mocci Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #1841 Del Skrevet 10. mai 2011 Hehe, høres ut som en begivenhetsrik tur! Du må være temmelig tålmodig, jeg hadde gått på veggene med så mye shopping. Taxisjåføren var jo gull, da. Vel tålmodigheten brast hos meg også til slutt....... Da vi endelig hadde funnet veien til en av favoritt skobutikkene mine, så måtte søstern slenge ut en kommentar om at jeg bare så på samme type sko hele tiden..... So what, hva bryr det henne? Jeg kunne sagt det samme om henne også når det gjaldt klesplaggene hun så på, men det gjorde jeg ikke, tenkte ikke tanken en gang. Etter å ha ventet i timesvis før vi endelig passerte en butikk jeg fant interessant, nei da var det tydeligvis ikke noe gjensidig tålmodighet å spore hos søstern.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. mai 2011 #1842 Del Skrevet 10. mai 2011 virkelig imponert over tålmodighet! Men det høres ut som om dere har hatt en finfin tur tross alt Hvordan likte reisefølget Edinburgh? Og drosjesjåføren er GULL da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #1843 Del Skrevet 12. mai 2011 virkelig imponert over tålmodighet! Men det høres ut som om dere har hatt en finfin tur tross alt Hvordan likte reisefølget Edinburgh? Reisefølget likte Edinburgh svært godt, alle vil gjerne reise tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #1844 Del Skrevet 12. mai 2011 Da har jeg oppført nok et reisemål på kalenderen. I sommer skal jeg og Snoppen til Danmark på hotellferie, nærmere bestemt til Fyn. Ingen av oss har vært der tidligere og til alt overmål har faktisk Snoppen aldri vært i Danmark! I dag har jeg booket hotell, Colorline Superspeed og kennelopphold, effektiv jobbing ettersom vi først i går kveld begynte å bable om sommerferien. Voffse skal forhåpentligvis kose seg på kennel, hun har ikke de nødvendige vaksiner for å kunne dra til Danmark samt at jeg vil ikke utsette henne for ørtifjørti timer i en varm bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. mai 2011 #1845 Del Skrevet 12. mai 2011 Så herlig! Jeg har vært i Danmark mange ganger, det var alltid vårt reisemål med familien da jeg vokste opp (eventuelt Tyskland, og da kjørte vi gjennom Danmark). Husker jeg ble så lei mursteinhusene. Nei, rabiesvaksine må jo tas flere måneder før, siden den jo skal ettersjekkes. Det lærte jeg også da vi skulle kjøre nordover med hund i bilen, så da kunne vi ikke kjøre gjennom Finland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 12. mai 2011 #1846 Del Skrevet 12. mai 2011 Høres ut som en bevigenhetsrik tur til Edingburgh, slitsomt med så mye shopping ja. Men det morsomste må jo ha vært kommentaren til han drosjesjåføren Ang. scenebetennelse så forsøkte jeg det meste. Vanlig fysioterapi i bøtter og spann + trening og øvelser, akupunktur, psykomotorisk fysioterapi og you name it... Ingenting hjalp, jeg var ung da og det ble jo tilslutt problemer med psyken også. I tillegg utviklet jeg scenebetennelse hele veien opp på begge sider, så jeg hadde vondt i armer, håndledd, albuer, skuldre og nakke. Det som tilslutt snudde det var opphold i fire uker på et senter, derfra jobbet jeg meg sakte tilbake med trening. Det var ikke morsomme år, men jeg tror ikke jeg er noe vanlig tilfelle da. Men jeg vil si at vanlig fysioterapi med trening og hvile er det som antakelig vil virke best. Viktig å ikke gjøre så mye, i perioder skar jeg ikke opp brødet engang. Men det er vanskelig å gjennomføre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #1847 Del Skrevet 13. mai 2011 Så herlig! Jeg har vært i Danmark mange ganger, det var alltid vårt reisemål med familien da jeg vokste opp (eventuelt Tyskland, og da kjørte vi gjennom Danmark). Husker jeg ble så lei mursteinhusene. Nei, rabiesvaksine må jo tas flere måneder før, siden den jo skal ettersjekkes. Det lærte jeg også da vi skulle kjøre nordover med hund i bilen, så da kunne vi ikke kjøre gjennom Finland. Samme her, familieferiene da jeg var barn/ungdom ble alltid lagt til Danmark eller Norge. Men vi dro aldri til Tyskland da.... Det er mange år siden jeg var i Danmark sist, gleder meg masse! Du har helt rett når det gjelder rabiesvaksine, den skal ettersjekkes med blodprøve 120 dager etter første vaksinering. Det krever planlegging. Høres ut som en bevigenhetsrik tur til Edingburgh, slitsomt med så mye shopping ja. Men det morsomste må jo ha vært kommentaren til han drosjesjåføren Ang. scenebetennelse så forsøkte jeg det meste. Vanlig fysioterapi i bøtter og spann + trening og øvelser, akupunktur, psykomotorisk fysioterapi og you name it... Ingenting hjalp, jeg var ung da og det ble jo tilslutt problemer med psyken også. I tillegg utviklet jeg scenebetennelse hele veien opp på begge sider, så jeg hadde vondt i armer, håndledd, albuer, skuldre og nakke. Det som tilslutt snudde det var opphold i fire uker på et senter, derfra jobbet jeg meg sakte tilbake med trening. Det var ikke morsomme år, men jeg tror ikke jeg er noe vanlig tilfelle da. Men jeg vil si at vanlig fysioterapi med trening og hvile er det som antakelig vil virke best. Viktig å ikke gjøre så mye, i perioder skar jeg ikke opp brødet engang. Men det er vanskelig å gjennomføre da. Jepp, kommer ikke til å glemme kommentaren fra drosjesjåføren med det første, vi lo oss skakke! Fravær av aktivitet ja, det er det mamma sliter mest med. Hun nekter jo å overlate husmor aktivitetene til de andre i husstanden. Hun vet virkelig ikke sitt eget beste altså.... I tillegg er hun jo i jobb også, håndleddene blir jo belastet ved PC bruk..... Men det nytter ikke å fortelle den dama der noe som helst.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 13. mai 2011 #1848 Del Skrevet 13. mai 2011 Danmarkstur høres koselig ut! Og kjekt å få ordnet alt i god tid (kjenner meg igjen Sånn bortsett fra pakkinga da, der er jeg historisk treg denne gangen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #1849 Del Skrevet 13. mai 2011 I det siste har jeg møtt på flere fantastiske skapninger. I løpet av denne uken har jeg sett en rødrev (den skulle til å løpe over veien når jeg kom bilende), en stålorm som lå på trappa mi når jeg kom hjem fra jobb og Herr Fluesnapper med frue har inspisert boligforholdene på tunet. Nature Okei da kanskje ikke stålormen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 13. mai 2011 #1850 Del Skrevet 13. mai 2011 Så koselig!! Jeg ble liggende og høre på en fantastisk fuglesang i morgentimene i dag (okei, det føltes som nattestid...). En fugl som virkelig underholdt - skikkelig koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. mai 2011 #1851 Del Skrevet 13. mai 2011 Å, en rødrev? Jeg var ikke sikker på om vi hadde det i disse traktene, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #1852 Del Skrevet 16. mai 2011 Så koselig!! Jeg ble liggende og høre på en fantastisk fuglesang i morgentimene i dag (okei, det føltes som nattestid...). En fugl som virkelig underholdt - skikkelig koselig! Ja, det er koselig å stå opp til flott fuglesang. Å, en rødrev? Jeg var ikke sikker på om vi hadde det i disse traktene, jeg. Joda, det er rødrev her. Dette var første gang jeg så en i RL da, fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #1853 Del Skrevet 16. mai 2011 Fine helgen, mye husarbeid og litt shopping. Jeg fant en bukse på nett som jeg likte så utrolig godt at jeg styrtet ut i bilen med retning sentrum for å se om jeg fant buksen. Og jammen fant jeg den! En sånn kortere sommerbukse i dongeri (husker ikke navnet på slike bukser...)baggy stil. Søndag fikk vi besøk av svigerinne med tulla på 7mnd, hun har blitt så stooor! Litt trøbbel med voffsefrøken da hun er helt fanatisk opptatt av barn og blir forferdelig intens, vil bare overfalle mor og barn....... Det endte med at jeg måtte stenge henne ute på gangen..... Jeg er litt bekymret for akkurat dette hvis jeg selv får barn......Hvis hun ikke endrer oppførsel så kan jeg ikke ha henne i samme rom som barnet........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 16. mai 2011 #1854 Del Skrevet 16. mai 2011 Hvor gammel er vofsefrøken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 18. mai 2011 #1855 Del Skrevet 18. mai 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #1856 Del Skrevet 19. mai 2011 Hvor gammel er vofsefrøken? Hun ble 1 år i mars, fortsatt ganske ung enda, er jo mulig at hun blir roligere etterhvert. Nå er jo denne rasen umåtelig opptatt av folk da, verdens snilleste altså og veldig barnevennlig såfremt de ikke er helt innpåslitne. Hvis jeg legger meg ned på gulvet så er hun der sporenstreks for å rundslikke meg og hvis jeg begynner å le så er hun helt med på leken, begynner å lekebite på klærne mine eller hendene. Ikke helt forenelig med en baby altså..... Vi håper at hun ikke blir så intenst opptatt av et eventuelt barn hvis hun bor sammen med barnet hver dag, vil tro at nyhetens interesse dabber av.......Hvis ikke så får hun bare finne seg i og ikke ha tilgang til stua til enhver tid. Et barn kommer uansett først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 19. mai 2011 #1857 Del Skrevet 19. mai 2011 Et barn kommer først ja. Og selv om det for hundekjære voksne kan være koselig med en veldig menneskekjær hund, så kan det bli litt mye for en liten ny verdensborger. Ellers da? Har mocci det bra? Klar for helg? Jeg er veldig klar for fredag i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #1858 Del Skrevet 19. mai 2011 Håper dere alle hadde en fin 17.mai. Her ble det en sløvings dag, vi gadd ikke å dra ut for å se på noe tog. Snoppen dro på middag til svigerinne og lille E, jeg skulle også ha vært med men droppet det pga magevondt. Jeg var nemlig hos tannlegen igår og gruer meg faktisk syk flere dager i forkant av hvert besøk........ Virkelig slitsomt! og jeg har flere besøk utover sommeren..... Føler at jeg har en eneste stor gruesommer i vente... Samtidig er jeg så sinna og skuffa over meg selv som er så redd, angsten min har jo ført til at jeg har et større arbeid som må utføres i tennene..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #1859 Del Skrevet 19. mai 2011 Et barn kommer først ja. Og selv om det for hundekjære voksne kan være koselig med en veldig menneskekjær hund, så kan det bli litt mye for en liten ny verdensborger. Ellers da? Har mocci det bra? Klar for helg? Jeg er veldig klar for fredag i morgen! Alltid klar for HELG! Nå har vi jo også begynt med sommertid her på jobb, kun 7t arbeidsdag noe som vil si at jeg kan dra hjem kl 14!! i og med at jeg begynner på jobb kl 7. Mocci er vel ikke helt fornøyd med seg selv om dagen, er litt smådeppa...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 19. mai 2011 #1860 Del Skrevet 19. mai 2011 En til mocci. Fælt å gå til tannlegen, jeg er alltid redd jeg skal ta armlenene med meg ut derfra når jeg går. Men skal være så godt når du er ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå