Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen


mocci

Anbefalte innlegg

Første dag på jobb etter ferien og jeg er skamdårlig. :tristbla:

Jeg som trodde det bare var forbigående tok nok feil, har hanglet hele forrige uke, ser ut til at dette er en skikkelig smell! Sist gang jeg var like dårlig var for 3 år siden......Uffa gruer meg til denne jobbuka hvis formen ikke bedrer seg. :sukk:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle et eventuelt svangerskap hvis formen i utgangspunktet er så dårlig : deprimert:

Vi har nemlig utsatt prøvingen tidligere år pga min helsetilstand.

Rimelig fortvilet og deprimert for tiden.. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer:

Huff, dette var kjipt altså!

Har du vært innom legen en tur og tatt litt prøver? Du kan jo ikke gå rundt sånn... Føler med deg! Håper det ordner seg, Mocci...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Du må snakke med legen din om dette.. Sånn her kan du jo ikke ha det.. :kose:

Støtter cypress. Du må få deg en legetime :skravle:

Masse god bedring iaffal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Huff, dette var kjipt altså!

Har du vært innom legen en tur og tatt litt prøver? Du kan jo ikke gå rundt sånn... Føler med deg! Håper det ordner seg, Mocci...

:klem:

Jeg har ikke vært hos legen men det er fordi vedkommende ikke kan gjøre noe fra eller til. Jeg har såkalt stressmage/kronisk magekatarr hvor det ikke finnes noen behandling. Jeg har tidligere gått på syrenøytraliserende som hjalp meg da men når jeg har prøvd det senere har jeg bare blitt mye verre. Jeg har vært plaget med dette siden 2003 som en følge av en forferdelig situasjon hos tidligere arbeidsgiver hvor jeg ble utsatt for psykisk terror/trakassering/mobbing fra personalansvarlig. Det var intet mindre enn et helvete! Til slutt ble jeg oppsagt pga nedbemanning ( vi var flere som mistet jobben) og etter 1 år fikk jeg heldigvis ny jobb hvor jeg er den dag idag. Etter et par år i min nye jobb, fikk vi en ny ansatt som viste seg å være min mobber fra tidligere arbeidsgiver. Daglig må jeg face personen som ødela livet mitt, en utrolig påkjenning. Heldigvis er vi ikke på samme avdeling ellers hadde jeg vært helt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært hos legen men det er fordi vedkommende ikke kan gjøre noe fra eller til. Jeg har såkalt stressmage/kronisk magekatarr hvor det ikke finnes noen behandling. Jeg har tidligere gått på syrenøytraliserende som hjalp meg da men når jeg har prøvd det senere har jeg bare blitt mye verre. Jeg har vært plaget med dette siden 2003 som en følge av en forferdelig situasjon hos tidligere arbeidsgiver hvor jeg ble utsatt for psykisk terror/trakassering/mobbing fra personalansvarlig. Det var intet mindre enn et helvete! Til slutt ble jeg oppsagt pga nedbemanning ( vi var flere som mistet jobben) og etter 1 år fikk jeg heldigvis ny jobb hvor jeg er den dag idag. Etter et par år i min nye jobb, fikk vi en ny ansatt som viste seg å være min mobber fra tidligere arbeidsgiver. Daglig må jeg face personen som ødela livet mitt, en utrolig påkjenning. Heldigvis er vi ikke på samme avdeling ellers hadde jeg vært helt ødelagt.

:troest:

Huff, så utrolig kjipt! :klem:

Går det greit på jobb nå da, selv om mobberen jobber i samme firma?

:roser:

Håper magen kommer i vater ettehvert, mocci!

Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Huff, så utrolig kjipt! :klem:

Går det greit på jobb nå da, selv om mobberen jobber i samme firma?

:roser:

Håper magen kommer i vater ettehvert, mocci!

Tenker på deg!

Aaaaaw du er nå søt! :klemmer:

Ja det går greit å forholde seg til vedkommende på jobb, tok jo en stund før jeg kom over "sjokket" men nå har vi jo vært på samme arbeidssted i noen år og det føles greit. Aller helst skulle jeg jo sett at vedkommende ikke jobbet her i og med at jeg ikke tåler trynet på henne, hun er ond tvers igjennom. I tillegg karrer hun alltid til seg lederposisjoner hvor hun virkelig kan utnytte makten sin. Jeg syns virkelig synd på de stakkarene som har henne som sjef.

Magen er mye bedre heldigvis, men helt i vater er den vel aldri... :sukk:

Jaja vi har vel alle hvert vårt å stri med....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja vi har vel alle hvert vårt å stri med....;)

Ja, det er vel sånn. Er det ikke det ene, så er det det andre :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har nok sitt ja...

Men det føles gjerne kjipt og urettferdig uansett.

Håper formen er bedre, mocci!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*urk* *Gah!*

Fikk meg en overraskelse imårres da jeg skulle ta på meg en skinny jeans, oppdaget til min forskrekkelse at jeg har kjøpt med meg feil størrelse fra butikken. Jeg tok nemlig med meg to ulike str i prøverommet, må ha lagt riktig størrelse tilbake i hylla.....er det mulig?! :gjeiper: Noe sånt har jeg ikke gjort forut. Tror jeg har blitt forvirret over 34 tallet, må nemlig ha bukser i lengden 34, men ikke i str 34! :eeeh:

I tillegg er det noen uker siden jeg kjøpte buksen og kvitteringen har jeg kastet så jeg kan nok se langt etter å få byttet den. Anyways jeg hadde ikke tid til å organisere et nytt antrekk så derfor dro jeg på meg buksa med makt, en str mindre enn det jeg bruker til vanlig, tenkte det skulle gå greit i og med at det er stretch i buksa.

Men akk o ve, makan til pølseskinn, føler meg som en skvisa bannan! :ler: Riktignok er jeg en stankelbein, og buksa er jo skinny jeans = pølseskinn, men denne ble forferdelig pølseskinn, føler meg nesten bevegelseshemmet. :fnise:

Skal sporenstreks tråle butikkene etter jobb idag, denne gang etter riktig str, liker buksen veldig godt. Den er fra Cubus og kostet ikke all verden, derfor kan jeg koste på meg en ny hvis jeg finner......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Høres anstrengende ut gitt!

Da skal jeg kanskje ikke klage på at toppen jeg tok på meg har krympet i vask, og ikke rekker meg midt på lårene lengre? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Huff da.. Kjedelige greier. :ler:

Hvordan går det med formen om dagen? :kose:

Formen er mye bedre heldigvis. :)

:ler:

Høres anstrengende ut gitt!

Da skal jeg kanskje ikke klage på at toppen jeg tok på meg har krympet i vask, og ikke rekker meg midt på lårene lengre? :sjenert:

Ja det var så anstrengende at jeg reiste hjem i lunsjen for å bytte bukse. :sjenert:

Klag av hjertens lyst Bippe, har selv opplevd hvor irriterende det er med lange topper som krymper i vask, hvorpå de såvidt rekker nedfor understellet. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Fant plutselig en topp litt bak i skapet som jeg ikke hadde brukt på lenge (og hadde tydeligvis glemt HVORFOR jeg ikke hadde brukt den på lenge...). Tidligere var det en ganske romslig sak, som rakk litt nedpå lårene. Nå stoppet den litt høyere oppe, og endte med at jeg dro i den hele dagen for å prøve å få den ok. Stressplagg! Tror jeg henger den inn i skapet igjen, enda lengre bak :fnise:

Har mocci en fin kveld?

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fin fredagskveld ja, tror ikke det skjedde så mye nevneverdig * har helt glemt hva jeg gjorde på fredda* :)

Lørdagen gikk med til å handle nye utelamper til huset, fant et par lekre skoletter (perfekt til skinny jeans) som jeg unnet meg selv under påskudd av forskudd på bursdagsgave fra meg selv til meg selv. :fnise: Ettermiddagen tilbrakte jeg sammen med foreldrene mine samt søstern og hennes familie. Vi dro alle sammen på basar/marked som ble arrangert i forbindelse med byens 150 års jubileum, koselig opplevelse! Et par sjokkiser fra Egersund Sjokoladefabrikk ble også med hjem, skikkelig namme namm, spesielt marsipan med bringebær og appelsinsmak, elsker marssssssipann! :rødme:

The clash of the titans ble lørdagens underholdningsvalg, veldig bra film, ihvertfall for oss fantasy elskere. :) I tillegg var jeg som barn veldig fasinert av gresk mytologi, derfor var det ekstra kjekt å se Zevs, Hades, Medusa, Poseidon m.m. Med dagens special effects er det helt utrolig hva man kan få til. Monstre som er så ekle som fy og fantastisk vakre pegasuser (pegasus = hest med vinger) Snoppen var også fornøyd, han er fornøyd så lenge det er action nok. ;)

Søndagen gikk med til diverse husarbeid samt fast turinnslag med voffe. Denne gang holdt det på å gå riktig ille da voffe ramlet ut i elva. :sjokkert: Det var første gang vi hadde henne med til elva, hun gikk løs og vi lot henne gå ned til elvebredden for å drikke. Men uredd som hun er nøyde hun seg ikke bare med å drikke, men vandret videre utover med det utfall at hun datt under. Jeg ble stående på land å hyle mens Snoppen kastet seg ut i elva, med klærne på. Heldigvis rakk ikke vannet lengre enn til knes på Snoppen, men veldig dypt for en liten voffe. Hun klarte å komme seg opp til overflaten selv og klarte å svømme inn til bredden av seg selv, utrolig nok. I utgangspunktet kan nemlig ikke franske bulldoger svømme pga tyngde og kroppsbygning. Da vi fikk henne opp av vannet, skjønte hun nok ikke helt hva som hadde skjedd, virket litt forfjamset der hun rullet rundt i barnåler, grus og jord for å tørke seg. :lol: Jeg og Snoppen begynte å le av hele greia, Una var litt av et syn etter bad og påfølgende spa behandling. :ler: Resten av turen måtte Snoppen gå med surklende våte sko, herlig! Men hadde ikke han hoppet uti så hadde jeg gjort det selv. Hva gjør man ikke for de søte små. :)

Dessuten er det veldig sterk strøm lengre ut i elven, så jeg tør nesten ikke tenke på hvordan dette kunne ha gått.

Note to self - neste gang må vi ha voffe i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt det gikk så bra med badeturen til Una! Skjønner godt du ble skremt, spesielt dersom de normalt ikke kan svømme.

Vi hadde cocker, og han elsket å svømme. Gjerne dukke under og dykke etter pinner/stein etc også. Og la en gang på svøm etter en flokk kanadagjess (langt ute i elva)... Måtte hentes i båt, siden han ikke hadde vett på å se hvor langt det var. Paps var noe frustrert da ja :ler: Har man fuglehund så har man fuglehund (selv om vi aldri har jaktet annen et kyllingfilet på butikken....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var da drama på søndagstur! Godt det ordnet seg og jaggu var Una flink som klarte å svømme og greier. Ja, det gjelder å passe på disse dyra, ting skjer utrolig fort. Vår er jo født med svømmehud mellom tærne, så ingen bekymringer der.

Håper du får en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle et eventuelt svangerskap hvis formen i utgangspunktet er så dårlig : deprimert:

Vi har nemlig utsatt prøvingen tidligere år pga min helsetilstand.

Rimelig fortvilet og deprimert for tiden.. :trist:

Jeg måtte bare kommentere denne også :sjenert: Det er slettes ikke sikkert at formen din blir noe dårligere under et svangerskap, det er jo de som faktisk blir kvitt plager når de går gravide. Jeg skjønner bekymringen din altså, men det trenger ikke å bli noe problem. Jeg har tidligere slitt masse med ryggplager ol. og alle var overbevist om jeg ville få tidenes bekkenøsning når jeg ble gravid. Men utrolig nok har jeg ikkehatt snev av bekkenplager og ryggen har vært ganske grei også. Tidligere slet jeg med mye plagsom hodepine flere ganger i uka, nå kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har hatt det mens jeg går gravid. Så det kan faktisk gå bra også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde cocker, og han elsket å svømme. Gjerne dukke under og dykke etter pinner/stein etc også. Og la en gang på svøm etter en flokk kanadagjess (langt ute i elva)... Måtte hentes i båt, siden han ikke hadde vett på å se hvor langt det var. Paps var noe frustrert da ja :ler: Har man fuglehund så har man fuglehund (selv om vi aldri har jaktet annen et kyllingfilet på butikken....)

Herlig historie, daaakars som svømte så langt avgårde da. :) Jeg kan se det hele for meg. :fnise:

Ja man må vel regne med litt av hvert fra disse fuglehundene. ;)

Oj, det var da drama på søndagstur! Godt det ordnet seg og jaggu var Una flink som klarte å svømme og greier. Ja, det gjelder å passe på disse dyra, ting skjer utrolig fort. Vår er jo født med svømmehud mellom tærne, så ingen bekymringer der.

Ja major drama, var litt shaky et øyeblikk der. Men heldigvis så endte det bra, og da måtte både Snoppen og jeg le av hele greia, hun er virkelig a piece of work den bikkja vår. ;)

Langt fra svømmehud mellom tærne men hun ELSKER vann, må være feilprodusert denne bullen her. Vanligvis så kan de nemlig ikke fordra vann. Vår første bulle tok store omveier når hun skulle gå rundt vannpytter på veien. ;)

Jeg måtte bare kommentere denne også :sjenert: Det er slettes ikke sikkert at formen din blir noe dårligere under et svangerskap, det er jo de som faktisk blir kvitt plager når de går gravide. Jeg skjønner bekymringen din altså, men det trenger ikke å bli noe problem. Jeg har tidligere slitt masse med ryggplager ol. og alle var overbevist om jeg ville få tidenes bekkenøsning når jeg ble gravid. Men utrolig nok har jeg ikkehatt snev av bekkenplager og ryggen har vært ganske grei også. Tidligere slet jeg med mye plagsom hodepine flere ganger i uka, nå kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har hatt det mens jeg går gravid. Så det kan faktisk gå bra også :klemmer:

Tusen takk for fine ord Pusla. :klemmer:

Ja jeg håper at mine plager ikke blir verre under et svangerskap men til tider kan jeg hengi meg til negative tanker/bekymringer. Noen dager føler jeg at jeg kan takle whatever comes in my way mens andre dager igjen blir jeg veldig bekymret/fortvilet. Det henger vel kanskje sammen med dagsformen min også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...