rhubarb Skrevet 10. mai 2012 #3141 Del Skrevet 10. mai 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 10. mai 2012 #3142 Del Skrevet 10. mai 2012 Koselig lesning . Blir alltid fascinert og litt misunnelig når jeg hører om slike som klarer å presse ut en baby på et par press! Selve pressefasene har vært det desidert tyngste ved mine fødsler. Godt over en time, intens pressing til jeg ble blå i trynet, ødelagte armer i flere dager etterpå pga. kraftanstrengelsen ved å holde i håndtakene i fødesengen, åreknuter som poppet ut både her og der . Pressingen er virkelig ikke noe for meg. Har egnet meg bedre til å tåle åpningsrier. Nå måtte jeg jo også ha hjelp til å dra ut 2 av 3, så anatomisk er jeg nok heller ikke optimalt utformet for utdrivning.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 11. mai 2012 #3143 Del Skrevet 11. mai 2012 Fin historie! Veldig glad for at du fekk ein fin fødselsopplevelse denne gang. Vetlo di var like lang og berre et par gram tyngre enn mi (4020g). Perfekt! Nysgjerrig på navn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #3144 Del Skrevet 11. mai 2012 Takk for fine tilbakemeldinger på fødselshistorien! Det var en flott opplevelse, synes jeg. Har vokst en del på det, jeg sitter igjen med en følelse av å ha klart noe helt på egenhånd, og det tror jeg er viktig for meg. Også har jeg også fått et litt annet syn på kroppen min - tenk at den kan få til noe sånt? Ganske sterke krefter som er i sving! Håper dere som snart skal føde blir sittende igjen med en like god opplevelse. Skal sende deg en PM, Frida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 11. mai 2012 #3145 Del Skrevet 11. mai 2012 Flott fødselshistorie! Takk for at du delte den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. mai 2012 #3146 Del Skrevet 11. mai 2012 Så fin fødselshistorie!! Kjente meg litt igjen innimellom, ja Høres jo ut som både du og mannen hadde en flott opplevelse. Og så bare 2 rier før hun kom ut da wow! *rørt* Synes fødselshistorier var rørende mens jeg var gravid, men nå etter fødsel så får jeg en slik varm ømhet i hjertet mitt som banker vilt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #3147 Del Skrevet 12. mai 2012 Flott fødselshistorie! Takk for at du delte den Så fin fødselshistorie!! Kjente meg litt igjen innimellom, ja Høres jo ut som både du og mannen hadde en flott opplevelse. Og så bare 2 rier før hun kom ut da wow! *rørt* Synes fødselshistorier var rørende mens jeg var gravid, men nå etter fødsel så får jeg en slik varm ømhet i hjertet mitt som banker vilt Hehe, jeg begynner å bli veldig glad for at den pressingen var så raskt overstått! Helt enig angående å lese fødselshistorier! Og mye mer denne gangen enn etter at Turnerose ble født, for når man kan sammenligne KS og vaginal fødsel blir førstnevnte veldig "klinisk" i forhold. Veldig ulike opplevelser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #3148 Del Skrevet 12. mai 2012 Nå sitter jeg med en sovende bylt på brystet, jeg får ikke lov til å flytte på meg eller henne, virker det som. Hun er litt urolig i kveld. Men det skal hun jo bare få lov til. Hun har fått låne teppet til Turnerose, hun kom med det i sted da lillesøster gråt og lurte på om hun frøs. Hun er så god med søsteren sin! Veldig godt at det går den veien - det er bedre at Turnerose tar ut frustrasjonen sin på oss, tross alt. Jeg er sliten etter en lang natt og litt mye aktivitet i dag. Men koselig var det i dag - vi gikk tur med en vennefamilie med en gutt som er noen måneder yngre enn Turnerose og en baby som er en måned eldre enn lillesnuppa. Tror dog det blir en tidlig kveld i dag. Jeg er litt usikker på om renselsen min går helt som den skal. Jeg synes ikke det lukter godt, og kan ikke huske at det luktet på den måten med Turnerose. Lurer på om jeg bør ringe sykehuset og få en sjekk før de to barselukene er omme... For det skal jo ikke lukte, skal det vel? Blir litt bekymret for at det ligger igjen rester i livmoren. Jeg burde vel bare få det sjekket. Isj, kvier meg for å kontakte sykehuset... På mandag skal mannen tilbake på jobb. Gruer meg litt til hverdagen, kjenner jeg. Planen er i utgangspunktet at jeg skal ta levering i bhg og sånt, men får se om det går nå de aller første ukene. Jeg har vært litt vel trøtt og sliten på morgenene så langt. Heldigvis blir den første uka kort, med 17. mai på torsdag og stengt barnehage (og mannen hjemme) på fredag. Men må uansett finne litt nye rutiner på morgenopplegget, tror jeg, ihvertfall sørge for at alt er klart for avgang på kvelden (type matpakke, regntøy/annet som skal med osv), og jeg bør nok f.eks. dusje på kvelden selv, ihvertfall når den voldsomme kveldstankingen lillesnuppa driver med om dagen avtar litt. Hva skal lillesnuppa "hete" her i dagboka, forresten? Noen gode forslag? Er så fornøyd med Turnerose (det passer så godt til henne!), og vil ha noe som matcher. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. mai 2012 #3149 Del Skrevet 12. mai 2012 Merker du "tak" under amming? Nesten som etterrier? det kan i hvertfall indikere at det fortsatt er hinnerester i livmoren. Jeg har tydeligvis en dum livmor, evt. er totalt uømfindtlig, for jeg kjente ikke en eneste etterri, og livmoren trakk seg visstnok forbløffende raskt sammen. Ellers kjenner jeg til det med å ha baby som kun vil sove på brystet. I dag sloknet han hos bestemoren, som måtte dra, og derfor ville legge ham i softbagen. Jeg tok i stedet imot ham selv, så fikk han sove videre på brystet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 12. mai 2012 #3150 Del Skrevet 12. mai 2012 Takk for besøk i dagboka mi! Lenge sidan eg har vore her inne no. Så kjekt å høyra at du har blitt mamma til ei lita jente! Gratulerer så utrulig mykje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. mai 2012 #3151 Del Skrevet 12. mai 2012 KUnne liksågreit vært meg som skrev det innlegget idag, Joyce! Alt utenom renselsen.. ring sykehuset og get it done, så er det overstått! Urolig natt med lite søvn for mamma (og barn såklart) og urolig idag også. Rolig nå i kveld, og lå lenge og sov og koste seg på fanget mitt. Nå har jeg lagt henne i vuggen sin på soverommet, nå er det natt! Min sambo begynner også i jobb mandag, jeg gruer meg ikke.. men det blir jo en overgang det også. Håper det går greit. Snart leggetid her også.. må nyte det mens man kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. mai 2012 #3152 Del Skrevet 12. mai 2012 Oi ... har ikke fått med meg at her var fødsel! Gratulerer med babyen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #3153 Del Skrevet 13. mai 2012 Merker du "tak" under amming? Nesten som etterrier? det kan i hvertfall indikere at det fortsatt er hinnerester i livmoren. Jeg har tydeligvis en dum livmor, evt. er totalt uømfindtlig, for jeg kjente ikke en eneste etterri, og livmoren trakk seg visstnok forbløffende raskt sammen. Ellers kjenner jeg til det med å ha baby som kun vil sove på brystet. I dag sloknet han hos bestemoren, som måtte dra, og derfor ville legge ham i softbagen. Jeg tok i stedet imot ham selv, så fikk han sove videre på brystet mitt. Tidvis, ja... Uff. Jeg har ringt sykehuset nå, mer om det senere. Høres deilig ut å slippe etterier! Jeg skjønner ikke helt de som helst vil legge fra seg en sånn sovende liten bylt, jeg. Det er jo så herlig! Greit, man blir jo litt "stuck", men det varer ikke lenge, tross alt... Takk for besøk i dagboka mi! Lenge sidan eg har vore her inne no. Så kjekt å høyra at du har blitt mamma til ei lita jente! Gratulerer så utrulig mykje! Takk for det! Og i like måte - det var utrolig koselig å lese om graviditeten din! KUnne liksågreit vært meg som skrev det innlegget idag, Joyce! Alt utenom renselsen.. ring sykehuset og get it done, så er det overstått! Urolig natt med lite søvn for mamma (og barn såklart) og urolig idag også. Rolig nå i kveld, og lå lenge og sov og koste seg på fanget mitt. Nå har jeg lagt henne i vuggen sin på soverommet, nå er det natt! Min sambo begynner også i jobb mandag, jeg gruer meg ikke.. men det blir jo en overgang det også. Håper det går greit. Snart leggetid her også.. må nyte det mens man kan Har ringt! *stolt* Oooh yes, sove når man kan er tingen. Sover jenta deres greit i vugga si? Det går nok greit til uka, ja. Det er bare overgangen som bekymrer meg, tror jeg. Også er det jo ganske trivelig å ha mannen her, da. Oi ... har ikke fått med meg at her var fødsel! Gratulerer med babyen! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #3154 Del Skrevet 13. mai 2012 Har ringt sykehuset! Skumle saker. Men de ville ha meg inn for en sjekk, særlig fordi jeg jo kan sammenligne med forrige gang og ikke hadde den typen lukt da, og fordi de holdt på litt etter at morkaka kom ut for å få ut noen hinner. Litt høy temp har jeg også (37,8, jeg ligger normalt på ca 36,6). Så da blir det visst UL for å sjekke. Skulle dog drøye noen timer, det var litt full rulle akkurat nå. Så da satser jeg på at mampap kommer inn her til vi må dra (snakket med dem nå), så kan de være her med Turnerose mens mannen og lillesnuppa blir med til sykehuset. Har ikke lyst til å dra alene. Mannen og Turnerose kom akkurat hjem fra svømming (type jeg hørte garasjedøra åpnet seg nuh ), så da blir det vel litt lunch og sånt før vi må avgårde etterhvert. Om mampap somler igjen får vi ta med Turnerose på sykehuset og avtale at de henter henne der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. mai 2012 Forfatter #3155 Del Skrevet 13. mai 2012 Jeg har en infeksjon, men ikke veldig kraftig, og de fant ikke rester i livmoren som var store nok til å indikere utskrapning eller Cytotec. Så når legen får tilbake blodprøvesvar ringer hun evt inn en resept på Jernbanetorget (som har døgn-/søndagsåpent) om det er nødvendig med antibiotika. Er glad vi dro, da, og de var så greie, atte. Føler meg litt småhysterisk, men de sa det var bra jeg fikk tatt en sjekk. Nå er Turnerose ute med mampap (som var her med henne mens vi var på sykehuset), og snart kommer tanta og onkelen min en tur for å hilse på lillesnuppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. mai 2012 #3156 Del Skrevet 13. mai 2012 Godt å høre de fant ut av det:) håper antibiotika tar det da:) greit å slippe utskraping også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. mai 2012 #3157 Del Skrevet 13. mai 2012 Så bra dere fant ut av det og at det ikke var noe verre enn en liten infeksjon som litt antibiotika kanskje kan ta knekken på Selv om man gruer seg litt for å ta kontakt, så går det som regel greit og helsepersonellet har forståelse Synes forøvrig Maiblomsten er et fint navn å fortsette å kalle minstejenta her i dagboka Koselig å lese om Turnerose som viser omsorg for lillesøsteren sin og låner bort pleddet sitt. Mange som kan bli litt eiesyke overfor sine egne ting når det kommer en liten en i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 13. mai 2012 #3158 Del Skrevet 13. mai 2012 Bra du kom deg på sykehuset! Kan det ikke være litt småfarlig med morkakerester? Jeg synes også Maiblomsten er fint . Eller "lille Mai" - det får meg til å tenke på Turnerose som var så opptatt av lille My . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 14. mai 2012 #3159 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg tenker bare på henne som Maiblomsten her inne, jeg Passer liksom ekstra godt siden hun kom 1.mai Så fint at det ikke er noe veldig alvorlig, og at du fikk sjekket hva det var! Håper dagen har gått greit i dag! og at dere hadde en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #3160 Del Skrevet 14. mai 2012 Godt å høre de fant ut av det:) håper antibiotika tar det da:) greit å slippe utskraping også! Uff ja, utskrapning høres så fælt ut! Legen sa forøvrig at de unngår det så langt som mulig etterhvert, for å unngå skader på livmor. Så bra dere fant ut av det og at det ikke var noe verre enn en liten infeksjon som litt antibiotika kanskje kan ta knekken på Selv om man gruer seg litt for å ta kontakt, så går det som regel greit og helsepersonellet har forståelse Synes forøvrig Maiblomsten er et fint navn å fortsette å kalle minstejenta her i dagboka Koselig å lese om Turnerose som viser omsorg for lillesøsteren sin og låner bort pleddet sitt. Mange som kan bli litt eiesyke overfor sine egne ting når det kommer en liten en i hus. Ja, er glad det ikke var noe mer! Hehe, her kom eiesyken før fødsel, hun har vært riktig så grei med å dele etter at lillesøster ble født! Koselig, det. Bra du kom deg på sykehuset! Kan det ikke være litt småfarlig med morkakerester? Jeg synes også Maiblomsten er fint . Eller "lille Mai" - det får meg til å tenke på Turnerose som var så opptatt av lille My . Jo, det var vel det jeg fikk inntrykk av, og som gjorde at jeg tok mot til meg og ringte. Hadde vært kjedelig å bli skikkelig dårlig. Ser ut som Maiblomsten ligger godt an. Likte "lille Mai" også, da! Jeg tenker bare på henne som Maiblomsten her inne, jeg Passer liksom ekstra godt siden hun kom 1.mai Så fint at det ikke er noe veldig alvorlig, og at du fikk sjekket hva det var! Håper dagen har gått greit i dag! og at dere hadde en fin helg! Maiblomsten it is! Dagen i dag har gått fint! Helgen var også bra. Du da? Skjønte at helg hos svigers tok på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå