Gå til innhold

I Oslo heller de bæsj i bakgården


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Jaha, JEG bor på vestkanten, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i den beskrivelsen av "fisefine". :-p

Kjøpte hus her i 1994 da boligprisene var overkommelige- 2 millioner for et hus- nå er det jo helt horribelt hvor mye det koster.

Oslo er ikke det vakreste stedet i landet- og hovedgrunnen er vel holdningene til folk. Bare ta Frognerparken, Colosseum kino og andre steder- ser ut som et utbomba horehus. Herregud liksom. Jeg skammer meg over noen folk hva de er i stand til å gjøre så lenge de er et annet sted, eller hva de kan gjøre hvis noe ikke er som det skal.

Selv kan jeg ikke fordra søppel og går gjerne og bærer på søppelet mitt til jeg finner en søppelkasse- selv om det kan gå flere kilometer.

Problemet er også én annen ting, og det er at det er ALTFOR FÅ søppelkasser i Oslo, slik at folk foretrekker å kaste ting ned på gaten enn i en søppelkasse!

Det er slapphet altså! >.<

Hvorfor skriver du et anonymt innlegg? Hvis du misliker Oslo så fælt, så får du vel bare flytte? Og hvorfor tror du boligprisene har blitt så høye? Fordi det er flukt ifra Oslo?

At Frognerparken, Colosseum kino og andre steder ser ut som utbomba horehus? Vis meg et bilde av det! :ler:

Og angående steder å tømme søppel, se her: http://akersposten.no/apps/pbcs.dll/articl...33/1017/FORSIDE

Utbomba horehus?

http://www.aktivioslo.no/bilder/frognerparken2.jpg

Akkurat Colosseum kino er vel ikke av de vakreste stedene, men som sagt er Oslo en BY med både fine og mindre fine steder:

http://oslopuls.aftenposten.no/multimedia/..._jpg_36796b.jpg

Og området rundt Akerselva er veldig stygt ja :gjeiper:

http://www.miljolare.no/prosjekter/osloelv...kerselva_04.jpg

http://www.miljolare.no/prosjekter/osloelv...kerselva_02.jpg

http://www.miljolare.no/prosjekter/osloelv...kerselva_04.jpg

Området rundt Oslofjorden er spesielt stygt...

http://www.nrk.no/contentfile/file/1.89174...3;img891705.jpg

Aker Brygge. Kjempestygt.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...005_June_19.jpg

Jeg tror Gjest her bare prøver å provosere, det er sikkert derfor h*n ikke vil stå fram med nick heller :lur:

Innlegget endret iht Kvinneguidens regler om bildebruk.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det var meg som skrev forrige svar! Hadde glemt å logge meg inn.

Det er en grunn til at det ikke er lov til å legge inn bilder rett i tråder her... Nå har halve posten din kommet bak reklamen for min del, så ser ikke hva du har skrevet Bopi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Beklager! Jeg burde vel ha lest regler for forumet her først kanskje? Jeg er på flere andre fora også, og der er det ikke noe problem å legge inn bilder... Får ikke fjernet dem heller, for jeg var logget på som Gjest. Moderator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvorfor skriver du et anonymt innlegg? Hvis du misliker Oslo så fælt, så får du vel bare flytte? Og hvorfor tror du boligprisene har blitt så høye? Fordi det er flukt ifra Oslo?

At Frognerparken, Colosseum kino og andre steder ser ut som utbomba horehus? Vis meg et bilde av det! :ler:

Jeg menger meg med resten av kultureliten i Oslo vest- hvorfor skal jeg da flytte? Til hvor? Bondelandet utenfor Oslo med masse rånere og andre raringer? :-p

Boligprisene har vel blitt høye fordi det kommer for mange mennesker som vil bo her i forhold til det det er "kapasitet" til å ta imot... :-p

Colosseum kino etter en film- ikke utenfor. Etter en hvilken som helst film ser det ut som Grønmo, eller et utbomba horehus. Og det er egentlig rart å tenke på siden den kinoen tross alt ligger på "vest".

Frognerparken enten på sommeren eller 1 mai. Helt for jævlig. Det du viste bilde av var jo slik man vil turistene skal se den. Men hvis man bor rett opp i parken, ser man den jo slik den blir etter en viss periode. Det er nok av vanskjøtsel i parken allerede- gjort av de ansatte i Park og Dritt, om man ikke skal få det fra dem som bruker parken også. Men, ikke sant. Du er vel kanskje ikke bruker av diverse "hjørner" av parken? Du bruker vel hovedaksen og litt på siden og da ser man ikke til så mye av det som vi andre gjør.

Visit My Website

Visit My Website

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Colosseum kino er da virkelig et klenodium. Å påstå at kinoen "ikke akkurat er vakker", sier litt om arkitektonisk ignoranse... Kinoen er fra 1928, og er heldigvis fortsatt blant oss.

Fra Wikipedia:

Colosseum kino er Oslo Kinos største kino. Kinoen ligger på Majorstuen i Oslo og har fire saler i ulike størrelser hvorav den største; «Colosseum 1» har 978 sitteplasser. Salen regnes som verdens største og beste THX-sertifiserte kinosal. Denne salen regnes også generelt som verdens beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjeste Blondie65
Jeg menger meg med resten av kultureliten i Oslo vest- hvorfor skal jeg da flytte? Til hvor? Bondelandet utenfor Oslo med masse rånere og andre raringer? :-p

Boligprisene har vel blitt høye fordi det kommer for mange mennesker som vil bo her i forhold til det det er "kapasitet" til å ta imot... :-p

Colosseum kino etter en film- ikke utenfor. Etter en hvilken som helst film ser det ut som Grønmo, eller et utbomba horehus. Og det er egentlig rart å tenke på siden den kinoen tross alt ligger på "vest".

Frognerparken enten på sommeren eller 1 mai. Helt for jævlig. Det du viste bilde av var jo slik man vil turistene skal se den. Men hvis man bor rett opp i parken, ser man den jo slik den blir etter en viss periode. Det er nok av vanskjøtsel i parken allerede- gjort av de ansatte i Park og Dritt, om man ikke skal få det fra dem som bruker parken også. Men, ikke sant. Du er vel kanskje ikke bruker av diverse "hjørner" av parken? Du bruker vel hovedaksen og litt på siden og da ser man ikke til så mye av det som vi andre gjør.

Visit My Website

Visit My Website

Men er det spesielt for Oslo at alle tror at moren deres koster etter dem? Her (Bergen) så det ikke ut etter 17. mai og årets russ har allerede fått flere tilsnakk for sin grising på sine nattlige tilstelninger.

Så jeg tør påstå at det er Ola Nordmann det er noe galt med som ikke klarer å bære en tomflaske eller et ispapir noen meter til nærmeste søppelbøtte.

Jeg bivånet også et lite "drikkelag" spredt over to båter ved Torget for noen uker siden og det så ikke ut etter dem. På tross av at en av byens litt løsere fugler spurte om ikke han kunne få flaskene istedet for at de hev dem på sjøen så fortsatte de å kaste dem i sjøen. Hva er vitsen med det? De kunne jo bare satt dem på kaikanten så ville før nevnte person gått i rute for å fjerne dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg bivånet også et lite "drikkelag" spredt over to båter ved Torget for noen uker siden og det så ikke ut etter dem. På tross av at en av byens litt løsere fugler spurte om ikke han kunne få flaskene istedet for at de hev dem på sjøen så fortsatte de å kaste dem i sjøen. Hva er vitsen med det? De kunne jo bare satt dem på kaikanten så ville før nevnte person gått i rute for å fjerne dem.

Vitsen var vel at det var mye "morsommere" å hive flaskene på sjøen enn å gi dem til en "løs fugl".

I disse dager da det er så mye fokus på miljøet så er det rart at såpass mange later til å være helt imbesile... >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg menger meg med resten av kultureliten i Oslo vest- hvorfor skal jeg da flytte? Til hvor? Bondelandet utenfor Oslo med masse rånere og andre raringer?

Nei nettopp. Du ville kanskje ikke trives å bo noen steder du? Jeg synes du er rimelig negativ ja... Det blir vel ikke bra nok for deg uansett tenker jeg. For man klarer nok å finne noe negativt med et sted, uansett hvor man bor. Så får man jo velge om man vil henge seg opp i det negative eller det positive ;)

Colosseum kino etter en film- ikke utenfor. Etter en hvilken som helst film ser det ut som Grønmo, eller et utbomba horehus. Og det er egentlig rart å tenke på siden den kinoen tross alt ligger på "vest".

Men er det spesielt for Colosseum det da? Er det ikke sånn på de fleste kinoene, basert på hvor mange folk som kommer dit? Jo flere folk, jo større sannsynlighet er det for at det blir mer søppel. Nei, da får du vel heller si at folk får lære seg å plukke opp sitt eget søppel, enn at byen er stygg. Og hva er det med det at det ligger på "vest". Er "østkantfolk" mer grisete enn "vestkantfolk"? Trodde det var en gammel myte jeg...

Frognerparken enten på sommeren eller 1 mai. Helt for jævlig. Det du viste bilde av var jo slik man vil turistene skal se den. Men hvis man bor rett opp i parken, ser man den jo slik den blir etter en viss periode. Det er nok av vanskjøtsel i parken allerede- gjort av de ansatte i Park og Dritt, om man ikke skal få det fra dem som bruker parken også. Men, ikke sant. Du er vel kanskje ikke bruker av diverse "hjørner" av parken? Du bruker vel hovedaksen og litt på siden og da ser man ikke til så mye av det som vi andre gjør.

"Vi andre"? Hvem er "vi andre"? Jeg bruker stort sett hovedaksen ja, og det er jo den som gir meg hovedinntrykket av parken. Men jeg er godt kjent i parken, har brukt den mye, bl.a. til volleyballspilling, piknik, hundelufting (MED pose som jeg selvsagt har kastet i søppelkassene), hatt med barna mine, matet ender, gått på Herregårdskroa, solt meg nede ved bekken, og har brukt alle småveiene også, og gått langs bekken nedover mot Skøyen. Men som sagt, så kommer det an på hva man velger å legge merke til og ikke. Tror kanskje du har valgt å se det negative... Når du sier Park og Dritt, så tenker jeg mitt...

Colosseum kino er da virkelig et klenodium. Å påstå at kinoen "ikke akkurat er vakker", sier litt om arkitektonisk ignoranse... Kinoen er fra 1928, og er heldigvis fortsatt blant oss.

Jupp, jeg vet det. Og jeg er veldig glad i den faktisk, men jeg synes ikke den er det vakreste bygget jeg vet om, basert på min egen smak. Men sjarm har den i bøttevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65
Vitsen var vel at det var mye "morsommere" å hive flaskene på sjøen enn å gi dem til en "løs fugl".

I disse dager da det er så mye fokus på miljøet så er det rart at såpass mange later til å være helt imbesile... >.<

Det var ingen luftige kast eller annen "artistisk" måte å kvitte seg med flaskene på, de ble bare sluppet ned langs båtsiden. Ren latskap og tendenser til vandalisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei nettopp. Du ville kanskje ikke trives å bo noen steder du? Jeg synes du er rimelig negativ ja... Det blir vel ikke bra nok for deg uansett tenker jeg. For man klarer nok å finne noe negativt med et sted, uansett hvor man bor. Så får man jo velge om man vil henge seg opp i det negative eller det positive ;)

Javisst. Frogner er UTMERKET. Ingen som bryr seg nevneverdig om du kommer i

joggedress eller siste mote. Nabo går ut med blå slåbrokk om morgenen- ingen som sier til ham at han er en skam for nabolaget (har bodd steder i Oslo før hvor det har blitt sagt (og det var ikke her på vest)). Jeg har aldri likt meg noe sted bedre enn her jeg gjør nå. ^^

Jeg ser ofte Sossen Krogh. Kjenner man henne ikke så ser hun jo ut som en skikkelig orginal- men det synes jeg bare er fint jeg. For hun går som hun vil her på Frogner. :)

Men er det spesielt for Colosseum det da? Er det ikke sånn på de fleste kinoene, basert på hvor mange folk som kommer dit? Jo flere folk, jo større sannsynlighet er det for at det blir mer søppel. Nei, da får du vel heller si at folk får lære seg å plukke opp sitt eget søppel, enn at byen er stygg.

Ja men hvor mange ganger skal man si det da? Det nytter jo ikke med store plakater, tilsnakk etc. Læring hjemme er visst det eneste.

"Vi andre"? Hvem er "vi andre"? Jeg bruker stort sett hovedaksen ja, og det er jo den som gir meg hovedinntrykket av parken. Men jeg er godt kjent i parken, har brukt den mye, bl.a. til volleyballspilling, piknik, hundelufting (MED pose som jeg selvsagt har kastet i søppelkassene), hatt med barna mine, matet ender, gått på Herregårdskroa, solt meg nede ved bekken, og har brukt alle småveiene også, og gått langs bekken nedover mot Skøyen. Men som sagt, så kommer det an på hva man velger å legge merke til og ikke. Tror kanskje du har valgt å se det negative... Når du sier Park og Dritt, så tenker jeg mitt...

Vel, jeg frekventerer Frognerparken/Vigelandsparken hver eneste dag, og i de siste 5 årene har det ikke vært like mye arbeid på siden som i hovedaksen. Det er blitt ganske slapt for å si det mildt. Etter å ha sett parker i resten av Europa som blir holdt pene- dvs HELE parken og ikke bare en liten del, så er dessverre ikke Frognerparken noe spesielt å skryte av annet enn skulpturene. Det Park og Dritt kunne gjøre var å heller legge en grusvei eller to der hvor folk går over plenene slik at man får en bedre vei å gå på i stedenfor et gjørmehøl der hvor folk har tråkket ned gresset. DET er det ENESTE jeg irriterer meg over med Park og D. OG det at de selv kjører på gresset og dermed lager nye gjørmeveier over tid. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst. Frogner er UTMERKET. Ingen som bryr seg nevneverdig om du kommer i

joggedress eller siste mote. Nabo går ut med blå slåbrokk om morgenen- ingen som sier til ham at han er en skam for nabolaget (har bodd steder i Oslo før hvor det har blitt sagt (og det var ikke her på vest)). Jeg har aldri likt meg noe sted bedre enn her jeg gjør nå.

Det er jo fint :) Og jeg har samme inntrykket. Men jeg har ikke bodd alle steder, så jeg kan ikke si hvordan det er over alt. Men hvis du trives så bra, så undrer jeg meg bare på hvorfor du var så negativ i de første innleggene dine... ;) Jeg skjønner at du mener at "folket" burde vært flinkere til å pelle sitt eget søppel, men jeg syns du var rimelig negativ før dette ene positive innlegget kom fra deg. Og da fikk jeg en følelse av at du kun var ute for å provosere.

Men svar meg på ett spørsmål: Hvorfor skriver du ikke det du mener her med ditt eget nick? Gjest blir jo brukt av mange!

Jeg ser ofte Sossen Krogh. Kjenner man henne ikke så ser hun jo ut som en skikkelig orginal- men det synes jeg bare er fint jeg. For hun går som hun vil her på Frogner. :)

Ja men hvor mange ganger skal man si det da? Det nytter jo ikke med store plakater, tilsnakk etc. Læring hjemme er visst det eneste.

Javisst. Men du svarte ikke på om søppelkasting var spesielt for Colosseum. Det er da mange andre kinoer som det kastes søppel på? Eller mener du at dette er helt spesielt for Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men svar meg på ett spørsmål: Hvorfor skriver du ikke det du mener her med ditt eget nick? Gjest blir jo brukt av mange!

Har aldri skjønt vitsen. >;-)

Men du svarte ikke på om søppelkasting var spesielt for Colosseum. Det er da mange andre kinoer som det kastes søppel på? Eller mener du at dette er helt spesielt for Oslo?

Hovedsakelig er det verst overalt. Jeg har vært på en del kinoer og har merket meg at Saga, Klingenberg og Colosseum er de kinoene hvor det av en eller annen merkelig grunn er mer søppel enn andre steder. Popcorn ligger strødd utover gulvet etter en film. Man kan selvfølgelig miste popcorn på gulvet, men en hel haug? <.<

Har vært på kino i andre byer og har ikke sett det på denne måten med forsøpling der. Når det er sagt med kinoer, så kan man jo se på Burger King på Majorstuen. Der skal man jo liksom rydde opp etter seg og hive maten i søppla. Men det er få som gjør faktisk. De lar jo bare maten stå etter seg og lar betjeningen rydde opp. Har hørt nok av høylytt stønning fra betjening som kommer og skal vaske bord og ser et hav av søppel som flyter på bordene. Jeg har ikke akkurat sett så mye av dette de andre Burger Kingene i Oslo...må være noe spesielt her på denne kanten. ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Og det var meg som skrev forrige svar! Hadde glemt å logge meg inn.

Det er irriterende når du legger inn store bilder (og så mange)...Det ødelegger tilgangen for andre brukere som vil inn i tråden.

Nå har heldigvis moderatorer ordnet opp i bildebruken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irriterende når du legger inn store bilder (og så mange)...Det ødelegger tilgangen for andre brukere som vil inn i tråden.

Nå har heldigvis moderatorer ordnet opp i bildebruken din.

Og jeg ba om unnskyldning for det, her:

Oj! Beklager! Jeg burde vel ha lest regler for forumet her først kanskje? Jeg er på flere andre fora også, og der er det ikke noe problem å legge inn bilder... Får ikke fjernet dem heller, for jeg var logget på som Gjest. Moderator?

Så, da vet jeg bedre til en annen gang. Skal ikke gjøre det om igjen. Er vant til at det går an fra andre fora, men forstår at programvaren her inne ikke takler det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*
Oslo er Norges styggeste, mest møkkete, mest upersonlige by. Folk er her kun for å jobbe, men de har ikke råd til å bo her fordi boligprisene er helt jævlige.

Du kan velge mellom å bo i ghettoen på østkanten eller med de fisefine på vestkanten om du skal bo i nabolag med hus. Ellers er det med partyidiotene på grünerløkka.

Oslo er Norges avfallssted.

Jeg er så drit lei av å høre om bønder i by`n som har gått hele veien fra Oslo-s til scotchman, drukket seg sanseløse fulle, havnet i slosskamp på grunn av sin ultra brautende harry natur for så å dømme Oslo nord og ned i ettertid.

Oslo er en flott by med spennende tilbud for de fleste.

Nei du kan selvfølgelig ikke sammenligne Oslo med Barcelona, Paris eller NY.

Men Oslo har mye sjel, folka som bor her er hyggelige og selv om VG liker å hause opp hvor grusomt det er i Oslo, at vi sliter med horer, gjenger, narkotika and what not.

Så er virkeligheten langt mindre dramatisk, men selvfølgelig Oslo har som alle andre storbyer sine problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Nei du kan selvfølgelig ikke sammenligne Oslo med Barcelona, Paris eller NY.

Men Oslo har mye sjel, folka som bor her er hyggelige og selv om VG liker å hause opp hvor grusomt det er i Oslo, at vi sliter med horer, gjenger, narkotika and what not.

Så er virkeligheten langt mindre dramatisk, men selvfølgelig Oslo har som alle andre storbyer sine problemer.

Det er jo nettopp det: Oslo er ingen storby. Det er en middels stor utkantforstad/landsby der livet triller og går. Ofte er det helt tomme gater i den kalde og kommunistgrå byen. Det mangler rett og slett folk. De som har strømmet til byen siste åren er jo bare fattige og ressurssvake innvandrere med skaut/burka/sjal/whatever. Innvandrerkvinnen med 14 barn på slep og menn med Koranan i vesken. Alle bosetter seg på østkanten, og det lukter vondt (svette, hvitløk etc.) av mange innvandrere, for de vasker verken seg selv eller klærne sine så ofte.

Oslos rådhus er en slitsom og tung betongkloss. Det er fint inne i, men ikke utenpå. Hvilken idiot tegnet det.

Aker Brygge er en liten smal strek der folk kan spise is fra en og annen gatetralle, og gå forbi alle de som spiser på utestedene langs kaia. Ikke mye å se på.

Grünerløkka er en lang smal gate med utesteder. Ikke noe annet. Bare harry steder. Og møkkete.

Majorstuen er en trikkegate og klesbutikkgate: om du ikke skal handle klær finnes det ingenting annet å finne på i den gaten.

Karl Johan er blitt harry og stygg. Spikersuppen bør få nytt navn og paviljongen bør brukes mer og shines opp.

Skikkelig harry med skøytebane i sentrum....passer ikke på det stedet...og slitsom popmusikk kommer ut fra dårlige høytalere på høyt volum over hele sentrum fra klesbutikker og skøytebanen, som kan gi enhver hodepine. Støy heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer an på øyet som ser. Jeg hadde i alle fall ikke trivdes med å bo i en by som jeg hadde syntes var så stygg som det du sier.

Jeg synes Oslo er flott jeg, og det er slett ikke så svart-hvitt, (eller helsvart da), som du påpeker. Er glad for at jeg har et mye videre fargesyn i mitt spekter enn det du tydeligvis har ;)

Tvert imot synes jeg Karl Johansgate er flott, spikersuppa er flott, rådhuset og Aker Brygge er flott, Majorstua er ikke så flott, det er jeg enig i (men det er da mye mer å finne på der enn å shoppe klær!), Grønlandsområdet ferdes jeg ikke så mye i. Jeg bor jo også utenfor byen nå, men jeg har alltid likt Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg trives Oslo jeg, men jeg forventer jo selvsagt ikke at alle andre skal gjøre det samme!

Men hvis man ikke liker Oslo, så kan man heller holde seg borte enn å dra med negativiteten sin hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...