Gå til innhold

the imp's lille hjørne

Gjest the imp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest the imp

Den nye er jobben er...tja, det er en salgsjobb... :) Det er en del hyggelige folk der i det minste, mens enkelte andre er litt mer masete og presser meg litt mer enn det han som ansatte meg gjør. Jeg trives ikke med jobben jeg gjør egentlig. Ringe folk og mase på dem, jeg liker jo ikke telefonselgere sjøl. Men det er en jobb, så får vi se da, når prøveperioden er over, om jeg synes jeg passer til jobben, og om de synes jeg passer.

Var og så Terminator 3 på kino i dag. Det var underholdning, så vidt :) Har definitivt sett bedre actionfilmer enn denne ja. Tomb Raider 2 Cradle of life for eksempel. :) I morgen er det fridag heldigvis, men skal på jobb da. Blir det som på fredag går det greit, men blir det som på onsdag blir det fryktelig trått og kjedelig.

Uansett nærmer Københavnturen seg, og det gleder jeg meg masse til! Jeg har allerede kjøpt meg en del klær, men har litt penger igjen som jeg skal bruke på klær i København hvis jeg finner noe stilig. Dersom jeg ikke finner noe der er det alltids masse klær igjen her i byen som jeg har lyst på. Jeg er så heldig at jeg har en kjæreste som ikke gjør noe av å følge meg i klesbutikker så lenge det ikke blir for mange timene, men det blir det aldri, jeg er ikke sååå glad i å shoppe klær tross alt. Jeg går fort lei.

Ellers hadde vi wok til middag igjen i dag :) Den wok-panna var et utrolig godt kjøp. Hmmm, glemte visst å skrive opp bambusskudd på lørdag... Jaja :) vi hadde omtrent samme ingrediensene i wok'en i dag, men bytta ut kalkunkjøttet med svinekjøtt, så da ble det bønnneskudd, bambusskudd, vannkastanjer og paprika. Vi hadde selvfølgelig glemt å kjøpe løk, men det gjorde ikke så mye. Denne gangen hadde vi forresten også risnudler i wok'en i stedet for å servere med ris. Det var kjempegodt! Man trenger egentlig ikke kjøtt oppi heller. Men nuh er det på tide å legge seg tror jeg, for nå har visst Ole Lukkeøye vært innom. Vi skal prøve å komme seg opp tidlig og dra for å plukke bær i morra før jeg skal på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

siste uka har vært travel :) var på jobb på telefonsalgjobben, men sa den opp torsdag. Miljøet der var ok det, men jobben var ikke helt det jeg trivdes med. Siden det var i prøveperioden fikk jeg gå på dagen uten noen problemer.

Fredag ble jeg oppringt av proffice og fikk tilbud om å begynne på jobbopplæring på telenor internettsupport nå i helga, så nå har jeg vært på kurs i 2 dager. Det virker absolutt som en jobb jeg kan trives med. Mange trivelige folk som jobber der, og som vikar trenger du ikke jobbe hver eneste dag. Skal også på jobb både mandag, tirsdag og onsdag, før jeg drar til københavn på torsdag. skal prøve å få stukket innom farmor enten torsdag eller mandag. Det er lenge siden jeg har sett henne, og jeg prøver alltid å få stukket innom henne når jeg er i Oslo.

Skolen er heller ikke noe latmannsarbeid. Vi har allerede fått noen obligatoriske innleveringer, så det blir nok travelt før jeg skal til danmark ja, den ene skal nemlig leveres samme dag som jeg drar. Egentlig er det litt deilig å være så travelt opptatt også, da rekker man ikke kjede seg noe særlig. Har det generelt veldig bra for tida egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Hei på deg!

Så lurt av deg å slutte i jobben når du ikke trivdes. Det er viktig å følge magefølelsen!

Tenker du gleder deg til å dra til Køben nå - får bare si det igjen: Jeg er (som du ser på avataren) GRØNN av misunnelse...

Du må ha riktig god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo imp!

Er i ferd med å skjerpe meg, har fått så mange hyggelige hilsner i boka mi, og ikke vært flink til å svare. Men nå er jeg på en liten hilserunde, man må jo ta vare på naboene sine! :D

Ser du planlegger en tur til Køben, det er deilig det. Selv skal jeg ta med alle tre ungene til Kiel i begynnelsen av høstferien. Gleder meg skikkelig. Vi blir 7 voksne og 8 barn, så det skal bli moro!

Du får ha god tur, og lykke til med kurset/jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med hilsner i boka mi :)

Humøret er på topp om dagen, selv om det til tider er litt stressende å være meg. I helga var jeg jo som nevnt på kurs, og mandag og i dag har jeg vært på videre opplæring, dvs medlytt og ta noen samtaler selv. Trives veldig godt på den nye jobben egentlig. Trivelige folk som jobber der, og jobben i seg selv virker ok. Selvfølgelig kan man møte på sure kunder når man sitter på support, og jobben blir sikkert ensformig når man har jobbet der en stund, men mye, mye bedre enn ting jeg har jobbet med før.

Må innrømme at det er litt slitsomt å stikke hjemmefra kl halv 10 på morran og komme hjem kl halv elleve på kvelden, men det er jo ikke så mange dagene det blir sånn da. I morgen skal jeg heldigvis bare være på jobb til kl 20. Ettersom vi må rydde opp ganske kraftig her før vi drar på torsdag, passer det utmerket.

Var innom banken i dag da, for å hente visa-kortet mitt. Det hadde blitt sendt til feil adresse, og lå på i en annen bank i fylket, men var sendt med internpost til banken her i byen i dag. Ble ganske skuffet da jeg fant ut at noen kode til kortet fantes ikke, den var det ingen som visste hvor var hen, og bildet på kortet var heller ikke blitt byttet slik det skulle. Så da får jeg sannsynligvis ikke kort når jeg er i danmark. Det blir litt mer kinkig da, jeg kan jo bare føre over penger til samboeren min også får han betale alt. Men det hadde vært greit å ha litt mer oversikt over hva jeg bruker. Er jo ikke stort å gjøre med det, men litt surt er det. Banken min kjørte hastesak på kortet da, så er jeg riktig heldig får jeg kortet før jeg drar, men de kunne ikke love noe. Uansett er det vel på tide å bysselalle :) Tidlig opp i morgen for å gå på skole, og så på jobb, så jeg bør nok få meg litt søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunhilde

Hei på deg!

Sendte deg en PM med oppskrift på pizzabollene. Her skinner sola og det kommer snekker som skal skifte ut råtne bord i huset. ENDELIG kan jeg bli ferdig med å male!

Ha en fin dag med skole og jobb - føler meg utrolig doven som er sykemeldt og bare sitter her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig litt tid til å sitte foran pc'en igjen. Eller vel, sitte foran pc'en har jeg gjort i hele dag, men da var jeg på jobb. Egentlig burde jeg rydde opp her, for det ser helt bomba ut. Vi har forsåvidt pakka ut etter danmarksturen, men utpakkinga har stort sett bestått i å få ut klærne og ikke legge dem der de skal.

Har hatt det utrolig fint i København. Mye god mat og nydelig vin og i tillegg var det varmt og fint vær.

Shopping på fredag, fant masse lekkert, men kunne jo ikke kjøpe alt, og hvem har egentlig bruk for 3 hvite topper når de egentlig er ganske like? Dessuten kunne jeg jo ikke shoppe bort alle pengene mine i første butikken. Endte til slutt opp med 4 nye overdeler og 1 skjørt. Åt middag på en koselig italiensk restaurant,.

Lørdag var vi i Tivoli. Det var så koselig å gå rundt inne der, og masse moro å finne på. Det gyldne tårn gav et skikkelig adrenalinkick. Må si at jeg som er livredd høyder ikke følte meg særlig høy i hatten da vi ble heist opp og så hvor høyt opp vi faktisk var, men å bli sluppet ned var kjempegøy. Ellers måtte man jo prøve den gamle berg-og-dalbanen eller rutsjebanen som den heter og noen andre attraksjoner. Vi spiste på A Hereford Beefstouw, absolutt et godt valg for dem som er glad i skikkelig kjøtt. Hyggelige servitører var det der også, de passet hele tiden på at ingen manglet noe.

Søndag var det tid for Guinness world of records og Ripley's believe it or not. Helt greie museer begge to for å få tiden til å gå. Lunsj spiste vi på MamaRosa på Strøget, og da ble jeg fryktelig skuffet. Maten som servitørene advarte oss om at skulle være sterk, var tvert i mot kjedelig, og fantes jo ikke sterk. Det var jo nesten så den vanlige pizzaen med bare skinke på Peppes Pizza som vi bestilte da vi var tilbake i Oslo igjen var sterkere jo.

Mandag var vi og besøkte farmoren min. Jeg ser henne svært sjelden, men de gangene jeg er i Oslo besøker jeg henne. Hun er litt skrøpelig, ikke så rart med tanke på at hun blir 87, men hun er skarp og klar i hodet. Det var virkelig hyggelig å se henne igjen. Jeg hadde ikke særlig god kontakt med henne da jeg var liten, men etter at jeg ble voksen og begynnte å besøke henne alene har vi fått ganske god kontakt.

Men nuh er det leggetid. Skal på skolen i morgen, og denne gangen må jeg huske at jeg begynner kl 10 på onsdager og ikke kl halv 1 sånn som jeg trodde en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Så hyggelig at du er tilbake - og så fint at dere hadde en fin tur til København!

Men nå må jeg legge meg!

Her er det forresten høst med vind og regn - deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ruslet bare innom en tur, sånn midt på natten :oops: for å hilse på og sjekke hvordan du hadde det i Danmark. Hørtes virkelig koselig ut! Sånn! snartur, får rusle ut igjen å gå og legge meg. Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt det travelt for tiden. Skole og jobbing tar mesteparten av tiden min, men sånt blir det jo penger av :) Jeg håper snart jeg skal få begynnt å spare litt penger også. Men det har vært så mange utgifter i det siste, også var jeg jo i Danmark og da gikk det nødvendigvis en del penger, men nå som jeg tjener jevnt ganske bra håper jeg at det kan bli ferietur på meg neste sommer.

Eneste som er synd med å jobbe så mye er at jeg får så lite tid sammen med kjæresten min. Føler at jeg ikke gjør stort annet enn å gå på skolen og jobbe for tida. Men det blir vel bedre etterhvert det også, hvis jeg bare lærer meg å si nei i blant. Jeg jobber nemlig for proffice, også ringer de meg og spør om jeg kan jobbe da og da. Hittil har jeg stort sett sagt ja, så da har det blitt litt mye, men jeg lærer meg vel å si nei nå som skolearbeidet begynner å hope seg litt opp.

Det er så koselig å komme inn i dagboka når det er hilsner til meg her :)

Men tid for å legge seg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argh! dette er en sånn dag man bare skulle ha sovet over. Er giddaslaus og får ikke kommet igang med noe som helst. Prøver å få tak i eksen min noe som er like vanskelig som vanlig. Jeg prøver å snakke til han på msn, får overhodet ikke noe svar, samboeren min prøver og får svar, det er nye dama til eksen min som svarer. Etter en liten stund får jeg plutselig svar, da er det endelig eksen min som svarer. Da jeg klager over at jeg aldri får tak i han, svarer han at han bare sitter på laptopen og den er det ikke nett på. Ok, men når det bare er dama hans som sitter på nett, hvorfor kan hun ikke da logge på med sitt eget navn, eller i det minste hente han når jeg spør etter han??? Det får jeg ikke noe svar på.....

Jeg prøvde å få tak i han i går, da var det bare hun som svarte meg, og jeg stilte jo spørsmål som hun selvsagt ikke kunne svare på da det hadde med skolen å gjøre, men tror du hun gadd å spørre eksen min da? Neeeida. Den jenta går meg så utrolig på nervene. Hva søren er det hun kontrollerer han sånn for? Ikke minst, hva faen er det han lar seg kontrollere sånn for? Han var helt enig i at vi skulle fortsette å være venner, når vi er på tomannshånd kan vi snakke masse sammen. Men han holder seg unna meg, og det virker som han unngår meg. Hva faen var det med vennskapet vi liksom skulle beholde da???

Argh! Hvis hun skal sabotere sånn, så vet jeg ikke hva jeg gjør. Jeg hadde ikke hatt noen som helst problemer med at han fant seg dame, hadde han bare funnet seg ei som kan takle at han i det minste har litt kontakt med meg, men det virker det ikke som dette vesenet takler. Jeg ønsker virkelig at han skal være lykkelig....men skal det være sånn at vi ikke kan ha kontakt så synes jeg han skal si det til meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Det er ikke alltid så lett når eksene får nye damer! Jeg er bestevenn med en av mine ekser - til våren er det 20 (!) år siden det ble slutt mellom oss. Stort sett har det vært problemfritt mht nye partnere, men vi har også opplevd at det har bydd på store vansker. Tror det har ne med å være trygg på hverandre å gjøre.

Kan du prøve å bli kjent med "dama" hans, så hun ser at du ikke er en trussel, men at det er vennskap du gjerne vil ha?

Lykke til , uansett hvordan du gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tok en liten prat med ex'en min, etter det ser det ut til å gå bra. Ikke at vi finner på noe særlig sammen, men jeg får nå ihvertfall tak i han. Kunne godt tenkt meg å bli kjent med nye jenta hans jeg, men hun er visst sjenert, og hun har ikke pratet stort når jeg har vært i nærheten. Det går seg nok til :) Hun burde ikke se på meg som en trussel da, ettersom jeg var den som gikk og jeg har ny samboer :) Men ex-kjæresten min er vel den som har betydd mest for meg tidligere, han fikk dratt meg opp fra det lille sorte hullet jeg var nede i og ga meg litt mer tro på meg selv. Han kjente meg skremmende godt. Håper inderlig jeg en dag klarer å opparbeide det samme forholdet til min nåværende samboer. Har stor tro på det også, det tok over 5 år å bygge opp det forholdet jeg hadde til min ex-kjæreste, så det er bare å ta tida til hjelp :)

Ellers har jeg vært på jobb i dag. Deilig dag på jobb faktisk, blide og hyggelige kunder og jeg begynner å bli sikrere på feil osv. Hadde til og med en som ringte opp igjen til internettsupport for å takke for hjelpa :) Han kom ikke til meg da, men fikk nå takken over irc da :) sånt er jo koselig. Blir i godt humør av sånt.

Har vært flink før jeg dro på jobb i dag også da. Brukte nesten 4 timer på å shine opp her hjemme. Rydda, vasket opp og vasket golv. Det er så mye koseligere når det er noenlunde ryddig her. Gleder meg til i morgen, da kan jeg slappe av litt, og kanskje få trent. Har vært travelt for meg i det siste, med skole og jobb, men i helga har jeg FRI! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

ugh, jeg har klart å få urinveisinfeksjon. Ikke gøy, så nå går jeg på antibiotika.

Samboeren min og jeg har tenkt å søke oss til Australia neste semester dersom han finner fag som passer. Det hadde vært utrolig godt å komme seg unna, men på den annen side har vi jo fått det så fint med leilighet og greier. Noen som har 40 000 å gi bort så man kan beholde leiligheten mens man er i Australia? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Hei på deg!

Ja, jeg er heldig, for jeg har helg. Har brukt hele dagen på å vaske hus og da jeg var ferdig med det, måtte jeg til å vaske tepper fordi den for*#¤%&¤# :sinna: ukastrerte katta til naboen hadde pissa på dem mens de hang ute. Grrrr!

Ja, ja, første maskin er i gang, og så skal jeg hente 13 åringen som har vært på hyttetur med besteforeldrene i høstferien. Gjett om jeg gleder meg til huset er fullt av hund og unge igjen. Stille er greit, men ikke en uke i slengen...

Ha en fin helg - og kooos deg med hvitvinen! Tenk mer på Australia - det hørtes spennende ut, dessuten skal man benytte sjansen til å reise mens man er ung og ikke altfor etablert!

Heksehyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest the imp

søndagsmorgen og jeg har behov for å syte og klage litt. Sambo har smitta meg, han har vært skikkelig sjuk med tette luftveier, hoste og feber en stund nå, og nå ser det ut til at jeg har blitt smitta. Som om det ikke var nok å gå slapp og sliten av antibiotika pga av urinveisinfeksjon som gjorde meg fullstendig sprø, gjorde jo ikke annet enn å fly på do. :hyle:

Men vi hadde det kjempekoselig i går da. Vi rydda og gjorde i stand her, lagde nydelig middag: biff(ytrefilet) med pommes frites og rødvinssaus. Rødvinssausen hadde vi stående i fryseren fra forrige gang, så vi spicet den opp litt med litt chili og litt hvitløk. Det ble kjempegodt! Så tente vi opp i peisen da, da vi skulle spise og tente telys på bordet og dempet belysningen. Senere på kvelden delte vi ei flaske hvitvin og så noen episoder av that 70's show. Deilig å kunne kose seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

har vært sjuk i det siste og trøtt og kjei av det meste. Har egentlig masse å gjøre på skolen, men klarer ikke sparke meg sjøl hardt nok i ræva til at jeg får gjort noe særlig. Klarte riktignok å somle meg til å gjøre noe på prosjektet i systemutvikling i det minste, mest fordi det er gruppearbeid og det ikke bare er meg det går utover hvis jeg ikke gjør noe. Dessuten vil jeg jo gå opp til eksamen.

Lurer litt på hvorfor sånne dagbøker først og fremst blir brukt til å syte og klage i. Leser man noe sånt seinere må man jo synes en sjøl var fryktelig sytete og klagete, det virker jo som om jeg aldri har det bra. Men jeg har det jo egentlig bra. Jeg har en snill og omtenksom samboer, som er flink til å gjøre husarbeid, lager nydelig mat, støtter meg så godt han kan og hjelper meg når jeg trenger det. Jeg har jobb, jeg har venner, likevel er jeg drittlei og ønsker meg langt vekk. Har masse rare tanker oppi huet som jeg ikke kan dele med noen. Både fordi jeg ikke tror de vil forstå og fordi jeg er redd for å åpne meg. Litt redd for at folk skal tro jeg er helt sprø også :)

Nei, det var tilbake til det negative igjen. Tror jeg får gi meg selv i lekse å tenke minst én positiv tanke hver dag.

Dagens positive tanke: egentlig er jeg veldig, veldig heldig som har en så herlig samboer, dessuten har jeg vært flink å gjort prosjekt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Dessverre ser det dårlig ut for Australiastudier. Samboeren min får nemlig ikke tatt de fagene han trenger der, og da drar ikke jeg heller. Jeg har sett litt for mye av hva avstand kan gjøre med et forhold, dessuten er jeg avhengig av å ha noen jeg er trygg på rundt meg. Jeg er relativt sjenert, og sliter også med lettere depresjoner + litt andre problemer, så å dra helt til andre siden av jordkloden i et halvt år uten noen jeg er veldig trygg på er utenkelig.

Det kunne sikkert vært nyttig for meg på en måte, men akkurat nå er forholdet mitt og det å lære seg å takle de små problemene førsteprioritet. Utenlandsstudier får jeg uansett muligheten til senere, selv om det ikke blir Australia da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest the imp

Den siste tida har vært temmelig kaotisk og en følelsesmessig berg og dalbane. Har ikke orket å skrive noe i dagboka, den er personlig nok allerede. I dag skal vi ha ovnsstekt kalkunfileet med poteter som er delt i to og stekt i ovnen og hjemmelaget rødvinssaus til. Senere i kveld skal vi drikke hvitvin :D

Forrige helg var samboeren min og jeg i Trøndelag for å besøke foreldrene hans, og da fikk jeg endelig møte vennene hans også. Det var jammen på tide, vi har tross alt vært sammen over et år. De virket veldig trivelige, selv om jeg var så sjenert at jeg hadde mest lyst til å rømme. Men etter litt over en vinflaske kom jeg visst over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...