Gå til innhold

eu kan pålegge norge å slakte dyr på kosher måten


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Kan EU pålegge norge å kutte strupen på kyr så de blør ihjel? For å lage sånn halal kjøtt? Er det rart folk stemmer FRP :(

jeg er så lei EU, og jeg er så lei muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan EU pålegge norge å kutte strupen på kyr så de blør ihjel? For å lage sånn halal kjøtt? Er det rart folk stemmer FRP :(

Hvis du graver litt så ser du at det ikke er et pålegg om å kutte strupen, men å fjerne forbudet om å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann42

Det er ikke noen praktiske forskjeller mellom kosher og halal slakting. Begge innebærer at dyret drepes ved at strupen kuttes, og at det leses en bønn over det. I Norge har muslimene godtatt at dyret skal være bedøvd før dette skjer, jødene insisterer på at dyret må være bevisst. Derfor er halal slakting (idiotisk nok) tillat hertillands mens kosher slakting er forbudt. Begge deler er dyreplageri av verst sort, fordi det tar opptil 7 minutter før dyret dør, og jeg kan ikke tenke meg at dette er noe EU kommer til å tillate uten at et større antall regler og lover blir forandret først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes vi skal fjerne halalslakt, kosherslakt, europeisk slakt, skyting, flåing og alt som inneholder å ta livet et dyr.

og jeg er så lei muslimer.

Da er jeg lei, hm, hva skal vi ta i dag, jo, da er jeg lei ateister. Naboen er ateist og slår kona. Han har vært i fengsel også. En annen atetist jeg vet om går på trygd.

Nei, disse ateisten altså. Er lei FRP-ere også. De virker jo kriminelle hele gjengen. Var i hvert en to-tre stykker som ble tatt for kriminalitet. En

ble også tatt for mord.

Har dessverre ikke flere t-skjeer igjen da de er til vask, så måtte bruke ause (eller hva det heter) i stedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan EU pålegge norge å kutte strupen på kyr så de blør ihjel? For å lage sånn halal kjøtt? Er det rart folk stemmer FRP :(

jeg er så lei EU, og jeg er så lei muslimer.

Det er veldig rart at folk stemmer FrP!

Om du tror at de kommer til å gjøre noe som helst i forhold til EU forordninger så tar du grundig feil. FrP er som alle liberaistisk parti grunnleggende globaliseringsvennlig. Det ligger i kjernen av den liberlistiske ideologi.

Glem heller ikke at de er et populistisk parti, i motsetning til f. eks. deres åndsfrender i DLF som er både idealistisk helhetlige og konsekvente i sitt politiske program. Det hersker ingen tvil om hvilke konsekvenser DLF's politikk vil føre til for den norske velferdsstaten. Et slikt parti kan man forholde seg til.

FrP derimot forteller deg det du ønsker å høre i øyeblikket og spiller på dine følelser fremfor ditt intellekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pusling
Kan EU pålegge norge å kutte strupen på kyr så de blør ihjel? For å lage sånn halal kjøtt? Er det rart folk stemmer FRP :(

jeg er så lei EU, og jeg er så lei muslimer.

Nå er det først og fremst jødene som er ute etter en lovendring. Kosher er jødisk slaktemetode. Muslimene i Norge godtar halalkjøtt der strupen kuttes etter bedøvelse, i praksis nøyaktig som alt annet slakt....det står en imam og velsigner kjøttet da, men det tar vel neppe kua skade av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann42
Nå er det først og fremst jødene som er ute etter en lovendring. Kosher er jødisk slaktemetode. Muslimene i Norge godtar halalkjøtt der strupen kuttes etter bedøvelse, i praksis nøyaktig som alt annet slakt....det står en imam og velsigner kjøttet da, men det tar vel neppe kua skade av.

Muslimene gjorde bare et strategisk tilbaketog da denne saken ble behandlet. For det er selvsagt bedre å ha liksomhalal, enn ikke i det hele tatt. Hvem vet hva man driver med i sitt lille halalslakteri når ingen ser?

Det har vært avdekket tilfeller der halalslakt har vært gjort slik det "skal" gjøres, dvs uten å bedøve dyret. Skjønnheten ved dette, fra muslimens side, er at man kan selge dette kjøttet lovlig, bare man ikke blir fersket på selve slaktemetoden. For vi har jo denne tilpasningen. Kosher kjøtt kan man bare glemme å selge, for de ærlige jødene ville ha alt eller ingenting, og ikke noe sniking i krokene. Det skal de ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pusling
Kosher kjøtt kan man bare glemme å selge, for de ærlige jødene ville ha alt eller ingenting, og ikke noe sniking i krokene. Det skal de ha.

Hoihoi....klarer du å synke lavere? Du vrir det til jødene sin fordel....muslimhatet er sterkt på KGF....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann42
Hoihoi....klarer du å synke lavere? Du vrir det til jødene sin fordel....muslimhatet er sterkt på KGF....

Det er bare fakta. Det er vanskelig å se hvordan det kan tale til jødenes fordel at de insisterer på at dyret skal være bevisst når det strupekutter. Det er i sannhet en barbarisk slaktemetode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Muslimene i Norge godtar halalkjøtt der strupen kuttes etter bedøvelse, i praksis nøyaktig som alt annet slakt....det står en imam og velsigner kjøttet da, men det tar vel neppe kua skade av.

Det er absolutt ikke vanlig at strupen kuttes når man slakter store dyr i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dyret er bevisstløst, så ser jeg ikke problemet med å slakte det på kosher/halal-måte. Skal strupen kuttes uten bedøvelse, så er dette definitivt dyreplageri og noe som ikke burde godtas. Når det er sagt, så er burhøns i Norge lovlig, noe som også er dyreplageri. Så vi er sånn sett ikke så mye bedre selv. Men det er ikke et forsvar for strupekutting uten bedøvelse, selvsagt. All dyreplageri er avskyelig, uansett bakgrunn. Det er vel heller det at det er på tide at vi også bør feie litt for vår egen dør.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muslimene gjorde bare et strategisk tilbaketog da denne saken ble behandlet. For det er selvsagt bedre å ha liksomhalal, enn ikke i det hele tatt. Hvem vet hva man driver med i sitt lille halalslakteri når ingen ser?

Det har vært avdekket tilfeller der halalslakt har vært gjort slik det "skal" gjøres, dvs uten å bedøve dyret. Skjønnheten ved dette, fra muslimens side, er at man kan selge dette kjøttet lovlig, bare man ikke blir fersket på selve slaktemetoden. For vi har jo denne tilpasningen. Kosher kjøtt kan man bare glemme å selge, for de ærlige jødene ville ha alt eller ingenting, og ikke noe sniking i krokene. Det skal de ha.

Ved alle godkjente slakterier så er det vetrinærtilstede ved slakting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ble sjokkert etter å ha sett inslaget på tv i går.

Er dette vanligslaktemetode ved kosherslakterier? Eller er det et farget innslag.

Driver selv med storfe så jeg føler meg vant med slakting.

Hvorfor må vi på død og liv følge pålegg fra eu når vi har valgt å stå utenfor?

Disse regel endringene kan vi bare ikke godta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:jepp: Ja! Norge er ikke et muslimsk land.

Som nevnt tidligere så er kosher jødisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstanden mot kosher og halalslakt er først og fremst følelsesmessig og visuelt betinget. Dyrets blodtrykk faller til 0 på et øyeblikk og det hele er over på svært kort tid. Et dyr som blir truffet av et uheldig skudd på jakt utsettes for betydelig mere plager enn et dyr som slaktes etter kosherprinsippet. Det samme kan man si om dyr som slaktes på alle norske industrislakterier. De kjenner blodlukta og blir hysteriske av angst lenge før de faktisk blir gjort ende på, etter å ha blitt transportert dit i trange slaktevogner innsmurt i sin egen avføring.

Det kunne kanskje også interessere folk at samene her hjemme i stor grad slakter på samme måte som jødene og muslimene.

En skal ikke kaste stein når en sitter i glasshus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann42
Motstanden mot kosher og halalslakt er først og fremst følelsesmessig og visuelt betinget. Dyrets blodtrykk faller til 0 på et øyeblikk og det hele er over på svært kort tid. Et dyr som blir truffet av et uheldig skudd på jakt utsettes for betydelig mere plager enn et dyr som slaktes etter kosherprinsippet. Det samme kan man si om dyr som slaktes på alle norske industrislakterier. De kjenner blodlukta og blir hysteriske av angst lenge før de faktisk blir gjort ende på, etter å ha blitt transportert dit i trange slaktevogner innsmurt i sin egen avføring.

Det kunne kanskje også interessere folk at samene her hjemme i stor grad slakter på samme måte som jødene og muslimene.

En skal ikke kaste stein når en sitter i glasshus.

Dette er helt feil. Så og si alt du sier er galt.

Blodtrykket faller IKKE til null hos en ku når den strupekuttes.

Storfe har en ekstra halspulsåre som går langs ryggraden, og den kuttes ikke når man strupeskjærer dyret. Derfor kan en ku faktisk både stå og gå i flere minutter etter at snittet er lagt. Så forestilingen om at det er over på kort tid stemmer ikke. Det er en lang dødskamp. Kua dør når den er utblødd, og det tar faktisk litt tid.

Dyr som slaktes halal, slaktes forøvrig på vanlige slaktehus, så de utsettes jo for resten av skrekken som "normale" slaktedyr utsettes for. Men med den ekstra bonusen at de får være bevisst gjennom hele forestillingen.

Samene strupeskjærer ikke rein som avliving. Men de har en samisk spesialitet som kalles for krumkniv. Avliving med krumkniv skjer ved at et spesielt knivblad stikkes inn i nakken og opp i hjernestammen på dyret. Der sitter nervesentrene som kontrollerer alle vitale funksjoner, og når det gjøres rett, så dør dyret momentant, når alle nervebanene kuttes. Men det krever et visst håndlag for å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann42
Ved alle godkjente slakterier så er det vetrinærtilstede ved slakting.

Du kan selge halal kjøtt i en forretning, fordi det er tillatt å slakte halal her i landet. Du kan ikke selge kosher kjøtt, for det er ikke lov å slakte etter kosher metode.

Når kjøttet godt og vel henger der, så er det ingen som kan si om det ble gjort som våre lover tilsier, eller om det ble gjort som deres lover tilsier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...