Gå til innhold

Tankespinn II

Ellevill

Anbefalte innlegg

Jeg er en enstøing av dimensjoner!!

Jeg murer meg virkelig inne!

Men jeg får gjort litt da. Rydder litt her og der, luking, flytting av noen utegreier.

I morgen er det jobb, og deretter gyver jeg løs på boden.

Hvis da ikke Belladona kommer hit på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glimt fra sommerferien:

Minsten på sparkesykkel og eldstemann på skateboard i en flott skatepark i nærheten av der vi ferierte siste uken. Jeg sittende på sidelinjen med pledd (!) og DN/VG/Dagbladet - så sikkert ganske 'kjerring' ut.

Tøffe eldstemann på 12 roper stadig til meg - uanfektet av at de virkelig tøffe og eldre guttene hørte ham: ' Mamma, se på meg! Så du? Klarer jeg dette trikset nå? Mamma, kan du hjelpe meg? Kan du komme hit å filme meg slik at jeg kan se hvordan dette trikset blir?'

Jeg satt litt forundret over at han faktisk vedkjente meg i det miljøet.

Hvis jeg ikke husker helt feil, tror jeg at jeg synes det var flaut om mammaen min skulle vært med på noe tilsvarende når jeg var 12.

Det var veldig koselig.

Og litt vemodig.

Snart er de så store, så store, og det slitsomme 'Mamma, se på meg!!' vil bli savnet!

:hjerte:

Savner dem!

Snakket med faren deres i dag på telefonen og han kjeftet på dem inneimellom.

Det er alltid litt sånn :sukk: å høre det når jeg selv ikke er der. Han gjør det på en så lei måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten ikke jeg kan forklare hvor lei jeg er av å føle meg i dårlig form.

Denne uken har gått med til hodepine og ubehag.

Leser på oppdateringene på FB om alle som gleder seg til festival, til neste fest, de som skal dra på U2 konsert i Dublin, andre på samme konsert i London osv., mens jeg må konsentrere meg om å klare å komme meg på jobb. :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
Jeg tror nesten ikke jeg kan forklare hvor lei jeg er av å føle meg i dårlig form.

Denne uken har gått med til hodepine og ubehag.

Leser på oppdateringene på FB om alle som gleder seg til festival, til neste fest, de som skal dra på U2 konsert i Dublin, andre på samme konsert i London osv., mens jeg må konsentrere meg om å klare å komme meg på jobb. :cry3:

:troest: Huff, det høres virkelig ikke noe særlig ut i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belladona
I morgen er det jobb, og deretter gyver jeg løs på boden.

Hvis da ikke Belladona kommer hit på besøk.

Så ble det ikke sånn... Men det blir en drøy østlandsuke på meg utpå tidlig høst, etter all sannsynlighet, og da må vi vel få til noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelig vondt av deg, Ellevill. Synes ikke du fortjener å gå rundt i stadig dårlig form, håper i hvert fall at du ikke presser kroppen din for hardt. Skulle virkelig ønske at du fant en flink lege som du følte hjalp til med å finne ut av ting.

Jeg vet ikke om du fikk det med deg, men jeg hadde satt stor pris på å få sendt støttebeltet du snakket om hvis du greier å finne det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Gåsemor!

Jeg blir litt sånn :cry3: når jeg får medfølelse.

D'ække greit....

;)

Jo. jeg fikk med meg at du ønsket å låne beltet.

Jeg er bare så elendig på å følge opp ting på KG (altså følge opp tråder, bekrefte hva jeg har lest osv). Det går i rykk og napp.

Jeg tror nå jeg vet hvor det er, og finner jeg det sender jeg deg det på lørdag. Kan du sende meg adressen din?

Jeg synes det hjalp veldig, men jeg vet om andre som ikke synes det hjalp.

Jeg har lånt det ut til et par gravide, og de har vært fornøyde, men nok ikke så fornøyd bruker som jeg var.

Det er 12- 13 år gammelt nå, så jeg håper det fortsatt har elastikk nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt PM nå, så det ble vel litt sent for at du skal poste den i dag. Håper den hjelper, jeg tenker at det kanskje har litt virkning, for jeg blir liksom gående rundt og løfte litt på magen, kjenner at den er tung.

Tusen takk for at du vil sende beltet! (Jeg sender det selvfølgelig gjerne tilbake om et par måneder om du vil.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trist dag i dag.

Vet ikke om det er fordi jeg rydder i Den Berømte Boden.

Eske på eske med bilder, tegninger, hårlokker, kort, brev....

Alt skal gås gjennom, sorteres, kastes, leses.

Jeg mimrer, blir sinna og griner litt om hverandre.

Og jeg som er fint lite opptatt av kongefamilien så i dag på film av dem (som ligger ute på vg.no eller hvor det er), og begynte å grine....! :roll:

Jeg tror det var 'vi er på ferie sammen og er en familie og gjør ting sammen og her sitter vi med barna våre' osv som utløste det. Det hadde ingenting med kongefamilien å gjøre i alle fall! Det skal de ikke ha skylden for.

Alt jeg har akkurat nå er tekstmeldinger fra eks om hvor fantastisk de har det på feriestedet og alt det spennende de gjør og 'kos deg hjemme i regnet'. Og det er kjempeflott at de har det bra! Men smpligheten lurer i bakhodet og jeg håper de synes at min litt mer beskjedne sommerferie med dem også var bra.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alhelí
Litt trist dag i dag.

Vet ikke om det er fordi jeg rydder i Den Berømte Boden.

Eske på eske med bilder, tegninger, hårlokker, kort, brev....

Alt skal gås gjennom, sorteres, kastes, leses.

Jeg mimrer, blir sinna og griner litt om hverandre.

Jeg vet. Det er derfor boden min står urørt. Litt derfor, i hvertfall.

Og jeg som er fint lite opptatt av kongefamilien så i dag på film av dem (som ligger ute på vg.no eller hvor det er), og begynte å grine....! :roll:

Jeg tror det var 'vi er på ferie sammen og er en familie og gjør ting sammen og her sitter vi med barna våre' osv som utløste det.

Jeg vet. Og reklame. Sammenkomster på skolen. I det hele tatt.

Alt jeg har akkurat nå er tekstmeldinger fra eks om hvor fantastisk de har det på feriestedet og alt det spennende de gjør og 'kos deg hjemme i regnet'. Og det er kjempeflott at de har det bra! Men smpligheten lurer i bakhodet og jeg håper de synes at min litt mer beskjedne sommerferie med dem også var bra.... :sukk:

Klart de synes. Det er ikke spektakulærhet som avgjør. Det er stemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan! Ja, jeg har bare glemt egen bok en stund. Jeg orker noen ganger ikke sette ord på alt - eller ingenting. He he. Det skjer jo ikke så forbanna mye i livet mitt.

Det som definitivt ikke skjer er at jeg får sove. I natt hadde jeg enda ikke sovnet da klokken var 05.30. Når jeg sovnet vet jeg ikke, men jeg tror den må ha vært godt over 6, for jeg hørte flere naboer dra avgårde før jeg endelig sovnet. Våknet igjen klokka 10, og klarte ikke å sove videre. Jeg holder - alvorlig talt - på å tørne fullstendig. Og jeg er så lei.

Jeg tror jeg har sovet i gjennomsnitt kanskje 5 timer de siste 14 dagene. Og da tror jeg at jeg er litt raus, sannheten er nok nærmere 4. Noen netter har jeg sovet bare 2 timer, før jeg drar på jobb. Heldigvis er det fleksible tider på jobben for tiden, så jeg har kunne stått opp senere enn vanlig når jeg har sovnet veldig sent. Fra neste uke går ikke det lenger, da er det full rulle, møter osv igjen.

Jeg har jo hatt ferie, men føler meg bånn i bøtta, sliten og lite effektiv.

Men det har vært en hyggelig uke - selv om jeg har gjespet meg gjennom den. Koselig og sosial.

Fikk meg også en overraskelse da jeg fikk en jegerforelsketideg-erklæring jeg ikke hadde ventet. Synes det er et lite boost, jeg er ganske misfornøyd med meg selv for tiden, så jeg er nesten himmelfallen av overraskelse. Men det som veier mest er at jeg synes det er trist. Jeg synes det er trist når noen tar sats og formidler noe slikt, og jeg ikke gjengjelder det. For det er desverre slik. Ironisk nok var vi vel i litt motsatt situasjon for et par år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har over flere år lest en del interiørblogger i rykk og napp fordi jeg selv er interessert i interiør, og det slår meg hvor like alle er og hvor 'perfekt' alt er. De samme møblene blir fotografert, de samme navnene blir nevnt, de samme ønskelistene blir presentert...

De få som skiller seg utfra disse bloggene, 'slår ut håret' og blir liksom helt hypre. Det høres ut som de går på noe ganske sentralstimulerende og bobler over av innskutte bisetninger og muntlig skrivestil, og har en forkjærlighet for å fremstille seg selv som 'du kjenner meg, jeg er liksom helt gærn'.

Jeg klarer ikke helt å identifisere meg med noen av gruppene. Jeg har en litt anstrengt økonomi og en begrenset mulighet til å begynne med de store prosjektene. Jeg gjør isteden de små, og er omgitt av noe gammelt og noe IKEA, noe rart og noe kjedelig, noe fint og noe jeg ikke har råd til å bytte ut. Og det meste som henger på veggene er selvmalt av meg eller laget av venner/familie. Jeg kan lenge lete etter det riktige for meg, blir nesten besatt, men jeg tror aldri det har vært en leting etter et designobjekt. Kun etter det som er riktig i mitt hus for meg.

Mange ganger har jeg tenkt at det hadde vært kult med noen som virkelig skiller seg fra mengden - og blogger om det. Ikke for å skille seg ut, men bare fordi de har lyst til å blogge. En som har furumøbler, brystningspanel, gir tips om hvordan man piffer opp grandiosaen og synes at det er greit å invitere til selskap med servering av meksikansk gryterett på papptallerkner 'for det viktigste er tross alt å være sammen og dessuten har jeg hverken evner eller overskudd til annet'. :ho ho: Det hadde vært stas!

Ikke for at jeg identifiserer meg med denne gruppen heller, men det hadde vært litt moro.

I misforstå og tro at jeg mener å være ekkel med bloggere i den ene eller andre leiren. Jeg synes det er enormt mange flotte hjem som blir presentert, og jeg er imponert over manges evner og kreativitet!!! Jepp! Og jer er mange ganger misunnelig på fine løsninger (les 'misunnelig' som en positiv variant av ordet...)

Men det må vel være flere enn meg som synes det er veldig mye likt?

Denne fant jeg ved en tilfeldighet og jeg likte den så godt:

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se/

Den går ikke kun på interiør, men på litt av både det ene og det andre.

Men jeg synes den er så herlig, hjertevarm, ekte og spennende!

Og morsom, som her:

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se/200...aljer-detaljer/

(Jeg legger inn hele lenken, for hvis jeg tar vare på dagboken min senere, i utskrevet format, vil jeg gjerne se hva jeg lenker til. Så vet du det, hvis du lurte. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg har skrevet "designobjekt" i innlegget over, og vet at det er et helt teit begrep i sammenhengen jeg har satt det. For meg er alt design i så måte og det er vel også den genrelle oppfatningen av ordet? Men ordet misbrukes, slik som jeg gjorde nå, men det er så enkelt å gjøre det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Alhelí

Er langt på vei enig, det er veldig mye likt.

Men ikke alle er enige... http://emmelines.blogspot.com/2008/01/hund...te-blogger.html

Jeg har av og til lyst til å finne på noe galskap hjemme hos meg selv. Gjøre noe helt sært. Men jeg er sånn periode...øh...ikke -dranker, jeg er veldig ustabil hva smak og innfall angår. Jeg kan finne på noe jeg synes er helt genialt, så tar det x antall uker eller måneder og jeg skjønner ikke hva jeg tenkte på... Ergo kanskje ikke en god idé å bare utfolde seg fritt utfra dagsform og humør. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mang en gang jeg ikke skjønner hva jeg tenkte på, også!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

:vinke: Ellevill!

Merkelig at jeg etter nesten totalt fravær fra kg i tre uker, bortsett fra i kg-bloggene, skulle dumpe borti et innlegg om blogger. Jeg har nemlig blogget hver dag i sommer, sikkert likt veldig mange andre blogger. :sjenert:

Men jeg kjente meg også litt igjen i det du skriver, selvom jeg synes fransk landstil representerer den ene leiren og det maniske den andre (blir litt irritert av alle skrivefeil, muntlig skrivestil, farget skrift, midtstilte linjer) .

Sånn ellers håper jeg det står bra til, jeg nøyer meg med å titte innom dere innimellom, oppdateringer er rett og slett for ambisiøst i disse mobilt bredbånd-tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...