Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?

Gjest irr

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Den 20.12.2015 at 14.53, Brimi skrev:

Fordi jeg liker å tenke meg at disse seriene er "virkelige" og selv om det tydeligvis finnes ca. 7 personer som ser helt like ut som meg så er sannsynligheten veldig liten at flere av dem er i samme land, by osv til samme tid. Derfor er det forvirrende for meg. En ting er å bruke en skuespiller som barn i en rolle og voksen i en annen (med mindre de ligner veldig), men det andre blir forvirrende for meg.

Samme her men det plager meg fremdels ikke om en skuespiller spiller 2 forskjellige roller i en serie. Så lenge rollene hun eller han spiller er totalt forskjellige. 

For meg blir ikke dette forvirrende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver gang noen tyvkobler en bil og raser avgårde med den lurer jeg på om de har sluttet å produsere biler med rattlås..

Endret av Skywalker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er så dum at de roper i skrekkfilmer, og derved røper posisjonen sin og tilstedeværelsen sin slik at fienden finner dem

SHUT UP!!!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Haru skrev:

At de er så dum at de roper i skrekkfilmer, og derved røper posisjonen sin og tilstedeværelsen sin slik at fienden finner dem

SHUT UP!!!!

De er redd da. Du hadde nok gjort det samme selv 

Anonymkode: 24474...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mer folk gjør på talk shows (eller som jeg så nettopp på Lip Sync Battle). Folk skal synge og prate og har hver sin mikrofon til hvert sitt bruk. Snakke-mikrofonen er som regel en "mygg" som de har festet til klærne og det går en ledning til en boks de gjerne har i bukselinningen bak som sender signaler til mikseren. Synge-mikrofonen er en vanlig, synlig mikrofon som har en trådløs sender som blir plukket opp i mikserommet (eller ved miksepulten om det er live ute f.eks.).

Det som irriterer er at folk ikke forstår funksjonen. De snakker i synge-mik'en når den er avslått og vet ikke at det er myggen som tar opp alt de sier. De holder altså mikrofonen opp til munnen selv om det er unødvendig.

Et relatert tema er folk, ja selv skuespillere som skal snakke i mikrofon på platformen. Da lener de seg tett opp i mikrofonen selv om personen før sto normalt og mikrofonen plukket opp det de sa helt fint. Dette fører til at teknikeren må skru kraftig ned i stedet for å ha lyden på samme sted. Dette er like irriterende for dem som de som slår på mikrofonen for å teste at den er på. (Jepp, har litt erfaring fra sånne ting).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Dette er egentlig ikke en irritasjon. Men noe jeg synes er merkelig, Ofte når man ser en mannlig karakter som er interessert i en kvinnelig karakter som ikke har noen interesse i han. Så greier han aldri å se at hun ikke er interessert selv om det er veldig lett å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel fra CSI: politiet er ute etter en fyr. Ser ham på gata. Og roper navet hans og vifter med politiskiltet på så lang avstand at den mistenkte får tid til å stikke av. Og selvsagt forsøker han.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet eksempel, denne gang fra Special Victims Unit (SVU): De skal arrestere en mistenkt, gjerne på vedkommendes jobb eller på et offentlig sted. Kommer nærmest ropende på avstand og høylytt forkynner både navn og forbrytelse. Viser det seg at personen er uskyldig har de ødelagt både jobb og rykte til vedkommende. Er det slik det gjøres i USA?

Under forhør kommer det alltid en veldig arrogant forsvarer dramatisk inn og avbryter forhøret.

Betjentene kan sjelden stå stille og prate, alt skal foregå mens alle er på farten. Må være et fryktelg stressende miljø. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peter Capaldi som nå spiller den 12. Dr Who, hadde også en ganske fremtredende rolle i Torchwood. Ok, ikke samme serie, men samme univers, og begge rollene er veldig synlige. Jeg syns de burde valgt en annen doktor.

Hugh Laurie kanskje? :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin
6 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Peter Capaldi som nå spiller den 12. Dr Who, hadde også en ganske fremtredende rolle i Torchwood. Ok, ikke samme serie, men samme univers, og begge rollene er veldig synlige. Jeg syns de burde valgt en annen doktor.

Slik er det fult av i Doctor Who at en skuespiller har spilt mer enn 1 karakter. Og jeg ser virkelig ikke problemet. Når folk klager over dette begynner jeg å lure på om dere vet hva en jobb til en skuespiller er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lutetium 71 skrev:

Han har også spilt i en tidligere episode av New Who, "The Fires of Pompeii". Det blir forklart med at Doktoren kan velge å bruke et ansikt han har sett før når han skal regenerere. Synes personlig det er helt greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når et fly krasjer eller et tre faller ned (ellernlignende) løper de alltid rett frem. hvorfor ikke løpe til siden?!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Slik er det fult av i Doctor Who at en skuespiller har spilt mer enn 1 karakter. Og jeg ser virkelig ikke problemet. Når folk klager over dette begynner jeg å lure på om dere vet hva en jobb til en skuespiller er. 

Det er helt greit at de gjør det, men da må de også forvente at de mister noen seere. Jeg gidder ihvertfall ikke å se på de seriene som bruker samme skuespiller om igjen, med mindre det er samme karakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sofie777 skrev:

Han har også spilt i en tidligere episode av New Who, "The Fires of Pompeii". Det blir forklart med at Doktoren kan velge å bruke et ansikt han har sett før når han skal regenerere. Synes personlig det er helt greit.

Glemte å skrive at Karen Gillian, som senere ble Amy Pond også spilte en rolle i denne episoden. (Det var Donna som var følgesvenn her).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Akkurat det reagerte jeg litt på også, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vet alltid nøyaktig hvor de skal gå for å finne ting i store bygninger. Neida, ingen hjelp fra lokalkjente her, her går vi rett på, eller i det minste heltene. De andre de eventuelt har med seg, går/blir sendt til andre deler av bygningen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...