Gå til innhold

Derfor hater jeg småbarnsmødre


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

http://www.side2.no/livsstil/article2626697.ece

Småbarnsmødrene ser seg nødt til å skifte bleier på kafè. Bortsett fra at drittungene deres ødelegger stemningen med sine skrik og skrål, er det noen innihersens uhygienisk med en bokstavelig talt drittunge på et bord du spiser av. Ikke bare det, men det LUKTER.

Dere tar også noe helt for jævlig md plass i matbutikker. Når vil dere fortså at dere er uønsket? Jeg vil ikke se dere på gata før drittungene deres er gamle nok til å gå uten bleie, og behovet for vogn er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Å svarte så vemmelig! Hvem pokker bytter bleir ute I kaféen?!?

Ammingen er en anne sak. Der står jeg på barnas side! Hva pokker er problemet med amming? Er jo verdens mest naturlige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man putter da for guds skyld ikke ei brukt bleie i et ølglass?? :dåne:

Hva handlet den artikkelen om egentlig? Frekke småbarnsmødre, eller dårlig kollektivtilbud for barnevogner? :fnise:

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville aldri ha funnet på å skifte bleie på en cafè, da ville jeg gått på do.

Men det er greit å få kunne handlet litt mat, selv om jeg må ha med meg vogn og unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidligere småbarnsmor

Som trebarnsmor er dette noe jeg aldri har gjort, stellerom er stedet for slike ting eller vanlig dametoalett. Forundrer meg over enkelte som ser kun seg selv og sine behov.

Men det var ikke så vanlig å frekventere kafeer den tiden jeg var småbarnsmor, og det er ikke så lenge siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

hehe.. du er ikke tidligere småbarnsmor ? handlet du ikke mat du da? Enig at det er undvendig me å skifte bleie på bordet, men å kunne gå på kaffe må vel være lob.. Samme med å handle mat.. Hehe.. Håper jeg treffer på deg i en matbutikk, skal jeg ta litt ekstra stor plass kun for å provosere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidligere småbarnsmor
hehe.. du er ikke tidligere småbarnsmor ? handlet du ikke mat du da? Enig at det er undvendig me å skifte bleie på bordet, men å kunne gå på kaffe må vel være lob.. Samme med å handle mat.. Hehe.. Håper jeg treffer på deg i en matbutikk, skal jeg ta litt ekstra stor plass kun for å provosere :P

Handle mat, jo så klart - på matbutikker. Har aldri skiftet bleie på barna mine på matbutikken, skjønte ikke den jeg - eller er det vanlig å skifte bleier på butikken idag? De gangene jeg og andre mødre var på kafe så var det en selvfølge å skifte bleier på toalettet.

Jeg plages ikke av barnevogner i matbutikker eller andre steder, og amming på offentlige steder ser jeg ingen problemer med men vil ha meg frabedt bærsjebleier på nabobordet hvis jeg skulle velge å ta en matbit på kafe en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bl...
hehe.. du er ikke tidligere småbarnsmor ? handlet du ikke mat du da? Enig at det er undvendig me å skifte bleie på bordet, men å kunne gå på kaffe må vel være lob.. Samme med å handle mat.. Hehe.. Håper jeg treffer på deg i en matbutikk, skal jeg ta litt ekstra stor plass kun for å provosere :P

Så hissig, var vel ingen som sa noe om matbutikker her og handling av mat.... eller at det ikke var lov å gå på kafe?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så hissig, var vel ingen som sa noe om matbutikker her og handling av mat.... eller at det ikke var lov å gå på kafe?!

Ehh, jo- trådstarter sa definitivt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, jo- trådstarter sa definitivt det..

Ok, hengte meg bare opp i kafebordene som stellebord jeg... sorry - resten plager meg ikke i hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleieskift der jeg spiser vil jeg ha meg frabedt, amming synes jeg er helt greit (men tar man med seg spebarn på café på kveldstid?).

Men å klage over at det er trangt på trikken i rushtiden fordi "det er så mange andre der" blir nokså latterlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I Bergen er busser eneste alternativet for oss som reiser kollektivt. 90% av disse bussene har flere trappetrinn, og dermed må man ha hjelp for å få inn vognen, ja. Så oslosmåbarnsmødrene har da ikke noe spesielt å sutre for.

Og at det er masse folk i rushet? Eh, ja, det er jo derfor det heter rush... Trangt er det for alle, og både folk med og uten barnevogn må pent vente på neste buss om det er fullt.

På 17. mai opplevde jeg tre-fire småbarnsmødre som tydeligvis mente at barnevogner hadde forkjørsrett. Det var tre ganger så mange mennesker på stoppet som det var plass til på bussen. Disse småbarnsmødrene spankulerte forbi hele køen, og kjørte faktisk over føttene på folk for å presse seg frem og snike foran alle oss andre som hadde stått der mye lengre enn dem (jeg hadde måttet la to busser gå fra meg for de ble fulle før jeg kom frem i køen). En av dem ble illsint da det så ut til at hun ikke kom på, og kjørte vognen inn i folkemengden og gaulte at her er det en barnevogn. Hey, damen, still deg i køen som alle andre! Det er INGEN grunn for at du skal få snike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kråkaa
Hva handlet den artikkelen om egentlig? Frekke småbarnsmødre, eller dårlig kollektivtilbud for barnevogner? :fnise:

Lurer litt på det samme :)

Men fysj og æsj! Skifting av bleie på cafebordet?! Skikkelig uapetittelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det var jo faktisk en egen tråd om bleieskift på kafé for en tid tilbake,

her er den Er det greit å skifte bleie på kafé?.

Jeg synes ikke at bleieskift har noe på en kafé å gjøre, det er noe man gjør på stellerom eller toalett. Er det ikke egnede fasilieteter må man bare vente, enkelt og greit.

Ellers irriterer det meg grenseløst med alle småbarnsmødrene som skal presse seg på buss, trikk eller t-bane med barnevogn midt i rushtiden når det allerede er stappfullt. Jeg har opplevd mer enn en gang å bli skjelt ut av disse for at jeg ikke "lager plass" til dem og vogna. Hva tror de egentlig? At jeg skal gå av og vente på neste så de skal få plass til seg og vogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor de er disse småbarnsmødrene om skifter bleie på cafebord, og provoserer vettet av en del mennesker. De er i allefall ikke på de kafeene jeg går på. Om det har skjedd noe sted jeg har vært så har det skjedd så diskret at jeg ikke har merka det engang.

Tror ikke det er et stort problem igrunn. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Like facinert som vanlig over enda en hat-tråd over småbarnsmødre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Siden vogner tar så stor plass i matbutikker så det tar et halvt minutt lengre å få handlet de få varene dine så kanskje vi også burde stenge ute rullestolbrukere,de med krykker, overvektige ,og eldre som går for sakte?Hva med å lage en egen butikk for de syltynne, 100% funksjonsfriske og barnløse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fropessor Snurre

Jeg har sett kvinner som har skiftet på ungene sine inne på caféer. Jeg har blitt delvis kvalt av ammetåken. Jeg kan nesten gi opp å finne en plass på noen av de populære caféene da det er fullt opp av barnevogner, unger, bæsjelukt og hyling og skriking.

Det er nesten slik at jeg noen ganger får lyst til å si at "det er andre mennesker i verden også- ikke bare dere. Det går an å ta hensyn til dem også".

Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler.

Helen - mod.

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...