Silmarill Skrevet 2. mai 2009 #41 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Min venninne har inngått et proformaekteskap for at en asylsøker skal få opphold i Norge. Min venninne har selv, med stolthet, fortalt at om dette til meg. Hun føler at hun hjelper et medmenneske. (samtidig fikk hun 30 000 av han for å gjøre dette). Forholdet mellom dem er kun platonisk, da hun er lesbisk, men av hensyn til hans oppholdstillatelse må de bo sammen og fake et samliv. Mitt dilemma er: skal jeg tyste på dem??? Det hun gjør er per def ulovlig. Nei det mener jeg du ikke skal sladre om! Hvorfor vil du det egentlig? Tenker du på at hun bryter loven, er det virkelig derfor du vil tyste på din veninne eller er det andre årsaker som gjør at du vil det? Hun betrodde deg dette og da holder du tett om det også.Blir det oppdaget så er det greit det, men ikke sladre på vennina di du da! Herlighet! Forøvrig syns jeg kr.30 tusen var et beget lite beløp for et proformaekteskap....... De blir nok avslørt uten din hjelp Ikke vær så skråsikker på det! Endret 2. mai 2009 av Silmarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #42 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Selvfølgelig må du tipse politiet, ikke hør på de som svarer at du ikke skal si ifra. Endret 3. mai 2009 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 2. mai 2009 #43 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Selvfølgelig må du tipse politiet, ikke hør på de som svarer at du ikke skal si ifra. jeg kjenner en som laster ned musikk ulovlig, skal jeg tyste? Dårlig musikk=ikke tyst Bra musikk= da tyster jeg *stønn* Endret 3. mai 2009 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 2. mai 2009 #44 Del Skrevet 2. mai 2009 jeg kjenner en som laster ned musikk ulovlig, skal jeg tyste? Dårlig musikk=ikke tyst Bra musikk= da tyster jeg *stønn* Ja det synes jeg du skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #45 Del Skrevet 2. mai 2009 Ser at det er en del som sier du skal tipse politiet. I det virkelige liv tviler jeg på at det er så mange som faktisk ville tystet på en venn/venninne. Det gjør man bare ikke, unntatt hvis det dreier som en spesielt alvorlig forbrytelse, som for eksempel vold. Jeg lurer på om dette er en tulletråd, bare for å se hva folk svarer. For jeg tviler på at en person ville vurdert å tyste å sin venninne for noe sånt som dette. Naboen kunne man kanskje angitt for noe sånt som dette. Men ikke en venn. Man svikter ikke en venn bare for å være lovlydig for enhver pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 2. mai 2009 #46 Del Skrevet 2. mai 2009 Ser at det er en del som sier du skal tipse politiet. I det virkelige liv tviler jeg på at det er så mange som faktisk ville tystet på en venn/venninne. Det gjør man bare ikke, unntatt hvis det dreier som en spesielt alvorlig forbrytelse, som for eksempel vold. Jeg lurer på om dette er en tulletråd, bare for å se hva folk svarer. For jeg tviler på at en person ville vurdert å tyste å sin venninne for noe sånt som dette. Naboen kunne man kanskje angitt for noe sånt som dette. Men ikke en venn. Man svikter ikke en venn bare for å være lovlydig for enhver pris. Enig der. Det er en kinkig situasjon. De fleste hadde vel styrt unna hele opplegget for å ikke bli innblandet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 2. mai 2009 #47 Del Skrevet 2. mai 2009 Ja det synes jeg du skal gjøre. Da må jeg anmelde fryktlig mange og jeg vedder for at du en eller annen gang også har lastet ned ulovlig musikk/spill/film du også - og/eller har bekjente som gjør det! Neidu, vet du at det kommer jeg helt ærlig talt til ikke til å gjøre! Anmelde både meg selv, samboer, sønnen min en haug av venner for å laste ned musikk ulovlig- SÆRLIG!!!! Forøvrig så er man ingen god venn dersom man tyster på andre venner. Tyste på noen for ran og mord er en ting altså........men..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #48 Del Skrevet 2. mai 2009 Ja det synes jeg du skal gjøre. Kan du med hånden på hjertet påstå at du aldri har gjort noe ulovlig.Har du aldrig lastet musikk ulovlig ned fra nettet?Så skinnhellig er du ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 2. mai 2009 #49 Del Skrevet 2. mai 2009 Da må jeg anmelde fryktlig mange og jeg vedder for at du en eller annen gang også har lastet ned ulovlig musikk/spill/film du også - og/eller har bekjente som gjør det! Neidu, vet du at det kommer jeg helt ærlig talt til ikke til å gjøre! Anmelde både meg selv, samboer, sønnen min en haug av venner for å laste ned musikk ulovlig- SÆRLIG!!!! Forøvrig så er man ingen god venn dersom man tyster på andre venner. Tyste på noen for ran og mord er en ting altså........men..... Ja, du bestemmer selvsagt helt selv Kranglesyk i dag kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 2. mai 2009 #50 Del Skrevet 2. mai 2009 Kan du med hånden på hjertet påstå at du aldri har gjort noe ulovlig.Har du aldrig lastet musikk ulovlig ned fra nettet?Så skinnhellig er du ikke. Jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 2. mai 2009 #51 Del Skrevet 2. mai 2009 Ja, du bestemmer selvsagt helt selv Kranglesyk i dag kanskje? Nei, er ikke kranglesyk bare fordi jeg ikke er enig med deg vel. Når du diskuterer så må du regne med at andre er uenig med deg uten at vedkommende er kranglesyk. Skal jeg si at du svarer som du gjør fordi du er kranglesyk? Spar meg for den slags! Du svarer på ditt og jeg på mitt - det kalles diskusjon det skjønner du!Vil du jeg skal si meg enig med deg selvom jeg ikke er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 2. mai 2009 #52 Del Skrevet 2. mai 2009 Nei, er ikke kranglesyk bare fordi jeg ikke er enig med deg vel. Når du diskuterer så må du regne med at andre er uenig med deg uten at vedkommende er kranglesyk. Skal jeg si at du svarer som du gjør fordi du er kranglesyk? Spar meg for den slags! Du svarer på ditt og jeg på mitt - det kalles diskusjon det skjønner du!Vil du jeg skal si meg enig med deg selvom jeg ikke er det? Neivel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #53 Del Skrevet 2. mai 2009 Jo Så uansett hva slagst teite lover og regler som popper opp så følger du de, bare fordi noen sier du skal ? Javel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 2. mai 2009 #54 Del Skrevet 2. mai 2009 Så uansett hva slagst teite lover og regler som popper opp så følger du de, bare fordi noen sier du skal ? Javel Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #55 Del Skrevet 2. mai 2009 Ja. Glad jeg har egen vilje og egne meninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 2. mai 2009 #56 Del Skrevet 2. mai 2009 Glad jeg har egen vilje og egne meninger Det bør du være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #57 Del Skrevet 2. mai 2009 Det bør du være Hvorfor sier du det? Vanskelig å ikke ha det ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 2. mai 2009 #58 Del Skrevet 2. mai 2009 Jo Du svarer JO til at du aldri har eks. lastet ned musikk eller at du i det hele tatt kjenner noen som har eks. kjørt fortere enn tillat! Har du noen gang gått på rød mann istedenfor grønn mann når du skal krysse gata? Du vet at du ikke har lov til det!Du blir ikke bøtelagt men det er ikke lov! I Danmark blir du bøtelagt for å gå på rød mann - har du aldri gjort det dersom du eks. har vært i Danmark? Har du alltid overholdt vikeplikten som myk trafikant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #59 Del Skrevet 2. mai 2009 Min venninne har inngått et proformaekteskap for at en asylsøker skal få opphold i Norge. Min venninne har selv, med stolthet, fortalt at om dette til meg. Hun føler at hun hjelper et medmenneske. (samtidig fikk hun 30 000 av han for å gjøre dette). Forholdet mellom dem er kun platonisk, da hun er lesbisk, men av hensyn til hans oppholdstillatelse må de bo sammen og fake et samliv. Mitt dilemma er: skal jeg tyste på dem??? Det hun gjør er per def ulovlig. Ja, jeg mener du har plikt til å varsle om dette. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 2. mai 2009 #60 Del Skrevet 2. mai 2009 Hehe, nå setter jeg en stopper for dette. Diskuter heller hva tråden egentlig handler om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå