*Joyce* Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #3181 Del Skrevet 23. mai 2012 Så fint å kunne hjelpe! Jeg er ikke den største lakkfantasten, men de 4-5 jeg har fra Zoya er virkelig unike i at de er kremete og dekker med 1-2 strøk, samt at de holder relativt lenge. Her er det fortsatt ikke knallvarmt, men det hindrer ikke folk i å gå i shorts og t-skjorte. Mens jeg gikk tur med hund og vogn med votter på, for å skjerme meg mot trekken. Spent på lakken, jeg nå! Votter! Ikke fordet, Turnerose ville gjerne ha på seg lue i sted, og ble litt snurt da jeg sa hun fikk ta caps i stedet. Unnskyld, men jeg fniser litt hver gang jeg leser "bolledeigmage" . Husker godt den konsistensen der, ja... Og jeg kjenner håp av at du altså kan erindre den, men tydeligvis ikke har det nå lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #3182 Del Skrevet 23. mai 2012 Åh, jentene mine, altså! De er så fine, begge to! Turnerose sovnet raskt og greit i dag, etter en lang kveld i går der hun insisterte på at hun ikke kunne sove når det var sommer ute. Snorkfrøken ligger og (guess what!) sover på fanget mitt, etter et par urolige timer. Driver og forsker litt på hva hun tåler at jeg spiser og hva hun ikke tåler om dagen, og tenker at det må være enten fløteis eller Farris Bris hun har reagert på i dag. Virker interessant nok som om vanlig blå Farris går fint, mens de smaksatte ikke går. I går hadde jeg tydeligvis klart å gå linen, for da hadde vi ikke den ettermiddagshylingen. Nå har jeg sendt mannen på Rema etter snop. Og litt annet. Skal lage oss en salat til kvelds, hoppet elegant over middag i dag siden ingen var sultne i varmen. Jeg bøtter innpå med vann, Snorkfrøken har hengt i puppen konstant i dag. Hun blir nok tørst, hun også. Jeg sendte ham også innom Babyshop på vei hjem i dag, for å kjøpe med en sånn. Var ute en tur med vogna i dag, og den er rett og slett for åpen når det er så mye sol. Men teppe foran åpningen er jeg ikke interessert i. Så da ble det australsk solskjerming. Skulle eeegentlig hatt en sånn mønstret en, kjenner jeg, men gadd ikke å bestille og vente på den når været er så fint, vil ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 23. mai 2012 #3183 Del Skrevet 23. mai 2012 Nyyydelig farge på negllakken! Lurer på om jeg får til å lakke tærne mine selv eller om jeg skal prøve å lure Mannen Jeg må også kjøpe meg badedrakt (og kanskje bikini), men lurer litt på om det er nødvendig med sånn ammeløsning eller om man bare kan bruke en vanlig badedrakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 24. mai 2012 #3184 Del Skrevet 24. mai 2012 Innom med en Fine jentene dine Ha en god dag i solen og varmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #3185 Del Skrevet 24. mai 2012 Nyyydelig farge på negllakken! Lurer på om jeg får til å lakke tærne mine selv eller om jeg skal prøve å lure Mannen Jeg må også kjøpe meg badedrakt (og kanskje bikini), men lurer litt på om det er nødvendig med sånn ammeløsning eller om man bare kan bruke en vanlig badedrakt Så du stoler på at mannen lakker pent? Jeg må ha litt støtte til puppene, så jeg droppet den amme-badedrakten fra Boob. Så får jeg heller ordne det til på annet vis. Jeg bør dessuten ikke gå med våt badedrakt når jeg ammer, husker fra sist at puppene var ganske sensitive for sånt... Innom med en Fine jentene dine Ha en god dag i solen og varmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #3186 Del Skrevet 24. mai 2012 Tidlig start i dag (ihvertfall etter vår skala), Turnerose var i barnehagen 8.45! Etterpå gikk jeg i butikken og handlet, må bare holde oss inne mens det er på det varmeste. Snorkfrøken har vært litt urolig på morgenen, igjen tror jeg hun har vært tørst, for hun har virket frustrert over at puppen var "tom"/evt at det bare kom fløte, ikke skummamelk... (Det er forresten fascinerende, synes jeg - hvordan formelka er helt vannaktig, mens det etterhvert blir tykkere og fetere og mer fløteaktig.) Men nå sovnet hun for 10 minutter siden, og ligger i slyngevugga nå. Tror jeg skal ta meg litt mat - matlysten er ikke noe særlig, men litt mat er vel likevel lurt å få i seg... Spent på om det skulle finne på å bli kommunestreik i Oslo, også - og om barnehagen i tilfelle stenges? Men vet ikke om de tar ut barnehager i første omgang eller bare skoler, var vel bare skole/SFO som var nevnt hos Aftenposten, ihvertfall... Men nå - mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 24. mai 2012 #3187 Del Skrevet 24. mai 2012 Så du stoler på at mannen lakker pent? Jeg må ha litt støtte til puppene, så jeg droppet den amme-badedrakten fra Boob. Så får jeg heller ordne det til på annet vis. Jeg bør dessuten ikke gå med våt badedrakt når jeg ammer, husker fra sist at puppene var ganske sensitive for sånt... Kan kanskje bli litt sølete Tror jeg uansett venter til etter fødsel med å kjøpe inn noe sånt, når jeg ser om puppene blir noe større. Sånn som de er nå tror jeg det går med amme-løsning, men hvis de skulle vokse noe enormt (noe jeg i grunn ikke har så stor tro på) så får jeg finne noe annet. Kjedelig å kjøpe en størrelse man aldri får brukt ihvertfall. Ha en fin og solrik torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #3188 Del Skrevet 24. mai 2012 Kan kanskje bli litt sølete Tror jeg uansett venter til etter fødsel med å kjøpe inn noe sånt, når jeg ser om puppene blir noe større. Sånn som de er nå tror jeg det går med amme-løsning, men hvis de skulle vokse noe enormt (noe jeg i grunn ikke har så stor tro på) så får jeg finne noe annet. Kjedelig å kjøpe en størrelse man aldri får brukt ihvertfall. Ha en fin og solrik torsdag! Sikkert lurt å vente til etter fødsel, ja. Takk i like måte! --- Puh, core yoga i 27 varmegrader er nokså intenst. *svett* Men aksjon "bort med bolledeigen" er i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 25. mai 2012 #3189 Del Skrevet 25. mai 2012 Det er så utrolig koselig å lese om dagene med Snorkfrøken (og Turnerose) jeg leser alt, men er som kjent ikke så flink som deg til å kommentere. Jeg må innrømme at jeg lurer litt på hva lillesøster heter, sånn bortsett fra Snorkfrøken? Storesøster har jo så nydelig navn Hvordan er det forresten å være tobarnsforeldre? Kjenner jeg er litt spent på det, har nok litt mer reality check denne gangen enn da jeg ventet S, for jeg er jo klar over at det innebærer mye jobb, særlig det første året. Så for tiden gleder jeg meg veldig til den lille kommer ut, men samtidig er jeg veldig bevisst på å nyte denne tiden her hvor jeg egentlig har ganske stor frihet Ha en flott dag i solskinnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #3190 Del Skrevet 25. mai 2012 Det er så utrolig koselig å lese om dagene med Snorkfrøken (og Turnerose) jeg leser alt, men er som kjent ikke så flink som deg til å kommentere. Jeg må innrømme at jeg lurer litt på hva lillesøster heter, sånn bortsett fra Snorkfrøken? Storesøster har jo så nydelig navn Hvordan er det forresten å være tobarnsforeldre? Kjenner jeg er litt spent på det, har nok litt mer reality check denne gangen enn da jeg ventet S, for jeg er jo klar over at det innebærer mye jobb, særlig det første året. Så for tiden gleder jeg meg veldig til den lille kommer ut, men samtidig er jeg veldig bevisst på å nyte denne tiden her hvor jeg egentlig har ganske stor frihet Ha en flott dag i solskinnet! Skal sende deg en PM med navn! Selv om jeg akkurat nå heller mot å bare kalle henne "kleggen", hun henger jo i puppen konstant nå i varmen. Hehe, jeg har spurt meg selv et par ganger i løpet av graviditeten hva i all verden vi tenkte på da vi fant ut at vi skulle ha en til, nå som Turnerose har blitt såpass stor at hun sover natta gjennom (akkurat det har hun jo gjort en stund), kan gi uttrykk for hva hun vil og trenger utover å hyle, ikke er avhengig av meg døgnet rundt for mat osv... Men så viser det seg at nå som Snorkfrøken er her, så er alle de tankene borte. Det er litt slitsomt, det er uvant og en overgang å plutselig ha to, men det spiller liksom ikke så stor rolle når jeg kikker på de to fantastiske jentene våre og blir varm langt inn i hjerteroten. Og Snorkfrøken vokser så raskt, vi merker jo stor forskjell på henne allerede. Hun er på vei inn i en slags rutine når det gjelder soving og pupping, og det er vel kanskje den store forskjellen fra da Turnerose var fersk - vi har faktisk gjort dette før, og det at Turnerose går i barnehagen og skal stå opp og legge seg til en gitt tid, og generelt krever at vi har litt rutine på dgaene, gjør at lillesøster også "tvinges" inn i en slags rutine mye raskere enn hva vi klarte med Turnerose. Og det faktum at jeg ikke lenger er like bestemt på at det holder med to, det sier vel kanskje sitt? Nå ser jeg absolutt ikke bort fra at det blir en tredjemann her om 3-4 år... (Jeg har fortsatt ikke så lyst til å gå gravid igjen, det skal sies, men premien er så fin at jeg vel skal klare det en gang til.) Så nyt de siste månedene med bare en, og så er jeg helt sikker på at overgangen til å ha to kommer til å gå helt utmerket hos dere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #3191 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg fikk endelig hentet ut Vitus-pakken i dag, forresten, men den var ærlig talt litt skuffende, ihvertfall sammenlignet med den fra Apotek1. Not worth the wait, egentlig. Jeg spurte vel etter den første gang i februar... Inneholdt en sånn prøvepakke med Libero-bleier, en MAM-smokk og noen vareprøver på kremer og sånt, samt tre sånne SingSang-kort. Og en deodorant til mannen, av alle ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. mai 2012 #3192 Del Skrevet 25. mai 2012 Høres ut som deilige dager i livet deres Her også merker vi forskjell fra nyfødt til nå på 3-4 uker gammel.. mer våken, mer tilstede og ikke fulllllt så baby lenger. Men absolutt en baby for det. Om kanskje ikke hun har så mye rutine enda, så føler jeg meg mer rutinert som mamma allerede, og det er et visst mønster med soving og spising osv. Begynner å kjenne lille jenta vår bedre. venter på vituspakken jeg også, men ikke sikkert jeg gidder.. skal også hente bleiebøtte, men ting tar jo evigheter her i gården. artig at du allerede kan se for deg 3."mann".. ser absolutt for meg nr.2 her iallfall ha en heeeeeerlig pinsehelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. mai 2012 #3193 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg fikk også hentet Vitus-pakka her om dagen. Syns jo det er litt i overkant dårlig gjort å klage over noe som man i utgangspunktet ikke har betalt for, men innholdet sto på ingen måte til illustrasjonsbildet de hadde på sidene sine. Eller til hva andre har skrevet om pakka tidligere. sikkert vært noen nedskjæringer eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #3194 Del Skrevet 27. mai 2012 Høres ut som deilige dager i livet deres Her også merker vi forskjell fra nyfødt til nå på 3-4 uker gammel.. mer våken, mer tilstede og ikke fulllllt så baby lenger. Men absolutt en baby for det. Om kanskje ikke hun har så mye rutine enda, så føler jeg meg mer rutinert som mamma allerede, og det er et visst mønster med soving og spising osv. Begynner å kjenne lille jenta vår bedre. venter på vituspakken jeg også, men ikke sikkert jeg gidder.. skal også hente bleiebøtte, men ting tar jo evigheter her i gården. artig at du allerede kan se for deg 3."mann".. ser absolutt for meg nr.2 her iallfall ha en heeeeeerlig pinsehelg! Ja, det har virkelig skjedd mye på disse straks 4 ukene! I dag har Snorkfrøken hatt lange perioder på armen min der hun bare har sittet og kikket rundt seg. Hjelper vel på at de etterhvert greier å se litt, også. Og ja, man blir jo bedre kjent med dem etterhvert som tiden går. Og stadig mer forelska. Tror ikke jeg hadde dratt langt etter den Vitus-pakken. Tenker dere dere to tette? Vi har vel egentlig bestemt oss for at om det skal bli en til her, så må det bli innen 3, max 4 år. Vil ikke ha for stor avstand mellom, jeg vil ikke bli for "gammel" (blir straks 29), og ikke minst vil vi ikke ha barn boende hjemme til vi er over 60, som mine foreldre har. Håper dere nyter pinsen, og at dere har like flott vær som vi har! Jeg fikk også hentet Vitus-pakka her om dagen. Syns jo det er litt i overkant dårlig gjort å klage over noe som man i utgangspunktet ikke har betalt for, men innholdet sto på ingen måte til illustrasjonsbildet de hadde på sidene sine. Eller til hva andre har skrevet om pakka tidligere. sikkert vært noen nedskjæringer eller noe sånt. Jo, enig i det, men man får jo også litt forventninger når de ikke har klart å levere på 3 mnd. Og for min del satte vel den Apotek1-pakka standarden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 28. mai 2012 #3195 Del Skrevet 28. mai 2012 Jeg fikk hentet Rimipakken igår, og den var ganske velfylt og fin synes vi Tenker vel to tette, men ikke for tette for min del iallfall. Tror vi må se det an, og sette igang når det føles riktig. Om en 2-3 år. Er ikke heeeeelt der enda, selv om jeg drømte at jeg skulle føde 2.mann i natt.. OMG, blir vi aldri kvitt disse fødselsdrømmene? Tenker at en evnt 3.mann kommer naturlig til dere også, om det gjør det. IKke noe å stresse med enda, men kan jo ha det i bakhodet, iallfall ved huskjøp, bilvalg osv osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #3196 Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) Jeez... Et alvorlig anfall av barseltårer både i kveld og i går kveld. Tenkte at jeg hadde sluppet så greit unna denne gangen, men jeg hadde tydeligvis ikke ventet lenge nok... I dag gikk jeg helt fullstendig i oppløsning av at jeg ikke fant Turneroses babyteppe. (Det dukket opp til slutt!) Meget mulig godt underbygget av at Turnerose sovnet i bilen på vei hjem i sted (det er døden!) og dermed ikke sovnet for kvelden før klokka var 23... Når hun sovner i bilen sånn er det ensbetydende med katastrofelegging, siden hun uten unntak våkner når vi prøver å bære henne inn, og da selvsagt ikke skal sove mer, selv om det er aldri så mye leggetid. Og det nytter liksom ikke å holde liv i henne fra forsetet i bilen i en halvtime, heller. Jaja, nå sover hun, og det skal snart jeg også. Jeg måtte bare stå opp igjen for å lete etter det babyteppet. Endret 28. mai 2012 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 29. mai 2012 #3197 Del Skrevet 29. mai 2012 Hvis det er noen trøst, så har jeg også dager hvor jeg går fullstendig i oppløsning, skriker og gråter, er fullstendig utmattet og friker ut for småting. Jeg har ikke engang barseltiden å skylde på, selv om langvarig sykdom dog er en plausibel forklaring... til deg, husk at du er normal . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 29. mai 2012 #3198 Del Skrevet 29. mai 2012 Takk for i dag. Det var såå koselig å treffe deg igjen og å hilse på vakre lille snorkfrøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #3199 Del Skrevet 30. mai 2012 Hvis det er noen trøst, så har jeg også dager hvor jeg går fullstendig i oppløsning, skriker og gråter, er fullstendig utmattet og friker ut for småting. Jeg har ikke engang barseltiden å skylde på, selv om langvarig sykdom dog er en plausibel forklaring... til deg, husk at du er normal . Veldig godt å høre. For fra mitt perspektiv er du nemlig supermamma, med tre små og sykdom og som samtidig virker så rolig og fornuftig. Takk for i dag. Det var såå koselig å treffe deg igjen og å hilse på vakre lille snorkfrøken Takk i like måte! Det var så utrolig koselig! Og tuuusen takk for flott gave og god mat og i det hele tatt. Turnerose lurte forresten på hvorfor det lå noen klosser i gåvogna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #3200 Del Skrevet 30. mai 2012 I dag er Snorkfrøken skikkelig mammadalt, hun vil bare ligge på fanget. Noe som jo egentlig er veldig koselig. Varer vel neppe så lenge fremover, tenker jeg... Snart skal hun nok opp og frem! Men lot henne ligge i vugga litt i sted likevel, så jeg fikk ordnet med vask, ryddet ut av oppvaskmaskinen og litt sånt. Lang kveld i går, Snorkfrøken hadde vondt i magen og var veldig urolig frem til det kom ut en gigantbæsj og hun bare ble helt salig og sluknet som et lys. Hun sov seg tilogmed gjennom det påfølgende bleieskiftet, det tror jeg ikke jeg har opplevd før. Og så lå hun rolig i vugga så jeg fikk sett både Heston og Grand Designs. Tirsdag er nemlig "TV-dagen" vår, de to programmene må vi ha med oss. I går kom det hentelapp på familiesmykket, i god tid før bursdagen min. Jamen ser det ut som om det har gått gjennom tollen uten mer om og men, også. Spent på å se det - det ble sendt rekommandert til mannen, så han må hente det. Ellers kom neglelakken fra Zoya i dag, nydelig farge! Veldig sommerlig. Spent på å prøve den på, men litt vanskelig å lakke tærne når jeg sitter med en sovende baby på fanget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå