Gå til innhold

Omsorgsvikt?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Så var det dette med drama queens igjen.

Jeg kan ikke svare for personen du svarer, men jeg har selv vært på LAR og syns ikke det h*n skrev var ille på noen som helst måte.

Jeg skjønte poenget med det som ble skrevet.

Og du snakker om at hasj kan føre til likegyldighet. Alkohol kan også føre til personlighetsendring. Og alkohol er samtidig mye mer avhengighetsskapende enn hasj!

Jeg ville ikke bekymret meg over dette med mindre foreldrene røyka med barna i rommet, men jeg ville bekymret meg om foreldrene drakk alkohol i barnets nærvær også.

Så var det det med likegyldighet da..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
jeg har besluttet å dra til barnevernet å fortelle om min bekymring for barnet og far.Takk til dere med fornuftige svar.

Flott, dette står det respekt av :)

Jeg har selv vokst opp med en far som røyka hasj hver dag, og for meg var det et helvete. Jeg fikk en alvorlig depresjon til slutt! Så du gjør det eneste riktige. Lykke til og la oss få høre hvordan det går etterhvert :)

Gjest regine ii
Skrevet

Nå har vel politiet i Oslo nettopp gått ut og informert om at de, i samband med sin forhøyede aktivitet rundt salgsmiljøet av bl.a. hasj ved Akerselva, kommer til å melde foreldre med barn som kjøper hasj til barnevernet.....

Så da er også politiet drama queens da, iflg. en del av innleggene.

Gjest Gjest_heidi_*
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan noen hele tiden prøver å ufarligjøre hasj!

Røyker man hasj mister man jo dømmekraft og reaksjonsevne!

Gjennom bekjente i barnevernet hørte jeg en historie om foreldre som hadde røyket hasj en lørdag formiddag, for å slappe av som dere kaller det så fint! Skal love dere at de fikk slappet av! Barnet deres på 1 1/5 år druknet i dammen ute på gårsdplassen mens foreldrene slappet av med en joint! De var for ruset til å skjønne hva som hadde skjedd!

Disse foreldrene var ikke tungt narkomane men foreldre som mente det var greit å ta seg en joint uten at det kunne skade noen!

Gjest Marlo
Skrevet

Om man tar en joint så skjönner man at barnet drukner eller ikke.

Det ligger nok mer bak den saken der, for man kan umulig bli så ruset at man bare står å ser på og ikke skjönner hva som skjer.

Barn drukner mens de er på tur med barnehager og andre ting, ulykker skjer desverre.

Om de ikke "skjönner" hva som skjer etter at ulykken har skjedd, så har det nok mer med sjokk å gjöre enn at de har tatt 1 joint.

Har de ruset seg på andre ting i tillegg til den ene jointen - ja da er det forferdelig idiotisk av dem.

Gjest gummiskum
Skrevet
Flott, dette står det respekt av :)

Jeg har selv vokst opp med en far som røyka hasj hver dag, og for meg var det et helvete. Jeg fikk en alvorlig depresjon til slutt! Så du gjør det eneste riktige. Lykke til og la oss få høre hvordan det går etterhvert :)

Du ble deprimert fordi faren din røyka hasj?

Jeg lurer litt på hvordan dere fant ut at det var grunnen og hvorfor du fikk en lidelse pga dette.

Gjest Marlo
Skrevet

Nei, man skal ikke bare röyke på.

Jeg snakker om at 1 (?) joint gjör ikke så mye skade som dere påstår.

Når det er snakk om å röyke hasj hele dagen, så blir saken en HELT annen

Gjest gummiskkum
Skrevet
Jeg skjønner ikke hvordan noen hele tiden prøver å ufarligjøre hasj!

Røyker man hasj mister man jo dømmekraft og reaksjonsevne!

Gjennom bekjente i barnevernet hørte jeg en historie om foreldre som hadde røyket hasj en lørdag formiddag, for å slappe av som dere kaller det så fint! Skal love dere at de fikk slappet av! Barnet deres på 1 1/5 år druknet i dammen ute på gårsdplassen mens foreldrene slappet av med en joint! De var for ruset til å skjønne hva som hadde skjedd!

Disse foreldrene var ikke tungt narkomane men foreldre som mente det var greit å ta seg en joint uten at det kunne skade noen!

Ja, alle kjenner en som kjenner noen som har hørt at det og det har skjedd og det er jo fryktelig skummelt.

Det er dessverre barn som ikke har det bra og noen som ikke blir godt nok passa på, men det er ikke ene og alene grunnet hasjrøyking.

Gjest Gjest_heidi_*
Skrevet

Hvorfor må alle dere som doper dere på hasj, forsvare det hele tiden med at det ikke er farlig?

Dere må liksom bortforklare alle probleme som kommer i kjølvannet av denne dritten, med at det muligens er andre årsaker som ligger bak!

Hvor moro er det egentlig å vokse opp med en far som er påvirket av hasj i tide og utide!!?

Hasj er et rusmiddel og det bør aldri legaliseres!

Gjest Gjest
Skrevet
Om man tar en joint så skjönner man at barnet drukner eller ikke.

Det ligger nok mer bak den saken der, for man kan umulig bli så ruset at man bare står å ser på og ikke skjönner hva som skjer.

Barn drukner mens de er på tur med barnehager og andre ting, ulykker skjer desverre.

Om de ikke "skjönner" hva som skjer etter at ulykken har skjedd, så har det nok mer med sjokk å gjöre enn at de har tatt 1 joint.

Har de ruset seg på andre ting i tillegg til den ene jointen - ja da er det forferdelig idiotisk av dem.

Hva er det med deg egentlig?Les innlegget før du svarer da!Skjønner ikke hvorfor du til stadighet prøver å snu og vende på alt;og sammenlikner med ditten og datten!Virker veldig umoden.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en venn som hadde røyka en joint om kvelden, etter barnet hadde lagt seg, hadde jeg virkelig ikke gått til barnetvernet.

Tviler på at dette er en venn av deg.. Hadde det vært en venn av deg kunne du sagt ifra til ham, du selv. Og hvis i tillegg denne vennen din har fortalt deg at han røyker en joint på kvelden, og du så løper til barnevernet, synes jeg det er dårlig gjort av deg.

Enten holder du kjeft, eller så sier du til denne mannen at du er bekymret og advarer ham med at du tenker på å gå til barnetvernet med det.

Har du noen gang sett denne vennen din "høy"? Det er mange som det ikke en gang merkes på. Hvis han røyker hver dag, blir han antakeligvis bare litt avslappa (hvis det), men en mindre egnet omsorgsperson? Neppe.

Gjest gummiskum
Skrevet
Hvorfor må alle dere som doper dere på hasj, forsvare det hele tiden med at det ikke er farlig?

Dere må liksom bortforklare alle probleme som kommer i kjølvannet av denne dritten, med at det muligens er andre årsaker som ligger bak!

Hvor moro er det egentlig å vokse opp med en far som er påvirket av hasj i tide og utide!!?

Hasj er et rusmiddel og det bør aldri legaliseres!

Ikke vær så dum da.

Jeg røyker ikke hasj, men vet likevel mye om effekten av det.

Alle som er så imot dette MÅ insinuere at de som er litt mer avslappa røyker hasj.

Å vokse opp med en far som er påvirket av hasj...jeg kan ikke se for meg at det er noe man sliter så veldig mye med seinere nei.

Med mindre han røyka hele tiden foran barna og ga barna litt eller noe.

Men nå er det vel strengt tatt snakk om foreldre som tar seg en joint etter barna har lagt seg. Jeg vil tro det finnes viktigere ting å bekymre seg for.

Gjest Gjest
Skrevet

Til alle dere som prøver å bagatellisere hasjrøyking: Dere vet ikke hva dere snakker om.Foreldre vil vel være et godt forbilde for sine barn;ingen ønsker at deres barn skal begynne å røyke,hverken det ene eller det andre,eller misbruke alkohol!En joint pr dag er og blir skadelig.Disse foreldrene er desverre avhengige,og ønsker selvfølgelig barnet fremfor denne dritten,men det er vanskelig å slutte!De VET hvor farlig dette stoffet er,så til dere som prøver å bagatellisere,bare hold opp med det,for det er ingen vettug menneske som tror dette er uskadelig.

Gjest Gjest
Skrevet

Å ta seg en joint etter barnet har lagt seg gjør ingenting.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis jeg hadde hatt en venn som hadde røyka en joint om kvelden, etter barnet hadde lagt seg, hadde jeg virkelig ikke gått til barnetvernet.

Tviler på at dette er en venn av deg.. Hadde det vært en venn av deg kunne du sagt ifra til ham, du selv. Og hvis i tillegg denne vennen din har fortalt deg at han røyker en joint på kvelden, og du så løper til barnevernet, synes jeg det er dårlig gjort av deg.

Enten holder du kjeft, eller så sier du til denne mannen at du er bekymret og advarer ham med at du tenker på å gå til barnetvernet med det.

Har du noen gang sett denne vennen din "høy"? Det er mange som det ikke en gang merkes på. Hvis han røyker hver dag, blir han antakeligvis bare litt avslappa (hvis det), men en mindre egnet omsorgsperson? Neppe.

Kan ikke du bare kutte ut.Dette blir for dumt.

Gjest Marlo
Skrevet
Til alle dere som prøver å bagatellisere hasjrøyking: Dere vet ikke hva dere snakker om.Foreldre vil vel være et godt forbilde for sine barn;ingen ønsker at deres barn skal begynne å røyke,hverken det ene eller det andre,eller misbruke alkohol!En joint pr dag er og blir skadelig.Disse foreldrene er desverre avhengige,og ønsker selvfølgelig barnet fremfor denne dritten,men det er vanskelig å slutte!De VET hvor farlig dette stoffet er,så til dere som prøver å bagatellisere,bare hold opp med det,for det er ingen vettug menneske som tror dette er uskadelig.

Mange av oss som "bagatelliserer" har jo prövd hasj og vet hva det vil si å ta seg 1 joint.

Min venninne har röyka hasj siden midten av 70-tallet, noen joints om dagen (2-3), hun ble gravid og sluttet med det. Vanskeligere var det ikke.

De som ikke har kontroll på det de selv röyker, er gjerne de som ikke bare tar seg en joint nå og da, det er de som går over til sterkere stoffer og havner på kjöret.

Om man har tatt seg en joint om kvelden i en god stund, så vet man selv om man har kontroll over det eller ikke.

Gjest Gjest_heidi_*
Skrevet

Å ruse seg med barn tilstede er omsorgssvikt!

Jeg hadde aldri latt noen som jeg vet ruser seg passe mitt barn, selv om jeg hadde vist at barnet sov!!

Dere som ruser dere: ville dere ha sittet på med en sjåfør dere vet hadde røyka hasj!?

Barnet har ikke det valget!

Gjest Gjest
Skrevet

Etter noen timer er rusen etter et typisk enkeltinntak normalt over, selv om svekkelse av koordinasjonen, konsentrasjonen og reaksjonsevnen er påvist opptil 24 timer etter inntak.

Gjest Gjset
Skrevet

Jeg vet ikke om det kan kalles omsrogssvikt, men hvis man røyker hasj hver dag har man et rusproblem på samme måte som folk som drikker seg litt brisne hver dag.

Jeg kjenner også til familier der f.eks far røyker hver kveld. På utsiden ser alt flott ut, men på hjemmebane er ikke alt så greit når han ruser seg hver kveld og derfor ikke bidrar mye hjemme eller kan være mye med barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...