Gå til innhold

Er det ikke rart...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

er det mer krangling, usaklige innlegg og sure oppstøt, enn i noen av de andre? Er det rart det blir krig her i verden. Man klarer jo ikke å diskutere saklig, uten å måtte slenge dritt frem og tilbake på nettet en gang! Underlig fenomen... eller er det sånn menneskeheten er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nattpasta

Veldig enig. Det er her det burde være forståelse og nestekjærlighet. Men det er det ikke så mye av.

Derfor er jeg sjelden innom, selv om jeg er troende og skulle trives nettopp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
er det mer krangling, usaklige innlegg og sure oppstøt, enn i noen av de andre? Er det rart det blir krig her i verden. Man klarer jo ikke å diskutere saklig, uten å måtte slenge dritt frem og tilbake på nettet en gang! Underlig fenomen... eller er det sånn menneskeheten er?

Ja, det er sånn vi mennesker er. Det er mange av de som skriver inn her som mener at religion alltid har vært og er det største opphavet til kriger.

Det er vel fordi man krangler om religion og det jo nettopp det som gjøres her inne. Aggresjonen bare tyter frem når det kommer til religiøse tanker og spørsmål rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Tror nok ikke det gjelder kun for religion, men for alt som mennesker er mer enn normalt opptatt av eller brenner for.

Men man ser det jo mer innenfor religion.

Mennesker tror så sterkt på en ting, også kommer det andre inn i bildet og forteller at de mener det er feil.

Religion er også noe som ikke kan bevises så derfor blir det ofte ord mot ord, og begge parter vil gjerne bevise at de har rett.

Heldigvis så finnes det mennesker som er opptatt av religion, men samtidig er åpne for andres synspunkter og meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
er det mer krangling, usaklige innlegg og sure oppstøt, enn i noen av de andre? Er det rart det blir krig her i verden. Man klarer jo ikke å diskutere saklig, uten å måtte slenge dritt frem og tilbake på nettet en gang! Underlig fenomen... eller er det sånn menneskeheten er?

Hadde det vært et rent politisk forum her inne. Så ville det vært like kranglete og usakelig og sure innlegg som det er her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
er det mer krangling, usaklige innlegg og sure oppstøt, enn i noen av de andre? Er det rart det blir krig her i verden. Man klarer jo ikke å diskutere saklig, uten å måtte slenge dritt frem og tilbake på nettet en gang! Underlig fenomen... eller er det sånn menneskeheten er?

Har du sett på aktuelle saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest agnostiker

Det er ikke overraskende at det er nettopp her i dette forumet det er mye krangling. Det er jo slik ellers også. Religion er knyttet til sterke følelser, enten man tror eller ikke.

Uten religion, hadde jorda vært et mye fredeligere sted å være på, det er jeg ikke i tvil om. Mennesker prøver fortsatt å leve etter en eventyrbok som ble skrevet for flere tusen år siden, til tross for at vi er i 2009. Ikke rart det blir mye krøll... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Uten religion, hadde jorda vært et mye fredeligere sted å være på, det er jeg ikke i tvil om.

Om du virkelig tror det, Så er du veldig naiv om ikke religion hadde eksistert så hadde vi bare funnet noe annet og krangle om...

Det er trist og se denne naiviteten som lever på KG. Det hadde vært like mye vold og krangling uten religion. Vi hadde bare kranglet om andre ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig. Det er her det burde være forståelse og nestekjærlighet. Men det er det ikke så mye av.

Derfor er jeg sjelden innom, selv om jeg er troende og skulle trives nettopp her.

Om du mener at det å være troende er ensbetydende med å vise forståelse og nestekjærlighet, så er det nettopp du som burde være her inne. Du kunne vært en fin motvekt til dommedagskreasjonistene som dominerer med sine mer eller mindre fordekte angrep på oss som ikke deler deres tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vi hadde bare kranglet om andre ting

Som hva? Det eneste jeg kan tenke meg er politikk, og da når debatten bryter ut mellom to ekstreme retninger. Hva annet er det å krangle om egentlig, som kan føre oss til voldelige konflikter? Jeg har til gode å se noen starte krig på vegne av Elvis eller Tolkien, eller Fiat. Bare for å nevne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Om du virkelig tror det, Så er du veldig naiv om ikke religion hadde eksistert så hadde vi bare funnet noe annet og krangle om...

Det er trist og se denne naiviteten som lever på KG. Det hadde vært like mye vold og krangling uten religion. Vi hadde bare kranglet om andre ting

Det er jeg tilbøyelig til å være enig med deg. Vi hadde nok funnet andre ting å krangle om. Det ser ut til at vi mennesker er laget slik at vi ikke klarer å la vær. Det gjelder da, som alt annet, ikke alle selvfølgelig.

:skratte:

Jeg er jo perfekt, lager aldri bråk og krangler aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Som hva? Det eneste jeg kan tenke meg er politikk, og da når debatten bryter ut mellom to ekstreme retninger. Hva annet er det å krangle om egentlig, som kan føre oss til voldelige konflikter? Jeg har til gode å se noen starte krig på vegne av Elvis eller Tolkien, eller Fiat. Bare for å nevne noe.

De fleste store kriger er ikke started pga religion. Men pga ønske om og utivde grensene til landet eller legge land under seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Uten krig og krangling - ville vi da visst hvordan det var å ha fred og vennlighet?

Man kan ikke vite hva lyset er om man ikke har sett mörket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
De fleste store kriger er ikke started pga religion. Men pga ønske om og utivde grensene til landet eller legge land under seg

Joda, sett fra ledernes perspektiv selvsagt, men for å få folket bak seg er det vanlig å utnytte deres religiøse eller politiske overbevisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Uten krig og krangling - ville vi da visst hvordan det var å ha fred og vennlighet?

Man kan ikke vite hva lyset er om man ikke har sett mörket ;)

Stikkordet er moderasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Joda, sett fra ledernes perspektiv selvsagt, men for å få folket bak seg er det vanlig å utnytte deres religiøse eller politiske overbevisning.

Ja men det er ikke det samme som at religion er grunnen til krig.

De eneste kriger som man kan si startet pga religion er korstogene. Og krigen mot terror. Men borsett fra det har så og si ingen krig startet pga religion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Ja men det er ikke det samme som at religion er grunnen til krig.

De eneste kriger som man kan si startet pga religion er korstogene. Og krigen mot terror. Men borsett fra det har så og si ingen krig startet pga religion

Det er lite maktsyke ledere får gjort uten religion, og på den måten er det religion som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er lite maktsyke ledere får gjort uten religion, og på den måten er det religion som er problemet.

Naive menneske , Faktisk ut av de største krigene har ikke lederen brukt religion som overbevsning.

Jeg blir skremt av alle naive mennesker som finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D-shol

Utrolig mange bruker religionen sin som unnskyldning for å presse gjennom sine egne meninger. Hvis man ser til hjertet av de aller fleste trosretninger handler de om kjærlighet og fred, men mange er bare ute etter å bevise at de har rett og at de andre har valgt feil. Det er veldig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Naive menneske , Faktisk ut av de største krigene har ikke lederen brukt religion som overbevsning.

Jeg blir skremt av alle naive mennesker som finnes

Da utfordrer jeg deg å nevne en krig i nyere tid hvor lederen ikke har brukt politisk religion eller religiøs politikk i sin krigføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...