Gå til innhold

Jennie's spente venting


Gjest Jennie

Anbefalte innlegg

Gjest Jennie

Anamelona:

Må si jeg synes det er så bra at du er ærlig om at ikke alt var bare fryd og gammen helt fra begynnelsen av. Tror det gjør det lettere for andre i samme situasjon å se at det ikke alltid er så perfekt som vi vil at det skal være :) Herlig med en mann som kan hjelpe til,da. Og så fint at dere koser dere sammen nå, du og babymelona :yvonne:

Jeg tror nok at morsfølelsen er skummel, ja :jepp: Men fullstendig verdt det, sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anamelona:

Må si jeg synes det er så bra at du er ærlig om at ikke alt var bare fryd og gammen helt fra begynnelsen av. Tror det gjør det lettere for andre i samme situasjon å se at det ikke alltid er så perfekt som vi vil at det skal være :) Herlig med en mann som kan hjelpe til,da. Og så fint at dere koser dere sammen nå, du og babymelona :yvonne:

Jeg tror nok at morsfølelsen er skummel, ja :jepp: Men fullstendig verdt det, sant? :)

Ja, det er viktig å innse at alt ikke nødvendigvis er fryd og gammen når babyen kommer til verden! Gråt gjorde jeg også. "Blues" eller "barseltårer" kalte de det på sykehuset. Men jeg var bare helt utslitt.

Enkelte ganger leverte jeg fra meg jentungen til ei venninne som kunne stikke på trilleturer, eller til svigermor, bare så jeg kunne slappe av litt med Pappamelona.

(Noe jeg glemte å nevne i forrige innlegg i forbindelse med at vi måtte holde henne døgnet rundt, var at vi i tillegg ikke kunne sitte stille. Da var det full sirene med en gang! Vi måtte gå og bysse hele tiden, spise på skift, planlegge både do-besøk og butikkturer til minste detalj. Heldigvis sov hun godt i bilen og gjør det fortsatt :) )

Men man har ikke noe valg, man må gjennom det, og den dagen babyen bevisst smiler og ler til deg for første gang, da er alt slit så godt som glemt! Det er dette som er det fantastiske med å ha barn. De små gledene, ikke det å "være mor" Det synes iallefall jeg!

Alt strev er garantert verdt det ja. Bare kom gjennom de verste fasene på best mulig måte. Og let grundig etter de rutinene som passer best for dere! Prøv dere fram! Det er mitt tips til baby-tiden som komer en dag! :jepp:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jennie

Anamelona:

Takk for tips! Jeg er perfeksjonist av natur, men jeg tror at jeg har et realistisk forhold til hvordan det vil bli med nyfødt beibi i hus. Håper i alle fall det :fnise: Jeg har en søster som har to barn, og som heller ikke syntes det var noe stas med den tidlige spedbarnsperioden. Mye mer gøy når en begynner å få kontakt og kan smile og 'snakke' med hverandre. Hun hadde også en depresjon etter den første fødselen, p.g.a vanskelig svangerskap og slitsom fødsel. Så da fikk jeg se hvor vanskelig det kan være. Det gikk heldigvis mye bedre andre gang, men hun gav fremdeles uttrykk for at svangerskap og spedbarnsperioden ikke var noe å trakte etter :)

Så har du svigerinnen min som synes ungene blir alt for fort ferdig med beibifasen, hun elsker å stulle og stelle med de små. Derfor blir hun hele tiden gravid igjen :fnise: Så vi er alle forskjellige :)

(Nå er jeg forresten kommet til s.15 i 'Anamelona får en beibi'. Det går fremover, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Du har rett i det.. Nå synes jeg Babymelona har blitt altfor stor. 5 mnd har gått så fort! :dåne: :roll:

Flink du er! Mye lesing der gitt! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jennie

12.JULI

Perioden mellom mens og fruktbar periode er skikkelig dødtid når det gjelder prøverdagbok...Liksom ingenting å skrive om det som har med prøving å gjøre. Men det er jo MIN dagbok, så jeg kan skrive om akkurat det jeg vil skrive om :fnise:

Nå føler jeg at jeg er klar for å prøve å trene litt. Prøvde noen mageøvelser og syntes at kroppen reagerte positivt på det (altså: normalt, slik som friske kropper reagerer, i stedet for med feber, hoste, ekstrem utmattelse). Heldigvis har jeg en mann som har jobbet som treningsinstruktør og som er ekstremt interessert i alt som har med trening å gjøre, så han har satt opp et program for meg. Det er ganske forsiktig og rolig, men det blir spennende å se om kroppen min 'godtar' det. Hvis den gjør det, tar jeg det som et tegn på at jeg egentlig er frisk fra M.E-en, men at kroppen min er såpass nedbrutt etter så mange år med M.E., og at det er derfor jeg ikke tåler så mye nå. Og da er det jo bare å trene den forsiktig opp igjen, som etter en idrettsskade, f.eks. Håper det er sånn.

Hvis ikke, er jeg fremdeles syk. Da må jeg være veeeldig forsiktig, for da kan trening være skadelig. Så da må jeg smøre meg med enda en tube med tålmodighet. Jammen godt de selger det resepfritt på apoteket... :sarkasme:

Uansett er det godt å føle at jeg er kommet så langt at jeg er klar for å prøve, for jeg har vært forsiktig, og jeg har vært tålmodig. Leeeeenge. Min tur nå!!! :kjefte:

Har opprettet en treningsplanlegger på iform.nu, den var kul! Har en hvilepuls på 80, trenger seriøst å få den ned, ja :jepp:

Vi snakkes, kjære dagbok :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dingle rundt her og holde liv i dagboka di. :ler:

Og en tube tålmodighet; det har jeg liggende nede i medisinskapet. Lenge siden jeg har hatt bruk for den. *SenderAvgårde*

Her i gården nytter det ikke med lite eller mye tålmodighet. Her tar man ting som det kommer, og det er dumt å krangle med tiden. :jepp:

Du skal se at tiden til EL ikke går så tregt allikevel. VIPS så er den der, og nedtellingen til test kan begynne! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jennie
Jeg kan dingle rundt her og holde liv i dagboka di. :ler:

Og en tube tålmodighet; det har jeg liggende nede i medisinskapet. Lenge siden jeg har hatt bruk for den. *SenderAvgårde*

Her i gården nytter det ikke med lite eller mye tålmodighet. Her tar man ting som det kommer, og det er dumt å krangle med tiden. :jepp:

Du skal se at tiden til EL ikke går så tregt allikevel. VIPS så er den der, og nedtellingen til test kan begynne! :lur:

Veldig bra :tommelopp: Så koselig å ha deg her, atte :)

Takk for tube med tålmodighet *smører på tjukt lag* :fnise:

Det nærmer seg jo sakte men sikkert EL, og da er vi på ferie!!! :briller:

Tenkte jeg skulle starte en treningsdagbok nå når jeg er begynt å trene, så kan jeg skrive litt i den i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aakkurat samme som jeg gjorde da jeg prøvde. Trening og endring i kostholdet-dagbok. Vips, så ble jeg gravid, trøtt, sliten, mistet matlyst og strasset. Kanskje det er det som skal til? :lur: Når man først går inn for å få endring på livssituasjonen, så kommer det en baby og raserer kroppene våre! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jennie
Aakkurat samme som jeg gjorde da jeg prøvde. Trening og endring i kostholdet-dagbok. Vips, så ble jeg gravid, trøtt, sliten, mistet matlyst og strasset. Kanskje det er det som skal til? :lur: Når man først går inn for å få endring på livssituasjonen, så kommer det en baby og raserer kroppene våre! :ler:

Hmmm, dette høres lovende ut! :lur: Gjør meg ingenting å få forstyrret planene mine så lenge det er en liten bebis som er grunnen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jennie

14.JULI

Sand and sea, it works for me... :fnise: (Ser Pasific Blue)

Ikke så mye nytt å rapportere i dag, har gått tur i dag, og skal trene styrketrening i morgen, I like! :jepp:

Snaaart fruktbar periode, må trene litt :sengekos:

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jennie

15.JULI

Hm, nå synes jeg kroppen min oppfører seg rart...Spotter bittelitt brunt i dag, men mensen er jo over for lengst. Merkelig. Kan EL gjøre at en spotter? Men den skal jo ikke komme enda, og i så tilfelle har dette ikke skjedd meg før. Hmmmmm. Får følge med og se hvordan det utvikler seg.

Ellers er jeg i veldig god form, klarer veldig masse i løpet av en dag, inkludert trening. Det er så deilig!!! :bolledeig: I dag viste vekta 74,6 kilo, dvs at jeg har tatt av 12 kilo til sammen!!! :nigo: Jippi!!!

Endret av Jennie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jennie

Anamelona og Invicta: Takk takk :nigo:

Vil bare si til dere som legger igjen hilsener i dagboka mi: Jeg prøver så godt jeg kan å legge igjen hilsen i deres dagbøker med jevne mellomrom også, men i perioder er konsentrasjonsevnen ganske dårlig på grunn av M.E. Og da har jeg ikke kapasitet til å 'holde styr på' de forskjellige dagbøkene. Men det er utrolig koselig å få besøk, det setter jeg veldig pris på :klemmer:

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jennie

18.JULI

Tror jeg har EL i dag, har i alle fall EL-slim med bittelitt blod i, det skal jo være EL?

I så tilfelle har jeg EL veldig tidlig, registrerte det samme sist PP også. Dermed har vi bommet hver gang, fordi jeg har tenkt at det var den 14.dagen i hver syklus. Så hvis det ikke klaffer denne PP, så må jeg ha EL-tester for å finne ut av det her.

Men nå reiser vi på ferie, ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn
18.JULI

Tror jeg har EL i dag, har i alle fall EL-slim med bittelitt blod i, det skal jo være EL?

I så tilfelle har jeg EL veldig tidlig, registrerte det samme sist PP også. Dermed har vi bommet hver gang, fordi jeg har tenkt at det var den 14.dagen i hver syklus. Så hvis det ikke klaffer denne PP, så må jeg ha EL-tester for å finne ut av det her.

Men nå reiser vi på ferie, ha en fin uke alle sammen :)

tittei :goodbye:

Altfor lenge siden jeg har vært innom her på besøk :fy_fy:

Tipper EL nettopp er over for dere denne gangen da! EL-slim med bittelitt blod høres veldig bra ut! man skal visstnok være ekstra fruktbar om det er spor av blod rundt el-tider :jepp: regner med at det ble nok av :sengekos: , og at en bitteliten Jennie baby koser seg inni magen din!

Ha en fortsatt fiiin fin ferie!! :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...