Gå til innhold

Min samboer glaner veldig på andre damer


Looking

Anbefalte innlegg

Har skrevet denne på et annet forum også, men ønsker også å få meningene opp her.

Jeg har ingenting imot å kikke littigrann på andre menn, og heller ikke imot at han kikker, men det er måten han kikker på som er begynt å plage meg.

Det er disse stadige hodekastene når jeg er med han. Vi kan for eksempel kjøre bil og han ser ei dame på veien. Han snur på hodet når han kjører forbi henne og etter han har kjørt forbi snur han hodet enda mer eller kikker i speilen etter henne.

Når jeg kikker på menn jeg synes er fine gjør jeg det ikke så TYDELIG på en måte. Jeg tenker på at det er greit å titte og like det man ser, men at jeg ikke trenger å måtte snu meg etter alle dem fine jeg ser. Tenker dessuten på hvordan ville min samboer følt seg om jeg tittet så grådig etter menn jeg synes så bra ut?

En gang jeg snakket om en romantisk ting jeg så et par gjorde og ønsket at jeg og han skulle gjøre dette. Ventet på en tilbakemelding på det jeg ønsket vi en gang sammen kunne gjøre, så fikk jeg kommentaren: Sånn hu er kledd synes jeg er ganske sexy!

Ble ganske så satt ut over at han var mer opptatt av å kikke på jenta fremfor å høre på hva jeg ønsket for oss. En romantisk eller hyggelig piknikk sammen.

Blir passe satt ut også når vi er på kjøretur og han kikker så tydelig som han gjør.

Det får meg desverre til å føle meg usikker og ikke like attraktiv, p.g.a jeg aldri får dem blikkene.

Hva synes dere om sånn glaning?

Endret av Looking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Har skrevet denne på et annet forum også, men ønsker også å få meningene opp her.

Jeg har ingenting imot å kikke littigrann på andre menn, og heller ikke imot at han kikker, men det er måten han kikker på som er begynt å plage meg.

Det er disse stadige hodekastene når jeg er med han. Vi kan for eksempel kjøre bil og han ser ei dame på veien. Han snur på hodet når han kjører forbi henne og etter han har kjørt forbi snur han hodet enda mer eller kikker i speilen etter henne.

Når jeg kikker på menn jeg synes er fine gjør jeg det ikke så TYDELIG på en måte. Jeg tenker på at det er greit å titte og like det man ser, men at jeg ikke trenger å måtte snu meg etter alle dem fine jeg ser. Tenker dessuten på hvordan ville min samboer følt seg om jeg tittet så grådig etter menn jeg synes så bra ut?

En gang jeg snakket om en romantisk ting jeg så et par gjorde og ønsket at jeg og han skulle gjøre dette. Ventet på en tilbakemelding på det jeg ønsket vi en gang sammen kunne gjøre, så fikk jeg kommentaren: Sånn hu er kledd synes jeg er ganske sexy!

Ble ganske så satt ut over at han var mer opptatt av å kikke på jenta fremfor å høre på hva jeg ønsket for oss. En romantisk eller hyggelig piknikk sammen.

Blir passe satt ut også når vi er på kjøretur og han kikker så tydelig som han gjør.

Det får meg desverre til å føle meg usikker og ikke like attraktiv, p.g.a jeg aldri får dem blikkene.

Hva synes dere om sånn glaning?

Bare LITT dobbeltmoral!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare LITT dobbeltmoral!

Hva mener du med LITT dobbeltmoral?

Ts, jeg kan ikke annet enn å si at jeg for min del mener det er noe som heter:

alt med måte om du (ts) forstår hva jeg mener.

Jeg kikker heller ikke så voldsomt som din samboer på for eksempel menn. Og angående setningen din om hva du kunne tenke for dere synes jeg det var en dum setning å komme med når du snakket om hvor romantisk dere ønsket å ha det.

Jeg vet ikke hvorfor han svarte som han gjorde.. .Kan ikke svare på det.

Endret av Chakoya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Synes det er lite kultivert med slik glaning. Ville følt at jeg var sammen med en huleboer da, ja. :ler: Er ikke så sjalu av meg, og synes det er greit at en mann ser litt. Men da skal han jo gjøre det diskret, som du sier. Det handler om sosial intelligens. Typen din er vel litt primitiv, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Nå når sommeren nærmer seg får du et problem :).

Når jeg er singel så gir jeg faen, da glaner jeg. Er jo en av grunnene til at vi viser litt mer hud på sommeren, er det ikke det? Både menn og kvinner.

Men når jeg er i forhold, så gjør jeg det litt mer diskret...

Tror ikke du trenger å bekymre deg, selv om det er litt uhøflig kanskje overfor deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen problem med glaning - men det er nå meg.

Du bør snakke med han - han kan ikke vite at du ikke liker oppførselen hans. 

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Mannfolk glaner! Et faktum det.. Men så klart, jeg hadde nok ikke synes det var greit med den glaningen du snakker om.

Utrolig hvor lite sjenert enkelte menn blir når det går forbi ei blond med store pupper feks :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begynne å glane skikkelig på andre menn når de går forbi i stedet for å bare kaste et blikk mot de? Bare for å se om han reagerer :P Sikkert noen som synes at det er barnslig gjort, men det var det første som slo meg når jeg leste innlegget ditt, og jeg hadde nok testet det ut selv ;)

Hvis han ikke reagerer i det hele tatt, så ville jeg selvfølgelig ha snakket med han, og forklart hvordan du føler deg når han ser sånn på andre damer...

Jeg er helt enig i at man kan fint kaste et blikk mot noen som er pen, men å faktisk snu seg etter personen og følge godt med synes jeg personlig er å gå over streken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Fyy til samboeren din!

Se er lov, men glane?

Snu seg etter? NEI

For min del hadde jeg syntes det var litt respektløst hvis mannen min skulle glodd på ei pen dame så åpentlyst!

Og hva tror du ikke dama han glor på tenker?

Hvis et mannfolk gjør det med meg og jeg ser han har dame, så tenker jeg TULLING og ser stygt tilbake på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget kjæresten min gjøre det en gang.. For meg blir det liksom litt settingen rundt det. Sitter man på en benk sammen og ser på personene gå forbi, så greit, på bussen også, helt greit. Men når vi har en samtale og jeg ser at han stirrer på ræva på hu foran så lurer jeg på egentlig hvordan jeg skal reagere :P (Nå skal det også sies at jeg tok litt feil, for han kommentert også veldig på at hu jenta lagde noe forferdelig lyd med føttene når hu gikk, så kanskje han ikke glante i det hele tatt)..

At man ligger på stranden og ser fine kropper så plager det meg ikke, men når jeg prøver å skape en samtale og han ikke følger med, blir jeg irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med ham om det. Fortell at det er greit å kikke, men ikke å glane.

Vær konkret så han forstår hva du mener med å kikke.

Hvis han ikke hører etter når du snakker, så ta det opp der og da, på en rolig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Vel TS... I stede for å bli sur og tilte i vinkel kan du heller finne ut HVA er det han faktisk ser på. Hva er fellesnevneren for alle disse damene? Om de ikke har en felesnevner så er dette noe du bare kan ignorere. Om du finner en fellesnevner så vet du hva du skal gjøre for å tenne han enda mer enn hva du allerede gjør.

Når han svarer deg med at en bestemt dame var kledd på en sexy måte så tolker jeg det dit hen at han ville likt å se deg i tilsvarende klær. Det trenger ikke en gang væra at han selv er bevisst påat han vil det. Derfor bør du se om det er noen stiler han snur seg mer etter enn andre. Ta i så fall å adopter disse stilene og gjør dem til dine egne. Om det han snur seg etter er for vulgært for din smak, så flytt denne klesstilen inn bak hjemmets fire vegger og legg opp til rollespill.

Kort fortat, ikke bli sur på typen din før du har prøvd å finne ut hva du kan lære (og vinne på) av denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjoko

Jeg synes at han fyren oppfører seg respektløst og mangler sosiale antenner,som noen skrev ovenfor. hadde typen min gjort det der så hadde ikke jeg vært sammen med han lenge, for å si det slik.

Jeg ser på andre og det kan han også gjøre, det er jo normalt å se, men å glane, snu seg etter og kommentere er rett og slett drøyt. Det er noe man kan gjøre når man er med kompisene, ikke med dama si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes at han fyren oppfører seg respektløst og mangler sosiale antenner,som noen skrev ovenfor. hadde typen min gjort det der så hadde ikke jeg vært sammen med han lenge, for å si det slik.

Jeg ser på andre og det kan han også gjøre, det er jo normalt å se, men å glane, snu seg etter og kommentere er rett og slett drøyt. Det er noe man kan gjøre når man er med kompisene, ikke med dama si.

Enig i at oppførselen hans er hinsides hva som kan tolereres når han er sammen med deg. Glaningen er imidlertid også ytterst ubehagelig for dem som blir glant på, og det kan i verste fall forårsake angstproblemer med alvorlig helsebesvær hos offeret. Slik oppførsel er derfor uakseptabel samme hvem han er sammen med. Kommentarer om andres utseende bør han også holde seg unna - da disse gjerne vil være seksuelt trakasserende enten de er positivt eller negativt ladet.

Dersom du gjør det klart for ham at andre legger merke til glaningen, burde det gjøre ham tilstrekkelig flau til at han slutter med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Jeg hadde blitt irritert om min kjæreste hadde glanet slik på andre!

Selv så ser kjæresten min også ( han innrømmer ikke dette :fnise: ) men han ser veldig diskre og viser det ikke til meg.

Jeg tror jeg hadde gitt klar beskjed til han: " Greit at du synes hun var sexy, men ha nå litt respekt for meg og styr deg!!" :fnise:

Og så hadde jeg nokk lagt til : " Synes du hun er finere enn meg, siden du aldri ser slik på meg?"

Si det til han du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel TS... I stede for å bli sur og tilte i vinkel kan du heller finne ut HVA er det han faktisk ser på. Hva er fellesnevneren for alle disse damene? Om de ikke har en felesnevner så er dette noe du bare kan ignorere. Om du finner en fellesnevner så vet du hva du skal gjøre for å tenne han enda mer enn hva du allerede gjør.

Når han svarer deg med at en bestemt dame var kledd på en sexy måte så tolker jeg det dit hen at han ville likt å se deg i tilsvarende klær. Det trenger ikke en gang væra at han selv er bevisst påat han vil det. Derfor bør du se om det er noen stiler han snur seg mer etter enn andre. Ta i så fall å adopter disse stilene og gjør dem til dine egne. Om det han snur seg etter er for vulgært for din smak, så flytt denne klesstilen inn bak hjemmets fire vegger og legg opp til rollespill.

Kort fortat, ikke bli sur på typen din før du har prøvd å finne ut hva du kan lære (og vinne på) av denne situasjonen.

Mener du virkelig at hun skal kopiere damer han sikler på for å tilfredstille ham? Vil hun da ikke få en følelse av at det ikke er henne han tenner på, men andre?

Sånt blir man ulykkelig av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo

Respektløst. Helt greit at man synes andre mennesker er attraktive selv om man er i et forhold, og man kan godt titte litt, men når det blir åpenbar glaning mens man prøver å ha en samtale er det bare veldig upassende. Og sikkert ubehagelig for jenta som blir intenst glana på av en mann som er sammen med kjæresten sin også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mangel på respekt når en av partene snur seg etter andre når man er sammen. En ting er å se på dem man syns er pene, noe annet er det å glane og å snu seg etter dem. Synes du bør ta dette opp med ham på en rolig og saklig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemy_85

Sambo gjør akkurat det samme, skjønner godt du synes det tærer på selvtillitten. Jeg føler meg aldri fin nok for ham når vi drar noen plass pga dette. Han ser jo på andre uansett hvordan jeg ser ut... Menmen.. Sånn er hvis menn...

Det verste er at hvis jeg gjør det blir han kjempe sjalu.. Så holder meg greit unna å se på menn.. Har jo den fineste uansett så trenger ikke se :) Selv om han ikke mener det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...