Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Yikes, har det gått en uke alt og vel så det? I dag er jeg hjemme på morgenkvisten i påvente av legetime for Snorkfrøken, virker som hun har vondt i øret etter forkjølelsen. Våkner på natta og klager over aua og tar seg til øret. Hun er i bhg nå, da, så henter jeg om en time og tar henne til legen, så tilbake til bhg... Og så drar jeg på jobb. Hehe. Sånn er det! Hun er i fin form ellers, altså, bare at nettene har vært litt trøblete.

Forrige uke var veldig hektisk, med et større arrangement på jobb, inkludert noe på kveldstid, og ymse andre avtaler. Denne uka ligger an til å bli roligere, heldigvis. :)

Dagens kommentar fra Turnerose da jeg leverte henne i bhg: "Men jeg kan ikke ha på strikkejakka inne, for da tror de at jeg har på SKJØRT!" Nei, det går virkelig ikke an, altså - hun har da virkelig på seg kjole, må vite! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yikes, har det gått en uke alt og vel så det? I dag er jeg hjemme på morgenkvisten i påvente av legetime for Snorkfrøken, virker som hun har vondt i øret etter forkjølelsen. Våkner på natta og klager over aua og tar seg til øret. Hun er i bhg nå, da, så henter jeg om en time og tar henne til legen, så tilbake til bhg... Og så drar jeg på jobb. Hehe. Sånn er det! Hun er i fin form ellers, altså, bare at nettene har vært litt trøblete.

Forrige uke var veldig hektisk, med et større arrangement på jobb, inkludert noe på kveldstid, og ymse andre avtaler. Denne uka ligger an til å bli roligere, heldigvis. :)

Dagens kommentar fra Turnerose da jeg leverte henne i bhg: "Men jeg kan ikke ha på strikkejakka inne, for da tror de at jeg har på SKJØRT!" Nei, det går virkelig ikke an, altså - hun har da virkelig på seg kjole, må vite! :fnise:

Haha, fin kommentar frå Turnerose. Ho er ganske opptatt av kva ho har på seg? Det er ikkje mine, men A har begynt å skulle pynte seg her heime. Drar på seg fine strømpebukser, kjole og fjærboa, og alle plastringane ho har. Nydelig, altså! Men i bhg har ho ull-ull-ull, men det er jo i fine fargar (veldig mykje rosa/lilla...). Men ho protesterte når ho fekk et fleece-sett i blått og turkist, for det var jo til gutt! Forstår dessverre at ho reagerte, for sånn er det jo delt inn i butikkane.

Trivst du i nye jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusilus: Det viste seg å være ørevokspropper som plaget, det var visst ganske vanlig etter forkjølelse. Henvist til ØNH-lege for å fjerne dem, og har fått time der neste uke. Så da ordner det seg heldigvis nokså greit!

Frida: VI har ull under, det er kravet for at hun skal få ha på seg kjole (eller skjørt, som hun også har på innimellom). Men det går i kjole stort sett hver dag. Litt greit, da, så får vi brukt sommerkjolene litt lenger! Turnerose har vært veldig opptatt av hva hun har på seg siden hun begynte i bhg, hun, så vi begynner å bli vant med det... Og nå følger Snorkfrøken etter. Heh!

Jobben er bra, men får se hvor lenge det varer. Det strammes kraftig inn her nå, ansettelsesstopp og begrensninger på hvilke funksjoner som blir erstattet med vikar ved foreldreperm etc. Så jeg har så vidt begynt å kikke på andre ting (med sjefens velsignelse - som hun sier, hun vil gjerne beholde oss midlertidige, men vet ikke om hun kan). Avdelingen her blir i verste fall veldig slanket - fra fem personer nå til to på vårparten, hvis den gravide ikke blir erstattet og vi andre ikke får forlenget vikariatene.

---

Traff på statsministeren i gangen her for litt siden, og ble så starstruck at jeg gikk inn feil dør til kontoret. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Fløtepusen og jeg liker også veldig godt Haba Haba... særlig om MIkke mus ;)

Har du lesebrett type Kindle? Er ikke det bedre å lese bøker på enn Ipad Mini?

Kom på at jeg hadde planer om å kommentere nettopp dette. Jeg DIGGER lesebrettet mitt (har en Kindle). Har prøvd et par ulike varianter, blant annet en veldig lett og enkel Bokeen-dings, og syns de er evig bedre enn nettbrett til lesing.

Lesebrettene har gjerne dedikerte bla-knapper, og det er et must for min del. Da slipper du å skifte grep underveis, bare knott med tommelen der du likevel holder.

Men jeg skjønner også behovet for kjoler... Siden jeg har krympet litt, passer de gamle kjolene igjen, så jeg får ikke "lov" å kjøpe flere. Men kjoledilla? Åh ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Kindle, for å fortsette den debatten... kjempefornøyd!! :) billigere enn nettbrett også, tror jeg iallfall...

Hehe, skjønner godt du ble ble starstruck da du plutselig treffer statsministeren på gangen...synes jeg ser at du stakk inn på feil kontor.. *fnis* Men så kjedelig da at ting ikke ser lovende ut for fremtiden der.. da er det på an igjen da. Masse lykke til evnt.!! :) Synes nå det høres litt spennende ut også jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker en gang jeg var på et foredrag med favorittforfatteren min. Etterpå åpnet han for spørsmål fra publikum og jeg klarte ikke å få frem et ord. Heller ikke da han signerte boka i etterkant.

Og da var jeg faktisk godt forbi fjortisalderen... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer absolutt Kindle, men synes det er kjekt å kunne bruke den til andre ting også... Vi får se. Har egentlig satt ønsket litt på vent, vi har kjøpt oss nye overmadrasser, så da tror jeg nok det blir mye av julegaven i år. :)

Schaden: :ler: Ikke greit med disse kjendisene... Nå ser jeg jo stadig vekk kjente ansikter på jobben, men statsministeren er heller sjelden vare. ;)

---

Hjemme - atter en gang - med sykt barn. Denne gangen Turnerose, hun våknet og hadde så vondt i magen at hun gråt i natt. Kastet opp bittelitt, men det tror jeg egentlig var mer av vondt enn dårlig mage i den forstand. Fortsatt litt vondt nå, sier hun, men bedre enn i natt. Snorkfrøken er også hjemme, for Turnerose sov lenge og vi rakk ikke bort der til siste leveringsfrist (9.30). Egentlig ganske koselig. :)

Lurer på å ta dem med ut en tur nå, få litt frisk luft, litt dagslys og kanskje få Snorkfrøken til å ta en lur i vogna. Har en stabel med iherb-pakker liggende på vent på postkontoret, med ymse julegaver, stæsj til å lage min egen cleansing balm, ullvask fra Ecover m.m., og det hadde vært greit å hente dem i dag fremfor i morgen, for da har vi andre planer.

Nå ble jeg akkurat servert en "is" av Snorkfrøken - en liten ball oppi en stablekopp. :ler:

I morgen blir det Folkemuseet, så sant formen er i orden. Vi var der i fjor, og det var stor stas, så jeg regner med at det blir en slager også i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Handlet julegaver til Snorkfrøken. Landet på dukke, bærebag til dukken og en regnbue-lekesilke (fikk visst den siste regnbuen, ser det ut til!). Dukker er pop om dagen, og Turnerose blir sur når Snorkfrøken "stjeler" hennes to. :ler: Og Snorkfrøken vil veldig gjerne bruke dukkevippestolen (som faktisk er etter meg) til dukkene hele tiden, noe som også genererer krangel. Derav bærebagen (som var på tilbud). Kunne sydd selv, og har tenkt på det, men tiden strekker ikke til... Lekesilkene er bare geniale, vi har en sånn med stjernehimmel som Snorkfrøken får nå fra før + en liten firkantet en, og de brukes masse! De kan være hyttetak, dyne, himmel, elv... Den er til begge to, tenkte jeg, for det er en av de tingene de faktisk samarbeider om. :fnise:

Turnerose får Friends-Lego (høyt ønsket, hun er visst i ferd med å bevege seg fra Playmo til Lego, selv om Playmo fortsatt er veldig pop), en samlebok om Mormor og de åtte ungene, headset til bruk i bil og sånt, og muligens en plastdukke (hun ønsker seg veldig en sånn Baby Born-type).

Begge får et lite smykke med initialene sine på + "birthstone" for hhv februar og mai.

Synes det er litt lett å ta av på gavefronten... :sjenert: Men jeg vil så gjerne gi dem ting de blir glade for og bruker. Jeg har nok litt lett for å skjemme dem bort, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djiiiis, jeg er sliten. Lang dag på jobb mandag, lang dag på jobb i går og så direkte til Nøtteknekkeren - var hjemme ca 21.15, gjett om Turnerose var trøtt? Dårlig natt (Snorkfrøken får tenner igjen), var våken sikkert ti ganger i natt. Tidlig på'n i dag, hjem og hente jentene om ikke altfor lenge, så dusje, skifte, og gå på julebord på Bislett. :eeeh: Alt med svigermor på besøk, noe som er koselig, men likevel slitsomt på vanlige hverdager. Det er så mye som skjer, og det at hun er der vipper liksom dagligvanene våre litt ut av kurs. Kanskje særlig slitsomt nå rett før jul, for det er så mye annet som skjer, også...

Akkurat nå angrer jeg på at jeg meldte meg på julebordet, men det blir sikkert hyggelig når jeg først er der, tenker jeg. Julemat og hyggelig selskap. :) Men noen sen kveld blir det nok ikke, særlig fordi jeg må være på jobb til et møte kl 8.30 i morgen. :Gjesp:

I morgen er det vel heldigvis ikke allverdens på programmet, men fredagen kommer med Luciafrokost i bhg og tilhørende logistikkproblemer, siden både mannen og jeg prøver å få vært der (og svigermor drar i morgen). Til alt hell har jeg noen plusstimer å ta av, kanskje jeg gjør det da. Selv om jeg EGENTLIG har tenkt å ta dem ut en ettermiddag til uka og fikse de siste julegavene... Vi får se.

Dagens klageinnlegg. Jeg merker generelt at jeg er vanvittig sliten om dagen, kombinasjonen av full jobb, dårlig søvn og mye sykdom er vel skyld i det. Jeg føler meg grågusten og slapp, har ikke hverken tid eller overskudd til trening, og spiser alt for mye sjokolade i et desperat forsøk på å få litt mer energi. :sukk: Ser frem til nytt år, lysere tider, lunchyoga en dag i uka på jobben fra begynnelsen av januar. Vurderer å ta runden med å avslutte ammingen i jula, men kjenner samtidig at det er fryktelig, fryktelig kjipt om det gjør at søvnen blir sabotert og jeg ikke får hentet meg litt inn igjen...

Blæh. Jeg ønsker meg foreldre som avlaster litt mer til jul, jeg. (Mine, altså. Jeg tror det er litt vanskelig å avlaste seg selv.)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens klageinnlegg. Jeg merker generelt at jeg er vanvittig sliten om dagen, kombinasjonen av full jobb, dårlig søvn og mye sykdom er vel skyld i det. Jeg føler meg grågusten og slapp, har ikke hverken tid eller overskudd til trening, og spiser alt for mye sjokolade i et desperat forsøk på å få litt mer energi. :sukk:

(...)

Blæh. Jeg ønsker meg foreldre som avlaster litt mer til jul, jeg. (Mine, altså. Jeg tror det er litt vanskelig å avlaste seg selv.)

Vi kan lage egen klubb. :hug:

Desember er uansett bare blæh på flinkisfronten. Hallo, når man starter dagen med en sjokolade fra kalenderen og så tilbringer dagene med å bake og herje rundt for å få alt ferdig.. Ikke rart man føler seg litt julegris etterhvert. På kontoret står det i tillegg gløgg og pepperkaker hver dag... :fnise:

Burde jo være mulig å avlaste hverandre litt, kanskje? Som i at du og mannen bytter på å få litt alenetid? lettere sagt enn gjort nå, kanskje.. det er så mye som skal i orden før jul.

Jeg merker at jeg legger lista betraktelig lavere i år. Smultringer har jeg kjøpt, og har bare planer om å bake én sort småkake. Den deler jeg med venninne, som gir en annen type småkake i bytte. Husvasken kommer vi til å ta sånn såder, det er uansett liten vits i å vaske ned hele kåken.

Ikke gidder vi å invitere familien til jul heller... Planlegger så lite som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine gaver du har handlet til jentene dine ;) Fiin dukke. tror svigers kjøper dukke, så da vil ikke jeg det. Har faktisk ikke handla til fløtepusen enda, vet liksom ikke helt hva. Tenker vel enda at hun er så ung at det ikke betyr så mye.

Så kjipt at du er så sliten ... det ER ekstra stressende med desember også. merker det! Og en god del sykdom osv som fyker rundt om kring...

et tips: begynn å lag deg smoothier til kvelden for litt ekstra energi, og kutt ut sjokoladen med litt nøtter eller noe. tyr også selv til søte løsninger når det er slikt, men det hjelper jo ikke sååå godt.

Og husk det: jula er hva vi selv gjør den til... vi kan velge og stresse og kave, og vi kan velge bort noe, og heller gjøre noen ting fordi "vi vil". Jeg prøver å ha det som mitt motto, og enda er jeg bittelitt stressa for dette julestyret. Det er liksom så mange forventinger til hva man skal gjøre, gaver, og pynt og husvask og mat og kort og aktiviter og sosial omgang osv osv osv...

Håper dere har ei fiiin helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan lage egen klubb. :hug:

Desember er uansett bare blæh på flinkisfronten. Hallo, når man starter dagen med en sjokolade fra kalenderen og så tilbringer dagene med å bake og herje rundt for å få alt ferdig.. Ikke rart man føler seg litt julegris etterhvert. På kontoret står det i tillegg gløgg og pepperkaker hver dag... :fnise:

Burde jo være mulig å avlaste hverandre litt, kanskje? Som i at du og mannen bytter på å få litt alenetid? lettere sagt enn gjort nå, kanskje.. det er så mye som skal i orden før jul.

Jeg merker at jeg legger lista betraktelig lavere i år. Smultringer har jeg kjøpt, og har bare planer om å bake én sort småkake. Den deler jeg med venninne, som gir en annen type småkake i bytte. Husvasken kommer vi til å ta sånn såder, det er uansett liten vits i å vaske ned hele kåken.

Ikke gidder vi å invitere familien til jul heller... Planlegger så lite som mulig.

Takk for fine ord og kloke tanker! Det har blitt bedre, altså, det har det. Særlig etter en fin middag med tre koselige jenter for en uke siden. :)

:klemmer:

Så mange fine gaver du har handlet til jentene dine ;) Fiin dukke. tror svigers kjøper dukke, så da vil ikke jeg det. Har faktisk ikke handla til fløtepusen enda, vet liksom ikke helt hva. Tenker vel enda at hun er så ung at det ikke betyr så mye.

Så kjipt at du er så sliten ... det ER ekstra stressende med desember også. merker det! Og en god del sykdom osv som fyker rundt om kring...

et tips: begynn å lag deg smoothier til kvelden for litt ekstra energi, og kutt ut sjokoladen med litt nøtter eller noe. tyr også selv til søte løsninger når det er slikt, men det hjelper jo ikke sååå godt.

Og husk det: jula er hva vi selv gjør den til... vi kan velge og stresse og kave, og vi kan velge bort noe, og heller gjøre noen ting fordi "vi vil". Jeg prøver å ha det som mitt motto, og enda er jeg bittelitt stressa for dette julestyret. Det er liksom så mange forventinger til hva man skal gjøre, gaver, og pynt og husvask og mat og kort og aktiviter og sosial omgang osv osv osv...

Håper dere har ei fiiin helg! ;)

Jeg tror ikke jeg hadde ordnet så veldig med gaver hvis det bare var Snorkfrøken, men jeg aner at Turnerose er MEGET bevisst på hvem som får hva, hvor mye osv. ;) Storesøster passer på....

Prøver å skjerpe meg på det søte, men det er visst ikke så enkelt... Men jeg vet at det kommer seg med lysere tider, heldigivs. Jeg har nok en hang til vinterdepresjoner, som også gir utslag i sånt noe.

Du, har du vurdert å bli coach? Du er skikkelig god på peptalk, altså! :jepp:

:hug:

God jul til deg og dine, kjære Joyce! :klemmer:

Takk for det, og takk i like måte, søte du! Håper dere får en fin og rolig julehelg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, uhm... Mensen er en uke forsinket. Det murrer og murrer, og jeg har trodd den var på vei, men innså plutselig i går at det kanskje kan være lurt å ta en test... :sjenert: Vi får se hva ettermiddagen bringer! Graviditet er absolutt ikke i planene akkurat nå, men skulle det komme, så tar vi det. Hadde jo vært ganske koselig... :hjerte:

Nogenlunde klar for morgendagen, på jobb i dag, men tenker å ta ut et par oppsparte flexitidtimer på ettermiddagen. Få unna de siste små ærendene - en bok til Snorkfrøken, gavelapper av klistremerketypen, nevnte test, pluss littegranne mat. Desserten står klar i kjøleskapet hjemme, det er relativt rent og ryddig i heimen, jentene skal få seg julebad i dag, og ellers gleder jeg meg egentlig til at roen senker seg igjen i morgen kveld. ;)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høhø, mannen håper definitivt ikke på positiv test på nyåret, Frida - han tok helt skrekken. :ler: Litt stressa, stakkar. ;) Han er litt for midt i nattevåk og denslags fremdeles.... Hehe.

Julehelgen overstått, jeg er lei av familie (altså, ikke mannen og jentene, men øvrig sådan) og synes det er godt å være på jobb i dag. Særlig fordi det er musestille og lite å gjøre. :) Etter i dag skal jeg ha fri frem til 2. januar, så det blir noen rolige dager fortsatt. Godt, men også godt med et lite avbrudd etter den mest hektiske delen av jula. Jeg er og blir litt ambivalent ifht jul, synes den "private" delen er deilig, men kan styre meg for familiegreiene og sånt. Mer mas enn kos i min slekt, dessverre.

Nåja, nok om det! Vi fikk en masse fine gaver, særlig jentene selvsagt, men vi voksne også. Av mannen fikk jeg Le Creuset-stekepanne (hurra!), nye skinnvotter fra ham og jentene (de hadde jeg kjøpt selv, på tilbud, hehe), vi fikk litt penger hver av foreldre og besteforeldre, og nye luftavfuktere til kjeller og garasje (de gamle synger på siste verset, og siden vi hadde en reklamasjon på dem fikk vi litt avslag på de nye). Kanskje ikke så spennende, men nyttige ting som vil bli mye brukt. :) Begge jentene fikk mye som falt veldig i smak, og de har utelukkende holdt på med nye leker siden julaften. Snorkfrøken har fått seg en ny bestevenn i dukken hun fikk av oss, og drasser rundt på den overalt hvor hun går. Og Duplo-brannbilen (bæ-bu-brum-brum!) følger hakk i hæl. :hjerte: Turnerose har bygget Lego til den store gullmedalje, og også lekt masse med sin nye dukkefavoritt, en Baby Born-dukke hun fikk av broren min. Myke, "fornuftige" tøydukker som mamma liker er visst helt ut når man snart blir fem år...

Bortgitte gaver var også populære, både ting som bilder og krus til beste- og oldeforeldre, og mer "ordentlige" gaver fra oss som familie. Koselig når man klarer å finne ting som blir satt pris på. Særlig pappa ble kjempeglad for sin gave, en signert bok av Saabye Christensen med hilsen spesielt til ham. Gøy når man treffer blink sånn!

Nå gjør jeg meg klar for et nytt år med blanke ark. Jeg liker det å reflektere over året som har gått når det nærmer seg slutten, og å legge planer for året som skal komme. Ingen nyttårsforsetter som sådan, men noen ønsker og tanker om hva jeg kan og bør gjøre annerledes i året som kommer. Hovedfokuset mitt er å prøve å få mer energi, noe som innebærer mer søvn, mer trening/yoga, å komme tilbake til det kostholdet vi hadde før Snorkfrøken ble født (dvs mer planlagt i form av ukemenyer HVER uke, i all hovedsak), mer tid til ting som gir meg overskudd (hobbyting som søm, papirsløyd og denslags) - og en mer mental øvelse i å se det positive i ting.

Men nå må jeg avslutte et par ting før dagen er over. Korte dager i romjula, så det går unna. :) Fortsatt god jul til de som måtte titte innom, og godt nyttår! Håper alle har fine juleferier. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen har du fått mensen da? :) Ble jo rent nysgjerrig og spent her...

Tenk om det hadde blitt sammenfallende termin på nytt?

Høres ut som dere har hatt en fin jul.. masse fine gaver ble det iallfall ;) Litt lettere sjokkert over 2 Ipader til jentene dine, hehe.. men må jo innrømme at hun min også hadde likt det. (hun sloss om å få låne pappaen sin)

Du er på jobb, ja? Jeg har 2 ukers juleferie, er herlig… men blir jo helst til at man går hjemme og daffer da. STYGT vær ute er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen har du fått mensen da? :) Ble jo rent nysgjerrig og spent her...

Tenk om det hadde blitt sammenfallende termin på nytt?

Høres ut som dere har hatt en fin jul.. masse fine gaver ble det iallfall ;) Litt lettere sjokkert over 2 Ipader til jentene dine, hehe.. men må jo innrømme at hun min også hadde likt det. (hun sloss om å få låne pappaen sin)

Du er på jobb, ja? Jeg har 2 ukers juleferie, er herlig… men blir jo helst til at man går hjemme og daffer da. STYGT vær ute er det også.

Nei, har ikke det, men testen var jo negativ, så jeg tror det bare er sykluskrøll... Skal ta en test over nyttår igjen hvis mensen fortsatt ikke har dukket opp, tenker jeg, har bestilt noen sånne billigtester. :) (Gud bedre så dyre de testene på apoteket er! :hakeslepp:) Det hadde vært veldig moro å holde følge med deg igjen, ja!

Hehe, jeg er sjokkert over de iPadene selv, jeg, det hadde aldri i verden kommet fra min side, for å si det sånn... Men svigers er vant med sine to teknologigale gutter, og synes det er ganske naturlig. Og de har jo stor glede av det, jentene. Vi har klare begrensninger på hvor ofte og hvor mye, så det går ikke på bekostning av "vanlig" lek. Og som jeg vel nevnte, slipper vi mye krangling. Det har vært mye hyl og skrik over den ene iPaden frem til julaften. :ler:

Uff, ja, dere har jo virkelig fått drittværet på din kant av landet! Håper det blir bedre snart, kan fort bli litt kjedelig med altfor mye innetid. Men to ukers ferie høres herlig ut. Hvordan er formen din, merker du noe kvalme eller sånt?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...