Tusle Skrevet 15. mai 2013 #4021 Del Skrevet 15. mai 2013 Så flott!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 15. mai 2013 #4022 Del Skrevet 15. mai 2013 Hurra for barnehageplass! Men du! Du har dårlig innflytelse på meg! Nå har jeg bestilt en røys med greier fra iherb, PLUSS enda flere skinntøfler (må jo ha et par ekstra til barnehagen, må vite). Jeg har ikke penger til dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. mai 2013 #4023 Del Skrevet 16. mai 2013 yeah!!!!!!!!!!!!!!!!! Barnehageplass, det må være sånn en glede! Ønsker dere en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 17. mai 2013 #4024 Del Skrevet 17. mai 2013 Fantastisk! Så bra Gratulerer med dagen, håper den har vært bra lenge siden jeg har vært innom her, må lese meg opp før jeg skriver noe mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. mai 2013 Forfatter #4025 Del Skrevet 19. mai 2013 Finingene! --- FOR noen dager vi har hatt her nå! Skikkelig sommer, helt enkelt. Sol, sol, sol, stort sett alle naboene er hjemme og ungene har vært ute fra 9-21. De leker hele dagen og har det fantastisk fint, og jeg drømmer meg tilbake til barndommens lange sommerdager og unner Turnerose hvert sekund. Sykling, gatekritt, vannballonger, hyttebygging, hopping, hinking, løping, latterkramper. Snorkfrøken har fått være med, enten på piknikteppe på plenen eller i bæretøy, og har vært ute nesten hele tiden, hun også. Grillmat til middag, hjemmelaget iste, kjøleskapskalde druer og is. Sommer, ja. Jeg har tilogmed fått gjort litt her inne, mens mannen har vært ute med jentene. Ymse klær og utstyr er stappet opp på loftet (der var det varmt i dag, gitt), vinterklærne har blitt sett gjennom og gjort klare for vasking/bortlegging, kjellerboden har fått seg en ryddings og fire maskiner med vask er tatt unna. Jeg sender en stor takk til Aerius, som gjør det mulig. Allergien kom nemlig med et smell på torsdag/fredag. Bjørka har bare eksplodert, og det merket jeg, ja. Etter litt om og men har jeg, ved hjelp av en særdeles behjelpelig farmasøyt på apoteket på Alnasenteret, konkludert med at Aerius er greit selv om jeg ammer. Typisk at sånt kommer når legekontoret er stengt! Så etter at det ble avklart i går, har jeg hatt det veldig mye bedre. Fredagen var fin, om enn litt langtekkelig, siden jeg gikk med konstant hodepine pga nevnte allergi. Vi var hos mine besteforeldre, veldig koselig, og de hadde disket opp med alskens god mat - røkelaks og gravlaks, spekemat, kyllingsalat, stekte kyllinglår og potetgrateng, pølser til Turnerose, og masse frukt og bær til dessert. Ikke noe å si på det, og særlig ikke mtp at de tross alt er over 85, begge to. Trivelig selskap og glade barn, Turnerose var så stolt av bunaden sin at det var ikke måte på. Og vi har visst veldig fromme barn, fikk vi vite. (Prøv å fortelle meg det når Snorkfrøken har holdt det gående i et par timer på natta, eller når Turnerose slår seg vrang for trehundrede gang når jeg er alene med begge... ) Nå skal jeg pelle meg i seng, tror jeg, har en del på programmet i morgen også, og jeg blir litt ekstra trøtt av allergien/pillene. Men først må jeg fiske ut litt torsk av frysen + henge opp dagens siste vask. Jeg satser på å rekke begge deler før det er mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #4026 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg. Hater. Å. Skrive. Jobbsøknader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. mai 2013 #4027 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg. Hater. Å. Skrive. Jobbsøknader. Åh. Jeg er ikke spesielt troende, men amen til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 20. mai 2013 #4028 Del Skrevet 20. mai 2013 Da er det bare til å skriva på så blir du fort ferdig!! Men det er en viktig jobb Håper du kommer i mål snart.. (ikke sitt for lenge oppe da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #4029 Del Skrevet 20. mai 2013 Ferdig! *flink* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. mai 2013 #4030 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg. Hater. Å. Skrive. Jobbsøknader. Det gjør jeg også. Du er flink som har tatt tak i det og faktisk er ferdig!! Jeg der i mot har tenkt på det i tre måneder og ikke gjort noe med saken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #4031 Del Skrevet 21. mai 2013 Det gjør jeg også. Du er flink som har tatt tak i det og faktisk er ferdig!! Jeg der i mot har tenkt på det i tre måneder og ikke gjort noe med saken Jeg burde ha begynt for sånn ca tre måneder siden, jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #4032 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) I dag hadde Snorkfrøken sitt første raserianfall. Husker dem fra Turnerose, liker dem ikke... Hun virkelig vrælte i en god time. Ingenting hjelper når det blir sånn. Jeg prøvde amming, bæring (HELT uaktuelt!), rolig kos i senga, smoothie, vann, you name it. Neida. Hun skulle ligge på gulvet og vræle hun, så det så! Til slutt fikk jeg tredd på henne jakke og lue, stappet henne i vogna og trillet avgårde til et område med ruglete asfalt. Det gjorde susen, til slutt. Hun vrælte vel i nesten 20 min i vogna, også. Følte meg som en suverent god mamma da, ja. Men det var jo ingenting som funket, for søren! Hun sov i nesten to timer etterpå, da. Fint det, forsåvidt, sånn rent bortsett fra at jeg måtte trille hele tiden, og at hun ikke ville sove i kveld. Hun slukna for typ fem minutter siden. Nåja. I det minste fikk jeg morsom post i dag, nemlig nye solbriller! Hurra! Jeg må ha litt solbriller å bytte på, går lei av å bruke de samme hele tiden, men etter at jeg (bokstavelig talt) fikk øynene opp for polariserte solbriller, klarer jeg ikke å gå tilbake til upolariserte. Det har helt enormt mye å si, altså! Veldig deilig å slippe refleksene. Så da er eBay min venn, og jeg har lagt inn søk så jeg kan følge med og finne noen par til etterhvert, kanskje. Disse kostet £26 med frakt, så ingen ublu pris, synes jeg. Det første Polaroid-paret mitt kjøpte jeg i Sverige til rundt 300 kr, ikke galt det heller. Ellers fikk jeg gjort unna ymse mens jeg likevel trillet rundt på sinnatrollet mitt (forøvrig i Bugaboo Bee-en, deilig å ha den fremme igjen - den snur virkelig på en femøring og er utrolig god å trille nå som fortauene er bare og fine), var på posten med H&M-retur, sendte søknad om kontantstøtte for månedene frem til bhg-start, samt hentet et par pakker. Deriblant en iherb-pakke med smæsha håndsåperefill. Oh yes. Det lukter grapefrukt og bergamot i hele huset. Og jeg var innom og byttet et par Snorkfrøken-plagg på Lindex, siden jeg fikk gått gjennom beholdningen og ajourført gjeldende behov i helgen. Jeg fikk også testet de fine, nye, røde støvlene mine, hurra! Jeg tror vi passet inn i min kjære avdøde bestemors uttrykk i dag - "we were dressed like a paintbox." Gul Bee, rosa vognpose (som vi fikk med på kjøpet da vi kjøpte vogna - utstillingsmodell av gammel type), rød jakke og grønn lue på Snorkfrøken, rød jakke og røde støvler, knæsj turkis tunika under jakka, og gult skjerf på meg. Var det noen som lurte på om jeg liker sterke, klare farger? Også håret mitt, da - jeg har farget det mørkt, har jeg skrevet det? Synes nesten litt mye farge har blitt vasket ut igjen alt, men jeg er i bunn og grunn fornøyd. I dag var det dog sånt vær som jeg ikke kan fordra, fuktigheten gjør at håret lever sitt eget liv med krøller og rar fasong. Jaja, sånn er det. Nå er jeg så sliten at jeg bare har ramlet ned i sofaen. Resten av uka blir det hektisk nok, i morgen skal Turnerose ha med seg en venninne hjem etter bhg, jeg skal på FAU-møte, og på dagtid har Snorkfrøken og jeg en playdate i åpen bhg. Torsdag blir det vaksine på frøkna, fredag skal vi til Sandvika, lørdag skal jeg møte en venninne i byen og søndag skal vi på grilling utenbys. Puh... Endret 21. mai 2013 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. mai 2013 #4033 Del Skrevet 22. mai 2013 Gratulerer med nye solbriller, de var fine! Nesten så jeg fikk lyst på nye selv også, iallfall til en relativt rimelig penge.. 2 timer vræling...stakkars deg! Tror jeg også hadde dratt med meg ungen ut da, for det er for ille å fyke rundt i huset og slite med. Har hatt et par skrikerunder jeg også, men aldri mer enn kanskje 30 min? Det var mange planer for uka, det! Ikke snakk om latmannsliv hos dere nei... Mørkt hår, det er fint Skal forøvrig til frisøren idag, jeg. Og FP vaksine/HS idag.. Synes jeg ser fargeeksplosjonen Joyce+frøken komme trillende... Det er jo egentlig litt for lite farger ute å går, så godt dere bidrar litt! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #4034 Del Skrevet 24. mai 2013 Droppet Sandvika i dag, for her er det en febervarm og utilpass liten klump som nå tar dagens andre lur på fanget - veldig uvant! Men reaksjon på vaksiner er visst standarden her. Stakkars liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 24. mai 2013 #4035 Del Skrevet 24. mai 2013 Usj, kjedelig med sånne reaksjoner på vaksinene! Vi slipper heldigvis unna feber, men T blir sur og grinete. Sikkert ikke noe godt disse stikkene. God bedring til lille Med deres timeplan håper jeg ho blir raskt seg selv igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. mai 2013 #4036 Del Skrevet 27. mai 2013 Hei hå!! Hvordan er det med hun lille, febersyke? Håper hun har kommet seg nå... Ellers travle dager regner jeg med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #4037 Del Skrevet 28. mai 2013 Stakkars Snorkfrøken har fortsatt litt feber av og på etter vaksinen (antar jeg). Pigg forøvrig, men hun sover dårlig, så det blir lange netter på oss begge. I natt ammet jeg henne konstant fra kl 5.30-9, frem og tilbake på annenhver pupp. Hun har for sikkerhets skyld helt sluttet å ta smokken, så jeg fungerer nok litt som det også, nå som hun er litt pjusk. Ikke høy feber, men sånn mellom 38 og 38,5. Jeg stresser ikke så mye med det, men håper det gir seg snart. Skal på 4-årskontroll med Turnerose på torsdag, så om det ikke har gitt seg skal jeg sjekke med helsesøster da. Men ellers er det bra her. Helgen var utrolig fin, knallværet sendte oss ut, og vi var utendørs nesten hele helgen. Turnerose og jeg har fått litt farge, mannen har blitt litt rød. Spent på hvem sin hud Snorkfrøken har arvet i så henseende! Jeg har nok fått med meg litt sydlandske gener til tross for hudfargen min og blir uhyre sjeldent brent, og Snorkfrøken er lik. Mannen er litt mer "norsk" i huden. Men enn så lenge er Snorkfrøken nokså godt beskyttet mot sola, uansett. Vi har UV-omslag til bæretøy og solskygge og parasoll til vogna. I dag regner det, jeg føler meg som en dass siden jeg ikke har fått dusjet på tre dager (har sittet litt fast i senga på morgenene ), og tiltakslysten er noget begrenset. Men jeg har akkurat fått mail om at vi får kjøpe et billig Bestå-skap på finn (Ikea, samme serien som vi har under TVen), så det er jeg veldig fornøyd med! Skal bytte ut et blått vitrineskap som jeg fikk etter noen venner av bestemor og bestefar (!) for maaaange år siden, det er sikkert minst 20 år gammelt. Men fra Ikea, så ikkeno' fancy, altså. Det er helt greit, men litt mørkt der det står inni den nest mørkeste kroken i stua, og jeg kunne godt tenke meg muligheten til å gjemme bort innholdet litt mer. Tror det blir bra med Bestå. En hentemelding på pakke fra H&M har jeg også, men ser an været litt. Gidder ikke å gå bort hvis ikke regnet roer seg. Men skulle hatt litt grønt til middagen (stekt tofu + "egg flied lice"), så ut bør vi jo. Vi får se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. mai 2013 Forfatter #4038 Del Skrevet 30. mai 2013 Endelig ser det ut til at Snorkfrøken er seg selv igjen. Spurte HS i dag da jeg var der borte med Turnerose, og det var visst helt innenfor normen at det satt i såpass lenge, så sant det ikke så ut til å være noe mer/annet. Og i dag virker hun altså helt pigg, og hun hadde ikke feber i natt, heller. Ellers fikk vi Bestå-skapet på plass i går, og det ble veldig bra! Mye lysere inni kroken der, og du verden så mye mer effektivt mtp oppbevaring! Kjempegreit! Regnet meg frem til at nyprisk ville vært 1230 kr, og vi betalte 250. Mulig vi bytter ut skapdøra på det, riktignok, for vi vil nok kanskje heller ha sånn "trykklukking" enn knott som det er på nå, men det er jo bare detaljer. Og ikke noe hastverk, uansett. Veldig fornøyd, altså! I dag bestilles fancy-schmancy-superduper-symaskinen jeg skal få til bursdagen. Gleeeder meg til å få den, altså! Samtidig som jeg synes det er veldig merkelig at jeg bare har noen få dager igjen av 20-årene. Når ble jeg så gammal? Men på den annen side - jeg har rukket å få to barn før jeg blir 30. Ikke verst bare det! *tenke positivt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 4. juni 2013 #4039 Del Skrevet 4. juni 2013 30 er jo ingen alder Kjekt å få noe som man ønsker seg. Sendt deg en pm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. juni 2013 #4040 Del Skrevet 4. juni 2013 Happy birthday!!! juhuuu... 30 år er jo en glimrende alder! Og ja, det er jo suverent å ha klart å fått to fine barn før du fylte! Gratulerer så mye med dagen og kooos deg. Feir deg selv og livet idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå