Gjest Ulva35 Skrevet 7. august 2009 #241 Del Skrevet 7. august 2009 TanteBrun Så herlig med og pleiing av seg selv Kos deg masse og ha en kjempefin helg P.S: Når det gjelder serier, så ja, Sagaen om Sunniva er fin, men det er ikke mange bøker da. Kun en som kommer ut 10 august(jeg fikk den før fordi jeg abonnerer). Jeg hadde iallefall begynt med en serie som det har kommet ut noen bøker av, men det er jo opp til deg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 7. august 2009 Forfatter #242 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg hadde iallefall begynt med en serie som det har kommet ut noen bøker av, men det er jo opp til deg da. Ja, du har nok helt rett, sikkert ikke så dumt å lese noe annet først. Får snuse litt videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 7. august 2009 Forfatter #243 Del Skrevet 7. august 2009 Liten pause fra verandalivet og egenpleien. Deilig å sitte ute og gjøre sånne ting forresten. Men det kan bli litt vel varmt der nå solen står rett på Nå skal jeg slappe av videre, gidder ikke å jobbe med skolen eller søke jobber på en sånn dag Mulig jeg ta pc-en ut etterhvert da... Blir grilling i dag osgå, rødt kjøtt til *onkelBlå og hvitt kjøtt til meg, og masse salat. Og så får vi se hva ettermiddagen og kvelden bringer. Kanskje det blir sosialt. Kanskje ikke. Kanskje det blir koseparty på oss i kveld. Med alt det det uttrykket måtte innebære... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 7. august 2009 #244 Del Skrevet 7. august 2009 Stikker innom for å ønske deg en fortreffelig helg med selfpampering og andre koselige gjøremål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 8. august 2009 #245 Del Skrevet 8. august 2009 Ja, du har nok helt rett, sikkert ikke så dumt å lese noe annet først. Får snuse litt videre. Anbefaler på det sterkeste Kystfolket, og jeg garanterer(nesten, for vi er jo ikke like vi mennesker), at du får både spenning, historie, spennende mennesker, bygdeorginaler og masse latter og smil Eller Amulettens kraft av Ellinor Rafaelsen som bygger på en families historie gjennom 100 år, og som avsluttes med at ringen sluttes. Herlig og rørende :rødme: Ha en super lørdag TanteBrun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 8. august 2009 Forfatter #246 Del Skrevet 8. august 2009 Nå skal jeg fortelle om gårsdagens eventyr... --> = __ () _ () --> ...... ... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 8. august 2009 Forfatter #247 Del Skrevet 8. august 2009 Tung dagen derpå... Skikkelig teit er jeg, og jeg har sagt at det ikke er verdt det. Totalt ble det seks alkoholenheter i går, riktignok ikke av samme slaget, men det ble drukket i løpet av 8 timer, og jeg hadde det bare koselig. Var ikke full, knapt nok beruset. Bare glad og avslappet. Og så våkner jeg ttil den formen. Hadde jeg enda vært drita, så hadde det lissom vært lettere å godta, men ikke når jeg bare koser meg. Tidligere i vinter var jeg fyllesyk etter tre pils på seks-syv timer, så det var jo enda verre. Var en som foreslo en gang at jeg kanskje var allergisk mot alkohol. :klø: Visste ikke at det gikk an en gang jeg... Og det må i alle fall ha kommet i det siste. Mens OnkelBlå sier bare at jeg kanskje drikker for lite. Vel, det synes ikke jeg. Er fornøyd med at det av og til kan gå måneder mellom hver gang jeg, MÅ ikke drikke lissom. Men av og til, for kosens og "koselighetens" skyld, ja. Så nå prøver jeg å komme meg... Jeg får prøve å finne tilbake til den fornuftige jeg var før da jeg stoppet nettopp for å unngå en ræva dagen derpå. Men jeg må visst lære meg på nytt hvor mye jeg tåler... Dette er det jeg føler akkurat nå: : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mummi* Skrevet 8. august 2009 #248 Del Skrevet 8. august 2009 Det var en fornøyelig historie du tegnet og fortalte, men den endte ikke så bra - det var synd. Kanskje du har rett i at du er allergisk mot alkohol? Da blir du sånn: :slår: Noen jeg kjenner sier at de alltid tar etpar allergitabletter av det kjente merket som begynner med Z..... før de skal drikke alkohol, for å slippe dårlig form dagen derpå. Personlig sverger jeg til å stoppe i tide og gå over til vann. Men jeg ser jo enkelte som har blitt middelaldrende og likevel ikke kjenner på seg når nok er nok.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 8. august 2009 #249 Del Skrevet 8. august 2009 Morsom tegn og fortell historie , utrolig kjipern at du skal bli dårlig etter relativt lite alkohol inntak Muligens at du ikke tåler alkohol noe særlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 9. august 2009 #250 Del Skrevet 9. august 2009 TanteBrun Håper formen er bedre i dag. Er det ikke kjipt. Og bli fyllesyk når man ikke har vært full engang. Det er grunnen til at jeg har sluttet helt med alkohol. 1 eller 10 enheter og Ulva var ikke i form på et par dager, og jeg var ikke sånn før for ca 10 år siden. Ble "mobbet" for det, for alle trodde jeg tulla. Men det gjorde jeg ikke. Så leste jeg en plass at det faktisk er noe med blodet, de som skrev artikkelen hadde et navn på "sykdommen", men jeg skrev det ikke ned. Det var mest utbredt blant kinesere da Men det finnes visnok i alle nasjoner. Jeg har prøvd med allergipiller, men det funker ikke på meg. Kan jo funke på deg alikevel, vi er jo forskjellige. Å stoppe i tide for meg, er det samme som og ikke ta noe i det hele tatt. Så jeg holder meg til brus. Dette i tillegg til at jeg har vært gift med en alkoholiker gjør valget lett. Men det hadde jo vært kjekt å kunne ta et glass vin eller to uten å bli i dårlig form i et par dager etterpå. Morsom måte du forteller om kvelden og dagen der på med smilys Ha en fin søndag TanteBrun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 9. august 2009 Forfatter #251 Del Skrevet 9. august 2009 Det var en fornøyelig historie du tegnet og fortalte, men den endte ikke så bra - det var synd. Kanskje du har rett i at du er allergisk mot alkohol? Da blir du sånn: :slår: Noen jeg kjenner sier at de alltid tar etpar allergitabletter av det kjente merket som begynner med Z..... før de skal drikke alkohol, for å slippe dårlig form dagen derpå. Personlig sverger jeg til å stoppe i tide og gå over til vann. Men jeg ser jo enkelte som har blitt middelaldrende og likevel ikke kjenner på seg når nok er nok.... Aner ikke om jeg er allergisk eller ei, men noe morsomt er det i alle fall ikke. Ja, jeg ble fortalt om dette allergimiddelet i går. Husker selvfølgelig ikke hva det heter, men du har rett, tror det var noe på Z... Fås på nærbutikken her visstnok. Enig med deg, det er best å stoppe når nok er nok. Men innimellom gjør man ikke det, har ikke lyst heller... Det er det som er så teit.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 9. august 2009 #252 Del Skrevet 9. august 2009 Middelet heter Zyrtec, og fås reseptfritt på apoteket. Om det hjelper mot fyllesyke, aner jeg ikke, men det er jo verdt et forsøk Håper du er myyyye bedre i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 9. august 2009 Forfatter #253 Del Skrevet 9. august 2009 Så morsomt at dere likte smileyhistorien min, jenter. Det var lissom ikke noe annen måte å gjøre det på. Gårsdagen var tung, men det ble bedre utover dagen og var slett ikke ille da jeg var her inne og skrev sist. Og - mens jeg skrev om hvor ille jeg syntes alt var, ringte noen venner og lurte på om vi ville være med ut og spise og ta et par øl. Og alt jeg kunne tenke på var "nei, det orker jeg ikke". Men de er ikke så ofte ute, men nå hadde de barnevakt noen timer, og det er så sjelden vi gjør sånne ting, så det ble til at vi ble med. Så da var det å snu seg rundt og komme seg av gårde. OnkelBlå var jo i fin form, han kjørte jo bil på fredagen, så han synes det var helt greit. Jeg drakk fanta til maten, og ble kalt pingle. På fleip da. Etter maten gikk vi på pub, og da tok jeg en pils. Og det var slett ikke så ille som jeg hadde fryktet. Neste pils smakte ikke fullt så godt, og halvparten gikk til OnkelBlå. Og da var jeg ferdig. ville hjem, De andre skulle uansett være hjemme til 23, så det passet jo greit. Helgen har vært fin og sosial - sånn tross alt, mener jeg. Bortsett fra dagen derpå i går. I dag har det vært slaraffenliv til den store gullmedaljen. Deeeeeeeeeeilig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 9. august 2009 Forfatter #254 Del Skrevet 9. august 2009 ...... .... Etter en veldig god og fin ferie, og så denne helgen.... Har ikke sjekket... men jeg er sikker på .... Nå har jeg jo sagt at jeg ikke vil gå på diett og at jeg ikke slanker på den måten, men heller en livsstilsendring. Men om jeg ikke har gått opp, så har jeg hvert fall ikke gått ned. Det er jeg sikkert på. En annen ting, hvilken effekt har dette på prøvingen...? I utgangspunktet bør det vel ikke spille noen rolle. Men ekspertene anbefaler jo at man bør holde seg unna alkohol når man prøver, og jeg har jo noen andre ting som taler imot, så som alder og vekt. Hmm. Jeg må kanskje endre ting hardere, eller i alle fall holde meg til det jeg gjorde før ferien. Så kanskje "premien" etter hvert blir dobbel Eller kanskje enda mere drastiske ting. Hmm.. Må tenke litt på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 10. august 2009 Forfatter #255 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Dagen i dag: Myyye * vaske kjøkkenet * vaske badet og rengjøre diverse baderomsting * rydde og ommøblere på verandaen * brette sammen og legge bort rent tøy * rydde og omorganisere "kontoret" * vaske alle gulv Så dette er planen, noe av det er allerede gjort: Kjøkkenet er bare gulvet igjen. Deilig. Baderomsting ligger til bløt og rens. I tillegg har jeg gjort en del (hjemme)kontorarbeid. Delig å få unnagjort det og. Ligger an til å bli en supereffektiv dag. Håper jeg... Hmmm, må holde meg unna KG da, ellers flyr tiden... Endret 10. august 2009 av -TanteBrun- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 10. august 2009 Forfatter #256 Del Skrevet 10. august 2009 Dette hadde jeg å gjøre i dag / Dette ble gjort * vaske kjøkkenet / Kjøkkenet er bare gulvet igjen, kom ikke lenger * vaske badet og rengjøre diverse baderomsting / Baderomsting renset * rydde og ommøblere på verandaen / Halvferdig siden jeg må vente på noen reparasjoner * brette sammen og legge bort rent tøy / Done! * rydde og omorganisere "kontoret" / ......nei.... * vaske alle gulv / "Tørrmoppet" Det er ikke vask, men det tar mye Ellers var det et møte i borettslaget jeg hadde glemt, eller i hvert fall ikke tenkt noe særlig på, og det varte jo i to timer! Så jeg synes ikke det var så ille jeg med, kontorarbeidet og møte og mat og dusj.... Unnskyldninger? Latskap? Nei. Kunne sikkert vært mer effektiv, men... I tillegg har jeg gjort en del (hjemme)kontorarbeid. Delig å få unnagjort det og. Håpet det skulle bli en supereffektiv dag. Ble ikke det, men fikk da gjort en del likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 11. august 2009 #257 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg syns du fikk gjort kjempemasse Tante Brun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 11. august 2009 #258 Del Skrevet 11. august 2009 Du fikk da gjort masse nyttige ting. Bedre å fokusere på det man fikk gjort, enn det man lar vente litt Ha en flott tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 11. august 2009 Forfatter #259 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg syns du fikk gjort kjempemasse Tante Brun Du fikk da gjort masse nyttige ting. Bedre å fokusere på det man fikk gjort, enn det man lar vente litt Ha en flott tirsdag Takk, jenter Ja, jeg fikk vel gjort en del. Jeg syntes bare at listen ikke var sååå avskrekkende, så jeg trodde det skulle gå greit. Men det er sant det, bedre å fokusere på det man fikk gjort enn det man ikke fikk gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 12. august 2009 Forfatter #260 Del Skrevet 12. august 2009 Gårsdagen var ikke så effektiv at det gjør noe. Vaktmesteren var her riktignok og fikk gjort det han skulle, og så fikk jeg ommøblert og ryddet. Men det ble ikke så fint som jeg trodde, så det er mulig jeg setter det tilbake slik det var. Jeg fikk vasket alle gulv. Og jeg fikk begynt omorganiseringen på kontoret. Men det er så mye som står og ligger feil der at det tar sin tid å komme gjennom. Både papirer, rekvisita og møbler - alt, eller i hvert fall det meste skal flyttes og ryddes. Mye skal kastes. Jeg er ikke noe husmoremne og flink til å rydde og vaske og sånn, men når jeg først setter igang så skal jeg lissom gå virkelig grundig til verks, og det er det ikke alltid tid til... Særlig hvis det egentlig bare hadde holdt å "feie" over... :klø: Men jeg fikk i alle fall gjort noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå