*Frida* Skrevet 4. juni 2013 #4041 Del Skrevet 4. juni 2013 Gratulera med dagen! Syns det var heilt ok å bli 30 eg. Då hadde eg eige hus og gjekk med nr to i magen. Følte meg voksen nok til å fylle 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 4. juni 2013 #4042 Del Skrevet 4. juni 2013 Åh, spennende med symaskin! Gleder meg til vi kan handle vår en gang etter bryllupet. Må bare sondere terrenget for å finne en som passer meg. I mellomtiden må jeg hjem til foreldrene mine og snylte på mamma sin maskin (fordi min arvede ikke er helt på nett) når jeg skal sy bursdagskrone til frøkna før helga Hipp hurra for deg! 30 er en milepæl (som så mange andre runde tall), men jeg tror det er en fin en sådan. Tror man er en god del sikrere på seg selv enn når man bikker 20, f.eks. Og så blir det litt til hva man gjør det til selv! Som du sier kan du blant mye annet være stolt av de to skjønne døtrene dine. Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødene er jo 30-ish. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 4. juni 2013 #4043 Del Skrevet 4. juni 2013 Hurra, hurra 30 er da ingen alder Jeg har bestilt opp hele iherb i dag føles det som, tre pakker på vei i posten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. juni 2013 Forfatter #4044 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg overlevde overgangen! Tusen takk for gratulasjoner! Rolig og fin dag, ingen feiring i første omgang, men får se om det blir en liten markering litt utpå sommeren. Kanskje. Jeg er ikke egentlig så glad i å feire bursdagen min. Litt for mye fokus på meg. Lykke til med bursdagskronesøm, Haley! Den blir nok fin! Jeg gleder meg masse til å få den nye maskinen, men fikk beskjed om at den er litt forsinket forrige dagen, så den kommer ikke før i midten av måneden. *smøre seg med tålmodighet* pusilus: --- I dag er det sommerfest i barnehagen, så en karamellsauskake står til avkjøling på benken, og snart skal jeg fikse piknikmaten så den er klar når mannen kommer hjem. Jeg skal bort der om drøyt to timer for å gjøre klar kakebod og loddbod m.m. Deilig å være på "tidligskiftet", heller enn opprydning etterpå. Krysser fingrene for at været blir bra, blir så fryktelig trist å være inne... Det er nok ikke plass til +/- 80 barn med foreldre og tildels besteforeldre inne på den største avdelingen, selv om lokalet er nokså romslig. Selvsagt merker jeg starten på en forkjølelse i dag, men håper det passerer hvis jeg holder meg varm og putter i meg litt ingefærte med honning og sitron. Var ute og gikk tur med en venninne i gårkveld, og det var nok litt kjøligere enn jeg var klar over, for jeg var ganske kald da jeg kom hjem. Men det var godt å få rørt litt på seg, og deilig at det gikk fint mtp Snorkfrøken. Fint at hun begynner å bli så stor at jeg kan ut litt på kveldstid innimellom. Snorkfrøken er så morsom om dagen, hun står mye uten støtte, og det går helt strålende helt til hun kommer på det. Da ser hun brått vettskremt ut og hyler og dumper ned på rumpa. Hun går et par skritt på egenhånd, men har ikke sluppet seg helt. Uten at det gjør noe, for hun er superrask på alle fire, og klatrer på alt og alle. Finner henne glatt oppå bordet hvis jeg er så dum at jeg snur meg, hun klatrer opp på Turneroses stol. Ellers kan jeg få gjort en hel masse på kjøkkenet mens hun står i vinduet og kikker ut, det er superspennende. Busser og søppelbiler og vanlige biler og mennesker og hunder og måker... Kan det bli bedre? Vi prøver å sosialisere Snorkfrøken litt med barnehagesøsken om dagen, siden vi kjenner tre av dem hun mest sannsynlig kommer på avdeling med fra august av. Det blir en liten småbarnsavdeling. Litt spesielt i år, da de ikke har tatt inn andre småttiser enn søsken. Veldig spent på hvilke voksne som blir værende på småbarn - de går fra tre småbarnsavdelinger til én, forøvrig blir det 2-6-årsavdelinger. I går hadde vi en gutt her som er en drøy måned eldre enn henne. Han leker med biler hele tiden og sier "brum-brum!" konstant. Turnerose er ute hele tiden om dagen, før og etter middag er det sykling som gjelder. Hun er veldig mye sammen med en nabojente som er skolestarter i år, de funker overraskende bra sammen nå. De har lekt sammen tidligere også, men nå er de virkelig som erteris. Tror det er fint for Turnerose å forholde seg til en hun ikke kan bosse med, og nabojenta ser ut til å trives med ordningen. Veldig gøy for begge to! Turnerose er jo både fysisk stor og relativt moden for alderen (sier barnehagen - men altså også litt vel bossy), mens hun andre kanskje er litt i motsatt ende av skalaen. God match, virker det som. Jeg er forundret over vekta om dagen. Nå har den plutselig begynt å gå nedover igjen, og jeg klarer ikke å fatte hva det er som påvirker det. Jeg tror det må være relatert til ammingen, jeg, for nå har det endelig roet seg litt på den fronten. 3-4 korte super på dagtid, og 1-2 om natta. Deilig, både mtp ammingen og vekta. Ellers klør det veldig i kreativiteten min om dagen, og jeg har ymse prosjekter på gang. Første plan er å lage noen smykker, venter på "supplies" handlet på eBay. Det virker nemlig som om jeg har blitt (enda) mer sensitiv for nikkel etter siste graviditet, og jeg kan ikke bruke de fine juggelkjedene mine lenger, ser det ut til. Så da får jeg mekke meg litt nytt! Jeg driver også og maler litt, bare med billig akrylmaling og billige leretter fra Søstrene Grene/Tiger, men likevel. Gøy! Og godt med farger. Men nuh er visst Snorkfrøken snart klar for en lur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #4045 Del Skrevet 7. juni 2013 Hoi, den forkjølelsen kom så det suste, gitt! Hadde feber i natt, og har følt meg rimelig elendig i dag. Sovet masse og ellers ikke beveget meg utenfor huset. Mannen hadde heldigvis vett til å holde seg hjemme og ta seg av Snorkfrøken. Turnerose skulle etter avtale være med en venninne hjem etter barnehagen i dag, og det var i grunnen ganske deilig. Skjønte brått hvor mye roligere det er i heimen med bare ett barn. Men en rolig dag var nok det jeg trengte, og jeg føler meg langt bedre alt i kveld. Heldigvis! Turnerose får visst ikke sove i dag, så nå sitter hun i sofaen sammen med meg... Snorkfrøken sover heldigvis godt. Mannen er ute en tur og ordner med noe greier, så det er meg og jentene. Egentlig litt koselig å ha henne oppe, Turnerose, men litt dumt også, for hun blir så trøtt i morgen. Men, men - det er jo lørdag. Ikke bare greit å være fireårig B-menneske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. juni 2013 #4046 Del Skrevet 7. juni 2013 Liker ikke å feire bursdagen min jeg heller, da jeg ble 30 var jeg desverre på jobb der det er stor ståhei slike dager. *grøss* Året etter hadde jeg ferieuke og gubben og jeg dro til Amsterdam. Herlig med kreativitet Jeg trenger et spark bak der, har en barselgave jeg må bli ferdig med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #4047 Del Skrevet 17. juni 2013 Liker ikke å feire bursdagen min jeg heller, da jeg ble 30 var jeg desverre på jobb der det er stor ståhei slike dager. *grøss* Året etter hadde jeg ferieuke og gubben og jeg dro til Amsterdam. Herlig med kreativitet Jeg trenger et spark bak der, har en barselgave jeg må bli ferdig med. --- Puh... Jeg skjønner virkelig ikke hvor tiden blir av. Det går i hundreogti og vel så det. Og jeg prøver å bruke mindre tid på laptopen på kveldstid, jeg har tusen små prosjekter jeg leker meg med og tror det er bra for meg å gjøre det, heller enn å sitte i sofaen. I tillegg har Turnerose konkludert med at det er helt unødvendig å sove på kvelden, og hun sovner sjelden før 21-22 om dagen. Litt slitsomt... Men ikke så overraskende. Jeg er og var av samme ulla selv. Jeg blir bare rimelig oppgitt når hun finner på ørten utsettelsesforsøk hver bidige kveld. Og Snorkfrøken har bestemt seg for at hun ikke vil sove før tidligst 15 på dagtid - ergo har hennes kvelder blitt nokså lange også. Jeg håper det er sommeren som gjør det. Kanskje det blir bedre etter St.Hans...? Nå må jeg henge opp vask og rydde litt kjapt før jeg stuper i seng. I morgen må Turnerose tidlig i bhg, de skal på tur. Og jeg skal ut etter litt maling. Prosjekt pinnestol er nemlig påbegynt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #4048 Del Skrevet 18. juni 2013 Foreldremøte i kveld ang flytting av barnehagen. Jeg kvinner meg opp til å tørre å si litt, for jeg er virkelig provosert av hele opplegget. Det er såvidt over en mnd til bhg skal åpne etter ferien, og det er fortsatt ikke endelig avgjort hvor bhg skal være. Jeg har vanskelig for å tro at de skal få opp brakker, uteområde osv innen 1. august, må jeg si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #4049 Del Skrevet 19. juni 2013 FAEN TA den barnehageflyttinge, altså! Jeg er helt fortvila, de har rykket opp Turnerose fra ALLE hun kjenner - barn og voksne - og satt henne på en liten og rar avdeling der jeg har følelsen av at hun overhodet ikke kommer til å ha det bra. Ingen voksne hun har vært sammen med før, to barn hun gikk på småbarn med - hvorav den ene er han hun stadig forteller at er "dum" (kaster sand på henne, tar leker osv - jeg liker ham heller ikke, han er en sånn litt ufordragelig unge, sorry to say) og en som er et år yngre. Og en nabogutt som hun kommer greit overens med, men ikke leker med, hverken i bhg eller hjemme. Ingen andre kjente, men en hel haug med småttiser fra en avdeling som har vært i et annet lokale det siste året. Jeg har hatt en lengre samtale med hun som er styrervikar nå, og krysser alt jeg har for at jeg klarte å få gjennom poenget. Hun skulle se på det og ringe meg tilbake. Herlighet, jeg blir så innmari lei meg på Turneroses vegne! Nå har hun endelig funnet seg til rette på avdelingen hun er på, funnet sin identitet, og så skal de flytte på henne igjen. Ikke bare slutter to av tre voksne på avdelingen hennes, men så skal hun ikke få følge hun som er igjen heller? Og INGEN av de hun går på avdeling med nå. INGEN! Jeg tror jeg egentlig er sint, men jeg sitter og gråter. Lille jenta mi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 19. juni 2013 #4050 Del Skrevet 19. juni 2013 Huff! Det var ikke hyggelig å lese! Gråter nesten litt jeg også. Håper styreren kan omrokkere og få Turnerose på en avdeling ho kan trives i. Merkelig at de gjør noe sånt i det hele tatt tenker jeg? De burde jo prøve å la barna lide så lite som mulig gjennom barnehageflyttingen? Mange klemmer sendes! Håper du snart får en telefon om at de har klart å finne en annen ordning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #4051 Del Skrevet 19. juni 2013 Takk for gode ord, Unknown. Jeg synes også det var en merkelig prioritering. Det blir i tilfelle fjerde nye avdeling for henne, på like mange år i barnehagen... Først byttet vi jo med "vilje", siden vi ikke var fornøyde med den første bhg hun var i, så var hun et år på småbarn, deretter nå et år på storebarn, og så blir det altså helt nye konstellasjoner til høsten igjen. Sukk. Har ikke hørt noe mer fra styrer, men jeg gir henne dagen, og ringer igjen i morgen formiddag om jeg ikke har hørt noe innen det. Har akkurat kommet hjem fra en lang, god tur med en av barseldamene mine, det gjorde godt. Fikk tømt hodet og tenkt litt sammen med henne. Har snakket med pappa også, han er jo lærer og kom med noen kloke tanker rundt hvordan vi bør gripe dette an. Så er det bare å vente og se, egentlig. Er jo ikke så mye annet vi kan gjøre, selv om jeg ikke kommer til å la det ligge hvis de ikke lar høre fra seg igjen. Det er virkelig ikke en mulighet, siden det er snaut 6 uker til de starter opp etter ferien, og 3 av de ukene er ferie... Blæh. Det er nesten sånn at hvis vi ikke får endret det, så har jeg mest lyst til å ha begge jentene mine hjemme til høsten. Æsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #4052 Del Skrevet 21. juni 2013 Ingen store nyheter, dessverre. Men jeg lar det ikke ligge, og har nå fått ut av dem at de skal se på det på mandag igjen, når en representant for bydelen kommer på møte i bhg. Jeg merker at tigermammaen i meg virkelig har våknet, og jeg kommer ikke til å la dette ligge. Jeg er klar til å bruke det jeg har av kontakter i media og lage bråk, rett og slett. Ikke for barnehagen som sådan, men for bydelen, som har håndtert hele denne prosessen eksepsjonelt dårlig. Jeg synes på ingen måte at det er akseptabelt at ungene tar støyten for bydelens dårlige planlegging. Om det betyr merarbeid for de involverte et par uker før ferien, so be it. Det er ikke mitt problem, rett og slett. Pff. Skal straks hente Turnerose nå. Vil ikke ha henne der borte mer i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 21. juni 2013 #4053 Del Skrevet 21. juni 2013 Forstår godt at du er opprørt, og flott at du har krefter til å ta kampen. I mellomtida: god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 21. juni 2013 #4054 Del Skrevet 21. juni 2013 GOOOOOO tigermom!! Man må jo kjempe for barna sine... litt synd at man må det pga teite ting, men må man, så må man! Håper du klarer å få til noe bra! Ikke greit når du helt får avsmak på hele barnehagen grunnet dette... Har du forresten fått testet symaskinen din? Blir vel litt knapt med tid disse dager uansett... Ønsker deg en god helg! Håper ikke dere regner bort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 27. juni 2013 #4055 Del Skrevet 27. juni 2013 Bra du står på. Så blir hverdagen slik du tror er best for Turnerose. Hvordan er avdelingen minste jenta starter på? I samme barnehage? Håper dere får en riktig god sommer! Vi kjører sørover i morgen. Er da å finne i Oslo til slutten av juli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. juni 2013 #4056 Del Skrevet 28. juni 2013 Bra du står på for turnrose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 1. juli 2013 #4057 Del Skrevet 1. juli 2013 Huff, jeg skjønner ikke hvordan de kan gjøre noe sånt. Hvor blir det av hensynet til barna? Håper inderlig de hører på deg, skjønner godt at du blir sint og fortvila, jeg hadde gjort nøyaktig det samme selv! Mange, mange Krysser alt jeg har for at det order seg til det beste for Turnerose! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 3. juli 2013 #4058 Del Skrevet 3. juli 2013 Krysser også fingre for at det ha ordna seg? Det gjør så vanvittig vondt når sånt skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 5. juli 2013 #4059 Del Skrevet 5. juli 2013 Uff, håper det ordner seg for de søte! Og at alt står bra til ellers, med tid til å nyte sommeren litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #4060 Del Skrevet 14. juli 2013 Hei folkens! Det har vært stille her lenge nå - ting har rett og slett stått helt på hodet en god stund. Barnehagen (eller prosjektleder for flyttingen) har ikke vært villige til å gjøre endringer for Turnerose, og hun gruer seg veldig til barnehagestart etter ferien. Men jeg er ikke ferdig med saken, og har ikke gitt meg enda - må bare vente til folk er tilbake fra ferie før jeg får gjort noe mer. Siden sist har vi vært noen dager hos søteste Tusle med familie, vært i Dyreparken, og hos svigers. Litt av hvert av vær har vi fått med oss på veien, fra strålende sommer i øst og sør, til skikkelig høstvær i vest. Lange kjøreturer tar på, men nå tror jeg at vi er i ferd med å finne roen igjen. Videre i ferien blir det forhåpentligvis hyttetur, litt søskenromfiksing, og sikkert mye mer. Fortsatt har vi mye ferie igjen, og det er jamen godt å tenke på! Kort oppdatering nå, sånn midt i alt. Men jeg lever, ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå