Gå til innhold

Derfor hater jeg småbarnsmødre


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

http://www.side2.no/livsstil/article2626697.ece

Småbarnsmødrene ser seg nødt til å skifte bleier på kafè. Bortsett fra at drittungene deres ødelegger stemningen med sine skrik og skrål, er det noen innihersens uhygienisk med en bokstavelig talt drittunge på et bord du spiser av. Ikke bare det, men det LUKTER.

Dere tar også noe helt for jævlig md plass i matbutikker. Når vil dere fortså at dere er uønsket? Jeg vil ikke se dere på gata før drittungene deres er gamle nok til å gå uten bleie, og behovet for vogn er borte.

saklig gett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_mama_*

Et veldig usaklig innlegg av trådstarter...litt komisk synes nå jeg- som ER småbarnsmor.

Når det er sagt, er jeg helt enig i at skifiting av bleie midt i kafeen på et bord er både uhygienisk og HELT unødvendig- slikt bruker man stellerom til.

Når det gjelder "hyling og skriking" så er det barnets språk akkurat slik som kjeften din går i ett med noen av vennene/venninne dine...vil heller høre barnehyling enn en skravlekjerring ved siden av meg som prater så høyt at jeg får vite alle detaljene fra gårdagens tur på byen som endte opp hos..osv...

Men ærlig talt - jeg må ha mat som alle andre! så jeg foreslår at de som evt har noe imot småbarnsmødre m/barnevogner i butikken , slutter å gå i butikken selv da og heller bestiller varene hjem på døren hvis det plager dem så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har sett kvinner som har skiftet på ungene sine inne på caféer. Jeg har blitt delvis kvalt av ammetåken. Jeg kan nesten gi opp å finne en plass på noen av de populære caféene da det er fullt opp av barnevogner, unger, bæsjelukt og hyling og skriking.

Det er nesten slik at jeg noen ganger får lyst til å si at "det er andre mennesker i verden også- ikke bare dere. Det går an å ta hensyn til dem også".

Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler.

Helen - mod.

Det at du ikke får plass på caféer fordi det er fullt, er vel ditt problem. Det har vel ingenting å si om de andre gjestene er mødre eller ikke, så lenge plassene er tatt? Eller er mødrene ekstra egoistiske som tar opp et cafébord, sammenlignet med om det hadde vært noen barnløse som satt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Siden vogner tar så stor plass i matbutikker så det tar et halvt minutt lengre å få handlet de få varene dine så kanskje vi også burde stenge ute rullestolbrukere,de med krykker, overvektige ,og eldre som går for sakte?Hva med å lage en egen butikk for de syltynne, 100% funksjonsfriske og barnløse?

Bare så det er sagt; dette var ditt forslag, ikke mitt. Diskriminering kaller man sånt. Men jeg hadde handlet mye der, og vært villig til å gå et godt stykke for å komme meg dit. Og både funksjonshemmede, eldre og overvektige hadde vært hjertelig velkomne for min del.

Det går ikke på at vognene tar stor plass. Og ikke på skrål og skrik. Det går på veldig mange (ikke alle) småbarnsmødres manglende respekt for andre mennesker, først-meg-selv-og-så-meg-selv-holdning, og at de ikke har snev av kontroll over de dårlig oppdratte ungene sine.

Jeg mener selvsagt ikke at det burde være egne butikker uten adgang for småbarnsmødre, men jeg fatter og begriper ikke hvor all denne hensynsløsheten kommer fra...

Sånn - fyr løs og skjell meg ut etter noter, vær så god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En venninne av meg ble mor for noen måneder og makan til personlighetsforandring har jeg ikke vært bort før. Hun var en av dem som pleide å irritere seg over småbarnsmødre som går 4 i bredden på fortauet og at "barnevognmafiaen" okkuperer halve cafeen med barnevognene sine og ammer i full offentlighet. Etter at hun ble mor har hun trådt over på den "andre" siden og gud forby at man nevner ordet "barnevognmafia" i hennes nærvær...da blir det månelyst og hun tenner på alle pluggene. Artig det der...

Jeg personlig har ikke noe imot småbarnsmødre generelt, men jeg irriterer meg over de som turer frem som om de var de eneste menneskene i hele verden og forlanger at alt og alle skal ta hensyn til dem og ungene deres. Det kan de faktisk ikke forvente!

Et eksempel:

Her om dagen var jeg innom Kaffebrenneriet og bestilte en latte og en brioche med kanel. Dette var den siste med kanel de hadde igjen og rett bak meg i køen stod en dame med datteren sin på 4-5 år. I det hun som jobbet der skulle til å putte den i en pose sier damen bak: "Hun kan sikkert ta en med rosiner, for jeg må ha den med kanel om du ikke har flere for lille "Trine" liker bare med kanel..."

Jeg snudde meg rundt og ga henne verdens mest irriterte blikk og sa "Vel, jeg liker også bare med kanel, så nei, jeg kan ikke ta med rosiner istedet." før jeg snudde meg rundt og betalte, fikk briochen og kaffen og gikk.

Makan til frekkhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Truls_*

Spar oss for amme- og ungegriseriet på offentlige spisesteder da!Møkkableier,drittunger og melkesprengte hengejur har ingenting i et cafelokale å gjøre. "Men h*n er jo sååå nusselig og skjønn"..- NEI! H*n er ikke det tenk! Alle småunger ser make ut og de gjør ikke annet enn å hyle, drite og gulpe!

Så dere småbarnsmødre som renner ned cafeer og busser så snart ungen er poppet ut av det maltakterte underlivet deres: Hold dere hjemme og ta hånd om drittungene deres der. Vi vil hverken se dem, lukte dem,eller høre på bæljingen deres når vi er på bussen eller på cafe.

Istedenfor å amme dere stygge burde dere dessuten lære dere å stramme opp kroppen. Mange av dere ser ofte helt for jævlig ut i lang tid etterpå, selv om dere bare har gjennomgått ett eneste svangerskap. Stakkars oss mannfolk. Ikke rart det er mye utroskap i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vemmelig! Hvis noen hadde skiftet bleie på ungen sin midt i kaféen mens jeg satt der ville jeg sagt klart i fra at det er helt uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det ikke mødre flest som skifter bleier på bord og vifter med puppene på cafe.. Det går heldigvis an å amme på en diskret måte, men å skifte bleie hører ikke hjemme der man spiser..

Jeg var imidlertid på Tøyenbadet, og ble helt kvalm da en dame brettet ned badedrakten midt i svømmebassenget, lot puppene henge fritt og ammet i vei.. Det var nokså disgusting syns jeg.. og mannen min var lettere sjokkert.. vi har ikke vært på Tøyenbadet siden! Jeg skjønner at babyer kan bli sulten på "upassende" tidspunkt, men det går da an å gå ut av bassenget, sette seg i en stol og amme uten å la hele utstyret duppe rundt i bassenget...

Jeg planlegger ikke å bli en sånn mor som ts beskriver.. men selv om barnevogner innimellom er i veien så blir jeg nok nødt å kjøpe mat.. men det går jo an å se seg for selv om man kjører vogn da :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek
http://www.side2.no/livsstil/article2626697.ece

Småbarnsmødrene ser seg nødt til å skifte bleier på kafè. Bortsett fra at drittungene deres ødelegger stemningen med sine skrik og skrål, er det noen innihersens uhygienisk med en bokstavelig talt drittunge på et bord du spiser av. Ikke bare det, men det LUKTER.

Dere tar også noe helt for jævlig md plass i matbutikker. Når vil dere fortså at dere er uønsket? Jeg vil ikke se dere på gata før drittungene deres er gamle nok til å gå uten bleie, og behovet for vogn er borte.

Vi vet alle at foreldre er ganske tankeløse. Og tar lite hennsyn og tror at verden rulerer rundt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...