Gå til innhold

Spiller du noe instrument?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Cruella

Spiller du noe instrument? I såfall hvilket og hva slags type musikk?

Jeg hadde pianotimer som barn/ungdom og spilte da klassisk, nå spiller jeg til husbruk og liker å spille jazz, blues og litt funk. Samt på juletrefestene til barna og på julaften hos mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janna

Har spilt fiolin og piano.

Ikke nå lenger.

Men kan fortsatt bruddstykker av Bach`s Preludium på tangentene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte piano når jeg var liten. Nå lærer jeg meg å spille gitar. Håper bare jeg får det til en vakker dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller klarinett. Har spilt det i 15 år nå, men de siste par årene har det blitt mindre. Så det blir mest til husbruk, selvom jeg gjerne skulle ha spilt mere.

Jeg spilte i korps før, og på musikk skole. Så det ble litt blandet musikk. Nå spiller jeg mest klassisk, og forskjellige barnesanger, for barna mine.

Jeg spiller også litt piano, til husbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Har spilt piano. Har lyst til å skaffe meg et piano og ta det opp igjen.. kan fire grep på gitar, kan litt fløyte (penny whistle m.m.) og har spilt i korps :oops: for ca 100 år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg spiller ess-kornett i korps....har gjort det i snart 15 år.....

Og så lærte jeg meg noen grep på gitar en gang, men nå prioriterer jeg lange negler:)

Og så spiller jeg slagverk.

Men drømmen over alle drømmer er å lære meg å spille piano!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frigg

Spillte piano som ung, savner det, og har lyst til å begynne å ta timer igjen.

Ellers har jeg en gitar som jeg ikke har lært meg å spille på enda. Og, her om dagen fant jeg blokkfløyten min fra barneskolen, ok klarte å blåse ut "her kommer mine arme små" eller hva det nå var den sangen het igjen.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller ingen ting, og har heller aldri gjort det. Klarer å få til noen enkle sanger på piano sånn når jeg sitter der for meg selv, men om noen feks. prøver å synge ved siden av blir det bare kluss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ganske greit piano, og kan også klimpre litt på et par andre instrumenter. Hadde en gang utsikter til å bli en relativt habil pianist (jazz/gospel), drømmer om å kjøpe meg et godt piano, ha plass til det og tid til å øve like mye som før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller litt piano. Mest til husbruk da, også spiller jeg på den årlige juletrefesten på sykehjemmet, der svigerfar bor. (De stiller ikke så store krav...) Ellers kan jeg spille litt sånn i familiære anledninger. Ikke fordi jeg egentlig er så innmari flink, men fordi det ikke er noen i familien som kan noe mer enn meg heller. Og DET sier mer om musikaliteten jamt over i familien enn om mine evner! :D

Er helt selvlært da. Spiller etter besifring og G-nøkkel.

Eller har jeg både gitar og munnspill, og blokkfløyte..., men de får ligge godt i fred. Synes piano er enklest jeg, mer logisk enn gitaren.

:-?

Alle kan lære seg å spille piano, det trengs ikke mer enn litt gehør. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virgo!

Tenk sånn:

- Grunnregel 1: Lær deg C-durskalaen på piano. Ellers blir det litt vel vanskelig å finne de ønskede tangentene....

- Grunnregel 2: Det skal være tre tangenter/toner i en akkord. Dersom jeg skal spille C, tar jeg C (tommel), E (pekefinger)og G (ringfinger). Dvs annenhver tangent, eller bedre, en heltone mellom hver tangenten. Dette gjøres med høyre hånd. Dersom jeg flytter pekefinger fra E til halvtonen under, dvs den svarte tangenten mellom D og E, får jeg en tristere klang, det er moll, ergo: C-moll!! Slik kan du gjøre for alle akkordene. (Du MÅ ikke ha C-tangenten nederst i en C-akkord, men akkurat når man skal lære seg akkordene, er det veldig greit å tenke seg at den angivende tonen i akkorden skal være nederst. Det synes ihvertfall jeg er enklere.)

Lykke til!

Nilla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt piano, litt keyboard, litt orgel.

Ellers har jeg spilt kornett en stund... Fortid i korps... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vel mest stemmen.....

Ellers så spiller jeg litt gitar, og spilte valthorn i musikken for en del år siden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest KATTAstrofe i.i

Jeg spiller 6-7 instrumenter, alt fra piano til brassinstrumenter. Spiller fremdeles i korps (brassband), og har vært norgesmester med ett av brassbandene jeg har spilt i :wink:

Hadde en gang i tiden planer om å studere på musikkonservatoriet, men ombestemte meg, og beholdt musikken som en morsom hobby istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller tverrfløyte (og piccolo).

Men må nok blåse støv av den først...

Pussig, men akkurat det samme gjelder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...