Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen

mocci

Anbefalte innlegg

Hm, det var dumt at ikke søsteren din har forståelse for tankene dine. Kanskje du er altfor flink til å skjule problemene dine?

Syns iallefall du burde gjøre det du føler for, så får du heller prøve å forklare det til søsteren din en gang til. Hun vil vel gjerne bli tante?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest O'hara

Det går vel an å bli med i utgangspunktet og om du blir gravid så ser dere det an? Selv om du tror du ikke kan reise noen plass, så kan det jo hende at kroppen din ikke reagerer slik du mest frykter?

Og man vet jo aldri når man eventuelt blir gravid, kanskje du blir det før sommeren, kanskje ikke.

Men jeg forstår din frykt, men jeg forstår også søsteren din... :klemmer:

Jeg håper uansett det ordner seg for deg, enten på den ene eller andre måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel an å bli med i utgangspunktet og om du blir gravid så ser dere det an? Selv om du tror du ikke kan reise noen plass, så kan det jo hende at kroppen din ikke reagerer slik du mest frykter?

Og man vet jo aldri når man eventuelt blir gravid, kanskje du blir det før sommeren, kanskje ikke.

Hadde tenkt å svare akkurat det samme, så jeg bare siterer.

Du kan jo alltids kjøpe reiseforsikring/avbestillingsforsikring, og så se det an? Dersom du virkelig blir syk bør det jo ikke være noe problem å få en legeattest på det, slik at du får igjen pengene for turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det var dumt at ikke søsteren din har forståelse for tankene dine. Kanskje du er altfor flink til å skjule problemene dine?

Syns iallefall du burde gjøre det du føler for, så får du heller prøve å forklare det til søsteren din en gang til. Hun vil vel gjerne bli tante?

Ja søstern vil veldig gjerne bli Tante. :) Ja, jeg er en mester i å skjule problemene mine, bortsett fra når jeg blir virkelig dårlig. Problemet ligger vel i at ingen vet hvor mye jeg sliter til vanlig med disse mageproblemene, selv ikke Snoppen. Jeg har prøvd å forklare familien min flere ganger hvordan jeg har det men møter egentlig liten forståelse der. :sukk: Jeg får bare høre at jeg må ta meg sammen, ikke bekymre meg så mye, ikke tenke så negativt. Jeg blir helt matt når jeg hører den leksa der, for det er ikke BARE å ta seg sammen! :sukk:

Jeg fungerer forholdsvis greit i hverdagen hvor jeg klarer full jobb og noe sosiale aktiviteter på fritiden. Det er når jeg befinner meg langt hjemmefra og hvor jeg ikke har "sikkerhetsnettet" altså det å kunne dra rett hjem hvis jeg skulle bli dårlig, at jeg faktisk virkelig blir dårlig.

Men jeg forstår din frykt, men jeg forstår også søsteren din... :klemmer:

Jeg håper uansett det ordner seg for deg, enten på den ene eller andre måten :)

Ja det vil bli med forbehold hvis jeg skal reise, men vil samtidig ikke gi søstern for store forhåpninger. Samtidig er det veldig dumt hvis man bestiller et stort og dyrt feriehus og så må jeg melde avbud. Hvorpå søstern blir sittende igjen med alle kostnadene, samt ikke tid eller mulighet til å finne seg noe nytt sted.

Ja jeg har ingen problemer med å forstå søstern, hun vil jo bare mitt beste og unner meg så gjerne en ferietur, hun syns det er for ille at livet mitt skal være så begrenset.

Hadde tenkt å svare akkurat det samme, så jeg bare siterer.

Du kan jo alltids kjøpe reiseforsikring/avbestillingsforsikring, og så se det an? Dersom du virkelig blir syk bør det jo ikke være noe problem å få en legeattest på det, slik at du får igjen pengene for turen?

Ja det er fullt mulig å kjøpe avbestillingsforsikring heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimin, NÅ er jeg lei av å fryse :fryser: gjør ikke stort annet for tiden. Igår kveld var det 20 blå her!! :sjokkbla:

Jeg fyrer med ved til krampa tar meg og Snoppen svetter, men blir jeg varm, neida.... :sukk:

En ny serie startet på tv igår, Vampire diaries (TVN), ser veldig lovende ut! :) Jeg tror jeg foretrekker denne high school varianten fremfor True Blood, som jeg ofte syns er direkte vemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O'hara

Det er "bare" -16 her, men det er skrekkelig kaldt når man har hav på alle kanter...

Sliter med frysing jeg og, men heldigvis synes ikke mannen at det blir for varmt han heller.

Jeg har ikke sett hverken True Blood eller Vampire diaries, tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller... :sjenert:

Ser heller på Travel :) Vi har akkurat fått kanalen, og det er jeg fornøyd med. Liker å se på reiseprogrammer jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "bare" -16 her, men det er skrekkelig kaldt når man har hav på alle kanter...

Sliter med frysing jeg og, men heldigvis synes ikke mannen at det blir for varmt han heller.

Jeg har ikke sett hverken True Blood eller Vampire diaries, tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller... :sjenert:

Ser heller på Travel :) Vi har akkurat fått kanalen, og det er jeg fornøyd med. Liker å se på reiseprogrammer jeg :)

Ja kan tenke meg at det blir kaldt med hav på alle kanter, greit med en mann som ikke er så varmblodig som min. :fnise:

Jeg tror ikke vi har Travel kanalen, ser ikke så ofte på reiseprogrammer men naturprogrammer/dokumentarer er en høydare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredda! :hoppe:

Igår så jeg en Nøtteskrike (fugleart) for første gang i RL, det var stort! :) Den satt i et tre hjemme på tunet, ble overrasket over hvor stor den var, nesten på størrelse med en due.

Jeg er ikke spesielt opptatt av fugler til vanlig, men slukte masse fuglebøker som liten pige, derav er jeg ganske god på de ulike artene. :) Uansett utrolig spennende hvis det dukker opp en sjelden fugl, i fjor vår hadde jeg et up and close møte med gjøken, ble så paff og satt ut at jeg helt glemte å ønske meg noe... :fnise:

Fra imorgen blir jeg kaninpasser for naboens kaniner, det blir sikkert koselig og artig, har ikke hatt så mye nærkontakt med kaniner på flere år. Naboen skal på en ukes tur til Gran Canaria, noen som vet å ordne seg. :)

Ellers begynner MGP ikveld :hoppe: :gleder seg:

Jeg er veldig spent på årets artister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O'hara

Jeg kan ikkeno om fugler jeg. Vi har nå noen utenfor døren, men hva, tja... De har vinger og to føtter og nebb, så langt strekker kunnskapen min... :ler:

Ha en skikkelig suuuuper helg mocci! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en liten (stor?) dyreelsker du?

Det er heller dårlig med fuglekunnskapene hos meg og, men mannen hadde en stor fasinasjon når han var yngre :ler:

Han husker jo ingenting av fuglekunnskapen nå da...

Ha en fin fredag og enda finere helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Ja, så skjønte jeg også at vi har noen ting felles ;) Så da må jeg jo prøve å følge med her. Blir spennende i 2010 da, med prøving. Så du skrev noe om at dere har utsatt prøvinga endel ganger; så dere har ikke begynt å prøve før nå eller?

Oj, den Boden-nettsida har jeg ikke vært borti før, der var det mye fint altså. Har du gode erfaringer med å bestille derfra?

Ha en god helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikkeno om fugler jeg. Vi har nå noen utenfor døren, men hva, tja... De har vinger og to føtter og nebb, så langt strekker kunnskapen min... :ler:

:ler2: Det er jo greit med bare basic knowledge også. :)

Du er en liten (stor?) dyreelsker du?

Ja må nok innrømme at jeg er i overkant opptatt av dyr, alle slag er velkomne hos meg. :) Jeg har et stort hjerte for dyrene. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Ja, så skjønte jeg også at vi har noen ting felles ;) Så da må jeg jo prøve å følge med her. Blir spennende i 2010 da, med prøving. Så du skrev noe om at dere har utsatt prøvinga endel ganger; så dere har ikke begynt å prøve før nå eller?

Oj, den Boden-nettsida har jeg ikke vært borti før, der var det mye fint altså. Har du gode erfaringer med å bestille derfra?

Ha en god helg!! :)

Hjertelig velkommen skal du være Pusla. :velkommen:

Vi begynte prøvingen sommeren 2009, ble gravid men jeg hadde en spontanabort kort tid etter. Dermed ble prøvingen utsatt noen mnd for å være sikker på at kroppen skulle være fullstendig restituert. Da vi skulle gjenoppta prøvingen fikk jeg noen mystiske underlivssmerter som vedvarte litt over en mnd, var hos lege og fikk henvisning til ultralydundersøkelse. Det er nesten to mnd ventetid, så jeg har ikke fått time før i slutten av januar hos gynekolog. Jeg tar nemlig ikke sjansen på å bli gravid før jeg har vært til utredning. Dermed kan vi forhåpentligvis starte prøvingen igjen etter jeg har vært hos gynekologen.

Tell me about it, Boden har jeg masse erfaring med. :jepp: Bare gode erfaringer, varene kommer ca en uke etter at de er sendt fra UK. Kvaliteten på klærne er bra også. Det eneste er at det blir en del ekstra utgifter i forbindelse med fortollingen, man får ikke så mange plagg for under kr 200..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vi begynte prøvingen sommeren 2009, ble gravid men jeg hadde en spontanabort kort tid etter. Dermed ble prøvingen utsatt noen mnd for å være sikker på at kroppen skulle være fullstendig restituert.

Det samme som meg det; jeg hadde en spontanabort i oktober. Vi utsatte prøvinga en liten stund etter det og nå prøver vi igjen. Jeg har heldigvis ikke hatt noen sånne problemer som du i etterkant; forstår at du vil vente til du har hatt undersøkelse så dere er sikre på at alt er i orden. Håper dere kan starte for fullt igjen etter det da :tommel:

Håper dere har en fin helg! Hvordan har vofsen din det i kulda, forresten?

:klem1:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som meg det; jeg hadde en spontanabort i oktober. Vi utsatte prøvinga en liten stund etter det og nå prøver vi igjen.

Håper dere har en fin helg! Hvordan har vofsen din det i kulda, forresten?

:klem1:

Uff, så leit å høre at du også har opplevd en spontanabort. :klem: Imidlertid er det ganske vanlig så jeg legger ikke noe mer i det, en slags testkjøring fra kroppens side.Men trist er det uansett. Får håpe at det lykkes for oss begge snart :)

Bullefrøken er ikke noe videre glad i å være ute i kulden, her blir det bare korte turer ut for å gjøre sitt fornødne. Jeg har en genser til henne som jeg kler på henne hvis hun skal være ute over lengre tid, men selv da tar det ikke lang tid før hun begynner å skjelve stakkars.:) Med den korte pelsen sin, så er det ikke rart at hun fryser lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært kaaaald men fin så langt :) Igår var Snoppen og jeg på bytur for å se på hjemmekinoanlegg til å ha i stua og kjøp ble det. :) Imidlertid er leverandøren utsolgt for forsterkeren vi skulle ha, ser ut til at vi ikke får anlegget før i februar, :sukk: altfor lenge å vente!

Forhåpentligvis har jeg fått fikset parabol dekoderen til den tid, den har begynt å streike når det gjelder avspilling av opptak og kundeservicen til Viasat er mildt sagt begredelig. :bond: Gjentatte ganger har de bedt meg om å formatere harddisken, men det hjelper jo ikke en spøtt på en harddisk som har røket.....Gah!! :frustrert: Nå har jeg endelig fått tillatelse til å sende inn dekoderen, de skulle sende meg noen returlapper, men nei har ikke sett snurten til dem...

I tillegg er garantien på dekoderen gått ut men jeg kan enda reklamere på den heldigvis. Jeg får ny harddisk kostnadsfritt hvis det er feil fra produsent, hvis ikke må jeg ta kostnaden selv. Vi får se hva det blir til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaaaldt her og :fryser: Jeg gleder meg vilt og hemningsløst til sommeren :Nikke:

Dette med kundeservice og kundetilfredshet er det mange som kunne ha blitt bedre på. :jepp:

Håper dere får ordnet det fort.

Spennende med hjemmekinoanlegg da. Blir sikker kjempebra når dere får alt :)

Her bryr vi oss ikke om sånt, jeg er ikke så nøye på sånt og OnkelBlå merker ikke engang om fargene forsvinner han... :ler:

Ønsker deg en fin søndags kveld og en fin kommende uke. Forhåpentligvis litt varmere...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...