Gå til innhold

eu kan pålegge norge å slakte dyr på kosher måten


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slik skjer denne slaktingen:

http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?vi...t&Player=wm

Dette klippet er fra et kosher-slakteri, men med halal-slakt blir det også gjort slik. Det er rett og slett for jævlig!!!

Samme filmen som det ble vist klipp fra på Tv2

Jeg er som sagt vant til slakting av storfe men dette er sjokkerende..

Lidelsene til dyra må gjøres mest mulig humant..

Jeg ser heller ikke hvordan kritik mot norske slakterier rettferdigjør

Kosher slakting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser det som blir sagt så er det ingen som rettferdiggjør kosher-slakting ved å peke på forholdene til norske husdyr. Faktisk skriver jeg eksplisitt at det ikke gjør kosher-slakting noe bedre. Poenget mitt var vel heller at hvis man engasjerer seg i dyrevelferd (og ikke bare ønsker å hoppe på enda en grunn til å spy edder og galle mot jøder og muslimer på generell basis), så bør man også se på f.eks hvordan burhøns lever i Norge i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta
Jeg synes vi skal fjerne halalslakt, kosherslakt, europeisk slakt, skyting, flåing og alt som inneholder å ta livet et dyr.

Heeelt enig. Når hunden min blir gammel og humper rundt med sterkt fremskredet hofteleddsdysplasi, skal den få en langsom og smertefull naturlig død..

:filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Graver opp en gammel link om "religionsfriheten" og slaktemetoder.

Gangås mener helt klart at spørsmålet om å tillate halal- og koscher-slakting handler om retten til fri religionsutøvelse.

- Jeg synes det hadde vært spennende om man kunne utrede dette grundigere. For jeg er opptatt av at man skal strekke seg langt for å gi folk retten til fri religionsutøvelse, sier Beate Gangås.

..eller sagt på en annen måte, man skal strekke seg langt for å gi folk retten til slakting av dyr på en mest mulig pinefull måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...