Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir sprø av den der bugen eller hva det nå er som gjør at man får beskjed at babyen er et annet kjønn enn det den egentlig er. Nå fikk havfruesimmen min en baby og jeg ble gratulert med en ny guttebaby. Derfor kalte jeg den Herman, og så viste det seg å være en jente. Jeg trodde kanskje man kunne bytte navn på rådhuset men det går ikke for verken mor eller barn. Selvsagt var jeg teit nok til å lagre spillet med en gang babyen hadde kommet så jeg kan ikke gå ut av spillet uten å lagre heller.

Noen som har forslag til hvordan man kan få endret navnet?

Du kan bruke juksekoden testingcheatsenabled og så holde inne Shift mens du trykker på personen du vil endre navn på, og så velge rediger sim i simskaper. Virker hos meg hvertfall :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du lest forklaringen på modthesims også? Det er en sånn "for dummies" greie, som jeg måtte lese før jeg skjønte noe :-P For da oppdaget jeg at jeg ikke hadde den riktige mappen, med den riktige filen i... Så jeg måtte laste ned den og opprette en mappe å putte alt i, siden de har gjort downloading om fra sims 2 til sims 3, så det er mer komplisert nå.

Ja, tilog med søkt opp på youtube og hele pakka, ting vil bare ikke virke hos meg. Jeg kjører spillet med mac, om problemet ligger der vet jeg ikke (folk får jo spilt CC med mac, så) Drittlei av å inst. alle sims3pack filene, tar jo år og dager :(

edit: Oppps, jeg er avslørt!

edit2: nevermind, fikk det til :)

Endret av dillyduzit
  • Liker 1
Skrevet (endret)

AAAaaahh, har nettop kjøpt meg verdenen Dragon Valley på CD (tilbud på OBS til 99,- :danse: ) Men greia med den er at det er en cd du først putter i, deretter blir du sendt til TheSims3.com og så må du skrive inn en kode i butikken der. Etter det skal det liksom komme en kode til nedlastbart ekstrautstyr. Og greit nok, det nedlastbare utstyret har jeg fått hentet, men Dragon Valley dukker ikke opp i spillet mitt som en by! Får ikke frem det i startmenyen eller noe. Noen som vet hva jeg gjør feil, eller har opplevd det samme? Hvordan innstallerer man evt nye byer?

Endret av LempikasPromise
Gjest Blubberella
Skrevet

Har du lastet ned byen og installert den i spillet? Antakelig ligger den vel i kjøpshistorikken din i The Sims Store og må lastes ned derfra (og legges inn i spillet fra startmenyen etterpå). Hvis du har gjort alt dette og fremdeles ikke får byen opp i spillet aner jeg ikke hva som er galt.

Jeg har forresten lastet ned en havfruesim fra exchange og "avlet" videre på henne. Nå spiller jeg med barnebarnet Hermia (tidligere Herman på grunn av en glipp i spillet) som også er havfrue. Egentlig ganske oppskrytt å spille med havfruer siden de tørker ut hele tiden og spesielt hvis det er sommer og varmt. I tillegg insisterer de jo på å svømme overalt, noe som tar tiiiiid! Anyways, Hermia skulle på rådhuset og hente eksamenspapirene sine og endte opp med å svime av på rådhustrappa fordi hun var så dehydrert. Da jeg skulle prøve å hjelpe henne med å finne noen som kunne skvette vann på henne, oppdaget jeg at det lå en til dehydrert sim på trappa. Han døde av dehydrering og ble hentet av mannen med ljåen. Akkurat da jeg trodde Hermia også skulle dø av dehydrering, skvettet mannen med ljåen vann på henne! Haha, det hadde jeg ikke trodd! :danse::fnise: Jaja hun lever nå i beste velgående og har ambisjoner om å bli en syngende havfrue.

• Liker 7
Skrevet

Mannen med ljåen gjør så mye rart noen ganger! En gang, etter at en av mine simmer hadde dødd, så gikk han ut i hagen og begynte å hoppe på trampolina.

wop0.jpg

• Liker 6
Skrevet

Har du lastet ned byen og installert den i spillet? Antakelig ligger den vel i kjøpshistorikken din i The Sims Store og må lastes ned derfra (og legges inn i spillet fra startmenyen etterpå). Hvis du har gjort alt dette og fremdeles ikke får byen opp i spillet aner jeg ikke hva som er galt.

Har lagt inn koden osv, og ifølge kontoen min på sims siden så har jeg alt byen, men jeg fikk aldri noen nedlastingskode til den?! Så lurer nesten på om jeg må sende en mld inn til dem og høre, den ligger iallefall ikke på spillet mitt.

Og har du link til den havfruen? Ekstrautstyr klarer jeg iallefall å legge inn..

Mannen med ljåen gjør så mye rart noen ganger! En gang, etter at en av mine simmer hadde dødd, så gikk han ut i hagen og begynte å hoppe på trampolina.

Hehe, I KNOW, han gjør mye rart, en gang så gikk han inn på badet, staket opp den ødelagte doen, og vasket både dusj og vask, i tillegg til å tørke opp dammer på gulvet.

En annen gang serverte han middag til hele familien, mens alle stod og gråt :-P

• Liker 3
Gjest Blubberella
Skrevet

Har lagt inn koden osv, og ifølge kontoen min på sims siden så har jeg alt byen, men jeg fikk aldri noen nedlastingskode til den?! Så lurer nesten på om jeg må sende en mld inn til dem og høre, den ligger iallefall ikke på spillet mitt.

Og har du link til den havfruen? Ekstrautstyr klarer jeg iallefall å legge inn..

Må du ha kode for å laste den ned da? Dersom det står inne på kontoen din at du allerede eier den skal den ligge i kjøpshistorikken og da er det vel bare å laste ned på nytt og legge inn i spillet. Hvis ikke er det noe galt et sted.

Nå klarer jeg ikke finne igjen husstanden jeg lastet ned, men de het Day til etternavn. Jeg husker ikke navnet på alle men simmene jeg valgte å spille med (jeg flyttet dem ut fra de andre) var Cady Day og datteren Summer Day, begge havfruer.

Jeg mistenker at det egentlig ikke er lov å dele havfruer og aliens i exchange for det kan se ut som at de forsvinner ganske kjapt etter at de er lagt ut. Det sto også nevnt på en side på nett (Carl's Sims eller hva den heter). Jeg lastet opp to aliensims og de finner jeg ikke igjen i exchangen, så mulig at havfruefamilien også har blitt fjernet.

Skrevet (endret)

Med verdens verste tannpine og lite søvn i natt fant jeg ut at jeg skulle tvangsbygge et slott på Sims. Her er resultatet av nattens tannpine :fnise: Rommene er ikke ferdige, men et sted å man jo begynne. Er det noen andre her som liker å bygge denne type hus?

post-21064-0-84401800-1393218644_thumb.j

post-21064-0-24711500-1393218743_thumb.j

post-21064-0-05158100-1393218776_thumb.j

post-21064-0-20517000-1393218859_thumb.j

post-21064-0-94322500-1393218878_thumb.j

Ja, jeg har hatt god tid i natt :fnise:

Endret av josefin88
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Med verdens verste tannpine og lite søvn i natt fant jeg ut at jeg skulle tvangsbygge et slott på Sims. Her er resultatet av nattens tannpine :fnise: Rommene er ikke ferdige, men et sted å man jo begynne. Er det noen andre her som liker å bygge denne type hus?

attachicon.gifScreenshot-131.jpg

attachicon.gifScreenshot-129.jpg

attachicon.gifScreenshot-133.jpg

attachicon.gifScreenshot-136.jpg

attachicon.gifScreenshot-141.jpg

Dette var utrolig stilig :tommelopp: Jeg får ikke til å bygge hus jeg. Husene jeg bygger blir en eneste stor firkant og rommene blir for store. Til og med med skissene som man kan bruke, blir det mislykket. Men jeg liker å bygge hus, fordi husene som følger med the sims 3, er kjedelige.

Jeg håper at du har vært hos tannlegen med tannpinen, sånn at du slipper mer smerte. Tannpine er helt jævlig. Jeg hadde tannpine en gang i 3 uker. Anbefales ikke!

Endret av Kittykat
Skrevet

Dette var utrolig stilig :tommelopp: Jeg får ikke til å bygge hus jeg. Husene jeg bygger blir en eneste stor firkant og rommene blir for store. Til og med med skissene som man kan bruke, blir det mislykket. Men jeg liker å bygge hus, fordi husene som følger med the sims 3, er kjedelige.

Jeg håper at du har vært hos tannlegen med tannpinen, sånn at du slipper mer smerte. Tannpine er helt jævlig. Jeg hadde tannpine en gang i 3 uker. Anbefales ikke!

Takk :laugh: Det tar nok lang tid før jeg blir ferdig, men det er morsomt å ha et slikt prosjekt! EA er forferdelige når det kommer til arkitektur. Jeg er veldig glad man kan tilpasse farger og mønstre i spillet. Det hjalp faktisk å fokusere på å bygge, da glemte jeg smertene litt (med god hjelp av nellik og smertestillende :fnise:).

Tannpinen har roet seg ned, og det blir en tur til svigerfar veldig snart :) Han er tannlege og skulle fikse tannen for meg. Det blir litt reisevei, men da slipper jeg en horribel tannlegeregning og imens får jeg bare spille Sims :P !

Skrevet (endret)

Takk :laugh: Det tar nok lang tid før jeg blir ferdig, men det er morsomt å ha et slikt prosjekt! EA er forferdelige når det kommer til arkitektur. Jeg er veldig glad man kan tilpasse farger og mønstre i spillet. Det hjalp faktisk å fokusere på å bygge, da glemte jeg smertene litt (med god hjelp av nellik og smertestillende :fnise:).

Tannpinen har roet seg ned, og det blir en tur til svigerfar veldig snart :) Han er tannlege og skulle fikse tannen for meg. Det blir litt reisevei, men da slipper jeg en horribel tannlegeregning og imens får jeg bare spille Sims :P !

Så bra at du kan gå til han da. Alltid kjekt å kunne spare penger når det gjelder tannleger ;) Svindyre er de. Ja, du kan fortsette å spille, så får du iallefall tankene over på noe annet. Kan bygge ferdig slottet ditt ;)

Endret av Kittykat
Skrevet

Er det noen som vet når Sims 4 kommer? Jeg savner å spille sims, men vil ikke kjøpe 3eren nå hvis det kommer ny snart :)

Skrevet

Er det noen som vet når Sims 4 kommer? Jeg savner å spille sims, men vil ikke kjøpe 3eren nå hvis det kommer ny snart :)

The sims 4 skal vel ikke komme før til høsten, mener jeg. Jeg venter i stor spenning :bolledeig:

Skrevet

The sims 4 skal vel ikke komme før til høsten, mener jeg. Jeg venter i stor spenning :bolledeig:

Jippi, da venter jeg :)

Skrevet

attachicon.gifScreenshot-131.jpg

attachicon.gifScreenshot-129.jpg

attachicon.gifScreenshot-133.jpg

attachicon.gifScreenshot-136.jpg

attachicon.gifScreenshot-141.jpg

Bildene fikk meg til å tenke på "Skjønnheten og udyret" :D Så fint det ble!

Skrevet

Så bra at du kan gå til han da. Alltid kjekt å kunne spare penger når det gjelder tannleger ;) Svindyre er de. Ja, du kan fortsette å spille, så får du iallefall tankene over på noe annet. Kan bygge ferdig slottet ditt ;)

Absolutt! Jeg er veldig heldig akkurat der ser jeg :) Slottet skal jeg definitivt bygge ferdig, og da må tannpinen vike :fnise: Kan bli et morsomt prosjekt fremover, jeg kan legge ut et bilde når jeg er ferdig om en måned eller to :fnise:

Bildene fikk meg til å tenke på "Skjønnheten og udyret" :D Så fint det ble!

Dette tar jeg som et stort kompliment! Tusen takk! :laugh: Skjønnheten og udyret er min favoritt av Disney, så kanskje jeg ubevisst lar meg inspirere? Uansett så skal jeg fortsette å eksperimentere med marmor og gull (og alt annet), hvem vet hvordan det kan bli seende ut til slutt?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg kunne trengt litt hjelp. Jeg har The sims 3 (og alle pakkene så langt) innstallert på min maskin og en laptop. Sønnen min vil gjerne spille The sims 3, så jeg innstallerte det på hans maskin. Ikke alle pakkene, men hovedspillet, et par stæsjpakker og et par utvidelsespakker. So far, so good.

Når spillet starter, så får jeg opp beskjeden om at lisensgrensen for dette spillet er nådd og at jeg må ta kontakt med ea-support for hjelp. Jeg avinnstallerte The sims 3 på laptopen i håp om at det skulle fikse problemet, men det gjorde jo selvsagt ikke det. Kan ikke forstå at jeg trodde at det skulle gå...

Er det noen som har støtt på det samme problemet? Eller må jeg kommunisere fram og tilbake med ea nå?

Endret av Kittykat
Skrevet

Jeg kunne trengt litt hjelp. Jeg har The sims 3 (og alle pakkene så langt) innstallert på min maskin og en laptop. Sønnen min vil gjerne spille The sims 3, så jeg innstallerte det på hans maskin. Ikke alle pakkene, men hovedspillet, et par stæsjpakker og et par utvidelsespakker. So far, so good.

Når spillet starter, så får jeg opp beskjeden om at lisensgrensen for dette spillet er nådd og at jeg må ta kontakt med ea-support for hjelp. Jeg avinnstallerte The sims 3 på laptopen i håp om at det skulle fikse problemet, men det gjorde jo selvsagt ikke det. Kan ikke forstå at jeg trodde at det skulle gå...

Er det noen som har støtt på det samme problemet? Eller må jeg kommunisere fram og tilbake med ea nå?

Er lisensgrensen på spillet nådd? Har du da koblet det opp til Internett(sims kontoen) på den dataen da? For så lenge du ikke registrerer det fra en ny PC, så kan da ikke spillet vite hvor mange ganger det er installert? Aner ikke jeg altså, men om du har dem på CD så hadde jeg prøvd å legge dem inn på PC'n via dem, og ikke koblet opp mot nettet i det hele tatt mens du spilte/lastet inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...