Gå til innhold

Omsorgsvikt?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Problemet er når barnet har et problem.

Verken før eller senere. Hvis hasjrøykingen går ut over barnet, så bør det meldes gra om. Hvis det ikke gjør det, så er det bare du, eller TS, eller Den Onde Stemoren, som ikke liker foreldrene til barnet, og prøver å lage dette til et problem.

Gjentar enda en gang: Hvis barnet har det vanskelig pga dette, så er det kanskje en barnevernssak.

Er det noen som er onde?Dem som er bekymret for et barn av en hasjrøyker?Er vel foreldre som røyker hasj som er problemet!Trenger vel ikke vente til det skader barnet!Når en "omsorgsperson" ikke greier å ta vare på seg selv så greier han/hun ihvertfall ikke å oppfostre barnet på en god måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greier han ikke å ta vare på seg selv da?

Har han ikke jobb, hus og barn? Som han passer? Da tar han mer vare på seg selv enn svært mange!

Har du barn? Vil du at noen skal komme å blande seg opp i hva du gjør i privatlivet ditt når du ikke passer barn?

Gjest beady
Skrevet
Er det noen som er onde?Dem som er bekymret for et barn av en hasjrøyker?Er vel foreldre som røyker hasj som er problemet!Trenger vel ikke vente til det skader barnet!Når en "omsorgsperson" ikke greier å ta vare på seg selv så greier han/hun ihvertfall ikke å oppfostre barnet på en god måte.

Å røyke hasj er ikke synonymt med å ikke kunne ta vare på seg selv.

Jeg håper nesten dette er et tullesvar.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ser det er mange uvitende mennesker her inne.

Hasj gir ikke en rus. Hasj har en beroligende effekt og hjelper mot muskelsmerter, blant annet.

Jeg kan aldri tenke meg at hasjrøykinga alene er grunn til bekymring.

Om du, TS, ser grunn til å ringe barnevernet som har med BARNET å gjøre (mistanke om mishandling eller lignende)...DA både kan og BØR man kontakte barnevernet.

Hvor har du din viten fra?Er ikke hasj et rusmiddel?Men et beroligende middel,som er godt ved muskelsmerter?Haha,,,

Gjest profilløs
Skrevet
Hvor har du din viten fra?Er ikke hasj et rusmiddel?Men et beroligende middel,som er godt ved muskelsmerter?Haha,,,

Jeg vet en del om dette grunnet jobben min.

Syns du virkelig det var morsomt så har du en uforståelig humor.

Jeg så nylig et program om hasj på nrk. Skulle ønske flere her inne så det.

Gjest Gjest
Skrevet
Å røyke hasj er ikke synonymt med å ikke kunne ta vare på seg selv.

Jeg håper nesten dette er et tullesvar.

Hva mente du med det du skrev her?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet en del om dette grunnet jobben min.

Syns du virkelig det var morsomt så har du en uforståelig humor.

Jeg så nylig et program om hasj på nrk. Skulle ønske flere her inne så det.

Så programmet jeg,og har sett flere påvirket i virkeligheten.At jeg ler av din uviten må jeg bare beklage.Det er snakk om et meget farlig stoff her.

Gjest beady
Skrevet
Hva mente du med det du skrev her?

Jeg håper mange av svarene som kommer inn her er tullesvar, for jeg ønsker ikke at noen skal være så skjøre at de ikke takler noe som helst som de ikke har kunnskap om.

Og jeg antar jeg ikke trenger å utdype følgende setning,

"Å røyke hasj er ikke synonymt med å ikke kunne ta vare på seg selv."

Men bare si ifra om noe var uklart der også.

Gjest profilløs
Skrevet
Så programmet jeg,og har sett flere påvirket i virkeligheten.At jeg ler av din uviten må jeg bare beklage.Det er snakk om et meget farlig stoff her.

Åh, spar meg.

Meget farlig stoff, ja. Du kan umulig ha sett programmet eller erfart noe som helst om hasj eller effekten av det.

Du er nok en av de mange som innbiller seg at hasj er starten på et større narkotikamisbruk. Oh my! Ingenting overrasker meg lenger! :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg håper mange av svarene som kommer inn her er tullesvar, for jeg ønsker ikke at noen skal være så skjøre at de ikke takler noe som helst som de ikke har kunnskap om.

Og jeg antar jeg ikke trenger å utdype følgende setning,

"Å røyke hasj er ikke synonymt med å ikke kunne ta vare på seg selv."

Men bare si ifra om noe var uklart der også.

Jobber du i psykiatrien?Flere hasjmisbrukere ender desverre opp der.

Gjest Gjest
Skrevet
Åh, spar meg.

Meget farlig stoff, ja. Du kan umulig ha sett programmet eller erfart noe som helst om hasj eller effekten av det.

Du er nok en av de mange som innbiller seg at hasj er starten på et større narkotikamisbruk. Oh my! Ingenting overrasker meg lenger! :)

Ja,meget farlig-og er overhodet ikke tillatt å bruke-og alle foreldre som nyter det bør meldes til politi og barnevern.

Gjest beady
Skrevet
Jobber du i psykiatrien?Flere hasjmisbrukere ender desverre opp der.

Det gjør jeg ikke.

Hasj kan føre til psykose, men det er kun påvist hos mennesker som allerede har stått i fare for å utvikle psykose i utgangspunktet.

På den positive side kan hasj hjelpe til å forhindre/stoppe alzheimers og stoppe utviklinga av brystkreft.

Les at jeg bruker ordet kan.

Gjest Gjest
Skrevet
Det gjør jeg ikke.

Hasj kan føre til psykose, men det er kun påvist hos mennesker som allerede har stått i fare for å utvikle psykose i utgangspunktet.

På den positive side kan hasj hjelpe til å forhindre/stoppe alzheimers og stoppe utviklinga av brystkreft.

Ja men dette dreier seg om omsorgen for et barn.Det er da vel fåtall som starter med hasj der målet er å forhindre alzheimers eller brystkreft!Hva jobber du med egentlig..

Skrevet

jeg har besluttet å dra til barnevernet å fortelle om min bekymring for barnet og far.Takk til dere med fornuftige svar.

Skrevet (endret)
Det gjør jeg ikke.

Som deg har jeg også kunnskap om skadevirkninger av hasj. Hadde du vært på LAR konferansen ville du neppe ha kommet med noen argumenter som legitimerer bruk av den. Det er faktisk slik at den kan føre til at hjernen begynner å fungere på en annen måte, den forstyrrer meget viktige enzymer og lager masse trøbbel.

Du nevner psykose, og ja det er et problem, men det er ikke dokumentert at det kun er mennesker som likevel ville utviklet psykose som står i fare for å utvikle den i utgangspunktet. Hvis man da ikke kan si at alle hasjrøykere generelt står i fare for å utvikle psykose - og det vet man lite om.

Det som kanskje er enda verre, og som rammer mange ved gjentagende hasjrøyking er likgyldighet - man begynner å gi blaffen. Skikk bruk og vanlig moral begynner å skorte og da ligger lista for å utøve både dårlig egenomsorg, og for ikke å snakke om omsorg for barn. Det tar lang tid før disse signalene blir tydelige for omgivelsene. Mange mange barn lider derfor i lang tid av ensomhet - ja, de får mat og klær, men ikke den oppmerksomheten de trenger for å utvikle seg til sunne individer. Barn av hasjrøykere står, i likhet med andre barn i andre dysfunksjonelle hjem i fare for å bli mer eller mindre overlatt til seg selv på de områdene hvor det kreves modne mennesker som ser de.

Det er nok ikke så ofte at b.v overtar omsorgen for barn pga hasjrøyking. Det som imidlertid er viktig, er at noen kommer inn og ser at barnet har det bra. Barn er født forskjellig - det noen tåler, tåler ikke andre. Vi har alle et ansvar overfor barna fordi de er forsvarsløse og det er en kjent sak at mange har visst, men ikke gjort noe. Så, jeg tror nok jeg iallefall ville tatt en telefon.

Endret av Black Eyed Susan
Skrevet
Som deg har jeg også kunnskap om skadevirkninger av hasj. Hadde du vært på LAR konferansen ville du neppe ha kommet med noen argumenter som legitimerer bruk av den. Det er faktisk slik at den kan føre til at hjernen begynner å fungere på en annen måte, den forstyrrer meget viktige enzymer og lager masse trøbbel.

Du nevner psykose, og ja det er et problem, men det er ikke dokumentert at det kun er mennesker som likevel ville utviklet psykose som står i fare for å utvikle den i utgangspunktet. Hvis man da ikke kan si at alle hasjrøykere generelt står i fare for å utvikle psykose - og det vet man lite om.

Det som kanskje er enda verre, og som rammer mange ved gjentagende hasjrøyking er likgyldighet - man begynner å gi blaffen. Skikk bruk og vanlig moral begynner å skorte og da ligger lista for å utøve både dårlig egenomsorg, og for ikke å snakke om omsorg for barn. Det tar lang tid før disse signalene blir tydelige for omgivelsene. Mange mange barn lider derfor i lang tid av ensomhet - ja, de får mat og klær, men ikke den oppmerksomheten de trenger for å utvikle seg til sunne individer. Barn av hasjrøykere står, i likhet med andre barn i andre dysfunksjonelle hjem i fare for å bli mer eller mindre overlatt til seg selv på de områdene hvor det kreves modne mennesker som ser de.

Det er nok ikke så ofte at b.v overtar omsorgen for barn pga hasjrøyking. Det som imidlertid er viktig, er at noen kommer inn og ser at barnet har det bra. Barn er født forskjellig - det noen tåler, tåler ikke andre. Vi har alle et ansvar overfor barna fordi de er forsvarsløse og det er en kjent sak at mange har visst, men ikke gjort noe. Så, jeg tror nok jeg iallefall ville tatt en telefon.

Takk for svar.Jeg ønsker som sagt ikke skape problemer,men var veldig usikker på hva jeg skulle gjøre,Det er en veldig vanskelig situasjon..Dette er en god venn,og jeg er glad i dem begge to,og er så redd skadene som bare utvikler seg mer og mer-for dem begge at jeg har valgt å ta en tlf til barnevernet.

Skrevet

Syns det er flott av deg :) Jeg har ingen problemer med å se at du ikke ønsker å skape problemer - da ville du vel bare latt det suse videre. All respekt til deg, hadde det vært flere av deg ville verden vært en bedre plass å være!!

Gjest Gjest
Skrevet
Er det virkelig sant?Enkelte ville latt en hasjmissbruker passe sitt barn!Jeg ville aldri i verden tatt en slik sjanse.Hårreisende å lese flere av innleggene her,som om det er greit at mennesker som har satt barn til verden kan røyke hasj liksom,Vet ikke hva dere snakker om,ANER IKKE hva dere snakker om.Trådstarter:håper virkelig du har bein i nesa til å kontakte barnevernet.Det har du din fulle rett til å gjøre.Er det din venn selv som har betrodd deg dette?Dette er alvorlig for barnets oppvekst,

På hvilken måte er dette alvorlig for barnets oppvekst? Jeg røyker ikke selv, men kjenner folk som røyker nesten hver kveld, og deres barn har det da like bra som mine barn. Jeg syns utifra det ts skriver, at en del av innleggene her blir vel hysteriske og vitner mer om uvitenhet og fordommer enn av erfaring og fornuft.

Dersom ts melder til "feil" barnevern, kan det få uante konsekvenser for barnet og dets foreldre.

Slapp litt av for guds skyld! ;)

Skrevet
Takk for svar.Jeg ønsker som sagt ikke skape problemer,men var veldig usikker på hva jeg skulle gjøre,Det er en veldig vanskelig situasjon..Dette er en god venn,og jeg er glad i dem begge to,og er så redd skadene som bare utvikler seg mer og mer-for dem begge at jeg har valgt å ta en tlf til barnevernet.

Om du ikke ønsker å skape problemer, hvorfor kan du ikke bare passe dine egne saker og la det være?

Faderullan så mange hysteriske drama queens det er her.

Om du ikke har noen andre bekymringer enn det du beskriver i hovedinnlegget så syns jeg dette blir for tåpelig for det sier -ingenting- om hvordan de er som foreldre.

Skrevet

Så var det dette med drama queens igjen.

Jeg kan ikke svare for personen du svarer, men jeg har selv vært på LAR og syns ikke det h*n skrev var ille på noen som helst måte.

Jeg skjønte poenget med det som ble skrevet.

Og du snakker om at hasj kan føre til likegyldighet. Alkohol kan også føre til personlighetsendring. Og alkohol er samtidig mye mer avhengighetsskapende enn hasj!

Jeg ville ikke bekymret meg over dette med mindre foreldrene røyka med barna i rommet, men jeg ville bekymret meg om foreldrene drakk alkohol i barnets nærvær også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...