Gå til innhold

I Oslo heller de bæsj i bakgården


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Overskriften din er omtrent like generaliserende som om du skulle sagt at "på gårdsbruk i Sørum plaffer folk ned hele slekta, glad jeg ikke bor der".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hankjønn
Hovedstaden blir stadig mer møkkete. I denne linken kan vi lese om familien på 4 som helte ut bæsjen fra familien i bøtter og spann, ut i bakgården, hver dag!

http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article1299873.ece

Hva synes folk her, er det ok å slenge ut bæsjen til naboene i bakgården?

Glad jeg ikke bor i Oslo...

Oslo er Norges styggeste, mest møkkete, mest upersonlige by. Folk er her kun for å jobbe, men de har ikke råd til å bo her fordi boligprisene er helt jævlige.

Du kan velge mellom å bo i ghettoen på østkanten eller med de fisefine på vestkanten om du skal bo i nabolag med hus. Ellers er det med partyidiotene på grünerløkka.

Oslo er Norges avfallssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er Norges styggeste, mest møkkete, mest upersonlige by. Folk er her kun for å jobbe, men de har ikke råd til å bo her fordi boligprisene er helt jævlige.

Du kan velge mellom å bo i ghettoen på østkanten eller med de fisefine på vestkanten om du skal bo i nabolag med hus. Ellers er det med partyidiotene på grünerløkka.

Oslo er Norges avfallssted.

Du bor tydeligvis ikke i Oslo? At folk er her kun for å jobbe, den påstanden kan du bygge opp under? Trodde ikke det nei.

Siste avsnittet ditt viser også at du ikke vet noe særlig om Oslo og folk som bor her.

Men, hvis det får det til å føle deg bedre å tro så mye dritt om Oslo, jo så for all det! :)

Edit:

Kan jo forsåvidt legge til at jeg bor i en av de mest pertentlige barkgårdene i Oslo. Ingen som suller så mye for at bakgården skal se fin ut som styrelederne her. ;)

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

I min bakgård er det i hvertfall ingen som slenger ut bæsj, så det gjelder ikke alle bygårder ;)

Endret av Stjernedryss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sto de der opp i etasjen og bare helte bøtter med bæsj ned, og traff kanskej folk i hodet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

LOL!

Jeg har det helt fint i Oslo jeg, og folk må faktisk bare forstå at jo flere mennesker, jo flere variasjoner av folk, og da dukker det vel opp i ny og ne noen som kaster bæsj :lol: Jeg er enig i at det er mye søppel her, og det er hver persons eget ansvar, men jeg trives like godt her uansett. Blir nok ikke boende sentrumsnært for alltid, men jeg må le litt av folk som tror at Oslo enter er et ghetto eller snobbestrøk :ler:

edit:skriveleif

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er tydelig at du ikke har fartet mye rundt i Oslo. Har du f. eks vært i gamlebyen, tatt deg en spasertur oppover Konows gate og sett på de verneverdige bygningene der? Det er en helt annen opplevelse enn f. eks mer urbane bogstadveien. Poenget er at Oslo ikke er en homogen by, de ulike bydelene er forskjellige.

Oslo er Norges styggeste, mest møkkete, mest upersonlige by. Folk er her kun for å jobbe, men de har ikke råd til å bo her fordi boligprisene er helt jævlige.

At den er møkkete og upersonlig er din egen mening ,fair enough. Men hvorfor tror du prisene er helt jævlige da? Det er jo nettopp fordi store byer som Oslo får tilstrømning av folk som ønsker å bo der (kanskje i tillegg til å jobbe der). Ettertraktethet = høyere pris.

Du kan velge mellom å bo i ghettoen på østkanten eller med de fisefine på vestkanten om du skal bo i nabolag med hus. Ellers er det med partyidiotene på grünerløkka.

Joda, det er jo sikkert derfor prisene i "ghettoen" også er ganske høye...Faktisk har østkanten trukket til seg mange i de senere år, det tradisjonelle skillet mellom øst -og vest er i stor grad visket ut, selv om jeg til dels er enig i at når det gjelder huskjøp på vestkanten er forbeholdt de med mye penger på bok fordi disse husene er veldig dyre. Leiligheter derimot...

Oslo er Norges avfallssted.

Det er mye som kunne vært bedre med Oslo, som f. eks sykkelmuligheter i sentrum, mer enhetlig arkitektur osv. osv, men det er ikke spesielt konstruktivt i å diskutere disse når man likevel har bestemt seg for at noe er dritt på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg bare le... Det blir akkurat som å lese: "På Jevnaker setter de fyr på huset ditt hvis de ikke liker deg". Næh, altså, Oslo er en by med 575,000 innbyggere, og det er det som er så fint med byen. Jeg synes byen er vakker, og jeg har bodd flere steder i vår flotte hovedstad. Jeg har bodd på Grünerløkka, St. Hanshaugen, Majorstua, Hovseter og Sinsen.

Det er klart at det finnes både óg i byen. Men jeg synes det er veldig merkelig å komme med svart-hvitt bemerkninger, som at enten er det ghettoer eller så er det snobbestrøk der. Jeg vil tro at de aller aller fleste som bor i Oslo befinner seg i midtskiktet mellom disse to ytterlighetene.

Ellers er jeg faktisk ganske drittlei av folk som bor andre steder i landet (som jeg også gjør nå) kommer med karakteristikker av Oslo basert på noen få opplevelser de har av stedet, eller bare noe de har hørt eller lest i avisa. Få på dere litt mere kritiske briller over hva dere leser, eller åpne opp sinnet deres for variasjonene som finnes i en storby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ellers er jeg faktisk ganske drittlei av folk som bor andre steder i landet (som jeg også gjør nå) kommer med karakteristikker av Oslo basert på noen få opplevelser de har av stedet, eller bare noe de har hørt eller lest i avisa. Få på dere litt mere kritiske briller over hva dere leser, eller åpne opp sinnet deres for variasjonene som finnes i en storby.

Enig. Har for eksempel en venn av meg som bor på Holmlia (utenfor byen, men regnes innenfor Oslos grenser) og han forteller at slekta hans fra distriktene tror det er helt texas der med gjengopprør og drap fordi de har lest det i avisa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniel27

For en stupid tråd.

Oslo er norges eneste storby og jeg elsker å bo her. Folk som dømmer Oslo utifra artikler i vg og sine årlige besøk der de går på Oslo city og Scotsman i Karl Johan er bare latterlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Oslo er bare harry. Ingen glamorøse utesteder. Alle skal være like. Bare gjenger, utlendinger og narkiser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
selv om jeg til dels er enig i at når det gjelder huskjøp på vestkanten er forbeholdt de med mye penger på bok fordi disse husene er veldig dyre. Leiligheter derimot...

med de fisefine på vestkanten om du skal bo i nabolag med hus.

Jaha, JEG bor på vestkanten, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i den beskrivelsen av "fisefine". :-p

Kjøpte hus her i 1994 da boligprisene var overkommelige- 2 millioner for et hus- nå er det jo helt horribelt hvor mye det koster.

Oslo er ikke det vakreste stedet i landet- og hovedgrunnen er vel holdningene til folk. Bare ta Frognerparken, Colosseum kino og andre steder- ser ut som et utbomba horehus. Herregud liksom. Jeg skammer meg over noen folk hva de er i stand til å gjøre så lenge de er et annet sted, eller hva de kan gjøre hvis noe ikke er som det skal.

Selv kan jeg ikke fordra søppel og går gjerne og bærer på søppelet mitt til jeg finner en søppelkasse- selv om det kan gå flere kilometer.

Problemet er også én annen ting, og det er at det er ALTFOR FÅ søppelkasser i Oslo, slik at folk foretrekker å kaste ting ned på gaten enn i en søppelkasse!

Det er slapphet altså! >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b
Hvorfor settes det ikke opp mange flre søppelkasser overalt i Oslo?

Det er mange søppelkasser, folk bare gidder ikke å bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er mange søppelkasser, folk bare gidder ikke å bruke dem.

Der er vi uenige. Jeg synes ikke det er mange nok søppeldunker i Oslo. Ofte må en gå langt til neste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedstaden blir stadig mer møkkete. I denne linken kan vi lese om familien på 4 som helte ut bæsjen fra familien i bøtter og spann, ut i bakgården, hver dag!

http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article1299873.ece

Hva synes folk her, er det ok å slenge ut bæsjen til naboene i bakgården?

Glad jeg ikke bor i Oslo...

Jeg er glad du ikke bor her i Oslo også :)

Alle som en her i Oslo bruker bakgården eller hagen som utetoalett, det er tradisjon her det. Og så pleier vi å bruke gatene som søppelkasser fordi det frisker opp med farger og ting overalt.

I helgene arrangerer vi gjengslosskamper med veddemål og andre ganger arrangerer vi voldelige demonstrasjone under parolen "fordi vi fortjener det"... På hverdagene jobber de fleste av oss i finanskonsernene på Aker Brygge, her sitter vi og klekker ut planer for hvordan vi skal lure de "rike bønda" som har spinket å spart hele livet til å kjøpe noen lure spareprodukter og andre kreative løsninger for dem ... som vi blir rike av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vi uenige. Jeg synes ikke det er mange nok søppeldunker i Oslo. Ofte må en gå langt til neste...

Det hadde vel ikke vært så fint om det sto én søppelkasse per meter på fortauet? For det virker jo nærmest som det er så tett de må stå for at folk skal gidde å bruke dem. Nei, ta vare på søpla si til man enten finner en søppelkasse eller kommer hjem, det går faktisk an! Hjelper ikke å kaste søppelet sitt på bakken og unnskylde seg med at det var den eneste muligheten, for det fantes jo ingen søppelbøtte... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...