Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

En person sniker seg inn i et tomt hus, og kikker seg rundt for å lete etter noe. De som bor der kommer hjem, parkerer bilen / motorsykkelen sin, og begynner å gå mot huset sitt. Filmen veksler mellom å vise eier som går mot huset, og de inne i huset som fremdeles leter etter noe.  

Hus-eier setter nøkkel i låsen, og begynner å låse opp døren. De som fremdeles(!!) befinner seg inne i bygningen bråstopper, og titter mot døren. På en eller annen måte har de IKKE fått med seg at kjøretøy (som bråker en del) har dukket opp, og parkert rett foran utgangsdøren. Men de inne i huset klarer altså å høre lyden av en nøkkel i låsen, som vris rundt. Selv om inntrengeren befinner seg i en helt annen del av huset, så kan de visst fremdeles høre dør-låsen... 

Så de stopper opp, og står stille i ett par sekunder i det døren låses opp. Neste scene er hus-eier som åpner døren, og går inn. Men da har de som brøt seg inn på en eller annen måte klart å åpne ett vindu, krype ut og løpe sin vei. Så de er allerede over alle hauger iløpet av de sekundene det tok for de som eier stedet å åpne døren.. 

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Ja sykt irriterende. Og s0 har de alltid noe dypt og meningsfylt de akkurat rekker å si før de dør

Ja, det er skikkelig irriterende! Klarer alltid å si "i love you" før de kreperer 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Det er aldri noen som må drite på tv. Helten redder verden og bruker en uke på det, men en tur på ramma? Nope. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at de alltid har sko på inne i hus i amerikanske filmer og serier! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ikke forstår er at når noen skal på sykehuset for å føde, så må hele vennegjengen vente på venterommet i alle de timene det tar å føde et barn... F. eks. i Friends, når Carol skal få Ben, så drar alle vennene til Ross til sykehuset samtidig som Carol kommer dit, og bare venter på venterommet i alle de timene... Er det ikke bedre at de kommer på besøk når alt er over og har gått bra, og da kan få hilse på babyen? Jeg tror jeg har sett dette i andre serier også - er det vanlig i Amerika at vennene venter på venterommet mens venninna ligger på fødestua...? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, princeofithilien skrev:

En ting jeg ikke forstår er at når noen skal på sykehuset for å føde, så må hele vennegjengen vente på venterommet i alle de timene det tar å føde et barn... F. eks. i Friends, når Carol skal få Ben, så drar alle vennene til Ross til sykehuset samtidig som Carol kommer dit, og bare venter på venterommet i alle de timene... Er det ikke bedre at de kommer på besøk når alt er over og har gått bra, og da kan få hilse på babyen? Jeg tror jeg har sett dette i andre serier også - er det vanlig i Amerika at vennene venter på venterommet mens venninna ligger på fødestua...? 

Ja og så at hele gjengen kommer innom etterpå rett etter ungen er født. Hvem hadde makta så mye besøk rett etter de har født?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, TulleJenny skrev:

Irriterer meg at de alltid har sko på inne i hus i amerikanske filmer og serier! 

Det har de til vanlig. Ikke bare på tv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Det har de til vanlig. Ikke bare på tv

Rart :sjokkbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, TulleJenny skrev:

Rart :sjokkbla:

Det er helt vanlig i store deler av USA, så blir rart for de å gå uten sko

Anonymkode: 7737f...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, princeofithilien skrev:

En ting jeg ikke forstår er at når noen skal på sykehuset for å føde, så må hele vennegjengen vente på venterommet i alle de timene det tar å føde et barn... F. eks. i Friends, når Carol skal få Ben, så drar alle vennene til Ross til sykehuset samtidig som Carol kommer dit, og bare venter på venterommet i alle de timene... Er det ikke bedre at de kommer på besøk når alt er over og har gått bra, og da kan få hilse på babyen? Jeg tror jeg har sett dette i andre serier også - er det vanlig i Amerika at vennene venter på venterommet mens venninna ligger på fødestua...? 

Enig. Også drar de på sykehuset ved første rie eller når vannet går/fosser. De aller fleste fødsler starter ved at vannet fosser ut. 

En ting til ang fødsler på amerikanske filmer/serier. Så mye KS som blir brukt der borte, de kan jo velge. Men på tv så er det alltid naturlige fødsler. Ikke irriterende, men bare noe jeg tenkte på. 

Anonymkode: 47e4e...941

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/14/2018 at 12:07 PM, AnonymBruker said:

Toby, Ian og Jason. 

Anonymkode: 7fc2b...04f

Måtte søke opp dette for jeg har sett alt av PPL og kunne ikke huske noe recast av disse. Såvidt jeg fant ut var det andre skuespillere i pilot-episoden for disse 3 + at i episode 15 (kanskje første han var med i) var Jason en annen, etter det var det fast skuespiller. Det er veldig vanlig med recast etter en pilotepisode og i PLL var det flere karakterer som ble castet etter piloten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TulleJenny skrev:

Irriterer meg at de alltid har sko på inne i hus i amerikanske filmer og serier! 

De har det i virkeligheten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, TulleJenny skrev:

Irriterer meg at de alltid har sko på inne i hus i amerikanske filmer og serier! 

Og den diskusjonen har vel allerede kjørt ett par ganger i denne tråden... 

Anonymkode: 2cecb...72b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og den diskusjonen har vel allerede kjørt ett par ganger i denne tråden... 

Anonymkode: 2cecb...72b

Gidder jammen ikke lese igjennom tråden for å finne ut om det var skrevet før :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par irriterende gjengangere i tenåringsdramaer:

- En fyr er forelsket i en jente. Jenta liker ham også. Men det er en annen fyr som også liker jenta, men hun er ikke interessert i ham. Fyr nr 1 skal akkurat til å dra bort til henne og erklære sine følelser for henne, da han ser henne prate med fyr nr 2 (eller en eks kjæreste eller whatever), gutt nr 1 blir sur og snur på hælen. Uten å snakke med henne eller noe, blir bare sur og kranglete og har bestemt seg for at det aldri blir de to

 

- Den der med at en person skal til å fortelle noe viktig eller tilstå med noe. «I need to tell you something» sier h*n, men blir så klart avbrutt at det andre neket som bare «Actually can I go first? *blablabla*. Now what did you wanna tell me?» Men da vil jo selvfølgelig ikke den første personen si det likevel :bond: Det gjør meg gal!

Typisk at det skjer ved utroskap eller at oops eksen min kysset meg, og jeg vil fortelle det til deg før noen andre gjør det. Men blir avbrutt fordi den andre bare måå fortelle dem at de elsker den, stoler på dem, gjør dem lykkelig eller noe sånn. Også finner vedkommende det ut senere fordi venninna Gracy var tilfeldigvis der når det skjedde, og fikk det med seg også blir det et helvete... 🙄 La folk få snakke!

- Tenårene ser ut som om de er 25 år gamle, har livserfaringen og ordforrådet til en på 45. (Der er One tree hill helt ILLE) Mens foreldrene er dumme som brød. I serier som PLL, Riverdale og TVD er det jo barna som passer på foreldrene og må beskytte dem. Foreldrene gir egentlig bare husarrest og kleine samtaler om «safe sex», ellers får de ikke med seg en drit.

- Trekantdrama. Enough said

- Av og på forhold. Ingen par kan liksom bare holde sammen gjennom hele serien, de må likson slå opp et par ganger og bli sammen igjen.

- Den snille uskyldige jenta går gjennom en fase der hun er skikkelig «bad girl»; drikker alkohol, tar dop, skulker skolen, blir sammen med slemme gutter, og er konstant sure. 

 

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når politietterforskere eller advokater får en åpenbaring som løser hele saken gjennom en helt triviell samtale med en venn. Det er så teit. 

Anonymkode: 97aa9...ffd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Karakterer som plutselig kan engelsk allikevel etter først å ha blitt tolket av en tredje person. Hva fa... skulle de med tolk i første omgang?! :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uekte snø. Ingen andre som blir oppgitt? Det smelter jo ikke. Ler litt også. Er så tullete. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge gutten og jenta får hverandre på slutten, er alt greit. Selv om de var utro mot andre mennesker underveis, såret folk de er glad i, og oppførte seg som galninger, så er alt unnskyldt fordi det var "ekte kjærlighet".

Anonymkode: f6b3d...d44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et måltid er det ingen som spiser, alle sitter bare å rører i maten. 

Varm mat fra stekeovnen som tydelig ikke er varm.

Logiske brister. Det ødelegger hele filmen for meg.

At man tviholder på lakenet i, og etter, sexscener. 

Anonymkode: c5261...7b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...