Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Mammahjertet har all grunn til å være stolt altså :strix:

Åh, jeg syns det var en sann glede å kunne bruke spilebh igjen; struktur :ler:

:kose:

Joa, spile-BH er egentlig å foretrekke, men de siste ukene har spilene liksom kommet i klem mellom puppene og magen... :ler:

---

Hurra! Ferdig med jakka til hentesettet. Den er ørliten, så liten at jeg lurer på om den i det hele tatt vil passe. :ler: Men fin, da. Om ikke annet får dukkene til Turnerose få den. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også gått over til myk bh (sømløs amme bh) og det var en fryd nå.. magen og brystene kommer litt for tett som du sier, slik at at spiler gnager..

Så herlig at Turnerose får skryt ;) Da kan et mammahjerte glede seg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BH-spiler som gnager på magen er ikkje godt nei :kjefte:

Eg foretrekker BH med spiler, så eg burde hatt meir enn den eine HM-ammebhen med spiler, altså... Den er godt brukt nå, kan man si! På natta brukar eg sjølvsagt utan spiler. Har nokon tips til nettbutikkar som sel ammebher med spiler?

Så kjekt med fin foreldresamtale! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan komme på som selger ammebh med spiler over nett er Change. Mulig du kan finne på eBay også.

Magen min var ikke så stor den,så jeg brukte spilebh helt fram til fødsel uten problem.

:klemmer: til fine Joyce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gått over til myk bh (sømløs amme bh) og det var en fryd nå.. magen og brystene kommer litt for tett som du sier, slik at at spiler gnager..

Så herlig at Turnerose får skryt ;) Da kan et mammahjerte glede seg :jepp:

Ja, det er liksom enkelte steder det er greit å unngå gnagsår... :fnise:

BH-spiler som gnager på magen er ikkje godt nei :kjefte:

Eg foretrekker BH med spiler, så eg burde hatt meir enn den eine HM-ammebhen med spiler, altså... Den er godt brukt nå, kan man si! På natta brukar eg sjølvsagt utan spiler. Har nokon tips til nettbutikkar som sel ammebher med spiler?

Så kjekt med fin foreldresamtale! :rodmer:

Change har amme-BH med spiler, som Tusle skriver. Men jeg synes ikke de er noe gode... :sjenert: Det er vel den eneste jeg vet om, også. Min favoritt er fra Freya, men den er spileløs. Til forskjell fra andre spileløse jeg har prøvd holder den dog ting på plass, og jeg får ikke sånn "uni-boob" av den. :fnise:

Eneste jeg kan komme på som selger ammebh med spiler over nett er Change. Mulig du kan finne på eBay også.

Magen min var ikke så stor den,så jeg brukte spilebh helt fram til fødsel uten problem.

:klemmer: til fine Joyce

Med Turnerose var det ikke noe problem med spile-BH, men denne gangen har det vært mer gnaging. Jeg ligger jo akkurat samme sted på SF-skjemaet, men tror kanskje fasongen på magen er litt annerledes...? Rare greier.

I dag kom det pakke til Turnerose - den skal åpnes når hun kommer hjem fra barnehagen! Jeg tror jeg er like spent som hun sikkert kommer til å være. :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg hentet Mama Mio-produktene mine på posten. :strix: Det er herlige produkter, jeg hadde noe derfra med Turnerose, men har liksom ikke tenkt på det denne gangen. Så da var det jo ekstra gøy å vinne det! :jepp:

Ellers fikk jeg hentet pakke fra LaRedoute med "fødekjole" (sykehusskjortene likte jeg ikke, de var i stiv bomull og jeg hadde ikke sjans til å få dem igjen over puppene :roll: - snittpuppene med melk er vel ikke akkurat i str 70K eller hva det blir i norske størrelser :ler:), og jeg fikk unna noen andre ærender som jeg ikke har villet "belaste" mannen med. Han hater sånn type handling, en ting her og en ting der i ulike butikker... :ler: Så nå er nye bukser til Turnerose handlet inn (velourbuksene som de alltid har 3 for 2-tilbud på hos Lindex), siden hun har blitt for lang for de fra sommeren i fjor, en perm til mønstre, drikkeflaske til meg fra CO (jeg må ha vann på nattbordet for tiden, hender jeg våkner og er tørst, og fant ut at tingen var en sånn flaske som jeg kan ligge og drikke av uten å søle :ler:), pluss at jeg var på apoteket og fikk kjøpt mesteparten av det vi trengte derfra. På apoteket traff jeg på verdens triveligste dame, hun var superhjelpsom og sjekket og ordnet for meg - jeg spurte etter Boots' egen flaskebørste som jeg vel skrev om i apotek-innlegget mitt tidligere. De hadde hatt den før, og hun skulle sjekke om de kunne ta den inn igjen - så skal hun ringe meg senere i dag. Snakk om service! :jepp:

Nå er jeg dødsliten, da, og har egentlig tenkt å ta det piano resten av dagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom den ikke før i dag?! Jeg sendte den to dager før bursdagen jo :snurt:

Sykehusskjortene er søren meg en vits, jeg klagde sånn på min at JM måtte ringe ned på en annen avdeling og finne en større, jeg mistet visst oppførselen min når riene stormet :fnise:

De velourbuksene har T også, utrolig gode. Jeg syns ikke noe om stive plagg til småtasser, hun har hatt et par-tre overaller i "dongeri", men det er vel bomull, myk hvertfall, hvis ikke hadde man ikke sett den på ungen min ;)

Vet du, jeg var på et apotek her i byen hvor verdens søteste dame jobber, tror jeg, så hjelpsom og blid og flink. De fører REN vet du og hun var skikkelig engasjert, og spurte om jeg var opptatt av rene produkter uten mystiske ingredienser og hun fortalte at de skulle få mer og mer fokus på det. Godt er det, for en skulle tro at apotek hadde kun rene, gode produkter, men der er sannheten en ganske annen.

Nei, nu er middagen klar her og jeg må redde tallerkenen min fra noen lange fingre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom den ikke før i dag?! Jeg sendte den to dager før bursdagen jo :snurt:

Sykehusskjortene er søren meg en vits, jeg klagde sånn på min at JM måtte ringe ned på en annen avdeling og finne en større, jeg mistet visst oppførselen min når riene stormet :fnise:

De velourbuksene har T også, utrolig gode. Jeg syns ikke noe om stive plagg til småtasser, hun har hatt et par-tre overaller i "dongeri", men det er vel bomull, myk hvertfall, hvis ikke hadde man ikke sett den på ungen min ;)

Vet du, jeg var på et apotek her i byen hvor verdens søteste dame jobber, tror jeg, så hjelpsom og blid og flink. De fører REN vet du og hun var skikkelig engasjert, og spurte om jeg var opptatt av rene produkter uten mystiske ingredienser og hun fortalte at de skulle få mer og mer fokus på det. Godt er det, for en skulle tro at apotek hadde kun rene, gode produkter, men der er sannheten en ganske annen.

Nei, nu er middagen klar her og jeg må redde tallerkenen min fra noen lange fingre :ler:

Posten lever definitivt ikke for å levere lenger, det er helt sikkert... :roll: Nå vil de jo stenge 150 postkontor og kutte postombæring på lørdager. Sånn siden de gikk med milliardoverskudd i fjor og har satt opp portoprisene med sikkert 80% allerede i år, liksom... Synes det er på tide at det kommer en konkurrent, ja. :kjefte:

Nei, lite dongeri her også... Turnerose har hatt én olabukse, og den var hjemmesydd av myk denim, skikkelig vid i fasongen og med god strikk i livet. :ler:

Det med apotekvarer har jeg også reagert på! Det er så mye dritt i mye av det de selger at det er til å få fnatt av. Og de fleste har jo ikke peiling, heller, husker jeg spurte etter ettellerannet uten parabener for et par år siden (det var noe til Turnerose, kuldekrem, kanskje?), hvorpå dama så dumt på meg og spurte hva parabener var... :sukk:

God middag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en vellykket fangst! :jepp:

På sykehusene her oppe har vi sånne myke blå sykehusskjorter istedenfor de stiv hvite som de har mange andre steder, heldigvis. Men jeg har lurt på om jeg skal kjøpe en ammesinglet og sove i (+ evt. "shorts" siden det forhåpentligvis er varmt i juni) :klo:

De så bedre ut, ja! :jepp: Utvasket, hard, vevd bomull var ikke det store. :lol:

Jeg hadde med ammesinglet og shorts som "pysj" med Turnerose, faktisk, det var supert! Etter at jeg klarte å komme meg opp av senga, ihvertfall. :ler: Jeg har tenkt å kjøpe en slik til å ha med denne gangen, den jeg hadde sist er borte vekk og den var dessuten hvit. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også de velourbuksene :-). De har noen tilsvarende til baby også, og de er virkelig de beste babybuksene. E har i både 62, 68 og 74 som han fortsatt bruker (han bruker 86 i bodyer og er på ingen måte liten). De er superstretchy, sitter godt og er likevel romslige i livet for babyer med godt magemål :).

Ahus har også de myke, blå sykehusskjortene. Jeg elsker dem! Gikk med spagettistropp-singlet fra HM med sykehusskjorte oppå, jeg :). Kunne bytte så mye jeg ville, når det kom melkelekkasjer eller svetteflekker på dem :). Og jeg ser absolutt for meg at de hadde passet over 70K-pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så bedre ut, ja! :jepp: Utvasket, hard, vevd bomull var ikke det store. :lol:

Jeg hadde med ammesinglet og shorts som "pysj" med Turnerose, faktisk, det var supert! Etter at jeg klarte å komme meg opp av senga, ihvertfall. :ler: Jeg har tenkt å kjøpe en slik til å ha med denne gangen, den jeg hadde sist er borte vekk og den var dessuten hvit. :fnise:

Den shortsen så ikke dum ut! Men det er ikke ubehagelig å ligge på snøringa? Man sover kanskje ikke så mye på magen den første tiden uansett.. :fnise:

Hvitt er helt uaktuelt på bukser, shorts og undertøy den første tiden :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var en sånn blå en jeg fikk når jeg klagde sånn på de andre :ler:

De selges utrolig mye muffens på apoteket, og så mange av produktene som inneholder sterke og totalt unødvendige ingredienser da?!

Jeg har èn kuldekrem til T, fra Weleda, men den inneholder lanolin :sukk: Hun får nupper i kinnene og panna av den, lanolin=saueullsfett=tette porer, såeh, unødvendige ingredienser får man visst i produkter kjøpt på helsekost og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker også de velourbuksene :-). De har noen tilsvarende til baby også, og de er virkelig de beste babybuksene. E har i både 62, 68 og 74 som han fortsatt bruker (han bruker 86 i bodyer og er på ingen måte liten). De er superstretchy, sitter godt og er likevel romslige i livet for babyer med godt magemål :).

Ahus har også de myke, blå sykehusskjortene. Jeg elsker dem! Gikk med spagettistropp-singlet fra HM med sykehusskjorte oppå, jeg :). Kunne bytte så mye jeg ville, når det kom melkelekkasjer eller svetteflekker på dem :). Og jeg ser absolutt for meg at de hadde passet over 70K-pupper.

Vi hadde noen av de mini-velourbuksene til Turnerose, ja, også har jeg kjøpt noen flere på tilbud til Maiblomsten. De er knall! De fungerer utmerket over tøybleier, også. :tommelsmil:

Jeg skjønner at jeg må gå på jakt etter blå, myke sykehusskjorter. :ler:

Den shortsen så ikke dum ut! Men det er ikke ubehagelig å ligge på snøringa? Man sover kanskje ikke så mye på magen den første tiden uansett.. :fnise:

Hvitt er helt uaktuelt på bukser, shorts og undertøy den første tiden :gjeiper:

Hehe, med keisersnittsår på magen var det fullstendig uaktuelt å ligge på magen for min del sist. :ler: Den tanken har ikke streifet meg en gang... Men jeg tror nok kanskje ikke magesoving er det første man tenker på uansett, med ømme pupper og i det hele tatt. ;)

Ja, vet ikke helt hva jeg tenkte på med den shortsen... :lol:

Haha, det var en sånn blå en jeg fikk når jeg klagde sånn på de andre :ler:

De selges utrolig mye muffens på apoteket, og så mange av produktene som inneholder sterke og totalt unødvendige ingredienser da?!

Jeg har èn kuldekrem til T, fra Weleda, men den inneholder lanolin :sukk: Hun får nupper i kinnene og panna av den, lanolin=saueullsfett=tette porer, såeh, unødvendige ingredienser får man visst i produkter kjøpt på helsekost og ;)

Den kuldekremen vi endte opp med er faktisk veldig bra på innholdsfronten, tror den er fra SebaMed... Men her i huset går lanolin på huden fint, så det er jo forskjell på hva man tåler, også. Mye å forholde seg til er det uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg er så vanvittig matlei! Sliter skikkelig med å finne på noe å spise. Ukemenyene er borte vekk igjen, for jeg må bare se fra dag til dag hva jeg kan klare å få i meg. :sukk: Jeg har ikke lyst på noe som helst, føler meg så stinn hele tiden uansett, det eneste som frister er sjokolade og det får jeg halsbrann av. :ler: (Jeg er selvsagt fullstendig klar over at det ikke er tingen til alle måltider, altså. :fnise:) Og når jeg i tillegg har en mann som ikke klarer å tenke ut hva han har lyst på selv på en god dag (han hangler om dagen, og da blir han enda verre), er det lite hjelp å få fra den kanten, gitt.

Så dagens store spørsmål er dermed atter en gang "Hva pokker skal vi finne på til middag i dag?" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for middagstips! :tommelsmil: Vi endte faktisk med taco i dag, Alabama, sånn skikkelig norsk taco som jeg ikke tror jeg har spist på 5 år eller noe. :ler:

Akkurat nå er jeg rimelig irritert på mannen, som ikke kan løfte nesa fra jobbing i tre sekunder for å prøve å finne ut av det med vegghengt stellebord. Jeg blir så frustrert! Det er bare drøyt to måneder til termin, men det virker som om han gir fullstendig blaffen om dagen. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg synes det deilige med å gå hjemme er at jeg får fulgt ukesmenyen :fnise:

Og det er ikke bare din mann som irriterer. Føler jeg er ganske alene om "planlegging og tilrettelegging" for babyen. Mannfolk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...