Gjest Jennie Skrevet 2. juni 2009 #1 Del Skrevet 2. juni 2009 LITT OM MEG: Jeg er en kvinne på 30 år, har vært sammen mannen min (som er 37 år) i 7 1/2 år nå, vi giftet oss i 2006. Vi bestemte oss ganske tidlig for at vi ville ha barn, allerede 2 mnd etter at vi ble sammen sluttet jeg å ta pillen. Etter det har vi ikke brukt noen form for prevensjon. Vi visste at det ikke var sikkert vi kom til å bli gravide på den 'naturlige' måten, da mannen min hadde fått påvist dårlig sædkvalitet. Imidlertid begynte jeg etter ca. 6 mnd å få symptom som antydet at noe var galt med meg, og i 2005 fikk jeg diagnosen M.E. Jeg ble stadig dårligere, i 2006 endte jeg opp i rullestol. I 2007 begynte jeg på ukentlige b-vitamininjeksjoner, som hjalp meg til å komme meg gradvis ut av rullestolen igjen. Jeg ble ikke gravid i løpet av denne perioden, og det er jeg jo egentlig glad for. Men nå er jeg i relativt god form, og jeg er fylt 30, så nå fant vi ut at det var på tide å legge litt mer planlegging i det. Så jeg tok en sjekk hos gynekolog som viste at alt stod bra til, og så skal vi prøve litt på egen hånd fram til høsten, da har jeg ny time. Tror det er bedre sjanse for å bli gravid nå enn det noen gang har vært, mannen min har sluttet å røyke (er vel 2 år nå), er begynt å trene veldig aktivt og slanket seg ca. 20 kilo (!) Selv har jeg slanket meg ca. 10 kilo. SÅ LITT OM DENNE PRØVEPERIODEN: Hadde 1. dag i syklusen den 11.mai, beregnet eggløsningen til ca. 24.mai. Har hatt en del symptom som jeg skriver mer om senere. IKM er ca. 8.juni, er egentlig ikke så lenge til, men føles som en evighet, og derfor denne dagboken Har skrevet litt en annen plass frem til nå, skal lage et sammendrag av dette i neste innlegg Sier velkommen og kjekt å se deg til alle som stikker innom, legg gjerne igjen en hilsen, det er fint med flere i samme båt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 2. juni 2009 #2 Del Skrevet 2. juni 2009 KORT SAMMENDRAG AV DET JEG HAR SKREVET TIDLIGERE PÅ ANNET STED: 27.mai 2009: Symptomene mine er at jeg er oppsvulmet i magen, 'kribling' og kramper i livmoren, hovne og ømme bryster og kvalm og svimmel. Har lest og studert masse på internett, og funnet ut at ut fra min antatte eggløsning som var den 24.mai, er det alt for tidlig å ha slike symptom. 30.mai 2009: Har hatt de samme symptomene disse dagene også, og i går hadde jeg veldig vondt i hele mellomgolvet og var veldig kvalm. Føler jeg må på do hele tiden. 30.mai til nå: Gradvis mindre smerter og kvalme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 2. juni 2009 #3 Del Skrevet 2. juni 2009 2.JUNI 2009 I dag har vært den beste dagen til nå når det gjelder vondt, men har spente, ømme bryster og er fryktelig irritabel. Blir lett kvalm av sterke lukter og 'slimete' ting, men dette kan jo være innbilt. De andre symptomene kan jo også være TR som nærmer seg...Helt siden 18.mai har jeg uansett hatt en rar følelse i hele kroppen, som om jeg 'vet' at jeg er gravid, men for det første er jo dette ganske usannsynlig, og for det andre har jeg jo veldig, veldig lyst å være gravid... Kan ikke gå rundt å si at jeg føler meg gravid uansett, for det blir så flaut hvis jeg ikke er det. Men jeg kan skrive det her! Hvis jeg ikke er gravid, så må jeg finne en måte å koble ut alle 'gravid-tankene' på i neste periode, for jeg kan ikke fortsette sånn, da blir jeg sprø! Ser fram til jeg kan teste, håper jeg ikke blir helt deppa hvis den er negativ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 2. juni 2009 #4 Del Skrevet 2. juni 2009 Lykke til med prøvingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 2. juni 2009 #5 Del Skrevet 2. juni 2009 hehe, jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. Jeg har sluttet med alle forhåpningene selv da, etter 2 år med relativt aktiv prøving, men kjenner litt på det fremdeles. Men forresten; så godt å lese at du er blitt bedre av b12!! Det er fantastisk Og det er bra dere tar tak i egen helse - for mange er jo faktorer som overvekt primærårsaken til barnløshet... Dessuten greit å være i god form til man får et individ inn i huset som krever ALT Åh, er det ikke godt å ha KG hvor man kan skrive alt og lufte alle tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 2. juni 2009 #6 Del Skrevet 2. juni 2009 Lykke til med prøvingen! Takk det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 2. juni 2009 #7 Del Skrevet 2. juni 2009 hehe, jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. Jeg har sluttet med alle forhåpningene selv da, etter 2 år med relativt aktiv prøving, men kjenner litt på det fremdeles. Men forresten; så godt å lese at du er blitt bedre av b12!! Det er fantastisk Og det er bra dere tar tak i egen helse - for mange er jo faktorer som overvekt primærårsaken til barnløshet... Dessuten greit å være i god form til man får et individ inn i huset som krever ALT Åh, er det ikke godt å ha KG hvor man kan skrive alt og lufte alle tanker? Ja, er redd for at jeg lar meg selv få opp forhåpningene mine alt for mye og så blir veldig skuffet.... Men har laget meg en liste over ting som kan være positive med å ikke være gravid også. Og så får jeg slippe ut all frustrasjonen her... Håper virkelig at det snart er din tur,da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 3. juni 2009 #8 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) 3.JUNI En dag nærmere test Er tydelig at jeg tenker veldig mye på graviditet, for jeg drømmer mye om det også. I natt drømte jeg at hunden var drektig og fødte kattunger Er verpesjuuuuuk! Jaja, i går meldte jeg meg inn i babyverden.no, så nå får jeg snart Fødselsboken i posten, da kan jeg få tida til å gå litt med den. Ellers er jeg akkurat ferdig med 'Trollmannen og glasskulen' av Stephen King, så nå må jeg på biblioteket og få tak i neste i serien, den heter 'Ulvene'. Tror den blir bra, alle de andre i serien har jeg i alle fall likt. Har laget meg en liste over ting som kan være bra med å ikke være gravid. Er så mye bra med å være gravid, så det trenger jeg ikke en liste over. Men i tilfelle jeg ikke skulle være gravid, så trenger jeg litt trøst FORDELER MED Å IKKE VÆRE GRAVID: 1. Kan fortsette med slankinga og komme nærmere idealvekta for hver måned. 2. Blir sannsynligvis bedre og bedre fra M.E-en hver måned 3. Gjelda minker for hver måned og økonomien blir bedre og bedre Hmmm...kan sikkert komme på flere ting, som at vi kan sove så lenge vi vil om morgenen o.l., men det føles så meningsløst sammenlignet med det å faktisk få en liten bebi i hus... Skriver sikkert mer senere i dag Endret 3. juni 2009 av Jennie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 3. juni 2009 #9 Del Skrevet 3. juni 2009 Tror jeg lider av innbilt drektighet, sånn som hundene får... Har vært overbevist om at jeg er gravid i mange dager nå. Tenk om jeg er det, da kan jeg være en av de som kan si: jeg bare visste det... hadde det bare vært så enkelt. Er trøtt i dag, men det pleier jeg å bli før jeg skal ha mensen, så det trenger ikke bety noen ting. Har også vært veldig opp og ned i humør i dag. Slitsomt. Sitter og leser på forumet og i dagbøker om folk som er blitt gravide, og blir så rørt at tårene triller... Har vært en tur på biblioteket og fått låne 'Ulvene', plukket også med meg to bøker om svangerskap, hehe... Lurer på hva som blir utfallet av disse laaaange uendelige 14 dagene, jeg. Enten GRAVID!!! JAJAJAJA! Eller ikke gravid....grååååte litt og så bli litt flau over meg selv og hvordan jeg har holdt på i 2 uker...Spenningen er ulidelig, håper jeg blir litt mer distansert hvis vi må ha flere prøveperioder. Mannen min ser ut til å ta det helt med ro, han våger ikke å tro noe som helst før han får det bekreftet av legen, tror jeg. Men da tror jeg han blir overlykkelig, kanskje han må felle en liten gledeståre, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lhinn Skrevet 3. juni 2009 #10 Del Skrevet 3. juni 2009 hei hei måtte innom og hilse på deg! hit blandt oss prøvere! ser vi har testing rundt samme tiden, jeg klarer nok ikke vente lenger enn til fredag morgen (10DPO). kjenner meg altfor godt i det du skriver, man blir tullerusk av denne prøvingen, spesielt rett før testing! ikke noe å bli flau over, vi er alle slik! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 3. juni 2009 #11 Del Skrevet 3. juni 2009 Jennie! Lykke til med prøving, blir spennende dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 3. juni 2009 #12 Del Skrevet 3. juni 2009 hei hei måtte innom og hilse på deg! hit blandt oss prøvere! ser vi har testing rundt samme tiden, jeg klarer nok ikke vente lenger enn til fredag morgen (10DPO). kjenner meg altfor godt i det du skriver, man blir tullerusk av denne prøvingen, spesielt rett før testing! ikke noe å bli flau over, vi er alle slik! Lykke til! Takk for varm velkomst, er jammen godt at det er andre som har det slik!! Jeg spurte mannen min om jeg ikke bare kunne ta en test i morgen (før jeg blir sprø), men han mener det ikke er noen vits i :/ Men hvis du tester på fredag, så kanskje jeg også gjør det! Blir veldig spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 3. juni 2009 #13 Del Skrevet 3. juni 2009 Jennie! Lykke til med prøving, blir spennende dette her Takk for det Ja, det er spennende, men håper jeg klarer å slappe litt mer av hvis det blir flere PP, holder på å bli sprø! Men er glad for å kunne dele det med andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 3. juni 2009 #14 Del Skrevet 3. juni 2009 Lykke til med prøving! Eg kjenner meg veldig godt igjen i det å synast at tida går aaaaltfor sakte, både frå mens til EL og frå EL til IKM. Håpar du lykkes raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 4. juni 2009 #15 Del Skrevet 4. juni 2009 Lykke til med prøving! Eg kjenner meg veldig godt igjen i det å synast at tida går aaaaltfor sakte, både frå mens til EL og frå EL til IKM. Håpar du lykkes raskt! Tusen takk! Håper dere lykkes snart også, kjenner at hjertet mitt brenner for alle prøvere her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 4. juni 2009 #16 Del Skrevet 4. juni 2009 4.JUNI 2009 Da jeg stod opp i dag, tenkte jeg at i dag føler jeg meg ikke så gravid Men brystene mine var ikke enig da jeg tok på bh-en. Jeg har jo slanket meg ti kilo og egentlig var bh-ene mine blitt litt for store, jeg var bare ikke komt så langt at jeg hadde fått kjøpt nye. Men i dag føles det som om de sprenger seg ut av bh-en. MEN kan jo være mensen som er på vei. I går kveld var brystene så ømme, var en rar følelse, akkurat som det brant inne i dem. Har ikke hatt det før når jeg har ventet mensen. MEN kan være innbilt.... Ok, nok puppeprat! M.E-en har også oppført seg rart i det siste, om morgenen føler jeg at jeg er sååå trøtt og at jeg har sovet sååå lenge, og at klokka må være minst tre når jeg står opp. Noe som faktisk ikke er uvanlig på en skikkelig dårlig dag. Men så er klokka bare elleve, og jeg føler meg helt uthvilt. Håper virkelig at det er tegn på at M.E-en er begynt å slippe taket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 4. juni 2009 #17 Del Skrevet 4. juni 2009 4.JUNI KVELD: Vet at jeg skriver mye, men kjenner at det gjør veldig godt. Jeg plager jo ingen med det, heller. Må passe meg så ikke mannen min blir helt sprø av masinga mi, og ikke vennene mine heller. Så da er det bedre at jeg får det ut her. Føler behov for å skrive litt om M.E-en i dag, merker at jeg tenker en del på om noen rundt meg kommer til å dømme meg for at jeg prøver å bli gravid før jeg er helt frisk. Helsepersonell, f.eks., eller svigerfamilien. Eller andre. Men jeg tenker at kroppen min vil nok ikke la meg bli gravid før jeg kan tåle det, og vi må liksom begynne å prøve før det blir for sent.... Nå er jeg snart like bra som jeg var før jeg hadde opphold i b-vitaminer, hadde en pause i vinter fordi jeg hadde litt høye verdier, men da ble jeg skikkelig dårlig. Nå har jeg tatt dem en stund og er mye bedre. Ellers føler jeg at jeg har gjort alt som er i min makt for å bli frisk, jeg tar b-vitaminer, omega tilskudd, et tilskudd som skal rense leveren, kreatin og jeg drikker biola hver morgen. Jeg har ikke spist noe snop, kaker, sjokolade, småkjeks, chips, is e.l. på snart fire måneder, jeg har slanket meg 10 kilo (en langsom, hard prosess p.g.a jeg ikke kunne trene), og jeg spiser veldig sunt så jeg får i meg i alle næringsstoffer. Hvis ikke det er godt nok til å få 'retten' til å bli gravid, så vet ikke jeg. Jeg har uansett full tro på at jeg skal bli helt frisk! Det er bare et tidsspørsmål. Heier på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 4. juni 2009 #18 Del Skrevet 4. juni 2009 Åh så spennende dagbok du har. Skjer masse Vi satser på at du er en av dem som ikke trenger å vente så lenge på bebis vi Men tro meg; du blir roliger etterhvert om du må vente. Jeg er i alle fall det. Blir jo skuffa hver gang jeg får mensen, men forventer ikke noe annet heller. Det høres ut som at du virkelig tar ansvar for deg selv. Jeg kan ikke se at noen skal mene du har mindre "rett" til å bli mor enn andre? Da kan de komme til meg, så skal jeg kjefte litt på dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 4. juni 2009 #19 Del Skrevet 4. juni 2009 Åh så spennende dagbok du har. Skjer masse Vi satser på at du er en av dem som ikke trenger å vente så lenge på bebis vi Men tro meg; du blir roliger etterhvert om du må vente. Jeg er i alle fall det. Blir jo skuffa hver gang jeg får mensen, men forventer ikke noe annet heller. Det høres ut som at du virkelig tar ansvar for deg selv. Jeg kan ikke se at noen skal mene du har mindre "rett" til å bli mor enn andre? Da kan de komme til meg, så skal jeg kjefte litt på dem! Hei igjen, blir glad når jeg leser innlegg fra deg, du skriver så koselig :) Ja, skjer masse i denne dagboka for hjernen min spinner hele tida Jeg håper også veldig at det skal bli bebi på første forsøk, men hvis ikke så er jeg glad for at du og de andre koselige jentene er her Takk for at du også støtter meg på at jeg vil bli mor selv om jeg ikke er helt frisk (ennå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jennie Skrevet 5. juni 2009 #20 Del Skrevet 5. juni 2009 5.JUNI Måtte selvsagt prøve en test i dag tidlig. Den var selvsagt negativ. Det er selvsagt alt for tidlig. Ble selvsagt veldig skuffet. Men det som var bra, var at etter at jeg hadde ligget lenge og tenkt og grublet, klarte jeg å roe meg ned og bestemme meg for å være positiv. Dette er min første PP, og så sant det ikke blir så alt for mange av dem, så må jeg prøve å kose meg litt med prøvinga også. Det er jo på en måte del av svangerskapet. Og så overlater jeg kontrollen til Han der oppe. Bestilte selvsagt nye tester med en gang, for hadde bare den ene liggende. De kommer kanskje på mandag, og da kan jeg teste i vei med god samvittighet (bestilte 12 stk, hehe). Våknet enda tidligere i dag, da, faktisk før elleve. Deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå