*Joyce* Skrevet 9. august 2013 Forfatter #4081 Del Skrevet 9. august 2013 Overstått! Tror det gikk rimelig bra. Skulle få beskjed ganske raskt, det var ikke så mange som skulle intervjues. Så er det bare å vente... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 9. august 2013 #4082 Del Skrevet 9. august 2013 Spennande! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 10. august 2013 Forfatter #4083 Del Skrevet 10. august 2013 Spennende, ja! Men jeg har klart å legge det nok fra meg til å fungere greit, hehe. Deilig, det også. --- Nå sitter mannen og jeg og ser en vanvittig fascinerende dokumentar, jeg for andre gang, hehe. Denne her! Jeg har en svakhet for Shakespeare og har lest tre av skuespillene hans, og dette her var konspirasjonsteorier på sitt beste. Utrolig kult! Tenk om det stemmer, da? Wow! Ellers i dag har mannen vært en superduper husfar og virkelig trått til med husarbeid. Han har støvsuget og vasket hele stueetasjen, ryddet og ordnet. Tror knapt jeg har sett ham stå på så mye med husarbeid noen gang, hehe. Deilig, og jeg kjenner at jeg blir litt ekstra forelsket i ham av den slags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. august 2013 Forfatter #4084 Del Skrevet 11. august 2013 Uææææh! Babyen min begynner i barnehagen om noen timer! Jeg er ikke klaaaar! (Samtidig som jeg gleder meg noe helt avsindig til noen timer for meg selv på onsdag eller hva det nå blir. Litt delt, kan man si. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 12. august 2013 #4085 Del Skrevet 12. august 2013 Det blir rart med barnehagestart på disse små ja, jeg tror jeg er klar men vi får se Jeg må i allefall hive meg rundt å skaffe meg en ny jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. august 2013 #4086 Del Skrevet 12. august 2013 Masse lykke til i barnehagen for den minste lille idag! Håper første dagen gikk mest mulig smertefritt for begge to... 1 uke til vi begynner, er spent merker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 12. august 2013 #4087 Del Skrevet 12. august 2013 Lykke til i dag! Det går sikkert bedre enn forventet Småen tok tilvenninga på strak arm, i motsetning til mammaen... Men det ser ut til å gå greit nå. Både med Småen og den andre lille som gråt så sårt. Men så utrolig snodig å være hjemme uten ungen! Har jobbet hjemme et par dager, sånn at jeg er litt på standby hvis noe skulle skje. Venter hele tiden på at jeg skal høre ungen gråte fordi han våkner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. august 2013 Forfatter #4088 Del Skrevet 13. august 2013 Det har gått rimelig greit så langt. Noe overraskende (for meg, ihvertfall) ser det ut til at tilvenning av Snorkfrøken faktisk er vanskeligere for Turnerose enn for Snorkfrøken selv... Rett og slett fordi Turnerose fikser dårlig at jeg er der uten å være tilgjengelig for henne, tror jeg. Hun storgråt da jeg gikk ned med Snorkfrøken i dag morges, og igjen da hun så meg ute. Ikke så godt... Snorkfrøken ser ut til å finne seg til rette, selv om vi ikke har forsøkt at jeg går fra enda. I dag var vi ute frem til lunch, så spiste hun der, og så gikk vi hjem. I morgen skal hun forsøksvis sove i barnehagen, også. Spent på hvordan det går. Jeg er glad for at vi har hele uka og ikke bare tre dager på tilvenning... Ellers har Snorkfrøken lært seg å klatre opp i sofaen helt alene, og dermed også i senga. Så nå er det ingen møbler hun ikke klatrer på. Hun prøver hardt å klatre opp i Turneroses nye seng, og kommer seg opp på første trinn på stigen, men ikke lenger, enn så lenge. Uvant med en sånn skikkelig klatremus - Turnerose klatret en del, men ikke SÅ mye. Snorkfrøken prøver seg forøvrig stadig under sofaen også, men der sett hun fast bleierompa og blir liggende og kjefte til vi hjelper henne ut. Hjelpe meg, nå var det noen som slo på vannet ute! :O Det er bare en vegg av regn utenfor stuevinduet! Håper Turnerose er inne i bhg. Venter stadig i spenning på utfall av intervju. De sa i løpet av en uke eller to, så jeg håper det ikke drøyer så lenge. Fryktelig spent, kjenner jeg, har veldig, veldig lyst på stillingen, selv om det bare er et vikariat. Men et ganske så perfekt vikariat... Hmm... Overlever plantene regnet, mon tro? Kraftige saker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. august 2013 Forfatter #4089 Del Skrevet 16. august 2013 Jeg har fått jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. august 2013 Forfatter #4090 Del Skrevet 16. august 2013 Jeg er så fornøyd! Det er altså den stillingen jeg var på intervju for i forrige uke. Midt i blinken på alle måter, og jeg gleder meg! Begynner mandag om en uke, så ikke lenge til, med andre ord! I dag var Snorkfrøken i barnehagen fra 10-14, så det kommer seg, det også. Og jeg kjenner at det er godt å også ha neste uke til tilvenning. Lykke! Brikkene faller på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 16. august 2013 #4091 Del Skrevet 16. august 2013 Åååååh, SÅ BRA, Joyce! :) Gratulerer så masse, det må føles utrolig bra! Det er så god en følelse når ting flasker seg og går den veien en selv ønsker. Betyr det forresten at studiene er lagt helt på hylla, eller hvordan var nå det der? Ha en fin fredagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. august 2013 Forfatter #4092 Del Skrevet 16. august 2013 Hui, for en dag! Særdeles begivenhetsrik, tør jeg påstå. Sliten nå, men glad. Digg at ting ordner seg! Nå sitter jeg og ser på Hairy Bikers på TVN, spiser Mars (som jo er 10 ganger bedre enn etterligningen Japp!), drikker Farris, og lurer på om mannen får Turnerose til å sovne snart. Hun sliter stadig med innsovingen, og det blir sene kvelder på henne om dagen. Noe jeg merker godt på morgenene... Men det må jo gå seg til etterhvert. Håper jeg... Ah, jeg kjenner jeg virkelig ser frem til å få "skikkelig" lønn igjen. :D Ikke fordet, vi har klart oss fint med mindre penger det siste året, vi har det. Men det blir deilig å kunne planlegge et par utenlandsturer og sånt etterhvert! Har planer om å kjøpe meg en allværskåpe og litt sånt snart, også. Og jeg gleder meg til å skulle jobbe, jeg. Nye utfordringer, bruke hodet litt igjen, få litt sosial input fra kolleger... Og få litt rolig alenetid på banen frem og tilbake hver dag - lese bøker! - vi bor jo sånn at det er muligheter for sitteplass på morgenen, og jeg tror det burde være muligheter for sitteplass hjemover også, det pleier ihvertfall å være det fra det aktuelle stoppet. Digg! Jeg gleder meg til å begynne på sommerlektyren min, hehe. Den har fått ligge meget rolig i sommer, rent bortsett fra at den har vært med til Sørlandet, Vestlandet, på hytta og i Oslo. Nå fikk jeg lyst på gjærbakst... Morten Schakenda kan sine saker. Kanskje jeg skal bake med Turnerose i helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. august 2013 Forfatter #4093 Del Skrevet 16. august 2013 Åååååh, SÅ BRA, Joyce! :) Gratulerer så masse, det må føles utrolig bra! Det er så god en følelse når ting flasker seg og går den veien en selv ønsker. Betyr det forresten at studiene er lagt helt på hylla, eller hvordan var nå det der? Ha en fin fredagskveld Tusen takk, søte du! Jeg har vel sånn halvveis planer om å avslutte masteren etterhvert. Men jentene må bli litt mer selvgående først, og jeg bør vel kanskje ha en litt fastere jobb som jeg kan ta det ved siden av. Vi får se. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 17. august 2013 #4094 Del Skrevet 17. august 2013 Herlig! Gratulerer så mye Kjenner sånn igjen følelsen av at alt kommer på plass, ingenting er bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. august 2013 #4095 Del Skrevet 17. august 2013 Gratulerer med ny jobb Herlig altså! Håper det ordner seg med jobb her også snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. august 2013 #4096 Del Skrevet 17. august 2013 Hurra! Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 17. august 2013 #4097 Del Skrevet 17. august 2013 Gratulera med jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. august 2013 #4098 Del Skrevet 17. august 2013 Hurra for Joyce! som har fått seg jobb! Må være digg når brikkene faller på plass og bekymringene bort.... Jobb er litt slitsomt, men det er også spennende og kjekt og så tjener man gode penger. Heller jobb enn ikke, absolutt! Perfekt timing med barnehagestarten og alt jo... Håper størstejenta får det bedre og bedre i barnehagen også fremover.. Virker det som Snorkfrøken trives greit, eller litt vanskelig å vite? Ble du fin på håret forresten? Jeg har også klipt og farga, men ikke noe vooooldsom stor forandring.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. august 2013 Forfatter #4099 Del Skrevet 17. august 2013 Tusen takk for gratulasjoner! pusilus, håper det klaffer for deg snart, også! Det er ikke noe gøy å gå og lure og vente. Pasjonsblomst, veldig digg, ja! Snorkfrøken er nok av et litt annet kaliber enn søstra si, hun er litt tøffere og litt mindre sensitiv for endringer, virker det som. Ped.leder kommenterte det også (er jo samme personale som Turnerose hadde da hun gikk på småbarn), at der Turnerose ble lei seg og trakk seg unna, blir Snorkfrøken SINNA og brøler og skriker. Så jeg har på følelsen at det kommer til å gå rimelig greit, dette. Men jeg er fortsatt glad for at vi kan ta tilvenningen i rolig tempo over to uker. Ser jo at det er mange som kjører standard tredagersopplegg, og selv om jeg skjønner at det nok er den eneste muligheten for mange, synes jeg det er sårt å se barn som virker som om de har fått en litt for brå overgang fra å være hjemme med mamma/pappa. Det er særlig én der som gråter veldig mye, h*n er nok rundt to (har vært der i et år alt) og virker rett og slett litt utrygg. Men jeg vet jo ingenting om hvorvidt det er ting som ligger under, såklart. Det er ikke alltid så lett å se denslags. Men personalet er flinke med ham, og det gjør meg så trygg på at Snorkfrøkens behov også blir ivaretatt, og at det er rom for å være lei seg og sint og bli sett og trøstet av de voksne. Det er veldig godt å ha den vissheten denne gangen, jeg var ikke så trygg på det med Turnerose (og det viste seg jo også at ting ikke fungerte helt optimalt i den første barnehagen hun gikk i). Jeg tror kanskje at den mamma-magefølelsen er ganske god... Håret ble bra - jeg gjorde ingen store endringer, for jeg har ambisjoner om å få litt lengde på håret igjen, så frisøren ryddet litt og fikk litt mer fasong på det, uten å ta mer enn absolutt nødvendig på lengden. Har planer om å unne meg en frisørtime i ny og ne fremover, for det var så utrolig deilig! Og frisøren var supertrivelig, hun hadde et barn som var født tre dager etter Snorkfrøken, så det var en bra match. Og du, du er jo fin uansett, du! Søta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. august 2013 Forfatter #4100 Del Skrevet 17. august 2013 Fin lørdag! Jeg var litt skeptisk på forhånd pga planlagt familiedrama, men så endte det med at litt flere av den yngre garde dukket opp, med smått, og det gjorde underverker for stemningen. Startet dagen med rykende ferskt surdeigsbrød fra bakeriet, det skulle jeg gjerne hatt til frokost hver eneste dag! Men de har det bare i helgene, og det er kanskje like greit, hehe! Nydelig var det ihvertfall - varmt brød med smør og rørte jordbær, Wendelboe-kaffe og pære- og bringebærjuice i kopp og glass. Luksus! Så løp jeg et par ærender på senteret før vi dro ut på vift, i god tid for en gangs skyld. Mannen skulle innom G-max for å se etter noe (som de ikke hadde), men det var visst jeg som kom ut med noe nytt i dag. Jeg fant nemlig drømme-allværskåpa! Jeg har prøvd litt forskjellig i det siste, med tanke på at jeg har sett behovet en stund, men ikke helt likt noe av det jeg har testet på. Bergans blir for trange over puppene i forhold til størrelsen forøvrig, Ilse Jacobsen synes jeg er litt for tykke og tette i materialet, Norrøna har ingenting av den typen kåpe jeg har sett for meg (selv om jeg digger Trollveggen-jakka mi derfra), Didriksons var litt for trang over puppene igjen... Men Norheim var visst tingen. Elsk! Jeg kom ut med denne, nemlig. Den var rett og slett perfekt! Jeg synes den ser veldig mye bedre ut IRL enn hva den gjorde på bildet der, da. Passe tykk (tynn), veldig flatterende i snittet, litt "liv" i stoffet (den er ikke helt kullsvart, liksom), plass til pupper helt uten å stramme noe sted, innsnurping i livet så den gjør at jeg ser slankere ut... Need I go on? Og prisen var jo også veldig fin, sammenlignet med mesteparten av det andre jeg har prøvd. Tror den blir veldig kjekk å ha utover høsten, den var nemlig pen over skjørt (kjole) som jeg hadde på i dag, og det har vært et av de viktigste kriteriene mine. Synes ofte det blir veldig kræsj mellom skjørt og ytterplagg av mer teknisk karakter, nemlig... Tror dere ikke den kan bli fin sammen med disse skolettene? Eller røde støvler? (Garderoben trenger litt oppdatering, merker jeg, og det er jo ingen dum ting. Mange mammauniformplagg der inne for tiden...) Uansett, videre på ekspedisjon til Bærum, nærmere bestemt Bekkestua og Lilleprinsen, for å kjøpe en slik til. Har ambisjoner om litt mer hjemmelaget smoothie fremover, og da må jentene ha hver sin til matboksene. Har en fra før av, og de er rett og slett supre! Og derfra videre ut til mampap. Mamma hadde slått til med en skikkelig god middagssuppe med gode osterundstykker til, og etterpå var det kaker og is. Det var som nevnt langt hyggeligere enn jeg hadde "fryktet", og Turnerose storkoste seg - broder'n tok henne med bort i skolegården på nærskolen, og de koste seg der borte i en god time, før de kom tilbake og så barne-TV sammen. Sent hjem, og Snorkfrøken brukte litt tid på å finne roen i kveld (Turnerose er fortsatt våken, sukk.) Men fin dag, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå