*Joyce* Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #321 Del Skrevet 15. desember 2009 Aller først må jeg skryte litt av flinke lillejenta. I dag har hun reist seg helt opp alene for første gang! Hun har reist seg opp på knærne selv ganske lenge, men i dag vippet hun seg helt opp mens hun holdt fast i bordkanten. Hun så lett sjokkert ut da hun plutselig hadde fri tilgang til alt som sto der. Hun plukket med seg heklepinneetuiet mitt og dumpet ned på rumpa igjen. :D I tillegg har hun blitt ganske ivrig på å gå mens vi holder henne i henda. Hun har foreløpig bedre kontroll på høyre beinet enn venstre, så det blir litt skakt og rart, men venstrefoten følger nå etter den også. Hun har verdens herligste uttrykk av intens konsentrasjon når hun holder på. Snø er derimot ikke noe særlig. Jeg pakket henne godt inn i dress, Stonz, votter og lue og tok henne med ut på plassen foran huset tidligere i dag, men hver gang jeg prøvde å sette henne ned i snøen begynte hun å sutre. Hun er vel ikke akkurat født med ski på beina. Også har hun oppdaget mais! Hun får maiskorn i en liten kopp/skål, og så sitter hun og plukker møysommelig ut ett og ett maiskorn som hun spiser før hun gjentar prosessen. Helt til hun finner ut at hun skal flytte på koppen og mister den på gulvet, that is. Godjenta mi! --- I dag, sikkert fordi jeg hadde det lille julegaveutbruddet mitt her i går, kom plutselig en drøss med gaver i posten. Fotobøkene ble levert, bursdagsgaven til mannens far kom, og jeg fant altså gave til broder'n. I tillegg fikk jeg sendt avgårde gavene til svoger og svigerinne, vært på apoteket etter litt småtteri, hentet skoene til lillejenta (kjempefine!) og en julekalenderpremie som jeg vant (ikke her ). Også kjøpte jeg røde tulipaner, en grankvist til å legge på trappa ute, og et hjerte av kvister som jeg skal pynte litt og henge på ytterdøra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 15. desember 2009 #322 Del Skrevet 15. desember 2009 What!?! Denne dagboka har gått meg hus forbi Men nå har jeg huket deg opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 18. desember 2009 #323 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Åh vant du julekalenderpremie! Lucky you!! Vinner aldri noe jeg, irriterende Så bra det "løsnet" med julegavene. Er så frustrerende når man ikke kommer noen vei og begynner å bli sliten & lei. Det skal jo ikke være sånn, da blir det liksom helt feil å gi gaver. Men det er alltid noen som er så forbaska vanskelig å kjøpe til Men så er det andre igjen som man alltid finner fine gaver som man gleder seg til å gi! Jeg var på en handletur i går og endte opp med færre gaver enn jeg hadde opprinnelig! Da lærte jeg at den ene gaven jeg har kjøpt har søsteren min allerede, også fant vi en finere utgave enn noe annet jeg har kjøpt.. Begge deler er små filleting og bare ekstra gaver, men det ble litt dumt likevel. I tillegg fant jeg ut at moren min ikke kommer til å ha nytte av den ene gaven jeg har kjøpt til henne. Veldig kryptisk når jeg ikke sier hva ting er, men er så redd de skal lese her inne og finne ut Men poenget var hvertfall at selv om jeg nesten var i mål så endte min fantastiske shoppingtur med færre gaver enn jeg hadde opprinnelig Endret 18. desember 2009 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. desember 2009 #324 Del Skrevet 18. desember 2009 *innom og leser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #325 Del Skrevet 18. desember 2009 What!?! Denne dagboka har gått meg hus forbi Men nå har jeg huket deg opp Hehe, jeg har jo ikke vært så flink til å "broadcaste" den heller... Har aldri kommet så langt som til å linke til den i signaturen, og jeg tror kanskje ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Men velkommen skal du være! Åh vant du julekalenderpremie! Lucky you!! Vinner aldri noe jeg, irriterende Så bra det "løsnet" med julegavene. Er så frustrerende når man ikke kommer noen vei og begynner å bli sliten & lei. Det skal jo ikke være sånn, da blir det liksom helt feil å gi gaver. Men det er alltid noen som er så forbaska vanskelig å kjøpe til Men så er det andre igjen som man alltid finner fine gaver som man gleder seg til å gi! Jeg var på en handletur i går og endte opp med færre gaver enn jeg hadde opprinnelig! Da lærte jeg at den ene gaven jeg har kjøpt har søsteren min allerede, også fant vi en finere utgave enn noe annet jeg har kjøpt.. Begge deler er små filleting og bare ekstra gaver, men det ble litt dumt likevel. I tillegg fant jeg ut at moren min ikke kommer til å ha nytte av den ene gaven jeg har kjøpt til henne. Veldig kryptisk når jeg ikke sier hva ting er, men er så redd de skal lese her inne og finne ut Men poenget var hvertfall at selv om jeg nesten var i mål så endte min fantastiske shoppingtur med færre gaver enn jeg hadde opprinnelig Hehe, ikke så ofte jeg vinner noe jeg heller! Sist (før forrige uke, altså) tror jeg var sånn ca da jeg var 12, da vant jeg en oppblåsbar gummibåt. Isj, kjedelig med den handleturen! Men jeg skjønner veldig godt hva du mener. Man tror man har "fått det til", også har man ikke det allikevel og må tenke mer og ut i alle de vanvittig juleoverfylte butikkene og... Nei, ikke noe moro. Håper du finner ut av det og kanskje kommer i mål i løpet av helgen! *innom og leser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #326 Del Skrevet 18. desember 2009 Åh! Har hatt besøk av en venninne i kveld, og det var bare så utrolig koselig! Mannen slukna sammen med lillejenta, så vi satt i tre timer og bare skravla i sofaen. Og drakk kakao, da. Det er lenge siden jeg har sett henne, hun har en særdeles travel og tidkrevende jobb og jeg har vært litt borte i hodet (), så jeg tror ikke vi har sett hverandre siden september. Man merker jo gjerne ikke hvor mye man har savnet noen/noe før det er der igjen... Ellers har jeg nettshoppet litt igjen, da... Jeg er helt håpløs! Jeg burde ha tidslås på laptopen som slås på sånn ca akkurat i det jeg får lønn. Men jeg har stort sett kjøpt fornuftige ting nå, da. Nye wetbags til lillejentas bleier (de vi har er litt små når vi vasker bleier annenhver-tredjehver dag), en ny bleie med troll - bare at med knapper - badesko i en størrelse større enn hun har nå, og dette kule badelekesettet. http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_4chsmu1.gif' alt=':nigo:'> Ellers øyekrem (-gelé) og concealer, nye BHer (oppdaget av et par av de gamle, som uansett er i feil størrelse nå, rett og slett er i ferd med å gå i oppløsning http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_sSc_eek2.gif' alt=':sjokk:'>) - kjøpt på eBay for en billig penge - litt garn fra Pickles, og bikinitruse (til toppen jeg alt har kjøpt). Jo, og ny dusjsåpe. Alle julegaver er i hus utenom den mannen og jeg skal gi hverandre, den bestiller vi ikke før over nyttår, tenker jeg. Ikke noe hastverk. Og alt er pakket inn, mangler bånd og lapper på noe av det som skal være med til svigers, men det som skal til min side er helt ferdig. Deilig! Nå gjelder det bare at ikke lillejenta pakker opp alt igjen før vi får levert det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 23. desember 2009 #327 Del Skrevet 23. desember 2009 Titter innom for å ønske deg og dine en riktig god jul Stor juleklem fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 25. desember 2009 Forfatter #328 Del Skrevet 25. desember 2009 Hele runden rekker jeg ikke, her hos svigers er det full årnings i juledagene, og nå er det straks (atter en gang) mat på bordet. Men jeg ønsker alle en riktig god jul og romjul, håper dagene som kommer blir fine, rolige og fredelige for alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #329 Del Skrevet 26. desember 2009 Urk... Her er det tenner på gang igjen, ser ut som om begge fortennene oppe er på vei ut, så natta har vært et lite helvete. Lillejenta sov delvis sittende, det er visst en mer behagelig stilling for henne når tennene er vonde, men ikke utpreget praktisk for oss store... To voksne og en urolig baby i en 140 cm-seng er ikke "meant to be". Gleder meg veldig til å komme hjem til 40 cm mer plass nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #330 Del Skrevet 26. desember 2009 Heh... Jeg blir litt sliten av å være hos svigers i lengden, kjenner jeg. De er jo så greie og snille og alt, men etter en snau uke merker jeg at jeg gleder meg mer enn litt til å komme hjem. Blir dog litt spennende å se hvordan det ser ut hjemme når vi kommer dit! Her ligger det omtrent 70 cm snø, lurer på om det er mer eller mindre hjemme. Men hjemme slipper vi unna måkingen, for det meste. Har måkt nokså mye på gården her de siste dagene. Uten at det egentlig gjør så mye etter alt pinnekjøttet. Det har blitt masse fine gaver på oss i år også, dog mest til lillejenta, naturlig nok. Hun ble tilsynelatende begeistret for alle gavene hun pakket opp, og hun har lekt med alt i går og i dag. Av leker fikk hun følgende: - Fisher-Price Stack Around Silly Town - Stabletårn i tre - Sorteringsbrett - Fisher-Price Laugh and Learn Puppy - Bondegård - Kjøredyr I tillegg fikk hun litt klær og sånt nyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 27. desember 2009 #331 Del Skrevet 27. desember 2009 Ååh, jeg syns den valpen er så søt! ØØØRE! FOT! Osv Vi selger de på jobben Men det høres så slitsomt ut å være forelder når ungene får tenner :S Misunner deg det ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 27. desember 2009 #332 Del Skrevet 27. desember 2009 Bruker dere Dentinox? Det lindrer godt. Høres ut som en bragd å være på besøk hos sine svigerforeldre i en snau uke . Jeg hadde neppe besøkt mine mer enn en helg selv om de er aldri så koselige. Men det blir jo litt annerledes når man må reise langt. Og ja, det er mye snø her . Ekstreme mengder, spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #333 Del Skrevet 27. desember 2009 Ååh, jeg syns den valpen er så søt! ØØØRE! FOT! Osv Vi selger de på jobben Men det høres så slitsomt ut å være forelder når ungene får tenner :S Misunner deg det ikke! Ja den er søt! Men det aner meg at jeg kan bli en smule lei av det den sier ganske snart. Lillejenta digger den, da. Hehe, tenner er litt slitsomt, men jeg tror kanskje jeg har verre i vente om noen år. Bruker dere Dentinox? Det lindrer godt. Høres ut som en bragd å være på besøk hos sine svigerforeldre i en snau uke . Jeg hadde neppe besøkt mine mer enn en helg selv om de er aldri så koselige. Men det blir jo litt annerledes når man må reise langt. Og ja, det er mye snø her . Ekstreme mengder, spør du meg. Vi har den engelske utgaven av Dentinox, ja. Jeg har mer enn én gang tenkt at jeg skulle ønske at gården deres lå... Tja, i Drammen, heller enn på Vestlandet. Men sånn er det nå en gang ikke, og da får vi bare gjøre det beste utav det. Det kan jeg si nå som jeg sitter i sofaen hjemme. Snømengden er omtrent tilsvarende det det var hos svigers, men det ser voldsommere ut her. Det er noe med avstanden til nabohus og sånt. Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #334 Del Skrevet 27. desember 2009 Vi er altså vel hjemme. Turen gikk etter forholdene veldig greit. Det var ganske slitsomt over fjellet, været var helt ok, men det blåste liten kuling og fokket en del. Men resten av turen var det for det meste blå himmel og tildels bar vei. Lillejenta sov mye, og jeg fikk lest en hel del i boka mi. Jeg er veldig glad for at jeg kan lese i bil! Mannen kjørte, han ville ikke sitte i baksetet. Han blir veldig lett bilsyk. Og siden det er fysisk umulig for en voksen mann å sitte i passasjersetet foran pga barnesetet bak, måtte han sitte i førersetet. Kjenner allikevel at turen tar på. Det er jo langt, vi brukte ca 8 timer fra dør til dør i dag. Det er selvsagt med et par-tre pauser, men de er ikke spesielt lange. Stappfull bil og en til tider lei lillejente, selv om hun oppfører seg nokså eksemplarisk i bilen, tross alt. Mannen hadde skikkelig hodepine da vi kom hjem, og har gått og lagt seg med knøttet. Så her sitter jeg og lurer på hvor vi skal gjøre av alt det vi har fått til jul. Men først må jeg ha meg litt mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. desember 2009 #335 Del Skrevet 28. desember 2009 Hva fikk du for noe fint til jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 28. desember 2009 #336 Del Skrevet 28. desember 2009 Da fant jeg deg igjen.. Mener jeg fulgte med i ei av shoppingdagbøkene dine tidligere også, men det ble nok for fristende i lengden Godt å høre at dere har kosa dere så langt i jula, håper resten blir like bra. Alt blir ofte litt bedre når man er hjemme igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 29. desember 2009 #337 Del Skrevet 29. desember 2009 Høres ut som dere har hatt det fint på Vestlandet Men borte bra, hjemme best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #338 Del Skrevet 29. desember 2009 Hva fikk du for noe fint til jul? Vi fikk en del fornuftig (brannslukningsapparater, jekk, momentnøkkel og kjøttkvern til Kenwood'en), litt pynt (spesielt Menu Quarter lysestake - to stykker, tilogmed ), litt penger, og av mannen en litt forsinket julegave som kommer i posten en av dagene - og . Han er alltid litt sent ute, stakkars. Da fant jeg deg igjen.. Mener jeg fulgte med i ei av shoppingdagbøkene dine tidligere også, men det ble nok for fristende i lengden Godt å høre at dere har kosa dere så langt i jula, håper resten blir like bra. Alt blir ofte litt bedre når man er hjemme igjen Jepp, borte bra, hjemme best, definitivt! Høres ut som dere har hatt det fint på Vestlandet Men borte bra, hjemme best Vestlandet var bra, men hjemme best, ja. Selv om jeg likte temperaturen vestpå bedre - 0 til -2 grader... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #339 Del Skrevet 29. desember 2009 Dæven, jamen vant jeg ikke i en julekalender til! Premien var et elastisk bæresjal. Supert til neste baby! Speaking of which, vi har vel mer eller mindre bestemt oss for å sette i gang med prøving igjen så snart mensen dukker opp igjen. Jeg hadde noen voldsomme kramper i nedre del av magen lille julaften, sånn vondt å stå oppreist og måtte nesten kaste opp-vondt, og mistenker at det var eggløsning. Håper bare ikke det tilsier vanvittige menssmerter også... Men så er jeg litt sær og har helst ikke lyst til å få barn i november/desember (mye pga at det skjer så mye i de månedene at de jeg kjenner som har bursdag rundt de tider ofte sier at de synes bursdagene deres blir litt "borte"), så det må bli klaff nå, ellers venter vi til mai igjen. Ellers skulle jeg vært på jobb i dag, men kastet opp i natt og formen var nokså laber klokka 7.30, så jeg ble hjemme. Mye bedre nå, det var vel kanskje noe jeg hadde spist eller noe... Glad det gikk over, ihvertfall. Jobb i morgen, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 29. desember 2009 #340 Del Skrevet 29. desember 2009 Det tok ikke lang tid før dere var på'n igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå