Gå til innhold

the imp's lille hjørne


Gjest the imp

Anbefalte innlegg

Gjest the imp

hmm, jeg fikk faktisk den jobben... Sa ja også jeg, siden jeg ikke har noe annet å gjøre for tida. Har en fjorten dagers prøveperiode, så om jeg hater jobben så må jeg jo ikke fortsette etter det. Men da tjener jeg i hvertfall litt penger, og det er jo kjekt. Samboeren min og jeg har bestillt langweekend til København første helga i september og det er jo kjekt å ikke blakke seg på det :)

Hmmm, også jeg som hater telefonselgere, og nå skal jeg bli det sjøl. Jaja, vi får nå se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde

Gratulerer (?) med jobb! Tenker du vil klare den helt fint! Og så langweekend til Køben.... HELDIGGRIS!!!! Det er min yndlingsby - utenom Genève... Jeg vil også - det er bare pengene som stopper meg...

Angående været ja.... Skal vi se, jeg har tittet mot himmelen og sagt: Sol i morgen Oscar, the imp trenger sol i morgen! Så får vi håpe det holder... :ler:

Blir det dårlig vær får du skylde på..........Oscar :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

hmm, blei visst ikke bønnhørt i dag. Regnet øser ned, jeg har ingenting å finne på. Nå har jeg jo heller ikke eksamen å konsentere meg om når jeg kjeder meg for ille. Kunne sikkert sittet og repetert masse annet skolearbeid og jobbet med programmering og sånn, men det er så kjedelig.

Samboeren min er på jobb, så er ikke stort selskap i han heller. Vi prater litt på msn og jeg sitter og følger med på alle lynene i Europa :) Når sånne ting blir spennende, da er det på tide å få seg et liv.

Gleder meg masse til jeg skal til København. Skal bli godt å komme seg bort litt, bare sambo og jeg. Vi har ikke hatt så mye kvalitetstid sammen i sommer, dessverre. Han har jo jobbet hele tiden. Vi skal jo egentlig ikke klage da, vi som bor sammen, men skulle gjerne hatt mere tid med han ja.

Hadde jeg hatt masse penger kunne jeg sikkert ha funnet på et eller annet, men gidder ikke gå ned i byen nå som det regner sånn, og tar jeg bussen har jeg vel ikke penger igjen til å finne på noe som helst. Jaja, dør vel ikke av å kjede meg litt, kunne sikkert rydda opp masse her også, men det gidder jeg i hvertfall ikke. Det må ryddes og vaskes før vi skal ha grillfest til helga, men det skal sambo pent få lov å hjelpe til med. Vi pleier å dele på husarbeidet, og så giddesløs som jeg er nå orker jeg ikke sette igang aleine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Ååååå, unnskyld, unnskyld! Jeg glemte å si til Oscar at vi to ikke bafant oss på samme sted! :oops:

Det har ikke vært helt sol her i dag, men nå er det litt sol, og det har bare kommet sånn ca 4 regndråper....

Jeg er lei at du fikk øse-pøseregnet, skulle gjerne ha byttet med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, som mange andre, innsett at alt kommer på moten en eller annen gang.

Denne gangen gjaldt det da vaskeballer. Vaskebrettet gikk jo av moten for maaaaange herrans år siden!

Og, mens folk som Achmed desperat prøver å fore på fyrstikkformene sine, kan jeg lene meg tilbake, klappe meg på magen og være veldig fornøyd. :ler:

Grattis med jobben, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dolphina

Hei Imp!

Lenge siden sist!

Gratulerer med jobben forresten!

Når starter du?

Er det på Telenor eller? De fleste telefonselgere jobber der høres det ut til!

Har du hatt konteeksamen enda forresten?

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Jeg starter på opplæring på tirsdag, og skal ikke på telenor, men på Nortelco Teledialog. Egentlig ønsker jeg å komme inn på Telenor feilmelding eller internettsupport, men det er fryktelig vanskelig. Jeg er ikke akkurat imponert over det arbeidet proffice gjør for å si det sånn, men det er vel ikke stort å gjøre med.

Konten hadde jeg på mandag, aner ikke hvordan det gikk, så nå blir det å gå og grue seg da til sensuren faller. Hvis jeg ikke står blir jeg skikkelig forbanna. Jeg orker ikke ta den eksamnen en gang til. Synes eksamnene til denne foreleseren er helt håpløse, han gir alt for mye å gjøre. 3 timer er ingenting det, og når han da må gi 4 oppgaver ettersom faget er lagt opp som det er, så burde han kanskje gjøre dem bittelittegrann mindre. Han får høyere og høyere strykprosent for hvert år, og skylder bare på at det er studentene som kan for lite. Kanskje på tide å sette i gang noen tiltak da? Han klager jo også over foreleseren som lærer oss programmering i 1. klasse, hvorfor ikke ta opp dette på et høyere nivå da, og kanskje sørge for at vi får det grunnlaget vi trenger? Selvfølgelig er det ikke bare foreleserene sin feil, men foreleseren som skal legge grunnlaget vårt i programmering er totalt håpløs.

Vel, vi får nå se hvordan det går. Uansett er jeg nødt til å skjerpe meg veldig med skolearbeidet. Jeg har vært alt for lat de 2 årene jeg har gått foreløpig. Dette året skal det jobbes ordentlig (som om jeg ikke har sagt det tidligere år også) og jeg skal rette opp karakterene i de fagene jeg egentlig burde fått gode karakterer i. Vel, nå har jeg det på "trykk" også, så nå må jeg nesten følge det opp. Resten av ferien skal nytes, dersom det bare blir pent vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei the imp,

Takk for oppklaring med hvem som har 'Jenter' sangen. Noen ganger står det helt stille... Hyggelig med besøk i dagboken min også.

Lykke til med skole og jobb!

Hilsen Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS MED JOBBEN!!

Selv om vi ikke alltid får jobbet med det vi aller helst vil, så er det godt med litt penger i kassa... Så har vi ihvertfall muligheten til å NYTE det vi vil på fritiden!!!

Håper du har blitt litt mer bønnhørt på været i det siste...jeg bytter mer enn gjerne sol mot litt regn..........

Ha en fabelaktig lørdag :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

I dag håper jeg virkelig på oppholdsvær i det minste. Her blir det nemlig grillfest, og denne gangen skal vi presse 11 stk inn i den lille leiligheta vår. Det blir så vidt plass til alle, forhåpentligvis har vi også sitteplass til alle sammen. Vi er heldige med utleierne, for dem er det helt greit at vi har fest nesten når det skal være. Det er skikkelig lydisolert her, så de hører nesten ingenting likevel, dessuten er vi ikke så fryktelig bråkete av oss, bare litt :)

Men da må jeg rydde, for her ser det som vanlig ikke ut, jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det kan bli så rotete så fort. Jeg er hundre prosent sikker på at vi har fått et husspøkelse her også, kanskje det flyttet med da jeg flyttet hjemmefra? Ting forsvinner nemlig sporløst, for så å dukke opp på plasser man har lett hundre ganger før. Liggende mitt i synet på deg, liksom for å gjøre narr av deg. Heldigvis har vi arbeidsfordeling her i huset, sambo vasker opp og jeg rydder. Jeg hater å vaske opp, det gjør han også, men han hater mer å rydde, så da går det greit. Men så var det å komme igang med ryddinga da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med grill-festen!! ...og vaskingen

Skal grilljere litt vi også ikveld, men ikke hos oss...så husvasken får vente til imorgen. :lol:

Hasta la vista :pippi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the imp

I dag har vært en deilig dag egentlig. Vi stod opp sent, gikk tur i nesten 3 timer, fikk faktisk plukket et spann med villbringebær og fikk masse frisk luft. Det er behagelig når man har drukket noen vinflasker kvelden før.

Ellers var jeg på kino i dag og så Tomb Raider. Den var slett ikke så verst, passe med action og de hadde også styrt unna de aller verste klisjeene. Men hva er det egentlig med folk som tar mobiltelefonen når de er på kino? Den lille hormonbomben ved siden av meg, tok jammen telefonen da den ringte. De fleste av dere har sikkert sett Nemi-stripen hvor personen ved siden av henne på kinoen tar mobilen når den ringer, hvis ikke kan den sees her: http://spray.nettavisen.no/kultur/tegneser...tShown=06.06.01 Omtrent sånn reagerte jeg også. Bortsett fra at jeg kom ikke hjem med skadet håndledd da. Måtte jo besinne meg littegrann. Hadde han ikke lagt på da han gjorde er jeg stygt redd for at jeg også hadde gitt fyren en skikkelig lusing. Sånt gjør man bare ikke! Han fikk et svært stygt blikk og klar beskjed via fingerspråk om å legge unna den telefonen. Heldigvis for han la han den vekk.

Jeg er vanligvis ikke en voldelig person, selv om jeg ved et uhell klarte å slå ned Kalle en gang. Men når folk tar telefonen når de sitter på kino skjer det noe med meg....

Vel det er vel på tide å rense de bringebærene kanskje... Så var det det å få startet på sånne kjedelig ting som er så vanskelig da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

argh! Nå har jeg fått nok av hele skolen. Vi hadde ikke fått noe beskjed om når vi skulle møte opp, så jeg ringte skolen. Ingen der visste, men alle steder jeg kom fikk jeg beskjed om at: jammen dere har da fått brev? Ingen av de jeg skal gå i klasse med som jeg har pratet med i det siste har fått noe brev. Dette er så utrolig typisk! Ingen har greie på noen ting. Jeg ble sendt hit og dit i det uendelige før jeg endelig traff noen som greide å finne informasjonen. Selvfølgelig starter vi ikke i dag som jeg stod tidlig opp, neeeida, vi begynner onsdag kl 10 vi. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grillfesten ble vellykket og fuktig. Bare sjekk dagboka mi.. :P

...og, ja, the imp har slått meg ned. Jeg var spydig, hu var tøff.

Dessverre vant tøff over spydig denne gangen.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Takk for koselig hilsen i dagboka! Er ganske tom i hodet i dag - så det blir bare en kort hilsen: Hilsen hilsen og klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Oi, så koselig med hilsner da :) Helga har egentlig vært veldig bra. Samboer og jeg koste oss med hvitvin på fredag kveld etter at jeg kom hjem fra jobb.

Lørdag lagde vi wok til middag med kalkunfilet, vannkastanjer, bønnespirer, løk og paprika. Vi brukte chiliolje å steike i og det ble virkelig nydelig. Drakk god hvitvin til og ble så smått litt pussa :oops:

Dro på Return-konsert senere på kvelden med ei venninne og eksen min. Konserten var ok den, de virket kanskje litt umotiverte og de 2 tidligere konsertene jeg har vært på var bedre, men gøy var det nå lell. Kanskje bortsett fra de 35 - 50 åringene som hadde drukket seg så fulle at de ikke klarte å stå på beina/oppførte seg som om de var på fotballkamp/ikke klarte å stå på beina, men likevel skulle klå på alt av hunkjønn. Harryfaktoren er visst stor på feil side av Mjøsa ;)

I dag var vi ganske tidlig oppe for å gå oss en tur og plukke litt bær. Fikk ikke så god tid, og det tok en liten stund før vi fant noe bær så det ble ikke så mye på oss, men vi skal prøve å komme oss ut en tur i morgen også. Ellers var jeg hos moren min og feiret bursdagen til pappa. Han fikk en samling med norske aquaviter og virket svært så fornøyd. Det samme gjorde mamma da hun fikk en litt forsinket bursdagspresang (hun hadde bursdag tidligere i august) fra Gjøvik glassverk, 2 koboltblå telysestaker.

Det er så mye nydelig på Gjøvik glassverk og jeg får veldig lyst til å gå amok med Visa-kortet mitt der, men det ville vel egentlig ikke være særlig lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...