Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

http://m.zalando.no/anna-field-strikket-kjole-brun-an621c0co-o00.html denne syns jeg er søt. Generelt mange fine fra Anna Field (liker snittene, de ligner Desigual, men er ikke like crazy i mønstret). Jeg har generelt et desperat behov for oppgradering av garderoben, men har ikke penger til slikt med det første. Funderer på å holde byttekveld eller oppsøke loppiser. Syns det er lite interessant i butikkene nå uansett...

Men superimponert over syforsett!! :jepp:

Sender ut jentekveld-forespørsel, jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er på jakt etter et søtt stoff som kan passe til baby (tenkte å prøve meg på et babynest), men finner ingenting på S&S sine nettsider? :klo: Mulig jeg er dårlig til å lete, men har funnet mye fint på Etsy da, så skal ikke se bort ifra at det blir en bestilling på stoff derfra (om ikke portoen blir svindyr) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hadde svart på de siste innleggene, men dengang ei... Sorry!

Tusle: Da snakkes vi nærmere! :) Vi har "bare" helligdagene fri, men har ikke helt bestemt oss for hva vi skal gjøre.

Schaden: Fin kjole! :jepp: Jeg merker at den største utfordringen med å sy selv (sånn utover det å rent praktisk gjøre det, såklart) er å finne kule stoffer. Ikke alltid så enkelt... Noe litt annet når man skal sy noen hundre/tusen identiske kjoler, tipper jeg. :ler:

Haley: S&S har som regel mye bedre utvalg i butikk enn i katalogen/nettbutikken. Så at du skulle en tur til fysisk butikk, så da håper jeg du finner noe! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går så vanvittig fort! Hektisk helg, med familieselskap i går og ut til mampap i dag. Kjenner jeg har lyst på en helgedag til. :ler: Nå må jeg få unna noe jobbgreier, skal på en samtale med et rekrutteringsbyrå i morgen og må forberede meg bittelitt. Selv om det ser ut til å ordne seg med at jeg får bli der jeg er nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med et lite spm - kan du anbefale meg noen fine ballerinas som kan kjøpes på nett? Tror jeg leste noe om det her for lenge siden, men aner ikke når... Jeg har brukt ballerinaene fra Ecco mye, men kunne tenke meg å prøve noe annet. Og Birkenstock, har du prøvd de? Vurderer å kjøpe den flip-flop varianten og bruke som sandaler, men klarer ikke helt bestemme meg for om de er grusomt stygge eller litt stilige :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med et lite spm - kan du anbefale meg noen fine ballerinas som kan kjøpes på nett? Tror jeg leste noe om det her for lenge siden, men aner ikke når... Jeg har brukt ballerinaene fra Ecco mye, men kunne tenke meg å prøve noe annet. Og Birkenstock, har du prøvd de? Vurderer å kjøpe den flip-flop varianten og bruke som sandaler, men klarer ikke helt bestemme meg for om de er grusomt stygge eller litt stilige :sjenert:

Hmm, ballerinas for lenge siden, kan det ha vært Repetto? Visstnok de opprinnelige ballerinaskoene, egentlig en ballettskoprodusent. De solgte dem hos La Redoute for noen år siden, men de sluttet med dem. Usikker på hvor de kan kjøpes her til lands nå. Ellers har jeg noen fra Kavat som er kjempegode,kjøpt hos Ellos. Og en del rimelige modeller fra steder som H&M, La Redoute og Ellos, men de kastes gjerne etter en sesong pga slitasje ( bruker sånne småsokker i de dyre, men ikke i de billige). Synes faktisk at tøyballerinaene fra H&M er helt kurrante, koster en hundrings og varer en sommersesong. I år har jeg kjøpt meg noen seilerinspirerte, blå og hvite og røde med striper på.

Birkenstocks, ja! Elsker mine! Har sånne med én stropp over foten, helt enkle, i sort skinn. Har hatt dem i mange år, og kan traske ganske så lenge i dem uten problemer. :)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarer deg jeg også: har selv bodd i noen ballerinas fra ecco i flere sesonger :) Men også prøvd og elsket disse fra Unisa: http://www.miinto.no/p-172879-unisa-ballerina-light-pink. har sett flere farger andre steder, goood såle og veldig mykt skinn, helt enkelt og flott design. Tror jeg må ha meg et par til våren/sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Joyce!

Travelt ja! selv om dagene blir lengre... så fyller vi jo de bare med flere aktiviteter! :) hehe.

Så bra om du får fortsette videre ei stund i jobben din..ellers er det jo spennende å se på nye muligheter også.

Er du fornøyd med den nye symaskinen din? Jeg har arva en slik Gammel Singer eller Bernina eller hva det er, type ganske gammel... jeg får meg ikke til å ta den frem engang. Får skikkelig sperrer på at det er altfor tungvindt og vanskelig å tre i tråden osv. Vil ha en moderne sak med digital styring type.. hehe. Men når man IKKE syr så er det liksom bare ikke å hoppe på en slik investering heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarer deg jeg også: har selv bodd i noen ballerinas fra ecco i flere sesonger :) Men også prøvd og elsket disse fra Unisa: http://www.miinto.no/p-172879-unisa-ballerina-light-pink. har sett flere farger andre steder, goood såle og veldig mykt skinn, helt enkelt og flott design. Tror jeg må ha meg et par til våren/sommeren.

Hmm, ballerinas for lenge siden, kan det ha vært Repetto? Visstnok de opprinnelige ballerinaskoene, egentlig en ballettskoprodusent. De solgte dem hos La Redoute for noen år siden, men de sluttet med dem. Usikker på hvor de kan kjøpes her til lands nå. Ellers har jeg noen fra Kavat som er kjempegode,kjøpt hos Ellos. Og en del rimelige modeller fra steder som H&M, La Redoute og Ellos, men de kastes gjerne etter en sesong pga slitasje ( bruker sånne småsokker i de dyre, men ikke i de billige). Synes faktisk at tøyballerinaene fra H&M er helt kurrante, koster en hundrings og varer en sommersesong. I år har jeg kjøpt meg noen seilerinspirerte, blå og hvite og røde med striper på.

Birkenstocks, ja! Elsker mine! Har sånne med én stropp over foten, helt enkle, i sort skinn. Har hatt dem i mange år, og kan traske ganske så lenge i dem uten problemer. :)

Takk for gode tips begge to! Jeg har også hatt noen ballerinas fra HM + noen andre billige kjøpt i utlandet, men de er virkelig ikke noe særlig gode å gå i. Ihvertfall ikke etter å ha prøvd ecco, det er jo som å gå på luftputer sammenlignet med HM.. Tror jeg skal prøve de Pasjonsblomst linket til, der var det mange fine. Og så blir det Birkenstock, sånne - de var litt stilige :nigo: Beklager å kuppe boka med skoprat altså, men det var til stor hjelp :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Joyce!

Travelt ja! selv om dagene blir lengre... så fyller vi jo de bare med flere aktiviteter! :) hehe.

Så bra om du får fortsette videre ei stund i jobben din..ellers er det jo spennende å se på nye muligheter også.

Er du fornøyd med den nye symaskinen din? Jeg har arva en slik Gammel Singer eller Bernina eller hva det er, type ganske gammel... jeg får meg ikke til å ta den frem engang. Får skikkelig sperrer på at det er altfor tungvindt og vanskelig å tre i tråden osv. Vil ha en moderne sak med digital styring type.. hehe. Men når man IKKE syr så er det liksom bare ikke å hoppe på en slik investering heller.

Ja,håper virkelig jeg får bli her! Trives så godt, og det er gøy. Men det ser ut til at det er muligheter innen oljebransjen, og at det er en åpning der ganske raskt, hvis jeg står uten jobb på tirsdag...

Vet du, treingen er nøyaktig den samme på min nye som det var på mammas gamle Bernina fra 78. ;) Og gamle maskiner er ofte vel så gode som nye, faktisk, de er mer solide og stødige. Du må dessuten et stykke opp i pris for å få en god elektronisk maskin - de rimeligste er fremdeles stort sett enkle, mekaniske. Men kanskje den hadde hatt godt av en service? Det blir ofte eldre maskiner veldig glade for. Litt rensing, smøring og TLC. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite det da! Om treiingen altså... nei nei, en ny og proff sysmaskin er nok det siste på lista for en som ikke syr. Særlig med de prisene som finnes. I det minste måtte jeg jo sydd masse på den gamle først... vurderer bittelitt et babynest, men tror nok det beste da er å få enten svigers til å sy, eller bestille på finn/etsy etc.

Jobb i oljebransen også ja, vel sikkert spennende det også! Innenfor ditt fagfelt da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hoi, som tiden flyr... Jeg fikk fortsette i jobben, hipp hurra! Godt å slippe å finne noe annet, selv om "oljå" sikkert hadde vært interessant nok (innen mitt fagfelt, ja, Pasjonsblomst!)

I dag våknet jeg med dundrende hodepine, så jeg er hjemme. Har sovet i flere timer, og nå begynner det heldigvis å lette litt, men kvalmen henger i. Sånn migrene-aktig, æsj og bæsj. Burde vel ikke egentlig kikke på skjerm, men... Årsaken er nok at Snorkfrøken har vært særs urolig om nettene den siste drøye uka, de siste hjørnetennene borer seg gjennom tannkjøttet, og hun har vært nokså plaget. Og mine hodepineanfall kommer som følge av søvnmangel.

Nå skal jeg klappe igjen laptopen, og om ikke altfor lenge hente jentene i bhg. Det er jo plutselig fint vær! Deilig! :) Håper det holder gjennom helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig at du fikk fortsette i jobben :strix:

Hjørnetenner er noe dritt! Lita sliter med dem også og er urolig på nettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia busybee!

Har dere hatt ei fin helg?

Og er det ferie i heimen nå eller? ;) Vi har ikke ferie før onsdag/torsdag.. men blir jo skikkelig lang helg. Og med fridag neste uke også. (fridag og også festdag for dere! Lurer på å feire bursdagen på 1.mai her også. Selv om sambo synes det var en strålende ide å feire den etter jobb og barnehage på tirsdagen... ehhh jeg er ikke helt der nei!).

Håper søvnen har bedrer seg de siste dagene... skjønner godt at for lite av det kan føre både til det ene og det andre!

Ha en god søndagskveld og ei fin, ny uke! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at du fikk fortsette i jobben :strix:

Hjørnetenner er noe dritt! Lita sliter med dem også og er urolig på nettene.

:jepp:

Uff, ja. Ikke så greit, det der. Det tar så eeeevig lang tid. :sukk:

Håper påsken din er bra! :hug:

Heia busybee!

Har dere hatt ei fin helg?

Og er det ferie i heimen nå eller? ;) Vi har ikke ferie før onsdag/torsdag.. men blir jo skikkelig lang helg. Og med fridag neste uke også. (fridag og også festdag for dere! Lurer på å feire bursdagen på 1.mai her også. Selv om sambo synes det var en strålende ide å feire den etter jobb og barnehage på tirsdagen... ehhh jeg er ikke helt der nei!).

Håper søvnen har bedrer seg de siste dagene... skjønner godt at for lite av det kan føre både til det ene og det andre!

Ha en god søndagskveld og ei fin, ny uke! :klem1:

Hei du! :klemmer: Her startet ferien på onsdag, og vi har siden da rukket en tur til Gøteborg og hjem igjen. Herlig å komme seg bort litt! I natt har vi lånt bort Turnerose til mampap, så vi nyter ettbarnsforeldretilværelsen, selv om den ble noget sabotert av en heller urolig Snorkfrøken. Jaja. ;)

Uff, bursdagsselskap etter jobb og barnehage ligger ikke for meg... :ler: Du får si til ham at det er helt i orden så lenge han står for all ordning og fiksing, inkludert mat? ;)

Håper du har hatt en fin påske så langt med dine! :klemmer:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, vi har vært en tur i Gøteborg - med besøk på Universeum og Alfons Åberg kulturhus på programmet. Begge deler slo an som bare det, og kan trygt anbefales! Vi bodde på et veldig allright hotell med familierom, som var delvis avdelt sånn at mannen og jeg kunne ha på lys og ha voksentid etter at jentene hadde sovnet, selv om lydnivået måtte være noe dempet. Badekar var det også, til min store begeistring. Jeg elsker-elsker-elsker badekar! :hjerte::ler: Vi tok bilen denne gangen, og det gikk ganske så greit. Så stoppet vi innom Nordby på vei hjem i går, og tok påskehandelen der. :)

Ellers nyter jeg noen fridager, og har prioritert NED alt av husarbeid og "bør gjøre"-ting, og OPP avslapning og kos. Tror det i grunnen var på sin plass, jeg føler at energinivået øker og at jeg endelig får hentet meg litt inn. Hurra!

Nå har jeg akkurat bestilt meg en bikinitopp med halterneck, det har manglet i samlingen min. ;) Kjøpte en som passer med en underdel jeg har fra før, liker Freya sånn sett - de ulike modellene kan ofte brukes sammen med andre modeller. I dette tilfellet har jeg kjøpt prikkete halter fra Pier-serien, mens jeg har "vanlig" topp og truse fra Eden-serien fra før. Så får vi se om jeg etterhvert snubler over en Pier-truse i rett størrelse også, har lagt inn søk på eBay. Hadde sansen for den på bildet jeg linket til, den var morsom! Og så får vi se om jeg får kvittet meg med noen kilo før sommeren, så jeg føler meg ok i bikini, også... Heh.

Enda en dag med ferie igjen, det er godt. :) Nå venter jeg på at mannen skal bli ferdig med å henge opp en klesvask, og så skal vi i seng. Kanskje tilogmed i samme ende av senga, for en gangs skyld? :fnise: Vi pleier som regel å ha minst ett barn mellom oss om natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, en miniferie til og med! Høres kjempekjekt ut! ;)

skikkelig klar for fridager i mai og sommerferie du, føler jeg.. skjønner deg godt. er rimelig innstilt på en deiligere tid fremover jeg også.

har du stor bikinisamling? jeg har noen "gamle", men er ikke av typen som kjøper stadig nye. er sjelden på stranda, liker ikke å svømme, og i hagen sitter jeg helst i en liten shorts og singlet og den slags.

Håper dere har hatt like fin helg på østlandet som vi har hatt her! jeg DIGGER aprilsommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, høres ut som en perfekt påskeferie! Jeg er helt underernært på storbyliv! Så gøy at dere har kosa dere både stor og små :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med litt storbyferie og familiekos da! Og veldig godt med det fine været som har vært i det siste! En smak av sommer! Da er det klart man trenger bikini! Minnes at jeg ikke solte meg noe særlig i bikini den sommeren Frøken Fryd kom til verden, så jeg tror jeg dropper å investere i en ammevennlig bikinitopp. Har vel alltids et eller annet i den overfylte skuffen min :ler:

Er det bursdagsplanlegging på gang for toåringen nå, kanskje? :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...