Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Hei!! ;) Missed you! :klem1:

Har dere kommet hjem fra ferie nå altså? Høres jo ut som dere har hatt det fint, til tross for diverse vær osv. Vi lever jo midt oppi det grå nå, det er rimelig skuffende ferie sålangt... jaja.. tror ting tar seg litt opp nå om et par dager!

Du er sterk som følger opp barnehagetullet... og skjønner godt at du gjør det, når både mor og barn er så misfornøyd. Lykke til med oppfølgingen. Du får prøve å ikke tenke for mye på det nå i sommer da!

Herlig å høre du lever! Håper du nyter livet også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at du lever! Ikke vant til at det går sååå lenge mellom hvert innlegg ;)

Deilig å vite at man har mye ferie igjen! Jeg har nettopp begynt på min, og ser fram til 4 uker med avslapping, familiekos, turer i skog og mark, familiebesøk (og litt bryllupsstress og bryllupsreise oppi det hele) :)

Dyreparken var vel stor stas for de små? Gleder meg veldig til vi skal ta oss en tur dit (om noen år), for jeg har så gode minner fra besøk der når jeg var liten. Masse spennende dyr, skumle røvere i Kardemommeby og morsomme karuseller :)

Krysser fingrene for at det ordner seg med barnehage for dere. Ikke noe kjekt når barna gruer seg til barnehagestart igjen, stakkar.

...og regnværet fortsetter på Vestlandet (men vi har bestilt sooool om to uker ihvertfall! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! ;) Missed you! :klem1:

Har dere kommet hjem fra ferie nå altså? Høres jo ut som dere har hatt det fint, til tross for diverse vær osv. Vi lever jo midt oppi det grå nå, det er rimelig skuffende ferie sålangt... jaja.. tror ting tar seg litt opp nå om et par dager!

Du er sterk som følger opp barnehagetullet... og skjønner godt at du gjør det, når både mor og barn er så misfornøyd. Lykke til med oppfølgingen. Du får prøve å ikke tenke for mye på det nå i sommer da!

Herlig å høre du lever! Håper du nyter livet også ;)

:klemmer:

Hjemme igjen nå, dro på onsdag. Godt å komme hjem, i grunnen. :)

Livet er bra med ferie, altså, det er det! I dag har vi flydd med drage og vært ute størstedelen av dagen, til jentenes store begeistring. Herlig!

Godt å høre at du lever! Ikke vant til at det går sååå lenge mellom hvert innlegg ;)

Deilig å vite at man har mye ferie igjen! Jeg har nettopp begynt på min, og ser fram til 4 uker med avslapping, familiekos, turer i skog og mark, familiebesøk (og litt bryllupsstress og bryllupsreise oppi det hele) :)

Dyreparken var vel stor stas for de små? Gleder meg veldig til vi skal ta oss en tur dit (om noen år), for jeg har så gode minner fra besøk der når jeg var liten. Masse spennende dyr, skumle røvere i Kardemommeby og morsomme karuseller :)

Krysser fingrene for at det ordner seg med barnehage for dere. Ikke noe kjekt når barna gruer seg til barnehagestart igjen, stakkar.

...og regnværet fortsetter på Vestlandet (men vi har bestilt sooool om to uker ihvertfall! ;) )

Uæææh, bare en uke igjen til bryllupet?! Tiden går fort! Det blir jamen spennende!

Dyreparken var stor stas! Mest for Turnerose, naturlig nok, men Snorkfrøken var meget begeistret over dyrene og Kardemomme by. Ingen ville kjøre tømmerrenna med meg, da. :ler: Neste år! Bare gled deg til det blir dyrepark-tid for dere også, vi storkoste oss, alle fire. :) Har vokst litt siden jeg var der sist, gitt, det var vel i 95...

Nå har vi kommet hjem til sola! :sol: Herlig her på østlandet om dagen. Krysser fingrene for at det blir bra vær for dere neste helg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter våken midt i natten og surfer på barnerom. Vi har konkludert med at vi utsetter de opprinnelige planene (som var/er ganske omfattende), fordi Snorkfrøken neppe skal inn på Turneroses rom før til neste år, uansett. Så dermed blir det Ikeas Kura-seng (kjøpt brukt på finn.no) på det eksisterende barnerommet, sånn at Turnerose får mer gulvplass (sårt tiltrengt, sådan), og i tillegg har vi kjøpt grunt Pax-skap (35 cm dybde) og grunneste Trofast-hyller. Senga skal pimpes litt med maling og tapet, og vi har wall stickers til skapdørene. Helgens prosjekt!

Men der var Snorkfrøken klar for et nattmåltid, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo nesten benytte nattetimene litt for å få tida til å strekke til... skal se det blir bra med ny seng for størstejenta! Har dere erfaring med Trofast hyllene? Vurderer et par inne på rommet til Fløtepusen...

Lykke til med prosjektet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo nesten benytte nattetimene litt for å få tida til å strekke til... skal se det blir bra med ny seng for størstejenta! Har dere erfaring med Trofast hyllene? Vurderer et par inne på rommet til Fløtepusen...

Lykke til med prosjektet!

Urk, ja, særlig med de to små antisoverne vi har i hus. Klokka ble 22 før begge sov i dag... Er det ikke den ene, så er det den andre. :sukk: I dag var det Turnerose som holdt det gående, i går var det Snorkfrøken. Jaja...

Senga blir GUL med sjøgrønne paneler, visst. Og med mosegummi-prinsesser til å lime på, hehe. Så blir både mor og datter fornøyde - jeg da altså fordi prinsessene kan fjernes. ;) Vi har ikke hatt Trofast tidligere, så jeg vet ikke hvordan de fungerer i bruk, men vi sorterte litt leker i kassene i dag, og det funket ihvertfall fint. Regner med å få opp hyllene i morgen, så jeg kan rapportere igjen senere.

I dag har vi pillet fra hverandre senga, pusset alle deler med plansliper, vasket over og grunnet, samt kjøpt maling og skapknotter og prinsessepynt. I morgen blir det ihvertfall ett strøk med farge, muligens to, dersom snuppene er samarbeidsvillige. Et av to Pax-skap har kommet opp i dag (vi gikk for to 50 cm-skap med trådkurver hele veien, heller enn ett 100 cm), og i morgen skal det andre opp, samt forhåpentligvis altså Trofast. Kan ikke godt leke med hammer kl 22 om kvelden, og dessuten var både mannen og jeg klare for sofa og The Hour da jentene endelig sov. ;) Senga kommer tidligst opp på mandag, litt avhengig av hvor mange strøk vi får til i morgen, men det gjør ikke så mye, for madrassen skal ligge og avdampe i 72 timer før den tas i bruk, uansett - dvs at den er klar tirsdag morgen, siden vi rullet den ut i dag morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Godt å høre fra deg igjen! :jepp:

Fine dagene :) Vi kom akkurat fra dyreparken og det var kjempegøy, selv om M er redd alt og synes igrunn det kjekkeste var lekene :ler: Men vi skal i alle fall tilbake når T også blir litt større :jepp:

Prosjekt barnerom er gøy! Nå får jeg bli litt innspirert her, så kanskje T får bytta ut sine rosa gardiner snart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble barnerommet bra Joyce?

Kjekt med barnerom... har gjort et par små grep selv, og Fløtepusen liker tydelig det som skjer. Peker og "sier" godt natt til tingene hver kveld. Bilder og figurer gjør mye ;) I morgen skal jeg få opp et wall decal (med en søt katt og mus). Tar gjerne imot trofast rapport... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnerommet ble bra! Det står fortsatt en gammel kommode som skal selges i deler litt rundt omkring oppe, men selve rommet er ferdig og godkjent av beboeren. :) Første gang vi har hatt Trofast, så jeg kjenner ikke egentlig så godt til dem, men det ser ut til å fungere greit så langt. Det eneste jeg har å innvende er at det er vanskelig å få plass til større Playmo-ting i kassene, siden de skrår litt og derfor ikke fungerer så godt med ting med rette kanter.

---

Vi kom hjem fra hytta i går, har vært der i en snau uke. Rart å komme hjem til byen, det blir så voldsom kontrast mellom hytta med strandlinje og total stillhet på kvelden, til byen og menneskene og asfaltering i 21-tiden på kvelden (!) og naboer og alt som er. Jeg kunne godt tenke meg å bo litt mer landlig, ja, og har veldig lyst på tomten som nå er lagt ut for salg rett ved hytta. Den koster bare 3,5 mill... :roll:

Turnerose er nå levert i barnehagen; ingen artig seanse. Hun hylte fortvilet da jeg gikk. :grine: Men hva skal jeg ellers gjøre, liksom? Vi må jo ha barnehageplass, og noe bytting av avdeling var fortsatt ikke aktuelt, visst... De voksne er flotte, da, og jeg tror det kan bli bra etterhvert, men hun trenger ny tilvenning. Jeg bare håper det har gått seg til litt innen vi skal ha tilvenning på Snorkfrøken fra 12. Vi var innom og hilste på hun som er igjen fra den gamle avdelingen, og da var Turnerose sitt vanlige selv igjen. Pratet og smilte og var glad. Med de nye voksne gjemte hun seg bak meg og smågråt og ville ikke slippe hånda mi, skulle helst være med meg hjem igjen og i det hele tatt. Stakkars jenta mi. :( I dag blir det kort dag, jeg skal hente i 13-tiden, tenker jeg.

Nå må vi bytte en bleie, og så får vi ut og gjøre unna dagens ærender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah. Leveringen var vel knapt nok noen drøm i dag heller... Turnerose klamret seg fast i meg og ville ikke la meg gå. :( Men hun kom nå hjem i går og sa at pedlederen på avdelingen var SÅ grei, så det er jo lovende. Hun er virkelig veldig søt og trivelig, så jeg håper at det kan være redningen.

Jeg tror jeg har glemt å nevne at Snorkfrøken i løpet av sommeren endelig har bestemt seg for at gåing er å foretrekke fremfor krabbing - dvs at hun kommer seg vel så raskt og greit frem på to som på fire, hehe. Hun gikk i midten av juni, men har foretrukket krabbing frem til for et par uker siden. Men nå går hun overalt. Det er så rart å se "babyen" min vandre rundt. Hun er så liten, men allikevel så stor! Veldig greit at hun har funnet ut at gåing er å foretrekke før barnehagestart, synes jeg, det gjør ting litt enklere. Og hun er veldig fornøyd med at hun kan gå og spise på én gang. :fnise:

Yndlingsmaten om dagen er tynne speltkjeks fra Sætre, ren (laktosefri) fløte (som jeg har litt av på jordbær - bærene vil hun ikke ha, men fløten griper hun etter og sier "ha den, ha den, ha den"), pæresmoothie, brødskiver med leverpostei og stekt kylling. Frukt og grønnsaker i hel form er fortsatt uinteressant, men hun har begynt å smake litt på poteter, pasta osv. Jeg har tenkt litt på om det kan ha noe med tenner å gjøre? Hun har jo bare seks tenner enda (to nede, fire oppe), og det kan jo ikke være bare enkelt å tygge ting som kylling og sånt uten hverken hjørnetenner eller jeksler. Turnerose var også relativt sen med tenner, og akkurat lik på det med mat. Kanskje, kanskje ikke? Mos - utover smoothie - vil hun fremdeles ikke ha.

15-mndkontroll til uka, det blir spennende å se hvor stor hun er nå. Spent på om vekta har stabilisert seg, eller om hun har krøpet enda litt nedover på kurven. Jeg tror egentlig det burde være greit nå, synes hun har blitt litt rundere igjen. Fløte hjelper vel. :ler: Gruer litt for vaksine, hun har reagert veldig på de andre, men det er greit å få det unna før barnehagestart.

Nå var visst morgenbæsjen levert, så da får vi bytte den bleia. Jeg er litt bedagelig anlagt og benytter denne timen til litt surfing og sånt, for senere på dagen vil hun ofte ikke sitte alene på gulvet. Så da får heller bæsjen komme i bleia, ikke i potta... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså ja, har du også fått deg en liten Fløtepus? Her blir min egentlig bare tynnere og tynnere, borte er de verste babyvalkene...

Og så Snorkfrøken som går rundt overalt da! Kjekt det ;) Så blir det bare ENDA travlere for deg..

Skjønner godt at Turnerose ikke vil bli levert nå, har jo nett vært sommer og kos og familiehygge, og så må hun tilpasse seg noe nytt. Men det blir vel bedre dag for dag får du satse på, med hyggelig pedleder og etterhvert som hun blir kjent med de andre er også. Når er det Snorkfrøken begynner igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken begynner om en uke!

---

Gah, fredag kveld kom med omgangssyke for Snorkfrøken og meg. Mannen var uggen, men kastet aldri opp, Turnerose ser ut til å ha sluppet unna denne gangen. Helgen har forduftet og jeg er grå i trynet. Jaja. ;) Jeg fikk også en påminnelse om hvor vanvittig fælt det er å ha omgangssyke mens man ammer - og da særlig mens man ammer en omgangssyk unge som skal erstatte tapt væske via meg. Jeg følte meg direkte fyllesyk hele lørdag, siden jeg knapt kan ha hatt væske igjen i systemet i det hele tatt. Ukult. Testa det med Turnerose også, frarådes på det sterkeste.

Ellers er jeg direkte drittlei av tungtrafikk, de oppgraderer T-banelinja her, og alt går forbi oss, selv om vi ikke bor nærme selve sporet. Jeg vil anslå 5 digre lastebiler i timen som leverer grus, skinner og sviller og henter gammel fyllmasse, i tillegg til 8 busser (buss for bane), x antall hjullastere, traktorer og gravemaskiner, samt at naboborettslaget pusser opp badene og dermed får stort sett daglige leveranser av ymse materiell - enten det er containere eller fliser og mørtel. Det BRÅKER sånn! HELE tiden! Også sprenger de i en tunnel i nærheten, så det uler i sånn varselsirene, så smeller det, så borer de så det høres ut som en vaskemaskin står på konstant sentrifugering... Huh. Og nå har for sikkerhets skyld en eller annen nabo stått med sag hele dagen. Jeg har lyst til å skru av hørselen for noen timer. :fnise:

Nok syting. ;) Snorkfrøken sover, hun har vært blid og fornøyd i dag, og vi har ommøblert i stua, ryddet litt, fått ordnet med uteblomster som vi handlet i går ettermiddag (alt døde i sommerferien, hehe), spist grøt SELV (litt gris, men det er eneste måten det går an å få i henne føde for tiden)... Digg! Om en drøy time bærer ferden til XXL og SmartClub etter ymse tilbudsvarer - sko og støvler til jentene, muligens ny barnehagesekk til Turnerose, ymse mat, samt middag på Turneroses favorittsted - McDonalds. :ler: Det er det siste jeg har lyst på etter å ha vært dårlig, men hvis vi skal få tak i tilbudsvarer må vi nok ut i dag, og sko må jentene prøve. Så da! Jeg får ta en salat, det har jeg spist der tidligere i sommer, og det er faktisk ganske allright. :)

Men nå får jeg rydde litt mer før Snorkfrøken er klar til dyst igjen. Snart må Turnerose hentes i bhg også. Dagene flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita har litt variabel matlyst når tennene gjør vondt, men ellers har hun en matlyst som er enorm. Her har det kommet to nede og tre oppe. Det er stas å gå og spise eller å sitte i kjøkkentrappen og dingle med bena. Spise selv er topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lita har litt variabel matlyst når tennene gjør vondt, men ellers har hun en matlyst som er enorm. Her har det kommet to nede og tre oppe. Det er stas å gå og spise eller å sitte i kjøkkentrappen og dingle med bena. Spise selv er topp.

Hehe, høres ut som det er visse fellestrekk her! :ler: Ah, det er en skjønn alder... :hjerte:

Klem. :) Koselig å titte innom!

:hallo::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Unknown

Åh! Spennende! :)

Her er barnehagetilvenning og hverdagen i gang igjen. Jeg vil ha mer permisjon! :ler: Men likevel deilig :) Håper dere har blitt friske alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. så spennende!! :danse:

Jaaaa! Og skummelt. Hehe. Jeg greluder meg, som det heter i Karsten og Petra-bøkene. ;)

Åh! Spennende! :)

Her er barnehagetilvenning og hverdagen i gang igjen. Jeg vil ha mer permisjon! :ler: Men likevel deilig :) Håper dere har blitt friske alle sammen :klem:

Det er deilig med hverdag igjen også, ja. Jeg ser også frem til det nå, selv om mer perm hadde vært fint. Men Snorkfrøken er nok ganske klar for litt mer action enn jeg klarer å tilby, så jeg tror det blir bra for alle parter. :)

---

I anledning jobbintervju har jeg nå bestilt meg en frisørtime - om to timer! :danse: Det trengs... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...