Gå til innhold

Spiller du noe instrument?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest the imp

Tok pianotimer da jeg var yngre og savner virkelig å spille piano. Pianoet står hjemme hos min mor, og jeg får ikke spilt annet enn til jul :( Men når samboeren min får gitaren sin nedover skal jeg lære meg å spille gitar, så kan jeg i det minste kose meg med det. Savner tiden da jeg kunne bruke pianoet som en slags terapi når jeg hadde en kjip dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiller klarinett relativt godt, om jeg skal skryte litt... :P Har spilt i korps og på musikkskole siden jeg var 10, det skulle bli 14 års trening, det. Spiller fortsatt i korps og kunne ikke tenke meg et liv uten det. Har dessuten små innhopp i et lokalt orkester samt i et semi-profesjonelt ensemble her i byen sånn hist og her. Ellers tok jeg pianotimer i så mange år at det er en skam at jeg ikke spiller bedre enn jeg gjør... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kort periode på klarinett i musikk-korpset,

husorgel i barndomsheimen,

gitar på hybelen,

men nå er jeg best på å spille radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller piano, gitar (mest med akkorder og komp), kan spille litt kornett og trombone. Går på musikklinjen og har lært litt småtteri som skalaer på fiolin, cello og sax!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Blir så misunnelig på dere jeg. Jeg er så lite musikalsk at jeg synes det høres fint ut når jeg spiller på lekemunnspillet til 7 åringen...*sukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller piano. Klassisk, ikke særlig annet. Har desverre ikke pianoet her, da hadde jeg vel gjerne spilt hver dag, tenker jeg (og opptil flere timer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt piano og fiolin men nå spiller jeg veldig sjelden og kun for meg selv. Spilte også horn i korps for maaange år siden...og prøvde meg en gang på å ta tverrfløyte-timer...det gikk heller dårlig :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pianoundervisning i flere år da jeg gikk på barneskolen, men datt dessverre av lasset for mange år siden, og savner egentlig å spille piano! Piano står på ønskelisten min!

Jeg spiller en del gitar til husbruk, og i jobbsammenheng (barnehage) og trives med det! Alle tre sønnene våre har arvet gitarinteressen, og nå har vi til sammen 6 gitarer her i huset, 3 akustiske og 3 el-gitarer...

Ellers er jeg ganske god på CD spiller, særlig i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan saktens 'klunke' litt på pianoet, mest til husbruk... (Det fins som regel noen til stede som kan mer enn meg!)

Det samme gjelder forsåvidt for gitar.

Jeg spiller mest for 'rekreasjon' når jeg har en dårlig dag, som noen nevnte her, eller også for å sette en ekstra spiss på en god dag. Men jeg spiller aldri uten å synge til! Det er jo liksom minst halve vitsen da... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm....det må vel bli følgende:

Piano

Blokkfløyte (Mock)

Trompet

Flygelhorn

Alt og Valthorn

Gitar

Ukulele

Keyboard / Synt.

Fløyte

....og diverse andre småtteri.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten traktere kirkeorgel også, i tillegg til piano! Jeg gikk i lære i to år hos organist, og hadde store planer om en karriere innen musikken, men valgte det bort. Savner det veldig innimellom (å spille på et instrument, altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg har vært batterist i verdens mest talentfullr rockeband pr. kilo, i tillegg til at jeg spiller litt gitar og munnspill.

Etter å ha lest denne tråden, tror jeg at KG-bandet ville bli en suksess enda større enn Dissimilis!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius
Kan saktens 'klunke' litt på pianoet, mest til husbruk... (Det fins som regel noen til stede som kan mer enn meg!)

Det samme gjelder forsåvidt for gitar.  

Jeg spiller mest for 'rekreasjon' når jeg har en dårlig dag, som noen nevnte her, eller også for å sette en ekstra spiss på en god dag. Men jeg spiller aldri uten å synge til! Det er jo liksom minst halve vitsen da... :D

Hehe!

Jeg spiller også litt piano til husbruk - men jeg må kunne spille sangen veldig godt for å klare å synge til. Jeg får ikke konsentrert meg om begge deler på en gang. Merkelig...

Det åpnet seg en ny verden for meg da jeg skjønte hvordan jeg skulle spille etter besifring uten at det hørtes patetisk og tynt ut. Nå stortrives jeg med pianoet mitt, som jeg fikk gratis etter annonse i avisa, og som tar opp 1/4 av stua (nesten!)

Nå som jeg spiller etter besifring synes jeg det er mye vanskeligere å bruke bladnoter - det er så mange noter å holde styr på. Det er langt enklere å bestemme selv hvilke tangenter man skal trykke på til enhver tid...

Min kjære klager over at jeg ikke holder takten når jeg synger mens han spiller gitar, for: "Du klarer det jo når du spiller piano!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiolin og piano.

Har ikke spilt førstnevnte på mange år, men har fortsatt tek'en på pianospillingen. Liker best å spille klassisk musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Mange musikalske her!

:lol:

Forøkte meg på fiolin en gang jeg og, men det ble kattejammer.

Husker jeg skulle lære Per Spellemann, tror det ble gjettekonkurranse om hvilket stykke det var.

Piano er mer min greie. Etter å ha spilt en del år, bare klassisk, var det gøy å "utvide" med litt Billy Joel bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...