Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen

mocci

Anbefalte innlegg

Denne uken jeg er fungerende seksjonsleder/sjef på jobb. *tar på seg sjefshatten*. Så sitter man her da en smule panikkartet. :sprettoy:

Håper inderlig det ikke dukker opp noen større saker hvor jeg må ta noen avgjørelser...*gjemmer seg bak store briller, kanskje ingen ser meg da* :briller2:

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår fikk jeg et lite hyggelig brev fra politiet. :sjokkert:

Det viser seg at bilen min har blitt knipset av en fotoboks da jeg kjørte i et område hvor jeg er lite kjent, altså fikk jeg verken med meg skilt om fotoboks og oppdaget først fotoboksen da jeg passerte den... :sjenert:

Jeg visste at jeg lå litt over fartsgrensen, men tenkte ikke noe videre over dette, trodde jeg var innenfor feilmarginen på speedometeret. Men neida jeg hadde faktisk kjørt 70 km i en 60 sone og det straffes med en bot på 3000kr!!!! :hakeslepp: samt en prikk på førerkortet. :tristbla: Og jeg som alltid har sett på meg selv som et dydsmønster, også i trafikken. Jeg som sverget at jeg aldri skulle få noen prikker, jeg skammer meg slik!! Jeg er forferdelig skuffet over meg selv samt sur da jeg må ut med så mye penger. :sukk: Det er heller ikke noe særlig å få en slik beskjed rett før ferie da jeg hadde tenkt å strø om meg med penger, iallefall nesten. ;) Når blir det å knipe igjen på pengesekken istedet, jeg virkelig misliker å dra på ferie utenlands uten å ha en del penger tilgjengelig. UFFAAAAAAAA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så bittert med bot og prikk i førerkortet da :sur: Skjønner godt at du ergrer deg over dette, for sånt er jo så unødvendig og sure penger. Dårlig timing med ferien også, men håper du får kost deg på ferie likevel da.

Ha en god dag med sjefshatten på og ikke vær sinna på deg selv pga boten for lenge da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt! skjønner godt at det kan skje i et uevoktet øyeblikk altså, og synes ikke du skal skamme deg, for du gjorde det ikke med vilje. De som konstant pusher grensene og har det beintravelt i trafikken, DE burde skamme seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår hentet jeg Snoppen hjem fra to ukers eksil tilværelse i nord norge. ;) Han ble veldig overrasket over å høre om min kriminelle løpebane, men som jeg sa til han så er det jo ganske talentløst å ikke holde fartsgrensen når det er fotobokser i området. Men akkurat på det tidspunktet kjørte jeg vel mest på autopilot hvor tankene og fokuset var alle andre steder enn på kjøringen. Jeg kan bare takke meg selv for en slik tabbe. :gjeiper:

Men bare 3 dager igjen til ferie!! :hoppe:

Har begynt å pakke allerede jeg......:) ikke så rart når jeg har hatt reisefeber i hele juli omtrent. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ha en strålende ferie, mocci!

Bot og prikk kan skje den beste (les: meg også... :fnise: ), du får bare jobbe det ut av systemet. Sure penger, men sånt skjer. Jeg hadde kjørt forbi fotoboksen i flere måneder, men plutselig en dag satt jeg i egne tanker, og bilen hadde litt for høy fart forbi... Kjipt, men sant...

Håper alt står bra til hos deg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ha en strålende ferie, mocci!

Bot og prikk kan skje den beste (les: meg også... :fnise: ), du får bare jobbe det ut av systemet. Sure penger, men sånt skjer. Jeg hadde kjørt forbi fotoboksen i flere måneder, men plutselig en dag satt jeg i egne tanker, og bilen hadde litt for høy fart forbi... Kjipt, men sant...

Hmm må si at det er noe med felles skjebne -felles trøst. :) Godt å høre at jeg ikke er den eneste.... :sjenert: Men jeg har skjøvet tanken på boten bort, har enda ikke mottatt noen faktura, bare et slikt forhåndsvarsel hvor man kan si fra hvis man ikke var fører av bilen i gjerningsøyeblikket. :gjeiper:

Jeg har vært fullstendig oppslukt i ferieforberedelser og nekter å la den der filleboten ødelegge feriefølelsen. :nikker bestemt:

Snart ferie for deg :bolledeig:

Vet ikke når dere reiser på tur, så da ønsker jeg god tur og ferie nå jeg :klem:

Mange takk Pusla. :) Vi ruller på veien imårra, destinasjon søta bror. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riktig så god ferie :klem: Håper dere koser dere masse!

- Den prikken og boten kan skje den beste :jepp: Ikke tenk så mye på det, du gjorde det tross alt ikke med hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var vi tilbake fra det søte liv i Sverige. :nigo:

Vi kom hjem sent natt til fredag etter en laaaang dag på 11-12 timer mer eller mindre i bil. :) Stakk innom Nordbysenteret ved grensa for å hamstre godis og annet, surret vel rundt der i et par timer og vel så det. :fnise: Bilen ble iallefall fyllt til randen, Snoppen gikk bananaes i gottebiten butikken, tror han kjøpte alt av lakris produkter og smågodt. ;) Jeg modererte meg litt mer, kjøpte en del godis til familien men ikke så mye til meg selv *flinka*. :)

Vi har hatt en kjempefin tur, Una var fantastisk i bilen, hun snorket seg gjennom hele bilturen både frem og tilbake. Vel fremme i stugan fant hun også roen slik at det var helt uproblematisk å reise på et par dagsturer til Gøteborg. Hytten var jo som jeg hadde forventet, enkel og simpel standard. Tro det eller ei men det var Snoppen som fikk dånedippen av standarden!! :ler2: Han virkelig slet den første kvelden hvorpå jeg selvsagt måtte minne ham på hva han hadde sagt til meg før avreise. ;) Im soooo mean! :erter:

Snoppen presterte å si at han aldri vil sette sine ben i en hytte mer men heldigvis modererte han seg ettersom dagene gikk og han vel ble vant til forholdene. :ler:

Una var vel den av oss som trivdes best, hun var helt i hundre, raste rundt i hytta som en maniac og ville bare være ute hvor det var så mye spennende å se på. Det krydde nemlig av folk og hunder på campingen, helt håpløst å gå tur med Una til tider da hun skulle stoppe hele tiden for å se på/smake/spise/lukte/hilse på noe eller noen. ;)

Vi tok som sagt et par dagsturer til Gøteborg, makan til koselig by og shoppingparadise!! (U)heldigvis hadde jeg Snoppen på slep noe som resulterte i et heller magert shoppingutbytte, makan til sutring! Men jeg fikk da karret meg til en jakke, et par sko, maange Bjørn Borg truser. :shoppe:;) Note to self: skal definitivt tilbake men da uten gubbis. ;)

Resten av turen tilbrakte vi med småturer i den svenske skjærgården samt koste oss i hytten så langt det lot seg gjøre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin ferie :) Campinghytter har jeg sett mange av, og syns det er veldig greit. Det er jo ikke om å gjøre å være innendørs i den hele tiden da..

Shopping med mannen er håpløst,ja! Han lar meg kikke litt i butikker, men blir så rastløs at jeg ikke får roen til å finne noe jeg liker...

Syns du var flink som fant deg såpass mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en vellykket tur :jepp:

Vi har bodd på campinghytte med vofs en gang og standarden er ofte dårlig når man skal ha med hund, ja. Men det synes jeg ikke gjør så mye. Og flott å lese at Una oppførte seg så bra! Vi ha aldri gått fra vofs alene annet sted enn hjemme eller i bilen vi, redd for at han vil være utrygg andre steder. Men flott at Una roet seg i hytta.

Ja, det gjelder å være effektiv når man har med mannen på shopping, det har jeg også lært meg! Men Gøteborg er en god by å ta med en venninne til ja, jeg har vært på jentetur dit og da ble shoppinga tatt på alvor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...