Gå til innhold

Den lange veien fra to til tre


Gjest Villrips

Anbefalte innlegg

Gjest Lhinn
I dag kom tanta for fullt.

:tristbla::sukk::grine:

Betyr det at jeg da har en lutealfase på bare 10 dager? Hvis EL var 19.mai og i dag er 30.mai, og man ikke teller med EL-dagen og første dag av mens?

:klem:

hm, du har sikkert lest dette allerede, men ifølge pernilleinfo så er ;

"...alt fra 10-18 dager er normalt"

Forrige PP var lutealfasen min på 9dager, så forstår bekymringen din! :kose:

håper du føler deg bedre idag!

:klemmer:

Endret av Lhinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Invicta
Hallo! :) Må inn her og hilse på jeg :)

Det høres ut som at du har litt kort lutealfase, uten at jeg er noen ekspert på det.

Men jeg lurer på: Kan det være at du har endometriose? Endo 1) forstyrrer eggløsning, 2) kan gi sammenvoksninger (du sier egglederne ikke var helt åpne) 3) kan gi cystedannelser.

Ikke alle med endo har alle symptomer, noen veldig få. Gå inn på endometriose.no og sjekk!! Enkelte ganger forstyrrer endo livmorens funksjon så mye at et egg ikke kan feste seg.

Håper ikke du har det da, men hvis du har det, får du et svar - og en lapraskopi kan gjøre deg fruktbar :)

Ha en fortsatt fin kveld!!

Hei Erle! Hyggelig at du hilser på :) Ja vetu, jeg har lurt på om jeg har endo.. Men jeg har vært så mye utredet, har jo bl.a hatt en hysterosalpingografi (pjuh), vet ikke om den ville vist endo jeg? -så gynekologen burde vel ha "foreslått" det til nå? Jeg skal definitivt spørre henne på neste time..

Ha en flott kveld du også :)

:klem:

hm, du har sikkert lest dette allerede, men ifølge pernilleinfo så er ;

"...alt fra 10-18 dager er normalt"

Forrige PP var lutealfasen min på 9dager, så forstår bekymringen din! :kose:

håper du føler deg bedre idag!

:klemmer:

Hei Lhinn! :klem:

Jeg trodde faktisk at 10 dager var litt lite jeg.. Jeg har lest at 10 dager kan være for lite til at egget får gjort alt det skal, og feste seg.. Hmm.. Kanskje jeg skal prøve å lese litt mer på det, finne ut om mange blir gravid med kort lutealfase?

Huff en lutealfase på 9 dager kan ikke være greit nei.. Man vil vel gjerne ha så lang som mulig. Håper den blir lengre denne gang. Eller faktisk, håper du blir gravid denne gang :hoppe:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erle! Hyggelig at du hilser på :) Ja vetu, jeg har lurt på om jeg har endo.. Men jeg har vært så mye utredet, har jo bl.a hatt en hysterosalpingografi (pjuh), vet ikke om den ville vist endo jeg? -så gynekologen burde vel ha "foreslått" det til nå? Jeg skal definitivt spørre henne på neste time..

Ha en flott kveld du også :)

Jeg trodde faktisk at 10 dager var litt lite jeg.. Jeg har lest at 10 dager kan være for lite til at egget får gjort alt det skal, og feste seg.. Hmm.. Kanskje jeg skal prøve å lese litt mer på det, finne ut om mange blir gravid med kort lutealfase?

HSG viser ikke endo nei, den kan muligens indikere det, det vet jeg ikke, men eneste måten å stille en slik diagnose er gjennom lapraskopi. Ikke alle gynekologer er obs på endo... Mange leger som kan altfor lite om det.

Jeg også har lest at 10 dager kan være for lite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
HSG viser ikke endo nei, den kan muligens indikere det, det vet jeg ikke, men eneste måten å stille en slik diagnose er gjennom lapraskopi. Ikke alle gynekologer er obs på endo... Mange leger som kan altfor lite om det.

Jeg også har lest at 10 dager kan være for lite....

Da må jeg ta det med gynekologen ja. Men hun skal liksom være ekspert på kvinnesykdommer og fertilitetshjelp, så skulle jo tro hun ville tenkt på det. Huff, liker ikke tanken på flere smertefulle inngrep :tristbla:

Men for å tenke på positive ting: Jeg har brukt aaaltfor mye penger i dag, hehe vet ikke hvor positivt det egentlig er, men åh så deilig det er å bruke de! Har blant annet kjøpt meg noen utrolig lekre pumps, og et par skjorter og undertøy.

Og snart er det helg! :hoppe:

Natta :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

I dag blør jeg igjen. Spotter normalt litt etter mensen, men nå hadde jeg siste blødningsdag den 4., og spottet bittelitt i går 7., og i dag myyye. Forstår ingen verdens ting av hva som skjer. Skal egentlig begynne å EL-teste i dag, og så blør jeg? Blir jo ikke noe :sengekos: heller da, om jeg blør. Håper det gir seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

I dag var det tid for trening, det ble en veldig bra treningsøkt. Hadde vært kjekt å gå ned noen kilo, men det hjelper lite med trening hvis jeg fortsetter å spise sjokolade :/ Har personlig trener, som er veldig flink og setter opp kostholdsplan for meg (har planer om å følge den, hehe). Føler hvertfall at formen begynner å bli bedre, og det er jo bra :)

Fikk et voldsomt knip i magen i dag da jeg strammet musklene, kjentes som hele livmora vrei seg. Kanskje Vitex kan hjelpe meg mot sånne plager også? :nigo:

Venter fortsatt på å få den i posten... Synes det har gått mange dager nå, den ble sendt på mandag.

Blødde en liten dråpe i går også, og pittelitt rosa i dag. Aner ikke hvorfor det skal drive og tulle seg... Det blir hvertfall :sengekos: uansett, må jo nærme seg EL nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Invicta

Ingen Vitex i posten i dag heller! Hva skjer? Fikk mail på mandag om at den var sendt... *smøre seg med tålmodighet*

Negativ EL-test i dag også. Er uten Pergo denne syklusen, så kanskje jeg ikke får positiv test.

Var forresten noen som sa at Pergo virker de 1-2 neste syklusene etter du har tatt det, noen som vet om det stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

:hoppe: for positiv EL-test i dag!

:hoppe: for dag to med Vitex!

:hoppe: for sol og en nydelig søndag!

:hoppe: for den herlige mannen min!

Tenk at jeg fikk en positiv EL-test, jeg som blødde helt på styr og ikke engang tar Pergo denne syklusen. Da håper jeg bare at EL faktisk kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Hei :vinke:

Ser vi har like lang "fartstid" som prøvere. Hvorfor er du ikke sendt til IVF?

Krysser fingrene for at Vitex funker! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for positiv EL-test i dag!

:hoppe: for dag to med Vitex!

:hoppe: for sol og en nydelig søndag!

:hoppe: for den herlige mannen min!

Tenk at jeg fikk en positiv EL-test, jeg som blødde helt på styr og ikke engang tar Pergo denne syklusen. Da håper jeg bare at EL faktisk kommer ;)

:hoppe: :hoppe:

:duskedame: for Vitex :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Hei :vinke:

Ser vi har like lang "fartstid" som prøvere. Hvorfor er du ikke sendt til IVF?

Krysser fingrene for at Vitex funker! :)

Lykke til!

Hei Fisk73! Jeg har fått spørsmål av gynekologen min om hvordan vi føler angående IVF. Og jeg har svart ærlig: Vi er ikke mentalt klare for det. Min kjære trenger tid på å venne seg til tanken på å lage barnet utenfor kroppen. Jeg har slitt litt psykisk pga. diverse årsaker, og vil vente til jeg er 100% sikker på at jeg kommer til å takle et IVF forsøk. Jeg har lyst, men er ikke klar.

Jeg også krysser alt jeg har for at Vitex funker!

Vel, ikke beina da ;)

:hoppe: :hoppe:

:duskedame: for Vitex :duskedame:

Takk for heiing! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fisk73

Ja, det kan ta på kroppen med alle hormonene man får ved IVF-forsøk. Skjønner godt tankene til mannen din også. Her må man bare følge det som føles riktig for en selv.

Krysser alt, unntatt beina, for at dere lykkes uten! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Ser vi har omtrent samme "prøve"-historie! Har også sjelden mens/eggløsninger og har prøvd alt mulig rart i over 3 år nå.

Vi er godt i gang med andre runde med IVF nå (første runde ble avbrutt pga. for små egg.)

Skjønner veldig godt at du/dere vil vente til dere føler dere klare for IVF, det er veldig tøft, både fysisk og psykisk.

Får håpe dere slipper det!

Ha en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Ja, det kan ta på kroppen med alle hormonene man får ved IVF-forsøk. Skjønner godt tankene til mannen din også. Her må man bare følge det som føles riktig for en selv.

Krysser alt, unntatt beina, for at dere lykkes uten! :jepp:

Tusen takk Fisk73 =)

Hei på deg :)

Ser vi har omtrent samme "prøve"-historie! Har også sjelden mens/eggløsninger og har prøvd alt mulig rart i over 3 år nå.

Vi er godt i gang med andre runde med IVF nå (første runde ble avbrutt pga. for små egg.)

Skjønner veldig godt at du/dere vil vente til dere føler dere klare for IVF, det er veldig tøft, både fysisk og psykisk.

Får håpe dere slipper det!

Ha en flott uke :)

Hei :) Jeg leste litt i dagboken din, og vil ønske deg lykke til med forsøket dere er oppi nå. Håper både uttaking, innsetting og ruging går bra :) Jeg vil tro det er veldig tøft ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Invicta

Dag tre på Vitex i dag!

ooog jeg tror kanskje jeg hadde eggløsning i dag. Det stakk noe voldsomt på venstre side, spesielt når jeg strammet magen. Så jeg håper det var EL. Hverfall bra vi fikk tid til litt :sengekos: i går :lur:

Sånn ellers så har jeg trent i dag, fikk en god økt med mye kondisjon og litt styrke. Føltes godt etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

I dag var det ny treningsøkt, bare kondisjon i dag. Gikk veldig greit, selv om jeg hater å svette..... Men man slipper vel ikke unna det! :fnise:

Til helgen får vi besøk, så vi driver og shiner leiligheten denne uken.. Skikkelig pes, men det må se bra ut. :) I dag har jeg vært flink å vaske klær, vaske trappeoppgangen, hive boss, rydde ned i boden, og nå skal jeg legge sammen klær mens jeg koser meg med Brothers & Sisters på tv2. :)

Skulle nesten tro det var kongen som kom på besøk, men det er bare mamma :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooog jeg tror kanskje jeg hadde eggløsning i dag. Det stakk noe voldsomt på venstre side, spesielt når jeg strammet magen. Så jeg håper det var EL. Hverfall bra vi fikk tid til litt :sengekos: i går :lur:

:hoppe::nigo:

Eg har også vore på trening i dag. :skya: Det er så herlig når ein er ferdig med treninga (og ferdig med gelefølelsen i beina :fnise: ). :tommelopp:

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
:hoppe::nigo:

Eg har også vore på trening i dag. :skya: Det er så herlig når ein er ferdig med treninga (og ferdig med gelefølelsen i beina :fnise: ). :tommelopp:

:duskedame:

Så flinke vi er :danser:

Det beste med hele treninga er å være ferdig! :trene:

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...