått fredeligere for seg om det ikke var for alle disse bedreviterne, som ikke forstår seg på dette i det hele tatt, men som ser sitt snitt til å kjekke seg lite grann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonene om religion og kristendom kunne gått fredeligere for seg om det ikke var for alle disse bedreviterne, som ikke forstår seg på dette i det hele tatt, men som ser sitt snitt til å kjekke seg lite grann.

For ikke å snakke om de som kaster stein..... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om de som kaster stein..... :lur:

i glasshus....

(Det med å kaste stein er jo et kjent tradisjon innen religion, men jeg tenkte at du snakker om glasshus og ikke et hode)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i glasshus....

(Det med å kaste stein er jo et kjent tradisjon innen religion, men jeg tenkte at du snakker om glasshus og ikke et hode)

Da tenkte du helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonene om religion og kristendom kunne gått fredeligere for seg om det ikke var for alle disse bedreviterne, som ikke forstår seg på dette i det hele tatt, men som ser sitt snitt til å kjekke seg lite grann.

Helt enig. Hvorfor gir du deg ikke med denne oppførselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tilnærmet umulig å ha interessante debatter om religiøse temaer her (og andre steder, f.eks diskusjon.no), fordi uansett hva man spør om, så vil det alltid komme noen og si hvor tåpelig og idiotisk religion er. Det er både off-topic, respektløst og ødeleggende for enhver interessant debatt.

Og siden jeg vet noen kommer til å reagere, her er teskje-varianten:

- Hvis jeg spør "Hva synes du om religion?", så ville et slikt svar vært ok. Hvis jeg spør om et spesfikt spørsmål om engler, tarotkort, buddhisme, bibelsitater el.lign, så er et slikt svar off-topic, respektløst og ødeleggende for debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tilnærmet umulig å ha interessante debatter om religiøse temaer her (og andre steder, f.eks diskusjon.no), fordi uansett hva man spør om, så vil det alltid komme noen og si hvor tåpelig og idiotisk religion er. Det er både off-topic, respektløst og ødeleggende for enhver interessant debatt.

Og siden jeg vet noen kommer til å reagere, her er teskje-varianten:

- Hvis jeg spør "Hva synes du om religion?", så ville et slikt svar vært ok. Hvis jeg spør om et spesfikt spørsmål om engler, tarotkort, buddhisme, bibelsitater el.lign, så er et slikt svar off-topic, respektløst og ødeleggende for debatten.

Jeg har valt å utheve noe av svaret ditt, og tillater meg å omformulere litt:

Det er tilnærmet umulig å ha interessante debatter om religiøse temaer her (og andre steder, f.eks. diskusjon.no), fordi uansett hva man mener om noe, så vil det alltid komme noen og si hvor tåpelig og idiotisk ateisime, evolusjon og vitenskap er. Det er både off-topic, respektløst og ødeleggende for enhvert interessant debatt.

Du har din standard for hva som er off-topic, respektløst og ødeleggende for debatten, men nå er det en gang ikke du, ei heller jeg, som setter standarden på KG - så at andre diskuterer annerledes må nesten både du og jeg finne oss i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å diskutere "annerledes" og å diskutere off-topic. Det blir akkurat det samme som hvis noen diskutere spesifikke temaer innenfor evolusjonsteorien, og noen kommer og forteller at dette bare er løgn og oppspinn. Eller man spør om oppskrift på en god grønnsakssuppe, og får svar om at hvor fælt en slik suppe smaker osv.

Leste du andre delen av innlegget mitt? ;)

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leste du andre delen av innlegget mitt? ;)

Ja, og det svarte jeg da også på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har vi ganske så forskjell oppfatning om hva som er off topic - for ikke å snakke om normal folkeskikk. Og siden det er ser ut, utfra svært mange tråder her på forumet, at mange har samme oppfatning som deg, så har jeg sluttet å se på KG (og enkelte andre steder) som forum hvor jeg kan diskutere seriøse temaer.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har vi ganske så forskjell oppfatning om hva som er off topic - for ikke å snakke om normal folkeskikk. Og siden det er ser ut, utfra svært mange tråder her på forumet, at mange har samme oppfatning som deg, så har jeg sluttet å se på KG (og enkelte andre steder) som forum hvor jeg kan diskutere seriøse temaer.

KG er ikke bedre enn Nettby og andre useriøse foraer. Prøver selv å la være men kjenner jeg til tider blir så muntert provosert av folks gjennomsnittlige fundamentale tiltro til sin egen ufeilbarlige fortreffelighet at jeg bare må...

De som roper høyest er som regel de som vet minst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes det er litt morsomt jeg.... å se hvor mange innlegg et går før en eller annen hisserseg opp og begynner å bli aggressiv.

Det pleier ikke vare så veldig lenge.

Jeg har heller ikke noen tro på at det går an å ha en seriøs diskusjon her inne. det tok ikke så lang tid før jeg oppfattet det, men får ta det for det det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...