Gå til innhold

Spiller du noe instrument?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trompet, gitar og piano.

+ at jeg kan spille litt på tverrfløyte....

Og så spiller jeg på slurva..................................... :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiller piano, gotar og saksofon... men dessverre alt for sjelden.

Det er utrolig hvor mye det hjelper aa faa utlop i musikken naar man er sint eller trist. For meg er det den beste terapi!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg spilte baryton når jeg gikk i skolekorpset for mange år siden. Om jeg hadde klart å spille det i dag, er en annen sak.. :lol:

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg var et rastløst barn.. Har spilt:

- Kornett, Tenorhorn og baryton

- Hammond orgel

- Trommer

- Blokkfløyte

- Bassgitar

Hvor mye av kunnskapen som sitter igjen er jo så som så..

Skrevet

I min barndom gikk jeg til pianolære en gang i uken, gikk lei og sluttet derfor etter noen år. Holdt heldigvis liv i pianospillingen, men det dabbet også av etter en stund.

Men jo, synes det er kjempegøy, jeg. Synd at det blir såpass sjelden, med tanke på at jeg ikke har piano hjemme i leiligheten.

Gjest Gjesta
Skrevet

Prøver og lære meg litt gitar... :)

Clea

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Så moro at det er så mange musikalske folk her på KG :D

Jeg kan spille cello, fiolin og piano. Og en gang var jeg ganske god til å synge. Jeg var ganske god på cello og var med i store ungdomsorkestre og spilte på endel konserter på lokalt nivå. All denne musikken var/er klassisk.

Jeg har også sunget i kor og gjennom dette vært med på store oppsetninger, både av klassiske verker og musicaler.

En periode av livet mitt drev jeg ikke med annet enn musikk og jeg måtte faktisk til lege fordi jeg ble utbrent og holdte på å kollapse. Tenkte musikk, spilte musikk og drømte musikk. Ja, det var tider det.... :ler:

Adina M.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Hardingfele, faktisk. Noe rusten, though.

Gjest Jamila
Skrevet

En periode av livet mitt drev jeg ikke med annet enn musikk og jeg måtte faktisk til lege fordi jeg ble utbrent og holdte på å kollapse. Tenkte musikk, spilte musikk og drømte musikk. Ja, det var tider det.... :ler:

Adina M.

Dette høres ut som meg i en periode! Men du så moro det var! :ler:

Jeg spiller saxofon. Har spilt i oj! over 20 år gitt! Starta i skolekorps i sin tid, og har deretter vært gjennom ungdomskorps, symfonisk orkester, jazzband, storband, kretskorps. Korps ER gøy!

Nå er jeg i storband. Og skulle forresten ønske jeg hadde tålmodighet til å lære meg å spille gitar.

Skrevet

FLØYTE!! Eg har faktisk akkurat bestilt ny fløyte til mange pengar, og sjølv om det bare er 2 dagar sidan eg bestilte, så er eg alt veldig lei av å venta på at eg skal få den nye, fine (og sjølvsagt heilt perfekte) fløyta mi... Og her eg bur er det langhelg, så eg må nok venta heilt til tysdag før eg kan håpa på at ein snill mann bankar på døra og leverer fløyta mi. Eg speler nok mest klassisk når det gjeld solo-stoff, av og til litt jazz.

Så må eg bare sei meg heilt enig i at KORPS ER KJEKT!! Kunne ikkje tenkt meg livet mitt utan korps. Har lyst å spela i orkester og, men må ta litt om gongen. Ja, eg speler vel ein del piccolo og, då, i visse periodar, ofte utan at eg eigentleg vil det. Dei andre fløytistane i korpset mitt er så pysete...

Speler elles litt saksofon (bytta til saksofon dei siste åra i skulekorpset).

Og blokkfløyte. Har 2 (sopran+ og altblokkfløyte), som eg kjøpte lenge etter barneskuletida. Synest framleis at sopranblokkfløyta ofte har ein litt for hylande lyd, så eg brukar helst altblokkfløyta. Har veldig lyst på tenor og bass og. Men det er så mange instrument eg har lyst på, eg får vel aldri nok pengar. Og mannen min speler piano (jazz), så han har jo lyst på flygel. Kan nokon donera ein lotto-gevinst til oss??

Korps er kult. :D

Skrevet
Jeg har akkurat innrømmet at jeg har en gitar på loftet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...