Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

God bedring! :klemmer: Håper dere blir friske igjen snart, kjedelig for Turnerose om hun er syk på burdsdagen sin! Må le litt av mannen din, selv om jeg kjenner jeg blir litt irritert. Mannfolk er virkelig håpløse noen ganger :sjenert:

Fin sykehusliste! Kan ikke se at det mangelet noe der :klo: Eneste er at jeg syns du har med litt lite klær til deg selv? Vet du ønsker å reise hjem tidlig (det gjorde jeg også), men noen ganger må man jo være der litt lenger og da kan det være greit med etpar ekstra singleter f.eks. Jeg svetta ihvertfall som en gris, og sammen med melkelekkasjer ble det mye søl..

Ang. bilder på barsel - jeg tror ikke noen ser så veldig bra ut like etter fødsel, uansett :fnise: Husker jeg følte meg supersprek etter å ha dusja og sminka meg, med grei fødsel og normalt blodtap, men herregud altså :overrasket: På bildene ser jeg ut som et dass.. bra det ikke bare er meg :ler:

Koslig å høre at det går bra med magen :hjerte:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang kommentaren din hos iingvild; eg trudde Turnerose og hadde dag den 15 :klo:

Men eg skal vente med å gratulere til i måro :) Her er festen overstått. Puh!

Endret av *Frida*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner! :rodmer: Bursdagsbarnet er ikke helt friskt, men ihvertfall bedre. :) Skriver mer senere! Nå står det løvemuffinsbaking på planen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere også, haley, Molo og iingvild! :klemmer:

---

Puh, laaaang helg. Jeg tåler mye dårligere å ha folk her når jeg er gravid, visst. Har hatt mest lyst til å sparke ut svigermor noen ganger i løpet av oppholdet. :sjenert: Særlig i går da hun måtte legge seg klokka 22, og siden hun sover i stua når hun er her, ja, så røyk hele planen min om å slappe av i sofaen med en episode av Grey's etter en lang dag med besøk av mine foreldre + broder'n i tillegg til henne. Jeg satt på kontoret og var irritert til klokka rundet midnatt i stedet, herlig. :roll: Men nå har hun dratt, vi har huset for oss selv igjen og det er deiiilig.

Ellers kjenner jeg meg gruggen i halsen og har en ekkel følelse av at det er min tur til å få virusskiten som Turnerose har slitt med hele uka. Så mye for det NAV-kurset, liksom... Men jeg får se det an i morgen. Blir jeg syk en uke til, ja, så blir jeg det. Orker absolutt ikke å pushe meg selv og kroppen på kurs hvis det er tilfellet, merker jeg. Jeg er sliten nok som det er om dagen.

Turnerose var vel i kategorien syk til og med torsdag, men for slapp og snørrete til å gå i barnehagen fredag også. Så helgen med henne har ikke vært så kul, egentlig. Hun er jo naturlig nok drittlei av å være hjemme med oss, og besto var ikke godkjent denne gangen... Hun fikk knapt nok lov til å sitte ved siden av Turnerose, liksom. Og så ble hun jo i tillegg mammadalt av en annen verden, kombinert med veldig mye "nei", "vil ikke" og utallige anfall av typen kaste seg ned på gulvet og gråte påtatt osv, så jeg føler ikke akkurat at helgen har vært utpreget avslappende på den fronten, heller.

Jeg har fått sydd og strikket litt i helgen, da. Det er gøy. :) Har bare ett erme igjen på jakken til hentesettet, jeg har sydd en soya-body til Maiblomsten og et skjørt til Turnerose, samt klippet klart soya til en liten bukse, også. Tøybleiene har fått seg en første runde i vaskemaskinen (de nye må vaskes inn litt før Maiblomsten kommer ut), og det er jamen stas å henge opp de ørsmå bleiene på snora! En dag nå skal jeg få vasket og lanolinisert ullbukser også, så de er klare til bruk.

Føler meg ikke utpreget klar for kurs i morgen, men jeg må jo bare se an formen. Jeg har puttet i meg litt C-vitaminer og spist fisk til middag, så kanskje det hjelper? Det går jo an å håpe, forkjølelse og feber frister ikke nevneverdig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tre uker på rad der Frøken Rosa kun var tre dager i barnehagen til sammen, så til slutt ville hun ikke engang se Postmann Pat, og slo etter bestemor som kom på besøk og ville hjelpe oss litt da vi foreldre ble syke, også.

Fortsatt er ikke TV stas, annet enn Peppa Gris, så i dag har jeg kjøpt tre dvder med Peppa fra Amazon, og håper hun takler at de er på engelsk. Det burde hun for så vidt med min bakgrunn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde tre uker på rad der Frøken Rosa kun var tre dager i barnehagen til sammen, så til slutt ville hun ikke engang se Postmann Pat, og slo etter bestemor som kom på besøk og ville hjelpe oss litt da vi foreldre ble syke, også.

Fortsatt er ikke TV stas, annet enn Peppa Gris, så i dag har jeg kjøpt tre dvder med Peppa fra Amazon, og håper hun takler at de er på engelsk. Det burde hun for så vidt med min bakgrunn. :ler:

Uff, ikke greit å være liten og syk... :(

Her er det faktisk engelsk Peppa som er favoritten. :) Turnerose går rundt og snakker på kvasi-engelsk her hjemme, en salig blanding av herming og reell forståelse. Morsomt å høre på! Også lurer hun på hva ditten og datten er på engelsk, eller hva engelske ord betyr på norsk. Særlig er hun glad i "dr. Hampster the vet", som hun til alt overmål hermer etter på den merkverdige (og irriterende) dialekten karakteren har. :ler: Og hun synger "Peeeeppa piiig!" med stor innlevelse. ;) Det siste er vel at hun har begynt å synge "The fish in the bowl swims round and round, round and round, round and round..." Hihi, mine engelske aner koser seg om dagen!

Håper du slipper unna sykdom :klemmer:

Takk, søte du! :kose:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det som skulle være en timeslang økt med gravidyoga ble visst heller en halvtime yoga og 40 min avspenning. Jeg kom halvveis i programmet og kjente at jeg bare ikke orket mer. Sliten, jeg? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle på apoteket før babyen kommer:

- Et par sprøyter

- D-vitamindråper (skal gjøre et hederlig forsøk igjen, selv om både det og tran resulterte i prosektilgulping hos Turnerose)

- Purelan

- Et par smokker/tuter til Medela-flaskene

- Flaskebørste (hadde en super en fra Boots sist, men den har blitt "brukt opp")

- En pakke nyfødt-paracet

- Saltvannsdråper (vel, det har de vel etterhvert på Kiwi også...)

- Klorhexidin

- Pyrisept

Termometer, nesesuger etc har vi - men bør kanskje sjekke om det "vanlige" termometeret har batteri... Har forøvrig bestilt oss nytt termometer nå, Thermofocus, siden Turnerose protesterer voldsomt på øretermometeret. Blir temperaturen veldig høy sjekker vi selvsagt rektalt, men sånn til "vanlig" feber og for å følge med på om tempen går opp eller ned, har vi vært godt fornøyde med å ha et alternativ. Husker godt hvor fælt jeg syntes det var å få tatt tempen i rumpa selv, så jeg vil ikke utsette Turnerose for det mer enn absolutt nødvendig...

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nå sjekket jeg pakken med 60mg Paracet for sikkerhets skyld (den vi kjøpte til Turnerose og som står uåpnet i skapet), og den går jamen ikke ut før i 2014! Så da kan jeg stryke det punktet... Er det virkelig 5 års holdbarhet på Paracet-stikkpiller? :klo: Jaja, jeg regner vel ikke med å få bruk for det denne gangen heller, men det er kjekt å ha i hus, for sånne ting får man alltid bruk for type lørdag kveld eller ifbm helligdager. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få huset for seg selv? ;)

Håper dere blir kvitt alt som heter sykdom nå. Dere har virkelig hatt noen runder :kose:

Og så håper jeg uka blir skikkelig fin, for både store og små :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få huset for seg selv? ;)

Håper dere blir kvitt alt som heter sykdom nå. Dere har virkelig hatt noen runder :kose:

Og så håper jeg uka blir skikkelig fin, for både store og små :klemmer:

Veldig godt. :ler:

Takk i like måte, vennen! :klemmer:

---

Det er jamen ikke dumt for mammahjertet å være på foreldresamtale i bhg og utelukkende få skryt av avkommet. :nigo: Alt bra, hun er rolig, empatisk, flink til å leke (dvs har tålmodighet, er god på rollespill m.m.), langt fremme språklig... Hurra for Turnerose! :strix:

Ellers kom det en "maternity bra" (altså myk BH, men uten ammeåpning) i postkassa i dag, deilig! Kjenner at det er helt greit å droppe spilene litt innimellom. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammahjertet har all grunn til å være stolt altså :strix:

Åh, jeg syns det var en sann glede å kunne bruke spilebh igjen; struktur :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...