Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #21 Skrevet 4. juni 2009 Da jeg bodde på bygda ble jeg meldt til barnevernet fordi jeg stilte spørsmål til offentlig ansatte. Og det ble også laget sak ut av det. Hadde trolig mistet omsorgen. (ingen skal fortelle meg om rettsikkerhet) Nå bor jeg i "storbyen" og kan stille så mange spørsmål jeg bare vil til de offentlig ansatte. OG de gjør som jeg ønsker også. UTEN at jeg blir meldt til barnevernet. Helt fantastisk....og utrolig. Sier litt om barnevernet.....de har jeg ingen respekt for.
blåmeisa Skrevet 4. juni 2009 #23 Skrevet 4. juni 2009 Etter å ha lest her føler jeg meg kanskje litt "gammeldags" men jeg hadde hatt store problemer med å være vitne til dette. Jeg hadde uansett tatt det opp med min venn og sagt hva jeg mente. Neste skritt for meg hadde nok vært bv, ja. Nå kan man sikkert diskutere hasjens egenskaper, men det er ulovlig og da er det akkurat det. Hver kveld er ofte og man har ett rusproblem da, samme som om at man må drikke litt vin hver dag. Jeg merker også at jeg blir skeptisk til at man sovner av dette. Jeg ser andre skriver at det gjør man gjerne på kveldstid etter at barnet er lagt. Jeg innbiller meg likevel at jeg våkner ved den minste lyd, gjør en som er påvirket av hasj det?? Dere som synes det er ok med å røyke hasj, er det ok at de røyker hasj når de passer på deres barn??
Gjest MåneSkygge Skrevet 4. juni 2009 #24 Skrevet 4. juni 2009 Etter å ha lest her føler jeg meg kanskje litt "gammeldags" men jeg hadde hatt store problemer med å være vitne til dette. Jeg hadde uansett tatt det opp med min venn og sagt hva jeg mente. Neste skritt for meg hadde nok vært bv, ja. Nå kan man sikkert diskutere hasjens egenskaper, men det er ulovlig og da er det akkurat det. Hver kveld er ofte og man har ett rusproblem da, samme som om at man må drikke litt vin hver dag. Jeg merker også at jeg blir skeptisk til at man sovner av dette. Jeg ser andre skriver at det gjør man gjerne på kveldstid etter at barnet er lagt. Jeg innbiller meg likevel at jeg våkner ved den minste lyd, gjør en som er påvirket av hasj det?? Dere som synes det er ok med å røyke hasj, er det ok at de røyker hasj når de passer på deres barn?? Om det var noen jeg kjenner godt og som jeg vet hvordan reagerer på hasj og de røyker jevnlig, så ja. Jeg kjenner flere som røyker hasj jevnlig som har barn, jobb og alt det der. Det som ikke vet at de røyker kunne aldri trodd det. Disse er det minimal forskjell på om de har røyka eller ikke, de er kanskje litt mer avslappa.
Gjest Marlo Skrevet 4. juni 2009 #25 Skrevet 4. juni 2009 Ja jeg hadde ikke hatt noe problem om jeg vet som MåneSkygge sier, hvordan de reagerer på hasj, og at de respekterer det at jeg ikke vil de skal röyke foran mitt barn (om jeg hadde hatt barn)
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #26 Skrevet 4. juni 2009 Om det var noen jeg kjenner godt og som jeg vet hvordan reagerer på hasj og de røyker jevnlig, så ja. Jeg kjenner flere som røyker hasj jevnlig som har barn, jobb og alt det der. Det som ikke vet at de røyker kunne aldri trodd det. Disse er det minimal forskjell på om de har røyka eller ikke, de er kanskje litt mer avslappa. Har du barn?
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #28 Skrevet 4. juni 2009 Er det virkelig sant?Enkelte ville latt en hasjmissbruker passe sitt barn!Jeg ville aldri i verden tatt en slik sjanse.Hårreisende å lese flere av innleggene her,som om det er greit at mennesker som har satt barn til verden kan røyke hasj liksom,Vet ikke hva dere snakker om,ANER IKKE hva dere snakker om.Trådstarter:håper virkelig du har bein i nesa til å kontakte barnevernet.Det har du din fulle rett til å gjøre.Er det din venn selv som har betrodd deg dette?Dette er alvorlig for barnets oppvekst,
Gjest Marlo Skrevet 4. juni 2009 #29 Skrevet 4. juni 2009 Hvis personen tar seg en joint hver kveld, så mener jeg at personen er oppegående nok til å passe på et barn på dagtid. Har selv röyka hasj, og 1 joint om kvelden förte til at jeg slappet av i musklene (sliter med muskelspenninger), det gjorde ingenting med min dömmekraft eller noe annet Om man tar seg en joint hver time - ja da er saken noe anderledes.
Gjest MåneSkygge Skrevet 4. juni 2009 #30 Skrevet 4. juni 2009 Hvis personen tar seg en joint hver kveld, så mener jeg at personen er oppegående nok til å passe på et barn på dagtid. Har selv röyka hasj, og 1 joint om kvelden förte til at jeg slappet av i musklene (sliter med muskelspenninger), det gjorde ingenting med min dömmekraft eller noe annet Om man tar seg en joint hver time - ja da er saken noe anderledes. Signerer!
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #31 Skrevet 4. juni 2009 Hvis personen tar seg en joint hver kveld, så mener jeg at personen er oppegående nok til å passe på et barn på dagtid. Har selv röyka hasj, og 1 joint om kvelden förte til at jeg slappet av i musklene (sliter med muskelspenninger), det gjorde ingenting med min dömmekraft eller noe annet Om man tar seg en joint hver time - ja da er saken noe anderledes. Og det gikk bra med et barn i huset?
Gjest Marlo Skrevet 4. juni 2009 #32 Skrevet 4. juni 2009 Ja en del av mödrene jeg kjenner tar seg gjerne en joint om kvelden, barna har det helt fint de.
babord Skrevet 4. juni 2009 #33 Skrevet 4. juni 2009 Hvis personen tar seg en joint hver kveld, så mener jeg at personen er oppegående nok til å passe på et barn på dagtid. Har selv röyka hasj, og 1 joint om kvelden förte til at jeg slappet av i musklene (sliter med muskelspenninger), det gjorde ingenting med min dömmekraft eller noe annet Om man tar seg en joint hver time - ja da er saken noe anderledes. Signerer! Signerer også! Jeg synes ikke det er en god ting å røyke hasj hver kveld. Jeg synes ikke det er en god ting å drikke hver kveld heller, men mange gjør det og ser ikke noe galt i det. Det betyr ikke at jeg har tenkt å melde de til barnevernet! Du har nok sett mange rusa personer, på butikken, på gata eller til og med på besøk hjemme hos deg, og ikke merket noe.. Det virket som mange tror at en som har røyket hasj ligger på sofaen og sikler Du vil ikke merke noe forskjell på en som er vant til å røyke hasj. Det er fint om vi holder oss til å snakke om det vi har i alle fall litt peiling på.
Gjest b Skrevet 4. juni 2009 #34 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ville ikke gjort noe.Lovens lange arm tar seg av slikt,og melder til barnevern osv hvis de blir tatt.
Gjest glorie Skrevet 4. juni 2009 #35 Skrevet 4. juni 2009 Jeg syns de eneste som har gode, rasjonelle og rimelige poeng her er de som mener du ikke har en grunn til å kontakte barnevernet. De andre virker litt hysteriske.
Nigo-san Skrevet 4. juni 2009 #36 Skrevet 4. juni 2009 Nå har jeg aldri røyket hasj selv, så jeg vet ikke hvordan det føles, men jeg antar det blir omtrent på linje med alkohol- litt over, eller litt under. Og de fleste foreldre drikker alkohol. Poenget er og blir at så lenge barnet har det bra, så er det ikke nødvendigvis noen barnevernssak. Hvis barnet ellers bor i et glitrende hjem, så er det da ingen grunn til å gripe inn? Eller forstår jeg det feil her? Bør man generelt sett tipse barnevernet når barnet har det bra, men foreldrene tar dumme valg?
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #37 Skrevet 4. juni 2009 Jeg syns de eneste som har gode, rasjonelle og rimelige poeng her er de som mener du ikke har en grunn til å kontakte barnevernet. De andre virker litt hysteriske. Er det noen som virker hysteriske her så er det dem som mener dette ikke er noen sak for barnevernet.Rett og slett usaklige flere av innleggene.Sammenligner med både det ene og det andre løser ikke problemet.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #38 Skrevet 4. juni 2009 Er det noen som virker hysteriske her så er det dem som mener dette ikke er noen sak for barnevernet.Rett og slett usaklige flere av innleggene.Sammenligner med både det ene og det andre løser ikke problemet. Problemet er når barnet har et problem. Verken før eller senere. Hvis hasjrøykingen går ut over barnet, så bør det meldes gra om. Hvis det ikke gjør det, så er det bare du, eller TS, eller Den Onde Stemoren, som ikke liker foreldrene til barnet, og prøver å lage dette til et problem. Gjentar enda en gang: Hvis barnet har det vanskelig pga dette, så er det kanskje en barnevernssak.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #39 Skrevet 4. juni 2009 Nå har jeg aldri røyket hasj selv, så jeg vet ikke hvordan det føles, men jeg antar det blir omtrent på linje med alkohol- litt over, eller litt under. Og de fleste foreldre drikker alkohol. Poenget er og blir at så lenge barnet har det bra, så er det ikke nødvendigvis noen barnevernssak. Hvis barnet ellers bor i et glitrende hjem, så er det da ingen grunn til å gripe inn? Eller forstår jeg det feil her? Bør man generelt sett tipse barnevernet når barnet har det bra, men foreldrene tar dumme valg? Barnet har det da ikke bra med foreldre som ruser seg på hasj hver kveld!Heller ikke med foreldre som ruser seg på alkohol hver kveld!
Gjest profilløs Skrevet 4. juni 2009 #40 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ser det er mange uvitende mennesker her inne. Hasj gir ikke en rus. Hasj har en beroligende effekt og hjelper mot muskelsmerter, blant annet. Jeg kan aldri tenke meg at hasjrøykinga alene er grunn til bekymring. Om du, TS, ser grunn til å ringe barnevernet som har med BARNET å gjøre (mistanke om mishandling eller lignende)...DA både kan og BØR man kontakte barnevernet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå