Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen

mocci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært på orkidè utstilling idag. Mange utrolig vakre blomster og jeg falt helt for en blå (!) orkidè som jeg bare måtte ha ;) Har aldri sett noe lignende!

post-5565-1255787843_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjameg - der var helgen over gitt og med det slutt på friheten ;) Mandager er som regel noe herk :)

Helgen ble benyttet til orkidé utstilling, litt shopping (kjøpte meg et sommerskjørt som var halv pris av halv pris) kan bruke det de kommende somrene :). Dessuten ble det også en tur på dynga men det var siste gang på en stund. Utrolig hvor mye skrot mine foreldre har samlet på :glare:

Igår fikk jeg besøk av min søster sammen med ene tantegutten, koselig. Det andre tantebarnet mitt ligger syk med ørebetennelse, stakkars liten, det hadde visst rent væske fra øret (!). Da har visst trommehinnen sprukket, får bare håpe at det gir seg med denne gangen og at han ikke ender opp som et "drenbarn". Igår ble det også tid til en tur med bullefrøken samt at jeg øvde meg på litt strykearbeid, syns det er utrolig kjedelig å stryke, kanskje fordi jeg aldri får til å rette ut alle "skrukkene" samt at jeg lager nye mens jeg holder på.... :sur:

Jeg prøvde meg også på å lage hjemmelaget pasta carbonara, det ble faktisk godt men som vanlig har jeg problemer med å få nok smak på middagsretter jeg lager fra bunnen av. Det hele tar litt luven fra meg, føler meg som en skikkelig mislykket husmor...kan ikke stryke og ikke lage mat...whatelse is there :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å fortsette på manglende husmor gen, så dere Puls igår? Det handlet om hvor perfekte vi jenter "skal" være på alle måter, det være seg som kvinne (kropp/utseende), husmor, mamma, karrierekvinne.

Blant annet ble det vist et innslag fra Stavanger hvor et par kvinner med familie ble intervjuet, begge kvinnene var hysterisk perfekte med nye eneboliger og en innredning som lyste design lang vei, var som tatt ut av et interiørblad. Både mann og barn var veloppdragne og veldig pene i tøyet, på kanten til snobbete syns jeg da. Hun ene kvinnen jobber som tannlege men er hjemme med barna 3 dager i uken, veldig opptatt av at barna skulle spise sunt og all mat skulle være hjemmelaget. For å si det slik, det er vel de færreste som har råd til å gå hjemme og samtidig være så velstående. Jeg fikk litt fnatt rett og slett.

Det var utrolig befriende å se det neste innslaget om en familie i Oslo som kun levde på en beskjeden inntekt hvor alt det materielle kom fra loppis.

Jeg kunne aldri levd på loppis måten (tar av meg hatten for dem som gjør det) og kan også se langt etter luksus hjem, den gylne middelvei passer meg best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ikke være den perfekte husmor. ;) Du er nok helt sikkert perfekt flink til andre ting. :)

Aaaw mange takk, du er god du :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er IKKE et husmoremne. Overhodet ikke. Jeg går forbi rotet og setter meg i sofaen med minimalt med dårlig samvittighet, det er maaange hybelelefanter i leiligheten og det er heller ikke problematisk å finne steder man kan skrive hei i støvet. Det blir ofte skippertakmetoden. Jeg er flink til å lagte mat, og gjør som oftest det, men ikke alltid like flink til å rydde opp. Ikke for det, lager den ene mat kan jo den andre rydde, men det skjer jo heller ikke... :klø:

Så jeg antar at du er et ganske så flink i forhold til meg. :)

Jeg tror du er kjempeflink jeg - er jo bare å lese gjennom det du har skrevet her så vises jo det veldig tydelig :klem:

I våre dager da det ytre tydeligvis betyr så mye for så altfor mange, de må jo nesten ha mindreverdighetskomplekser. Et evig stress om å etterleve (innbilte?) forventinger. Får håpe at denne tannlegefamilien i hvert fall vet at de er veldig heldige...

Alle vil vel være perfekte, men perfeksjon er relativt. Jeg vil heller bytte det ut med optimalt - med det man har og har mulighet til.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en relativ fersk "husmor" og har igrunnen ikke alt på stell. Veldig flink innimellom, men for det meste ganske sløv. Det viktigste for meg er noe jeg kan lære av mannen. Er jeg sliten eller har dårlig tid, så behøver jeg ikke ha dårlig samvittighet for å ikke vaske klær eller badet. Det hjelper jo ingenting, man blir jo bare mer sliten. Mannen er veldig flink til dette, jeg jobber med saken:)

Når jeg er på besøk hos venner tenker jeg sjelden på ryddigheten der, men heller om jeg føler meg velkommen og gode samtaler med de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stryker ikke ett eneste plagg jeg! :nigo:

Når det gjelder matlaging så kommer mye med trening kombinert med interesse. Ingen av oss, heldigvis, kan alt, men vi er gode på ulike ting.

I tillegg har vi ulike interesser, noen liker å lage god mat og gjør det hele tiden. Da skulle det bare mangle at de faktisk ble flinke på det. Så har du de som har hus og hjem som interesse og blir flinke i det, noen liker å holde på med hage, noen er sosiale, ja nær sagt alt mulig forskjellig. Takk gudskjelov for at vi er ulike slik at vi får et variert samfunn!

Det som bare er viktig, spør du meg, er at vi respekterer at andre velger å gjøre noe på en annen måte. Noen velger karriere, noen velger å leve fra "hånd til munn", noen velger bort familie, valg gjør vi alle sammen og det ene er ikke mer riktig enn det andre.

Jeg er helt sikker på at du er helt perfekt akkurat slik du er mocci! :klem:

Edit: Stilig orkidé forresten. Jeg har ikke sett slik jeg heller. Misunner deg utstillingen forresten, savner å kunne gjøre litt slikt...

Endret av O'hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er IKKE et husmoremne. Overhodet ikke. Jeg går forbi rotet og setter meg i sofaen med minimalt med dårlig samvittighet, det er maaange hybelelefanter i leiligheten og det er heller ikke problematisk å finne steder man kan skrive hei i støvet. Det blir ofte skippertakmetoden. Jeg er flink til å lagte mat, og gjør som oftest det, men ikke alltid like flink til å rydde opp. Ikke for det, lager den ene mat kan jo den andre rydde, men det skjer jo heller ikke... :klø:

Så jeg antar at du er et ganske så flink i forhold til meg. :)

Jeg tror du er kjempeflink jeg - er jo bare å lese gjennom det du har skrevet her så vises jo det veldig tydelig :klem:

Heh tro meg, jeg kan gjerne ligge i sofaen og stirre på hybelkaninene som prøver å gjemme seg under sofaen, lat er vanligvis noe jeg er god på. :fnise: Problemet er vel heller at jeg gir meg selv dårlig samvittighet hvis jeg har vært litt sløv med husarbeid. Jeg er meg selvs verste kritiker.

Jeg er en relativ fersk "husmor" og har igrunnen ikke alt på stell. Veldig flink innimellom, men for det meste ganske sløv. Det viktigste for meg er noe jeg kan lære av mannen. Er jeg sliten eller har dårlig tid, så behøver jeg ikke ha dårlig samvittighet for å ikke vaske klær eller badet. Det hjelper jo ingenting, man blir jo bare mer sliten. Mannen er veldig flink til dette, jeg jobber med saken:)

Når jeg er på besøk hos venner tenker jeg sjelden på ryddigheten der, men heller om jeg føler meg velkommen og gode samtaler med de!

Kjenner utrolig godt igjen det der med dårlig samvittighet, kjenner på det nesten daglig jeg, er jo alltid noe som skulle ha vært gjort - helt klart at man blir mer stressa av å gi seg selv dårlig samvittighet. Jeg er helt enig med deg at det er den gode samtalen som betyr noe, ikke om det florerer av hybelkaniner eller ei.

Jeg stryker ikke ett eneste plagg jeg! :nigo:

Når det gjelder matlaging så kommer mye med trening kombinert med interesse. Ingen av oss, heldigvis, kan alt, men vi er gode på ulike ting.

I tillegg har vi ulike interesser, noen liker å lage god mat og gjør det hele tiden. Da skulle det bare mangle at de faktisk ble flinke på det. Så har du de som har hus og hjem som interesse og blir flinke i det, noen liker å holde på med hage, noen er sosiale, ja nær sagt alt mulig forskjellig. Takk gudskjelov for at vi er ulike slik at vi får et variert samfunn!

Jeg er helt sikker på at du er helt perfekt akkurat slik du er mocci! :klem:

Edit: Stilig orkidé forresten. Jeg har ikke sett slik jeg heller. Misunner deg utstillingen forresten, savner å kunne gjøre litt slikt...

aaaw takk for klemmen O`hara :klemmer: Hehehehe jeg er langt fra perfekt men jeg innbiller meg alltid at når jeg gjør en ting for første gang så skal jeg kunne utføre det perfekt. Da er jeg jo egentlig dømt til å mislykkes når jeg setter lista så høyt, og hver gang blir jeg like skuffet over å ikke leve opp til mine egne forventninger. How stupid is that. :kari:

Ja kjekt med orkide utstilling, men tror ikke helt jeg var i målgruppen der jeg vandret rundt blant pensjonister, mannlige pensjonister faktisk. Mulig det skyldtes tid på dagen (tidlig formiddag) men det er visstnok flere menn enn kvinner som har orkide som hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm kjenner jeg er en smule snurt idag. :sur: Min blå orkide som jeg er så stolt av, har vist seg til å være en fake. Jeg i min enfoldighet som trodde at jeg hadde fått tak i en ny orkidesort, oppdaget til min store misnøye at orkideen trolig har fått de blå blomstene grunnet tilsetning av fargestoff i vannet. Det er visstnok noe av det samme de gjør for å få blå nelliker.Makan altså!

Hvis det kommer nye skudd vil blomstene med stor sannsynlighet være hvite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, du får nyte gleden av blå blomster så lenge du har de! :)

Dessuten, hadde jeg vært i nærheten skulle jeg gjerne ha gått på utstilling sammen med deg, så slapp du å gå sammens med gamle pensjonister :)

Ha en super dag mocci!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Mocci

Så synd den blåe orkideen var fake, men må innrømme at jeg tenkte tanken ettersom jeg aldri har sett de i den blåfargen. Du får nyte de så lenge du har de, og hvite er jo knallfine de også da. :)

Også kan du jo klage til de som solgte den til deg, og si hva du mener om ssånt lureri.

Ha en fin dag Mocci :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er litt skuffet over orkideen, men jeg må vel si at jeg tenkte litt som Ulva :snurt:

Men fin var den uansett! :jepp:

Håper du har det bra i høstmørket, Mocci :)

Ønsker det en fin helg!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, hadde jeg vært i nærheten skulle jeg gjerne ha gått på utstilling sammen med deg, så slapp du å gå sammens med gamle pensjonister :)

Aaaw snille du :klemmer: Du har ikke planer om å flytte til sørvestlandet? ;)

Så kjedelig. Du får nyte de hvite blomstene i stedet da. :) Orkideer er pent åkke som.

Ja det har du helt rett i. :jepp:

Så synd den blåe orkideen var fake, men må innrømme at jeg tenkte tanken ettersom jeg aldri har sett de i den blåfargen. Du får nyte de så lenge du har de, og hvite er jo knallfine de også da. :)

Også kan du jo klage til de som solgte den til deg, og si hva du mener om ssånt lureri.

Ja jeg skal sende en epost til arrangør av utstillingen og si min mening om salg av slike fakes. De burde iallefall opplyst om dette når jeg kjøpte blomsten. Jeg goooglet den danske selgeren men hjemmesiden deres var stengt/flyttet.....I wonder why.....

hei vennen :klem:

lenge siden jeg har vært innom her nå, legger igjen en varm :klemmer: til deg!!

Aaaw takk skal du ha, den varmet! :klemmer:

Skjønner at du er litt skuffet over orkideen, men jeg må vel si at jeg tenkte litt som Ulva :snurt:

Men fin var den uansett! :jepp:

Ja jeg får nyte den så lenge den varer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...