Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Puh! Langt av sted-julegavene (og bursdagsgavene, siden folk driver og har bursdag rett oppunder jul) er faktisk i hus! :juhu: Det vil si, jeg må strikke en del først, men sånn rent bortsett fra det, da. ;) Veldig deilig! Men laaaang dag ute i dag, tror vi var ute i fem timer eller noe. Stort sett veloppdragne barn, ikke så galt!

Snorkfrøken sover i senga vår, hurra, og Turnerose tvinner sin far rundt lillefingeren i sin egen seng. :ler: Han skjønner visst ikke at det er en god idé å ikke la seg engasjere i samtale når klokka snart er 21 og ungen helst burde sove... Men pytt, det er lørdag. Går nok fint, det også. Høres ut som om de har det riktig koselig. :hjerte:

Jeg bedriver mental ommøblering på høyt nivå. Jeg er ikke fornøyd med Billy-opplegget som vi hadde med oss fra den gamle leiligheten, og nå tror jeg at jeg endelig har fått mannen litt på glid. Lurer på om det kanskje kan være julegaven fra oss til oss i år... Det blir vel i tilfelle Bestå fra Ikea. Helt enkle elementer med hvite, glatte dører. Nøytral bakgrunn for alle fargene mine. ;) (Orange sofa og puff, grå lenestol, Ikea Strib gulvteppe, gult sidebord osv. :ler:) Billy funket suverent i stua i leiligheten, for der var det bortimot 3 meter under taket og mye luft. Mens her blir det litt sånn... klaustrofobisk. Mer normal takhøyde og i tillegg litt mørkere tak (vi rakk ikke å male det da vi flyttet inn, og nå blir det sikkert aldri gjort. :fnise:), så det stjeler mye lys, rett og slett. (For ikke å snakke om TVen... :roll:) Så ja. Leker med disse planleggerne til Ikea og sånt. :tommelsmil:

Nå har jeg puttet i meg litt for mye smågodt, kjenner jeg... *uggen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig med innkjøpte julegaver! Ingen i hus her... har heldigvis bare... 9 stk å handle. Men det er jo LITT det da..

Blir det bestå, får du med deg mannen? Eller er du helst du som bestemmer?

Synes forresten dere skal få malt det taket! ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med innkjøpte julegaver! Ingen i hus her... har heldigvis bare... 9 stk å handle. Men det er jo LITT det da..

Blir det bestå, får du med deg mannen? Eller er du helst du som bestemmer?

Synes forresten dere skal få malt det taket! ;))

Ja, det er veldig deilig å få unna litt av julegavene! :jepp: Fint å ha en deadline tidlig i desember for en del av dem.

Mannen trenger nok litt mer bearbeiding, men jeg ser absolutt ikke bort fra at det blir Bestå, nei. Han er helt enig i at det ikke funker så bra det som er der, men det tar tiiiid å få ham til å finne et alternativ. ;)

---

Blæææææh! Det er så typisk! Full og morsom uke foran meg, og gjett hvem som har våknet med rennende nese, skikkelig vondt i halsen og bomull i hodet? :sukk: Det aner meg at jeg ikke slipper unna denne gangen. Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah... Slappere og slappere og helt klart i ferd med å bli skikkelig forkjøla. Dritt! Snorkfrøken er ikke helt i form, hun heller; ingenting voldsomt, men hun er roligere enn hun pleier, og mindre interessert i maten hun fikk til lunch enn hva hun bruker. Hun pleier gladelig å mumse i seg et par skupinner, en halv babykjeks og litt frukt/grønt, men i dag lå mesteparten igjen. Eple var visst skikkelig blæh, hun satte opp en skikkelig grimase. :ler: Ville heller ha leken hun fikk fatt på. Veldig godt at hun sov en god time på fanget mitt i sted, da - det tror jeg begge trengte. :)

Dagens planer ble avlyst, og det var nok rett valg. Spent på om det blir noe av planene videre i uka. Vi får se.

Nå har jeg ryddet litt på kjøkkenet, og har planer om litt rydding på kontoret før det er hente i barnehagen-tid. Til alt hell lagde jeg dobbel porsjon tikka masala i går, så middagen står klar i kjøleskapet, bare å koke ris til og varme opp. :tommelsmil: Hadde egentlig tenkt å drøye den til i morgen, men det passer meg utmerket å droppe handletur i dag, kjenner jeg. Drikker heller te inne. :Nikke: Glatt er det også, særlig i veibanen (som jo må krysses innimellom) - må nok finne frem brodder før jeg henter, med mindre det har blitt mildere siden morgenen.

Mye selvmedlidenhet i dag, gitt. ;) Men jeg har sittet og kost meg med denne bloggen - den var skikkelig kul! Masse fine maler. Tror jeg skal få med meg Turnerose på litt "paper crafts" i ettermiddag, hvis hun vil. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff uff, det høres ut som du hadde deg jeg hadde sist uke.. håper det går ganske så fort over! Høres svært fornuftig ut og kutte ned (gjerne helt) på alle planene nå..

mmm tikka masala høres godt ut, har ikke planlagt middag, jeg. Uff må visst skjerpe meg igjen.

Prøvde å åpne blogglinken, men fikk det ikke opp. Har forresten bestilt filt idag, i masse fine farger, og har planer om å sy noen figurer osv til å pynte fløtepusen sitt rom med.. ;)

a-la dette: http://www.etsy.com/shop/GiftsDefine?ga_search_query=felt+personalized&ga_order=most_relevant&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=NO&ga_search_type=all&ga_facet=handmade%2Fhousewares%2Fwall_decorfelt+personalized&ref=sr_gallery_9

(det er iallfall inspirasjonen, så får jeg vel til noe....) gleder meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff uff, det høres ut som du hadde deg jeg hadde sist uke.. håper det går ganske så fort over! Høres svært fornuftig ut og kutte ned (gjerne helt) på alle planene nå..

mmm tikka masala høres godt ut, har ikke planlagt middag, jeg. Uff må visst skjerpe meg igjen.

Prøvde å åpne blogglinken, men fikk det ikke opp. Har forresten bestilt filt idag, i masse fine farger, og har planer om å sy noen figurer osv til å pynte fløtepusen sitt rom med.. ;)

a-la dette: http://www.etsy.com/...ef=sr_gallery_9

(det er iallfall inspirasjonen, så får jeg vel til noe....) gleder meg ;)

Det er skikkelig kjipt å være syk selv når man er hjemme med baby! Godt det sammenfalt med at du var hos foreldrene dine. :klemmer:

Linken var minieco.co.uk, den funket her, men kanskje det er fordi jeg har vært innom før eller noe? :klo: Mye artig ihvertfall!

Spennende med filt, de dyrene var kjempesøte! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøssda. Tett i nesa, vondt i ørene, sår og vond hals og fremdeles bomull i toppen... Er vel noe bihulegreier som foregår der inne, tipper jeg. Men det er bedre at det kommer nå enn i desember, forsåvidt. Da er det så mye som skjer. Jeg holder oss inne og håper at ro og hvile gjør at det kommer seg fort.

Jeg har satt i gang med noen sorteringsprosjekter mens jeg likevel sitter inne, og har gått gjennom noen hauger med gamle kvitteringer og regninger og denslags. Det gjorde jeg jevnlig før Turnerose ble født, men nå tror jeg ikke det hadde blitt gjort siden 2009... :ler: Sendte mannen bort på senteret etter makulator i går, for den lille med sveiv som vi hadde fra før kom litt til kort når det var snakk om noen hundre ark å makulere. Så da ble det en elektrisk en med sånn "cross-cut"- opplegg, fra Clas Ohlson. Lager små biter av arkene. Litt moro. :lol: Det er i grunnen mange sånne småoppgaver som bidrar til generell ryddighet som jeg har blitt skikkelig dårlig på etter at vi fikk barn... Tiden strekker ikke helt til. Men godt å få gjort nå, og fin sjukling-aktivitet. Krever lite fysisk innsats. :tommelsmil: Har også funnet ut at vi må gå til anskaffelse av noen arkivbokser som vi kan legge papirer i og legge på loftet. Klarer ikke helt å kvitte meg med notater fra studiene og sånt, men de trenger jo ikke å ta opp plass i bokhylla i det daglige.

Ellers strikkes det julegaver, sees på "The Great British Bake Off" (som jeg oppdaget på DR1 for noen dager siden), og jeg prøver å underholde den forståelig nok noe leie Snorkfrøken. Merker på henne at hun er vant med at det skjer mer enn det gjør nå. Men i det minste ser det ut til at disse dagene hjemme hjelper med å få på plass en ny dagsoverytme, det kan se ut som om hun er på vei mot en lengre lur (dvs rundt 1 time) rundt disse tider, og så en kort en på ettermiddagen. Men det funker definitivt best hvis jeg sover sammen med henne, hehe. Nå orket jeg ikke, for jeg får så vondt i ørene når jeg legger meg ned... Tror Turnerose også gikk over til to lurer rundt denne alderen. Spent på å se om Snorkfrøken også kutter ned til én lur om dagen om 4-5 mnd. Det virker ihvertfall som om hun er nokså lik Turnerose mtp søvnbehov og sånt - dvs omtrent som meg. :) Søvn avler ikke søvn her i huset, er konklusjonen så langt. Og vi har to små natteranglere/morgensovere, det er det ingen tvil om.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei suppa! Innom og oppdaterer meg. Tusen takk for sist! Kjempe hyggelig var det :klem:

Så kjipt med atter en runde med sykdom. Håper rolige dager hjelper på! Og imponerende med papirrryddings! Minner meg på at jeg kan ønske meg makuleringsmaskin til jul :fnise: stort sett har vi tatt med og brent i peisen på hytta, men er litt upraktisk å måte drasse med seg denslags på hyttetur ;)

God bedring kjære deg :klemmer: kanskje dere vil ha besøk en dag når sykdommen er jaget på dør?!?

:klem:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring!

Eg er på juleshopping i Oslo i dag, tar ein kaffe og oppdaterer meg på kg medan eg ventar på at butikkane her på senteret opnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Innom og titter. God bedring!

Heihei! :klemmer: Og takk for det!

Hei suppa! Innom og oppdaterer meg. Tusen takk for sist! Kjempe hyggelig var det :klem:

Så kjipt med atter en runde med sykdom. Håper rolige dager hjelper på! Og imponerende med papirrryddings! Minner meg på at jeg kan ønske meg makuleringsmaskin til jul :fnise: stort sett har vi tatt med og brent i peisen på hytta, men er litt upraktisk å måte drasse med seg denslags på hyttetur ;)

God bedring kjære deg :klemmer: kanskje dere vil ha besøk en dag når sykdommen er jaget på dør?!?

:klem:

Alltid hyggelig å se deg og dine, søta!

:ler: av papirlass til hytta for brenning. Det funker jo, for all del, men det er vel muligens andre ting som tar plass i bagasjerommet nå. ;) Makulator er gull, altså, og jeg er jo så barnslig at jeg synes det er rimelig stas å makulere fremdeles. :lol: Vi har alt kastet ut en full Ikea-pose med makulert papir, og enda tror jeg vi bare har tatt drøyt halvparten...

Vil gjerne ha besøk! :jepp: Neste uke er det i utgangspunktet bare de vanlige dagene som er opptatt, tror jeg. Men var vel snakk om åpen barnehage en dag med barselgruppa... Det kan dog tilpasses, altså.

:hug:

God bedring!

Eg er på juleshopping i Oslo i dag, tar ein kaffe og oppdaterer meg på kg medan eg ventar på at butikkane her på senteret opnar.

Takker!

Oooh, Oslo-tur! Kos deg, håper du får unna masse julegaver! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre i dag, men fryktelig sliten etter dagen, kjenner jeg. Sånn er det jo, da. Tar vel et par dager å komme tilbake til normal form. :)

Jentene sovnet klokka 22.30, begge to... :sukk: Legging av Turnerose har gått helt ad undas etter smokkeslutt. Hun nekter å sove, finner på unnskyldninger (do, mat, osv) og har vel knapt sovnet før kl 22 de siste to ukene. Helt vanvittig slitsomt... Og på samme tid har Snorkfrøken funnet ut at hun synes det er lurt å ta en dupp sånn i 18-19-tiden, hun får på pysj og blir gjort klar for natta, men ikke snakk om at hun skal sove for kvelden, hun våkner igjen og er lys våken og blid som en sol... Forsåvidt helt greit at Snorkfrøken gjør det, jeg forventer ikke faste leggerutiner på henne enda, men det med Turnerose sliter meg virkelig ut. Får jo ikke gjort en pøkk av husarbeid eller annet når ungene ikke sover før vi burde legge oss... Også blir vi sittende oppe, da, dumme som vi er, fordi vi trenger litt voksentid. Det hjelper knapt nok på noe som helst.

Så akkurat nå kjenner jeg at jeg er ganske glad for at Turnerose skal til mampap i morgen og være over til søndag. De skal lage noen julegaver, gå på julemarked på Steiner'n og litt sånt. Blir nok hyggelig for henne, håper ihvertfall det. :)

Jeg måtte trøste meg litt nå, kjente jeg, og kjøpte meg like godt en julekjole på eBay. Fra Monsoon, som så ofte, modellen heter Madonna og jeg syntes den var knallfin! Betalte bare £25 for den inkl frakt, ikke galt. Særdeles lite ammevennlig, men vi skal jo bare være oss her, så da tenker jeg det får passere.

Nei, jeg er trøtt og sliten og burde vel bare komme meg i seng. Litt vask som må settes på før natten senker seg, og så får jeg stupe i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrangsøvde barn kunne jeg skrevet en roman om. Frøkna har snudd døgnet litt i det siste, og det har gått an pga. permisjon. I går la hun seg kl 20, våknet kl 22 og kom ut med dukkevogna, og siste gang hun var våken var ved midnatt, da pappaen til slutt måtte gjøre en avtale med henne. Mikro forsøkte jeg å få til å sovne mange ganger mellom kl 20 og 23, men han lo meg bare opp i øynene, og sovnet ikke før kl 23 til slutt, og i tillegg var han mye våken i natt. Da snuppa til slutt dukket opp kl 7 i morges, sukket vi, men hun krøp under dyna til mannen, og så sov vi alle til kl 09.30. Så nå ser jeg for meg enda en umulig kveld. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny fin kjole og et kupp av et kjøp! ;) Det blir stas å få på seg på selveste afta.. :)

Håper helga har vært litt mer avslappende, sikkert deilig med litt avlastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrangsøvde barn kunne jeg skrevet en roman om. Frøkna har snudd døgnet litt i det siste, og det har gått an pga. permisjon. I går la hun seg kl 20, våknet kl 22 og kom ut med dukkevogna, og siste gang hun var våken var ved midnatt, da pappaen til slutt måtte gjøre en avtale med henne. Mikro forsøkte jeg å få til å sovne mange ganger mellom kl 20 og 23, men han lo meg bare opp i øynene, og sovnet ikke før kl 23 til slutt, og i tillegg var han mye våken i natt. Da snuppa til slutt dukket opp kl 7 i morges, sukket vi, men hun krøp under dyna til mannen, og så sov vi alle til kl 09.30. Så nå ser jeg for meg enda en umulig kveld. :sukk:

Uff! :( Det er så utrolig slitsomt når de ikke sovner. Måtte vi få soveglade barn til jul, begge to! :fnise:

Gratulerer med ny fin kjole og et kupp av et kjøp! ;) Det blir stas å få på seg på selveste afta.. :)

Håper helga har vært litt mer avslappende, sikkert deilig med litt avlastning.

Ja, jeg digget den kjolen! Antar at den er av polyester, men for kjoler som bare brukes en sjelden gang skal jeg vel klare å holde ut det også. ;) *materialsnobb*

Avlastning var herlig, og Turnerose har hatt det supert. :jepp: Nå ligger hun dog i senga og vil ikke sove, igjen... :roll:

---

Ett barn sover, ihvertfall. Ikke verst bare det. :ler: Jeg burde rydde, men har behov for en kopp te og en sjokoladebit i sofaen først, kjenner jeg. Må bestille et par julegaver, også.

Tidlig kveld i dag, kjenner jeg. Sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen var veldig fin, Joyce! Akkurat penkjoler syns jeg ikke det er så farlig om er i polyester og slikt. Det er jo ikke sånt man bruker så mye... Uff, jeg har egentlig skikkelig kjoledilla, men nå passer ingen av de fine kjolene mine. Jaja, kanskje neste sommer.

Du, småen tar HELT av med skumpinnene nå! Han blir vill i blikket når jeg holder frem en, og når den er borte så kjefter han til han får en ny... Det er nesten så jeg får dårlig samvittighet for å servere ham mos og grøt, når han så tydelig syns det er det kuleste i verden å gumle på egenhånd. :ler: Lille matvraket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjolen var veldig fin, Joyce! Akkurat penkjoler syns jeg ikke det er så farlig om er i polyester og slikt. Det er jo ikke sånt man bruker så mye... Uff, jeg har egentlig skikkelig kjoledilla, men nå passer ingen av de fine kjolene mine. Jaja, kanskje neste sommer.

Du, småen tar HELT av med skumpinnene nå! Han blir vill i blikket når jeg holder frem en, og når den er borte så kjefter han til han får en ny... Det er nesten så jeg får dårlig samvittighet for å servere ham mos og grøt, når han så tydelig syns det er det kuleste i verden å gumle på egenhånd. :ler: Lille matvraket mitt.

Nei, sant det, at penkjoler godt kan være i polyester. Spent på denne, da, om den passer over puppene... Det er som regel utfordringen. Gikk opp en størrelse ifht det jeg har pleid å bruke i Monsoon-kjoler.

Jeg ser ham for meg! :ler: Så gøy at han likte dem så godt, da! Jeg var jo fascinert av å se hvor gjerne han ville ha mat, tilogmed den neonorange gulrotpuréen. :lol: Du så jo hvordan Snorkfrøken reagerte... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her laver det ned store snøfiller. Litt koselig med hvit verden! Lurer på å ta en tur ut snart, Snorkfrøken er ganske fascinert av snøen, og jeg trenger ullsåler til de nye vinterskoene mine, samt svibler og mose til litt desemberpynt :) Og rammer til barnehagebildene som endelig kom i posten i dag, men det kan vel vente en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sant det, at penkjoler godt kan være i polyester. Spent på denne, da, om den passer over puppene... Det er som regel utfordringen. Gikk opp en størrelse ifht det jeg har pleid å bruke i Monsoon-kjoler.

Jeg ser ham for meg! :ler: Så gøy at han likte dem så godt, da! Jeg var jo fascinert av å se hvor gjerne han ville ha mat, tilogmed den neonorange gulrotpuréen. :lol: Du så jo hvordan Snorkfrøken reagerte... :fnise:

Haha, ja, fikk meg en god latter der :fnise: Morsomt å få demonstrert hvordan det ser ut når kidsa protesterer på serveringa. Det skjer jo ikke her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...