Gå til innhold

Min samboer glaner veldig på andre damer


Looking

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

hadde ikke vært en dag mer sammen med en fyr som han. Alle ser ja, men man snur da ikke hodet og glaner, herlighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kristian82

Skjønner godt fortvilelsen til TS jeg. Greit nok at man fortsatt ser på det motsatte kjønn selv om man er kjærester, men å stå og sjekke rompa til alle damene som går forbi mens dama står der og ser "dum" ut, er jo ikke akkurat kult gjort..Fins jo en mellomting, å syns ikke det har noe med dobbeltmoral å gjøre som noen andre nevnte her. Står 3 venninner sammen og en kjekk gutt går forbi er det jo naturlig at de ser og sier at han var kjekk, gjør man det samme mens typen står der, så skal man ha et spesielt (rart) forhold for at det ikke skal vekke noen reaksjoner as hehe. Akkurat den med kjolen syns jeg ikke var så negativ da, han så jo en dame i en sexy kjole, og at han ville se deg i den samme sexy kjolen er jo mer et kompliment...Uansett du som burde fått det mest av glaninga, ikke alle andre jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Prat med han...''. Ja,, Jeg har tatt det opp med han flere ganger dette her.. Jeg er en som alltid deler mine følelser med min partner.

Det virker ikke som det går inn hos han, for det skjer uansett.

Jeg synes også det virker litt dumt å måtte prøve å ''hevne'' med samme mynt for å se hvordan han reagerer, for jeg vet at han overhodet ikke ville likt det. Han er jo av den litt småsjalue typen som gjerne vil sjekke sms'ene mine på mobilen eller andre steder for å se hva jeg holder på med.

Har dessuten også bedt han ha øya på veien når vi kjører.

Det var ikke så lenge siden det kom møtendes bil og han hadde blikket vendt på ei jente på andre siden av gaten. Heldigvis så han bilen og vrengte den litt ut i kanten så vi ikke krasjet....

Det er bare det at jeg får aldri disse blikkene fra han hjemme omtrent. Kun om jeg ber om det. Jeg kler meg ikke som ei burugle. Kler med fint for kjæresten min og sminker meg osv. Ordner meg fint opp. I begynnelsen var komplimangene der, men etter 5 mnder falt dem sagte men sikkert av.

Og ber jeg om komplimanger skal det overdrives i så stor grad at jeg vet det kommer av fordi jeg bad om det. Og det virker så utrolig unaturlig! Jeg ønsker ikke at det skal være slik at jeg alltid må be om det for å få noe.

Noen ganger lurer jeg på hvorfor han er sammen med meg også. For jeg har fått vesentlig dårligere selvtilitt og selvfølelse etter jeg ble kjæreste med denne mannen. Selv gir jeg så mye og får lite tilbake.

Typen min er dessuten ikke så romantisk av seg. Det er jeg som er den romantiske i forholdet. Jeg har spurt om han ikke liker romantikk, men det gjør han. Men han har ikke krefter ofte til å gjøre den ekstra innspurten p.g.a vi har et barn som er veldig krevendes p.g.a funskjonshemming, så det blir jo ofte jeg som prøver å sprute inn glød i forholdet. Og det tærer på meg!

Når jeg da nevner romantikk som betyr utrolig mye for meg og som han vet er et savn, så kommenterer han heller hvor pen ei jente er fremfor å svare meg på det som betyr så utrolig mye for meg. Å få tid sammen som par siden vi ellers sliter mye i hverdagen.

Akuratt som andre ganger når vi kan ha en dyp samtale hvor det innebærer oss to som tema, kommer det ei pen jente forbi blir hodet og hele energien hans vendt mot henne.

I tillegg til dette har han en utrolig flørtete holdning mot sine venninner. Har funnet meldinger på mobilen hans hvor han skriver kjære, osv til dem med kallenavn han bruker på meg. Det er heller ikke særlig morsomt.

Er det mye å ønske at jeg hadde et spesielt ''kosenavn'' som kun var mitt?

Og han har glemt å slette bilder av tidligere forhold hvor jeg tilfeldigvis har oppdaget dette. Små strippe bilder og kysse bilder osv...

Alt dette har jeg selvfølgelig også nevnt til han og pratet om... Men det virker ikke som han forstår hvor sårende det er at han skal omtrent kjøre av veien for å glane på andre jenter, og i samtaler vi har eller for eksempel er på resturanger at oppmerksomheten mot meg glir over på andre osv... Jeg føler ikke dette er normalt... Som sagt tidligere har jeg ingenting imot at han kikker... Men det er måten ting blir gjort på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjæresten din høres ut som eksen min. Jeg elsket ham men gjorde det likevel slutt med ham fordi han gjorde at jeg fikk så dårlig selvtilitt. Jeg vet at disse tingene ikke betydde noe fra hans side, det var nok bare en del av personligheten hans(han var ikke fullt så ekstrem som din). Men jeg var likevel ikke villig til å gå på akkord med hva jeg selv mente var ok i et forhold, og gjorde det derfor slutt.

Jeg tror aldri en gang han skjønnte hvorfor jeg gjorde det slutt, for han hadde ikke innsikt i hva hans oppførsel gjorde med meg.

Nå er jeg sammen med en som aldri oppfører seg på den måten. Kanskje kikker han like mye han også, men han får likevel meg til å føle meg som den beste jenta i verden, noe eksen på ingen måte gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Mener du virkelig at hun skal kopiere damer han sikler på for å tilfredstille ham? Vil hun da ikke få en følelse av at det ikke er henne han tenner på, men andre?

Sånt blir man ulykkelig av.

Som jeg skrev, gjøre det til sitt eget. Alle kopierer alle, det er opp til en selv å gjøre kopien til sin egen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Slik "glaning" skulle vel indikere et udekket behov. Kanskje du skulle ta det som et hint og hive deg over han en deilig kvled ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg skrev, gjøre det til sitt eget. Alle kopierer alle, det er opp til en selv å gjøre kopien til sin egen ting.

Jeg er absolutt tilhenger av det du sier, men ikke i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå plager ikke slike ting meg, men om det plager deg så bør du få sagt det til samboeren din, så han tar dine signaler om at han kan oppføre seg mer diskrè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser at dette er en gammel tråd, men prøver meg på et svar likevel.

Kjenner typen min igjen i dette her og skjønner godt hvordan du føler det. For eksempel en gang da vi satt igjen etter arbeidstid på utestedet hvor han jobber, så kom det ei han jobber med og satte seg ned ved oss og resten av gjengen ved bordet. Typen min sluttet å følge med i samtalen og åpenlyst satte han der og stirret på brystene hennes. Folk rundt la merke til det og hun ene så spørrende på meg. Jenta han stirret på reiste seg og gikk. Er flaut når andre tydelig legger merke til det. Stygt å si, men jeg skjems faktisk for å ta ham med på fester o.l. Samme da vi for litt siden skulle ha en hyggelig tur til Danmark. Vi stod på andre dekk og han fikk øye på ei på dekket under oss på båten. Da også, rett foran meg, må han drive å stirre, ikke snakk om å kikke, men å flytte på seg og følge henne med øynene. Han vet godt at det sårer meg, men som han så ofte selv sier: "Jeg er 28 år og gjør som jeg vil", og det er tydeligvis viktigere å sjekke ut (ikke sjekke opp, men studere utseende) til fremmede jenter, enn at jeg skal slippe å bli såret og være usikker på ham. Frustrerende med tanke på hvilke signaler han sender ut til andre også!

Hvordan gikk det egentlig med dere? Er det bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis en kjæreste som ikke glaner på andre jenter, hadde fått helt fnatt i tilfelle. Syns det er skikkelig respektløst, og jeg hadde ikke orket å være sammen med en slik type. Enkelt og greit.

Ikke sjelden jeg ser par og at mannen glor, og liksom sjekker meg ut.. og andre jenter. Syns det ser dumt ut, og tenker at det er respektløst å gjøre slikt mot dama si. Off!

Ops, så ikke at dette var en gammel tråd før nå. :sjenert:

Endret av Nikka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ser at dette er en gammel tråd, men prøver meg på et svar likevel.

Kjenner typen min igjen i dette her og skjønner godt hvordan du føler det. For eksempel en gang da vi satt igjen etter arbeidstid på utestedet hvor han jobber, så kom det ei han jobber med og satte seg ned ved oss og resten av gjengen ved bordet. Typen min sluttet å følge med i samtalen og åpenlyst satte han der og stirret på brystene hennes. Folk rundt la merke til det og hun ene så spørrende på meg. Jenta han stirret på reiste seg og gikk. Er flaut når andre tydelig legger merke til det. Stygt å si, men jeg skjems faktisk for å ta ham med på fester o.l. Samme da vi for litt siden skulle ha en hyggelig tur til Danmark. Vi stod på andre dekk og han fikk øye på ei på dekket under oss på båten. Da også, rett foran meg, må han drive å stirre, ikke snakk om å kikke, men å flytte på seg og følge henne med øynene. Han vet godt at det sårer meg, men som han så ofte selv sier: "Jeg er 28 år og gjør som jeg vil", og det er tydeligvis viktigere å sjekke ut (ikke sjekke opp, men studere utseende) til fremmede jenter, enn at jeg skal slippe å bli såret og være usikker på ham. Frustrerende med tanke på hvilke signaler han sender ut til andre også!

Hvordan gikk det egentlig med dere? Er det bedre nå?

Hei det du skriver beskriver samboeren min helt.Det er så synskykt sårende.Husker en gang vi var på ferie sammen i starten av forholdet.Vi satt alle på ressturant og ble kjent med ett par der.Han satt og snakket med hun jenta hele kvelden nesten,selvom jeg satt ved siden av.jeg stakk ut for å røyke han kom etter og spurte om det var noe galt??For en idiot.Jeg angrer at jeg ikke gjorde det slutt med han da,nå elsker jeg han så mye men han forsetter og er kanskje verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man oppfører seg slik sammen med partneren sin, viser man at man er mer kompis enn kjæreste. Han viser deg liten respekt, og bryr seg faktisk ikke om du ser det eller ikke.

Jeg vil ikke være så god venn med min mann, at han skal oppføre seg på en slik måte med meg. Jeg vil at han skal respektere meg og vårt forhold, og han kan se så mye han vil når jeg ikke er tilstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er respektløst, og det bør du si til ham.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det du skriver beskriver samboeren min helt.Det er så synskykt sårende.Husker en gang vi var på ferie sammen i starten av forholdet.Vi satt alle på ressturant og ble kjent med ett par der.Han satt og snakket med hun jenta hele kvelden nesten,selvom jeg satt ved siden av.jeg stakk ut for å røyke han kom etter og spurte om det var noe galt??For en idiot.Jeg angrer at jeg ikke gjorde det slutt med han da,nå elsker jeg han så mye men han forsetter og er kanskje verre...

Det er dårlig gjort ja. Vet jeg ikke vil gå gjennom hele livet med en slik fyr, er andre ting som også spiller inn, men alt som plager meg, gjelder hans oppførsel, hans uærlighet og valg han har gjort rundt andre jenter i løpet av forholdet. Syns han behandler meg dårlig som kjæreste og ikke respekterer meg rundt andre jenter. Det er så utrolig vondt og sårende ja!! Prøver å få ham til å forstå bedre, men virker som om det for ham heller bare gjelder å "vinne" diskusjonen, enn at vi kan ha det bra begge to. Er så synd, uten den oppførselen og valgene hans, hadde jeg blitt så lykkelig med ham og ville ha vært med ham for alltid, men ender heller med at han sårer, og at jeg blir usikker, deprimert og sur på ham. Tenker du mye på å gjøre det slutt med ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har heldigvis en kjæreste som ikke glaner på andre jenter, hadde fått helt fnatt i tilfelle. Syns det er skikkelig respektløst, og jeg hadde ikke orket å være sammen med en slik type. Enkelt og greit.

Ikke sjelden jeg ser par og at mannen glor, og liksom sjekker meg ut.. og andre jenter. Syns det ser dumt ut, og tenker at det er respektløst å gjøre slikt mot dama si. Off!

Ops, så ikke at dette var en gammel tråd før nå. :sjenert:

Slik gjorde jeg også før, når det kom en fyr gående med dama og "sjekket meg ut". Tenkte straks slik som: "For en ekkel drittsekk han er mot jenta si", og plutselig går man der med en slik kjæreste selv.. Du er så heldig som har en type som bryr seg slik om deg og passer på at du skal ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik gjorde jeg også før, når det kom en fyr gående med dama og "sjekket meg ut". Tenkte straks slik som: "For en ekkel drittsekk han er mot jenta si", og plutselig går man der med en slik kjæreste selv.. Du er så heldig som har en type som bryr seg slik om deg og passer på at du skal ha det bra!

Ja, jeg har en flott og god kjæreste. :yvonne: Han får meg rett og slett til å føle at jeg er den mest sexy, og nydeligste jenta han vet om, og at han ikke har behov for å glane, eller sjekke ut andre jenter. Det er slik han får meg til å føle meg, og det er en deilig og god følelse. Er bare sånn han er, og jeg tror ikke det fins så altfor mange av den sorten.

Og det går begge veier så klart. Har rett og slett ikke lyst eller behov for å glane på andre menn.

Endret av Nikka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har en flott og god kjæreste. :yvonne: Han får meg rett og slett til å føle at jeg er den mest sexy, og nydeligste jenta han vet om, og at han ikke har behov for å glane, eller sjekke ut andre jenter. Det er slik han får meg til å føle meg, og det er en deilig og god følelse. Er bare sånn han er, og jeg tror ikke det fins så altfor mange av den sorten.

Og det går begge veier så klart. Har rett og slett ikke lyst eller behov for å glane på andre menn.

Jeg føler det likt som deg, syns det er fullstendig uinteressant hvordan andre menn ser ut, og vil at kjæresten min skal vite at jeg syns det også! I mine øyne ser han perfekt ut, og det uansett hvordan han ser ut, fordi jeg er så glad i ham. Håper så inderlig at han kan gi det samme tilbake etter hvert også! Virkelig flott slik som du beskriver, når to kjærester har slike gjensidige gode følelser for hverandre! Forholdet blir så mye mer solid å trygt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Er du helt sikker på at han ikke har dårlig syn? Seriøst.

Jeg har ikke hatt linser på to mnd, du aner ikke hvor mye jeg føler at jeg skuler og glaner på folk. Plutselig øyenkotakt, fordi jeg ikke klarer å ta kjappe blikk lenger med det synet jeg har.

Åå skal bli deilig å få seg linser på mandag :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...