Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

I f.eks Game of Thrones snakker de hele tiden om at de har 1000-2000 menn/soldater. Disse er alltid beredt, spiser aldri, sover aldri og bor ingen steder men er alltid beredt til krig uansett.

Joda, de spise, sover og bor i telt osv der hvor hæren befinner seg.

Savner du scener hvor man viser at soldater spiser og sover? Virkelig?

Anonymous poster hash: 724c2...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gjør de vel. Seventh heaven handler ikke om skole men unga går på skolen. Når jeg tenker meg om har jeg aldri sett en serie med barn/ungdommer der de ikke går på skolen..

Enig. Dette var tull.

Anonymous poster hash: 724c2...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Irriterer meg i episoden med chandler og monicas bryllup der det kommer fram at joey liksom har så små føtter og bare bruker str 39. Men ser man på føttene hans så har han jo vanlig store manneføtter. Han har jo ikke små føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samtlige filmer/serier jeg har sett, starter alltid en fødsel med at vannet går - gjerne alt på en gang på et uheldig sted. I virkeligheten er det ganske få fødsler som starter med vannavgang uten å ha hatt noen rier på forhånd.

Jeg syns også at karakterer legger seg til å sove med alt for mye klær på. Langermet, tynn genser pluss pysjamasbukse. Og BH, selvfølgelig.

Bare én gang har jeg sett at noen bruker tannkrem på tannkosten, men det er aldri noen som skyller munnen etterpå.

Jeg forstår godt hvorfor, men det ser likevel litt rart ut at nakkestøttene blir tatt bort i bilene for at en lettere skal se alle karakterene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg i episoden med chandler og monicas bryllup der det kommer fram at joey liksom har så små føtter og bare bruker str 39. Men ser man på føttene hans så har han jo vanlig store manneføtter. Han har jo ikke små føtter.

Nå er vel ikke dette tråden for enkelthendelser i film eller tvserier som irriterer men gjentagende ting som irriterer.

Eller kanskje feil skostørrelse er en gjenganger i dårlige amerikanske serier som Friends?

Anonymous poster hash: 724c2...dac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nå er vel ikke dette tråden for enkelthendelser i film eller tvserier som irriterer men gjentagende ting som irriterer.

Eller kanskje feil skostørrelse er en gjenganger i dårlige amerikanske serier som Friends?

Anonymous poster hash: 724c2...dac

det står ingen regler om at det ikke er lov å irritere seg over enkelthendelser i tv serier. Denne tråden er ikke så nazi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare én gang har jeg sett at noen bruker tannkrem på tannkosten, men det er aldri noen som skyller munnen etterpå.

Man skal ikke skylle munnen etterpå. Da forsvinner jo fluoren som skal beskytte tennene over natten.

Se her:

http://www.kk.no/livsstil/ikke-skyll-munnen-etter-tannpussen-18941

Anonymous poster hash: 724c2...dac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man knase i tenna av masse tannkrem da?

Man skal selvsagt spytte det ut, men ikke skylle bort etterpå.

Anonymous poster hash: 724c2...dac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Man skal selvsagt spytte det ut, men ikke skylle bort etterpå.

Anonymous poster hash: 724c2...dac

hjelper ikke. Jeg skyller uansett og har aldri på mine 32 år hatt et eneste hull i en tann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper ikke. Jeg skyller uansett og har aldri på mine 32 år hatt et eneste hull i en tann

Men da må det jo være riktig å skylle, da.

Ja, Jeanne Calment røkte jo regelmessig, og ble hele 122 år gammel. Da betyr jo det at røyking er sunt og det som skal til for å leve lengst mulig.

Anonymous poster hash: 724c2...dac

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør de vel. Seventh heaven handler ikke om skole men unga går på skolen. Når jeg tenker meg om har jeg aldri sett en serie med barn/ungdommer der de ikke går på skolen..

Enig.

I samtlige filmer/serier jeg har sett, starter alltid en fødsel med at vannet går - gjerne alt på en gang på et uheldig sted. I virkeligheten er det ganske få fødsler som starter med vannavgang uten å ha hatt noen rier på forhånd.

Jeg syns også at karakterer legger seg til å sove med alt for mye klær på. Langermet, tynn genser pluss pysjamasbukse. Og BH, selvfølgelig.

Bare én gang har jeg sett at noen bruker tannkrem på tannkosten, men det er aldri noen som skyller munnen etterpå.

Jeg forstår godt hvorfor, men det ser likevel litt rart ut at nakkestøttene blir tatt bort i bilene for at en lettere skal se alle karakterene.

Dette er jo ganske vanlig uansett da. Spesielt i USA der de ikke har dyne sånn som oss. Ellers har jeg sett på de fleste filmer og serier at de bruker minimalt med klær, sånn som en liten nattkjole eller shorts og singlet. I de fleste filmer og serier så vil de jo ikke legge seg naken av åpenbare grunner.

Anonymous poster hash: 474b6...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Dette er jo ganske vanlig uansett da. Spesielt i USA der de ikke har dyne sånn som oss. Ellers har jeg sett på de fleste filmer og serier at de bruker minimalt med klær, sånn som en liten nattkjole eller shorts og singlet. I de fleste filmer og serier så vil de jo ikke legge seg naken av åpenbare grunner.

Anonymous poster hash: 474b6...28b

Vanlig? Har aldri hørt om en amerikaner som går fullkledd i alle klærne sine til sengs, uten noe dyne over seg. Hvor i all verden har du det fra at det er vanlig? Har du sett for mange hollywood filmer?

Anonymous poster hash: 96bf3...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Men da må det jo være riktig å skylle, da.

Ja, Jeanne Calment røkte jo regelmessig, og ble hele 122 år gammel. Da betyr jo det at røyking er sunt og det som skal til for å leve lengst mulig.

Anonymous poster hash: 724c2...dac

wow fu samnenligner røyking med å skylle munnen med vann eller munnskyllevann etter tannpuss..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Vanlig? Har aldri hørt om en amerikaner som går fullkledd i alle klærne sine til sengs, uten noe dyne over seg. Hvor i all verden har du det fra at det er vanlig? Har du sett for mange hollywood filmer?

Anonymous poster hash: 96bf3...08f

de har ikke dyner men laken. Dyne er ikke vanlig i sp mange land
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som irriterer meg, (vet ikke om det er nevnt før) er når leger (og helsepersonell generelt, pluss politi) tar av seg lateks-hanskene feil. De aaaaner jo ikke hva de driver med.

Nå lurer jeg på hvordan man kan gjøre det på feil måte.

Anonymous poster hash: 403e9...b29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanlig? Har aldri hørt om en amerikaner som går fullkledd i alle klærne sine til sengs, uten noe dyne over seg. Hvor i all verden har du det fra at det er vanlig? Har du sett for mange hollywood filmer?

Anonymous poster hash: 96bf3...08f

De har laken eller et tynt teppe som de bruker over seg. Dersom du ikke visste det er det ikke vanlig å bruke dyne i de fleste deler av verden.

Jeg har for øvrig vært i USA to ganger og har familie som bor i NY, så nei, jeg har ikke "sett for mange hollywood filmer".

Anonymous poster hash: 474b6...28b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjører ofte med bilrutene helt åpne, når det ikke er sånn at de skal rulle ned vinduet for å snakke med noen. Selv om det filmes inni bilen.

Syns ikke at alle starter fødselen med vannavgang selv om det skjer ofte i flimer/serier. Men med en gang de får en rie eller at vannet går så må de på sykehuset med en gang fordi alle har styrtfødsler.

Irriterende med dårlige oversettelser, jeg må ha tekst fordi jeg hører dårlig men får med meg kanskje 80% av det de sier for det. Og mye annet som er nevnt er irriterende ja, som det med at de aldri sier "hadet" i tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg alltid har stusset over, er at når noen sier opp jobben sin, trenger de bare å si: "I quit!" og valse ut døren. Det samme om noen får sparken. Rett ut døra med en gang, som oftest med en pappeske med en plante oppi.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Man kan ofte det i USA. Trenger ikke 3 mnd oppsigelsestid osv Noen steder er det slik, men ikke alle steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...