Gå til innhold

Omsorgsvikt?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok mange flere som røyker seg en joint i ny og ne enn det de fleste tror. I alle samfunnsklasser. At en blir meldt til BV av en venn blir for dumt.

Tenk om du ødelegger for denne vennen din da? Tenk om barnet blir tatt bort fra faren sin? For å ta seg en joint når barnet har lagt seg.. Nei vet du hva..

Kanskje noen burde bli flinkere til å passe sine egne saker og holde seg borte fra ting som a) ikke har noe med dem å gjøre og b) ikke har peiling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hva er det med deg egentlig?Les innlegget før du svarer da!Skjønner ikke hvorfor du til stadighet prøver å snu og vende på alt;og sammenlikner med ditten og datten!Virker veldig umoden.

Jeg vet ikke helt hvem som virker umoden her jeg :skratte:

Det virker som du ikke er istand til å følge argumentene til Marlo og svare på de, så da velger du å si blablabla som en treåring.

Virker ikke som det er Marlo som har drept hjernecellene sine her, kanskje du er hasjrøyker? :fnise:

Kanskje jeg synes at det er feil at folk som ikke klarer å uttrykke seg på en sivilisert måte får ha barn, jeg tror jeg må si fra til barnevernet :klaske::fnise:

Bruk tiden din på å utvide dine egne horisonter i stedet for å blande seg opp i andre sine avgjørelser du.

Sitat fjernet.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Phaedra, mod

Gjest Gjest
Skrevet

OI her var det mange usaklige innlegg!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet ikke helt hvem som virker umoden her jeg :skratte:

Det virker som du ikke er istand til å følge argumentene til Marlo og svare på de, så da velger du å si blablabla som en treåring.

Virker ikke som det er Marlo som har drept hjernecellene sine her, kanskje du er hasjrøyker? :fnise:

Kanskje jeg synes at det er feil at folk som ikke klarer å uttrykke seg på en sivilisert måte får ha barn, jeg tror jeg må si fra til barnevernet :klaske::fnise:

Bruk tiden din på å utvide dine egne horisonter i stedet for å blande seg opp i andre sine avgjørelser du.

Sitat fjernet.

Phaedra,mod

Og det sier du!Du som ikke gjør annet enn å fnise og klaske!

Skrevet

Du får holde oss orientert, ts. Jeg støtter iallefall avgjørelsen din.

Gjest Gjest
Skrevet
Er dere seriøse med trådstarter?!

Hasj er faktisk ULOVLIG og TS - du bør ta kontakt med barnevernet og ihvertfall melde ifra om din bekymring pga hasjbruk. barnevernet klarer helt fint å se selv om de vil kalle det omsorgssvikt eller ikke, men JA, du bør melde ifra!

det er ikke barnev som håndhever loven,men politiet.

Gjest Gjest
Skrevet
Er dere seriøse med trådstarter?!

Hasj er faktisk ULOVLIG og TS - du bør ta kontakt med barnevernet og ihvertfall melde ifra om din bekymring pga hasjbruk. barnevernet klarer helt fint å se selv om de vil kalle det omsorgssvikt eller ikke, men JA, du bør melde ifra!

Min nabo kjørte 10 km for fort i dag med bana i baksetet,noe som skjer ofte. Du vet bare 10 km for fort får alvorlige konsekvenser i en evt bilulykke.

HVEM KONTAKTES? BV? POLITI?

HAN HAR POKERKVELDER DA BARNA HAR LAGT DEG, DE SPILLER KUN OM KRONESTYKKER DA DET ER LOV,MEN DE TAR EN DRAM ELLER TO SOM ER HJEMMEBRENT. RINGE BV?

dESSUTEN SERVERER HAN ELGKJØTT TIL MAT ETTER TJUVSLAKT. ELGEN LIGGER I FRYSEREN, SÅ DET BLIR DIN PÅSTAND? POLITI OG BARNEVERN? UNGER BOR MED EN TYV!

MOR TIL BARNEA RØYKER HASJ PGA MS. DA FUNGERER HUN, ALTERNATIVT ER DOP FRA LEGEN SOM GJØR HENNE UEGNET SOM MOR.RINGE BÅDE BV OG POLITI?

Gjest Gjest
Skrevet
Min nabo kjørte 10 km for fort i dag med bana i baksetet,noe som skjer ofte. Du vet bare 10 km for fort får alvorlige konsekvenser i en evt bilulykke.

HAN HAR POKERKVELDER DA BARNA HAR LAGT DEG, DE SPILLER KUN OM KRONESTYKKER DA DET ER LOV,MEN DE TAR EN DRAM ELLER TO SOM ER HJEMMEBRENT. RINGE BV?

dESSUTEN SERVERER HAN ELGKJØTT TIL MAT ETTER TJUVSLAKT. ELGEN LIGGER I FRYSEREN, SÅ DET BLIR DIN PÅSTAND? POLITI OG BARNEVERN? UNGER BOR MED EN TYV!

MOR TIL BARNEA RØYKER HASJ PGA MS. DA FUNGERER HUN, ALTERNATIVT ER DOP FRA LEGEN SOM GJØR HENNE UEGNET SOM MOR.RINGE BÅDE BV OG POLITI?

Hva vil du frem til egentlig?Fatter ikke poenget ditt.

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer du på hvem det er mest fornuftig av ts å kontakte i forhold til hasjmisbruk?

Skrevet (endret)
Så var det dette med drama queens igjen.

Jeg kan ikke svare for personen du svarer, men jeg har selv vært på LAR og syns ikke det h*n skrev var ille på noen som helst måte.

Jeg skjønte poenget med det som ble skrevet.

Og du snakker om at hasj kan føre til likegyldighet. Alkohol kan også føre til personlighetsendring. Og alkohol er samtidig mye mer avhengighetsskapende enn hasj!

Jeg ville ikke bekymret meg over dette med mindre foreldrene røyka med barna i rommet, men jeg ville bekymret meg om foreldrene drakk alkohol i barnets nærvær også.

Vel ...vi var jo nesten 400 på konferansen, og vi har nok mange forskjellige perspektiver å se hasjrøyking fra. Men...nåe en av landets fremste eksperter på nevrobiologi forteller om skadevirkninger av hasj lurer jeg på hvilket perspektiv som er ditt.

Forøvrig ser jeg at du trekker en tråd til alkohol - hadde du lest innlegget mitt ser du kanskje at jeg bruker begrepet dysfunksjonelle familier, og det betyr familier som ikke fungerer av forskjellige årsaker, feks alkohol, psykiatri osv.

Flott, dette står det respekt av :)

Jeg har selv vokst opp med en far som røyka hasj hver dag, og for meg var det et helvete. Jeg fikk en alvorlig depresjon til slutt! Så du gjør det eneste riktige. Lykke til og la oss få høre hvordan det går etterhvert :)

Nettopp...en vanlig skade hos barn i dysfunksjonelle familier. Ser ut til at det er mange som frykter at TS sin venn skal bli skadelidende - det er forsvinnede lite engasjement i barnets situasjon, noe som antakeligvis bunner i manglende kunnskap om barns utvikling,

Det er nok mange flere som røyker seg en joint i ny og ne enn det de fleste tror. I alle samfunnsklasser. At en blir meldt til BV av en venn blir for dumt.

Tenk om du ødelegger for denne vennen din da? Tenk om barnet blir tatt bort fra faren sin? For å ta seg en joint når barnet har lagt seg.. Nei vet du hva..

Kanskje noen burde bli flinkere til å passe sine egne saker og holde seg borte fra ting som a) ikke har noe med dem å gjøre og b) ikke har peiling.

"Passe sine egne saker" ja. Er det ikke det som er den største samfunnsfienden vi har da? Hvor mange barn hadde vært spart lidelse hvis vi bare hadde blandet oss litt mer? Det perspektivet ditt opprettholder all urett som foregår bak lukkede dører.

TS ødelegger ikke for vennen sin, han bryr seg. Og det er da virkelig ikke bare vennen det dreier seg om, det er barnet. Bare tenk om vennen til TS har et problem, og at barnet hans lider under det. Tenk om TS`s innblanding fører til at vennen får den hjelpen han trenger, og at den lille familien får den hjelpen de trenger. Da er nok vennen hans takknemlig for at du ikke var TS...du som bare var deg selv nok.

Og, det er en grunn til at TS reagerer. Hadde h*n ikke gjort det ville han vel neppe vurdert å kontakte b.v.

Bare for ordens skyld vil jeg si at b.v yttert skjeldent går til det skrittet å overta omsorgen for barn. Det aller meste av arbeidet består av å hjelpe foreldre å være foreldre.

Endret av Black Eyed Susan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...