Gå til innhold

Skolen overdriver

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Men ovenfor den gjesten som da påstår at ondskap er en drivende kraft bak det offentliges arbeid, så beklager jeg ingenting. For nøyaktig sånn høres det ut når foreldre overhodet ikke ser sin egen situasjon og bare synes alle andre er teite....

Enig med deg. Jeg kjenner en mor av den sorten der. Hun klager høyt og masse på et udugelig barnevern, den håpløse skolen, elendige PPT, ubrukelige BUP osv. Det er noe galt med alle. Enten har de ikke gjort nok for barnet hennes, eller så har de gjort helt feil ting. Uansett blir det galt. Moren ser ikke sin egen ødeleggende rolle i dette i det hele tatt. Alle som prøver å antyde at hun selv kanskje kunne gjort noe annerledes blir stemplet som idioter som ikke skjønner noe som helst. Det er rimelig meningsløst å diskutere med sånne personer, så jeg velger heller å trekke meg unna i størst mulig grad.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg påpeker at i mitt tilfelle var det ondskap, de hevet seg over meg, gikk i mot meg og skrek til meg på møter. Hadde gjort alt for å møte dem med respekt og ydmykhet, det var ikke nok. Det gikk så langt at involverte har fått beskjed, lurer på om en av dem har mistet stillingen. Sier ikke at dette er vanlig, jeg har vært veldig uheldig. Likevel, mennesker kan vite at slike ting kan skje.

Okeeeeeiiii, det er deg igjen ja. Burde skjønt det.

*lusker meg ut av tråden da det er komplett umulig å diskutere med personer med fullstendig mangel på selvinnsikt*

Gjest Gjest
Skrevet
Enig med deg. Jeg kjenner en mor av den sorten der. Hun klager høyt og masse på et udugelig barnevern, den håpløse skolen, elendige PPT, ubrukelige BUP osv. Det er noe galt med alle. Enten har de ikke gjort nok for barnet hennes, eller så har de gjort helt feil ting. Uansett blir det galt. Moren ser ikke sin egen ødeleggende rolle i dette i det hele tatt. Alle som prøver å antyde at hun selv kanskje kunne gjort noe annerledes blir stemplet som idioter som ikke skjønner noe som helst. Det er rimelig meningsløst å diskutere med sånne personer, så jeg velger heller å trekke meg unna i størst mulig grad.

Vel, er en mor som ALDRI klagde. Som møtte dem og roste dem for arbeidet de uførte. Jeg var ydmyk, men de prøvde å fremstille meg for ett menneske jeg ikke var. Jeg er reflektert og ser egne feil, likevel gikk de i mot meg. Har fått en beklagelse fra skolen.

Gjest Gjest
Skrevet
Okeeeeeiiii, det er deg igjen ja. Burde skjønt det.

*lusker meg ut av tråden da det er komplett umulig å diskutere med personer med fullstendig mangel på selvinnsikt*

Jeg har mye selvinnsikt.

Har fått en unskyldning fra involverte som herjet med meg uten grunn, bør da være bevis nok at det kan gjøres feil.

Gjest Gjest
Skrevet
Og det jeg tenker, når jeg ser din diskusjon med Vera, er at kun skyldige har et så stort behov for å gå i forsvar.

Jeg er nedlatende her og nå, Vera har ikke vert i nærheten av det.

På hvilken måte er du nedlatende?Dårlig forsøk var det ihvertfall.Vera greier da å svare for seg.Veldig vanskelig å forstå hva du prøver å formidle.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke sant at kun skyldige har behov for å gå i forsvar. Når mennesker prøver å fremstille deg for noe du ikke er og barnet ditt utreagerer pga feilbehandling kjemper du med nebb og klør. Når barnet ditt har en nevrologisk sykdom og du får skylden for det har du det steintøft.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke sant at kun skyldige har behov for å gå i forsvar. Når mennesker prøver å fremstille deg for noe du ikke er og barnet ditt utreagerer pga feilbehandling kjemper du med nebb og klør. Når barnet ditt har en nevrologisk sykdom og du får skylden for det har du det steintøft.

Vi er bare mennesker, og vil det beste for barna våre. La oss møtes og diskutere i ro og mak det som er det beste for barnet i stedet for å krangle eller stigmatisere hverandre.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi er bare mennesker, og vil det beste for barna våre. La oss møtes og diskutere i ro og mak det som er det beste for barnet i stedet for å krangle eller stigmatisere hverandre.

Dette var veldig fint sagt.Fikk meg til å slappe av etter å ha lest alle innleggene:)

Gjest Gjest
Skrevet
Dette var veldig fint sagt.Fikk meg til å slappe av etter å ha lest alle innleggene:)

:) slik det skal være, vi vil jo bare det beste for dem.

Gjest Gjest_Gothica_*
Skrevet

Hei frustrert mamma, jeg kan ikke komme med så mye gode råd. Men jeg vil tipse om Norsk gothforum, et internettforum for norske alternative. Veldig koselig side med inkluderende miljø :)http://forum.gothcity.no Kanskje noe for datteren din om hun ønsker å bli bedre kjent med andre alternative? :)

(håper ikke moddene ser på dette som et reklameinnligg, for det er det ikke ment som! Men jeg har vært i samme situasjon som TS sin datter og har fått mange venner på det forumet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...