mocci Skrevet 30. april 2010 Forfatter #1121 Del Skrevet 30. april 2010 Må bare presisere at hunden vår ikke er gatemix, bare at Alaska Husky ikke er anerkjent som rase. Den er avlet frem som en trekkhund, og er en utrolig sosial og snill hunderase Ups sorry var ikke meningen å trekke noen konklusjoner, tilgi meg min ubetenksomhet. Alaska husky er kjempefine hunder da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 30. april 2010 #1122 Del Skrevet 30. april 2010 Ups sorry var ikke meningen å trekke noen konklusjoner, tilgi meg min ubetenksomhet. Alaska husky er kjempefine hunder da. Jeg innbiller meg at jeg ikke er altfor knyttet til denne hunden (mannen som ville ha den), men har vel innsett at det er vanskelig å ikke bli glad i den! (og skjønner at du mistolka det jeg skrev, kunne jo vært litt mer tydelig) Hvordan gikk det på valpejakt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 30. april 2010 Forfatter #1123 Del Skrevet 30. april 2010 Aaaaaaw gjett hvem falt helt i staver over valpene igår..... De var bare helt fantastisk skjønne. Det er iallefall helt sikkert at det blir ny valp på oss. Vi får velge som nr 1 etter oppdretter. Det er i utgangspunktet 3 valper jeg er interessert, den som er mest interesant går trolig til oppdretter selv da mannen i huset hadde lagt sin elsk på den, forståelig nok, den er helt nydelig og kan være både hurrameghei og helt rolig. Da har jeg valget mellom 2 hvorav den ene har tendenser til high maintance, vil bare holdes og bæres rundt hele tiden, veldig oppmerksomhetssyk. Men samtidig er den veldig hurrameghei, noe som også kan være en fordel, spesielt i utstillingsringen. Den andre er en helt annen type temperamentmessig, veldig rolig og avbalansert, mer selvstendig. Jeg har vel egentlig falt mest for den rolige, det er noe med dens vesen som tiltaler meg. Jeg tenker også at det er lettere å gire opp en rolig hund enn å gire ned en supergira hund. Samtidig når jeg tenker tilbake på Bullefrøken som valp så var hun i utgangspunktet veldig oppmerksomhetssyk hun som valp, men i voksen alder var hun veldig rolig samtidig som det også var mye "spunk" (futt og fart) i henne. Utseendemessig er disse to veldig like, begge store og kraftige som jeg foretrekker men den sytete har muligens et søtere ansikt. Hmmm valgets kvaler.....skal se valpene enda en gang i neste uke før jeg tar en endelig avgjørelse. Snoppen vet ikke hvem han likte best, han smelter bare han får hvilkensomhelst valp i fanget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 30. april 2010 #1124 Del Skrevet 30. april 2010 Selvstendige hunder kan være litt mer stri i voksen alder, men samtidig så velger dere en tispe så det hadde ikke jeg vært så redd for. Og som du selv sier, det er lettere å gire opp en rolig hund enn omvendt. En hund som er overalt til enhver tid hadde jeg synes vært tungt å ha i hus.... Men hyggelig å høre at dere får en!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 30. april 2010 #1125 Del Skrevet 30. april 2010 Når er de leveringsklare forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. april 2010 #1126 Del Skrevet 30. april 2010 Så spennende med ny hund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 30. april 2010 Forfatter #1127 Del Skrevet 30. april 2010 Når er de leveringsklare forresten? De er 7 uker nå, men jeg skal hente min om 1,5 uke hvis alt går etter planen. Da vil hun være 9 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 30. april 2010 Forfatter #1128 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Selvstendige hunder kan være litt mer stri i voksen alder, men samtidig så velger dere en tispe så det hadde ikke jeg vært så redd for. Og som du selv sier, det er lettere å gire opp en rolig hund enn omvendt. En hund som er overalt til enhver tid hadde jeg synes vært tungt å ha i hus.... Men hyggelig å høre at dere får en!! Jeg har sansen for selvstendige hunder og prøver å oppdra dem til bli selvstendige. Jeg syns det er lettere å forholde seg til selvstendige hunder i hverdagens kjas og mas, spesielt med tanke på at vi planlegger bebis også. Da vil det naturlig nok bli mindre oppmerksomhet på hunden og det må den kunne takle. Det er også veldig mye greiere å la en hund være alene hvis den er selvstendig. Vel når det gjelder hund som er overalt, så er jo bullene utrolig menneskekjære, man må regne med å få en stalker i hus. ;)Men de raser ikke rundt i huset da. Bullefrøken fotfulgte oss hele tiden, men var samtidig utrolig lett å legge for natten, da foretrakk hun faktisk å sove alene i buret sitt i gangen. Endret 30. april 2010 av mocci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 30. april 2010 #1129 Del Skrevet 30. april 2010 Ser det ikke er like klart, når jeg sier overalt, så snakker jeg om en sånn som er hyper og hopper i sofaen og aldri er i ro... Ikke like lett alltid dette skrevne språket Vår fotfølger oss han og... Og det er ikke alltid like moro når man plutselig har en 40-kilos labrador rett bak en... Men han får ikke gå inn på soverommet, så han sover for seg selv ute i gangen, og trives med det, tror jeg Krysser fingrene for ny hund om 1,5 uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #1130 Del Skrevet 1. mai 2010 Ja det er helt sikkert at det blir valp på oss iallefall. Nå har jeg jo også fått innvilget "mammapermisjon" av sjefen slik at jeg tar ferie i to uker og har hjemmekontor i 2 uker, blir hjemme 4 uker med valpen, gleder meg! Jeg gjorde det samme da Bullefrøken var valp og det fungerte utmerket. Men paranoid som jeg er så blir jeg en smule bekymret da jeg sendte en e-post til oppdretter etter besøket på torsdag og fortsatt ikke har fått noe svar......Sikkert ingenting å være redd for men jeg er vel aldri helt sikker på at en valp er min før den er betalt og tatt med hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. mai 2010 #1131 Del Skrevet 1. mai 2010 Satser på at det blir en fin "mammaperm" på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #1132 Del Skrevet 3. mai 2010 Howdy. Endelig har jeg fått svar av oppdretter, vi skal se valpene en siste gang før levering. Det blir på torsdag og vi skal hente valpen uken etter. Da må det kjøpes inn litt nytt utstyr, noe kan arves fra Bullefrøken men kjenner litt på at det blir feil å bruke alle tingene hennes, de var jo liksom Bullefrøkens. Det er også mange minner knyttet til tingene og jeg tror det er lettere å begynne på en ny start med å kjøpe nytt til den lille. Jeg har allerede kjøpt nytt bur, halsbånd, noen leker, skal kjøpe kosedyr og pledd på Ikea idag. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 3. mai 2010 #1133 Del Skrevet 3. mai 2010 Så koselig med ny valp Mocci, og så bra at du fikk "mammapermisjon" Gratla veldig mye Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 3. mai 2010 #1134 Del Skrevet 3. mai 2010 Det blir stas med en liten valp jeg må innrømme at jeg syns valper gjerne er søtere enn nyfødte babyer... Får håpe jeg endrer mening når jeg får min egen :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. mai 2010 #1135 Del Skrevet 3. mai 2010 Så koselig å kjøpe inn nytt til valpen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #1136 Del Skrevet 7. mai 2010 Haloisen Da er det avgjort hvilken valp vi får. Jeg fikk den jeg hadde mest lyst på og etter mitt skjønn den med mest potensiale når det gjelder eksteriør og utstilling. Ikke at det er kjempeviktig, men det er jo litt gøy å gjøre det bra på utstilling også. Forhåpentligvis er den ved god helse også. Neste onsdag får vi ta med oss lille knøttet hjem, hun skal hete Una i dagligtale. Hun har et eget oppdretternavn men det er altfor omstendelig til å bruke sånn til hverdags. Hun har både U og A i oppdretternavnet så da syns jeg det passet med Una for short. Beklager hvis det blir mye valpesnakk her, er vel en fare for at det fortsetter en stund fremover også og muligens blir avløst av bebissnakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. mai 2010 #1137 Del Skrevet 7. mai 2010 Gratulerer med Una! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 7. mai 2010 #1138 Del Skrevet 7. mai 2010 Beklager hvis det blir mye valpesnakk her, er vel en fare for at det fortsetter en stund fremover også og muligens blir avløst av bebissnakk. Valpesnakk er veldig lov, spesielt hvis du legger ut noen fine valpebilder .... og er det noen nyheter jeg ikke har fått med meg !?!?!.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #1139 Del Skrevet 7. mai 2010 Valpesnakk er veldig lov, spesielt hvis du legger ut noen fine valpebilder .... og er det noen nyheter jeg ikke har fått med meg !?!?!.. Valpebilder kommer så snart jeg har fått knøttet i hus. Angående bebissnakk så er det ikke så mye å snakke om foreløpig men vi er jo prøvere...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #1140 Del Skrevet 7. mai 2010 Av andre begivenheter denne uken kan det nevnes at Snoppen var avbildet i lokalavisen igår *stolt*. Firmaet hvor han er ansatt har halt i land en kontrakt med arrangør av SKI VM i Oslo 2011. Snoppens firma er nemlig leverandør av et online bookingsystem som arrangøren skal ta i bruk i forkant av og under selve SKI VM. Dette er virkelig stort! særlig med tanke på at de kun er 4 ansatte i firmaet. Snoppen så riktig så søt ut på bildet og heldigvis hadde han nettopp vært hos frisøren og kvittet seg med gressmatta på hodet. Igår var jeg på shopping, denne sommerkjolen fra Esprit ville visst være med meg hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå