Gå til innhold

Bruker kjæresten mye tid på TV/PC-spill?


May Brit

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er rart at å spille blir sett på som en "ikkeverdig" hobby.

Hvis man hadde lest bøker i timesvis hver dag, eller skrevet/tegna osv osv, så ser ikke folk på det som like ille.

Men man skal selvfølgelig ikke overse kjæresten sin hver dag for å holde på med en hobby isteden.

Når jeg kjøper spill så blir jeg helt avhengig, og glemmer tiden helt. Hvis jeg setter meg for å spille når jeg våkner på en lørdag så har det plutselig gått 9 timer, men det er jo også litt fordi det absolutt ikke er noe annet å gjøre her jeg bor, ute i åkerne.

Er ikke like glad i å spille som jeg var før, men innimellom kommer det noe skikkelig bra, men da er det snakk om feks eventyrspill som er så forseggjort at det er som å spille en godt skrevet bok. (også setter jeg på timer som piper hver time, så jeg får tatt pauser og har oversikt over hvor lang tid jeg har brukt hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Worldofwanker

Har alltid spelt data. 20års erfaring. Men data har aldri tatt overhånd (nesten var eit par år med world of warcraft,,raiding og det er til faste tider so da måtte eg bare still og RL tapte)

Er mye ein "ja" mann om folk spør meg om kino, poker, kortspel, sosialisering..fester, bursdager stiller eg alltid opp. slår av data.

Om eg hadda hatt kjæreste so hadde eg nok brukt mer tid på henne og mindre tid på data. Men har ikke kjæreste so da kan eg bruke so mye tid jeg vil.

Litt lei av alt det negative med spel. Spesielt wow bare du nevner det er det damer som går i harnisk (som aldri har sett spelet før). Las ein artikkel i vg ell dagbladet som heitte world of wankers. Nu skumma eg alt for raskt over den og finn den ikke att sukk. Men uansett menn måtte skjerpe seg slutte å spele data og spesielt world of warcraft (wankers). Og vise mer interesse ovenfor damer....

Her er mitt clue,,,,Har vist nok interesse ovenfor damer, 0 resultat. Er bare noen som ikke får det til desverre. So held meg til det eg er god til. Har gitt opp å få dame

So trur nok det blir PC spel framover...

OBS TV...jauv har jo ein TV ståendes, men ingen kanaler..4 novemer i dag er det 1 år siden eg har hatt noen kanaler og før det såg eg nesten ikke...er jo bare ræva på TV og TV seriene som er bra viser dei ikke. Dei må eg bestille :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jannes_*
Merkelig fremstilling om det er en artikkel du skal skrive.

Det står: "eller er det noe HAN foretrekker alene".

Må det være han?

Hva driver kvinner med? Om det er han som bruker pc mest, så kan kvinner sitte foran tv og se såper hele dagen. Påstand selvsagt.

kan du ikke si det som det er da? At du vil bli underholdt av din kjære,men han er opptatt med andrw ting. STAKKARS

Hva med å spille et spill som kan hjelpe kjærlighetslivet ?

Har selv prøvd Kjærlighetsspillet og det ble mye kjærlighet og morro ut av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten har Nintendo Wii, den står hos han, men vi spiller alltid sammen, 2player :) Ellers så spiller jeg litt Sims, ca 1 time hver gang, 1-2 ganger i uka. Han spiller ikke PCspill, bortsett fra det derre Elasto Mania, det dårlige spillet med den motorsykkelen som skal samle epler? Hehe, husker ikke helt :P Men han får dilla på det innimellom :):)

hehe nice, det spiller jeg også. Eneste jeg spiller for tia, bruker ofte 5 timer om dagen til det, helt sykt :S

Men så har jeg jo ikke dame da, bare i helgene ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Susannelil

Kjæresten min bruker all sin tid på dataen.

Han verken jobber eller går skole, så tiden hans går med til spilling og meg.

Han spiller WOW, som mange andre, men når han først sitter der, så sitter han der.

For noen dager siden så skulle vi se en film som gikk på tv'en, "jada, jeg kommer straks, må bare snakke med Patrick en kjapp tur" ... En kjapp tur ble til over en time og filmen var nesten ferdig da jeg gikk for å se etter han! Hvor fant jeg han? ved dataen med hypnotiserte øyne som glante inn i skjærmen. Han hadde begynt på det nye spille sitt!!! Jeg sto i 10min i døren å stirret på han før han reagerte på at jeg faktisk var der.

han er helt vidunderlig når jeg først har fått oppmerksomheten hans, men så fort det er noen kompiser i nerheten, da snakker de WOW med en eneste gang, ikke noe normalt samtale emne.

Jeg reakgerte på spillingen hans forje uke, og sa at jeg kjeder meg og er lei spillinga - Han ble potte sur og ville ikke snakke med meg. Helt til han ble alene hjemme og trengte hjelp med klesvasken...

Flaut å måtte si det, jeg er faktisk sammen med en 20 år gammel mann som bor hjemme og spiller.

Vi hadde planer om å flytte sammen i 2010... Ja jeg ser den nå, det kommer ikke til å skje!

Jeg holder på å gi helt opp! er det jeg som er problemet? er det min feil at han spiller fra han våkner til han legger seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt forhold er det jeg som er gameren. Men jeg spiller kun når jeg er alene, så det blir bare noen timer nå og da. Går mest i Zelda og Mario-spill, samt noen andre eventyrspill. Har klart å få typen med på enkelte spill som vi spiller sammen, og da er det ikke lov å spille alene. For tiden liker vi å spille paper Mario på Wii. Ellers har han også fått sitt eget spill å spille på når han er hos meg, og da sitter han og koser seg en stund. (Vi er altså ikke samboere.)

Begge søstrene mine har omtrent det samme spillmønsteret, men de spiller vel mer sammen med andre enn alene. Vi har vokst opp med Nintendo, og jeg har 5 konsoller, så for meg er gaming en naturlig del av hverdagen. Jeg er litt hyper i hodet, så for å slappe av ordentlig når jeg er stresset, må jeg ha en aktivitet som oppsluker meg. TV og bøker er ikke tilstrekkelig til tider, for tankene vandrer og jeg klarer ikke konsentrere meg. Dermed er det perfekt å spille, fordi jeg slipper helt taket i alle tanker, og konsentrerer meg fullt ut om spillet.

Vil bare påpeke at en god balanse er tingen. Jeg har tre mastergrader, og føler ikke at spillingen er fordummende på noen måter. Eventyrspill er svært ofte god hjernetrim, på linje med sudoku eller kryssord, så jeg føler at jeg blir stimulert. Men jeg slutter når jeg får vondt i rompa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min bruker all sin tid på dataen.

Han verken jobber eller går skole, så tiden hans går med til spilling og meg.

Han spiller WOW, som mange andre, men når han først sitter der, så sitter han der.

For noen dager siden så skulle vi se en film som gikk på tv'en, "jada, jeg kommer straks, må bare snakke med Patrick en kjapp tur" ... En kjapp tur ble til over en time og filmen var nesten ferdig da jeg gikk for å se etter han! Hvor fant jeg han? ved dataen med hypnotiserte øyne som glante inn i skjærmen. Han hadde begynt på det nye spille sitt!!! Jeg sto i 10min i døren å stirret på han før han reagerte på at jeg faktisk var der.

han er helt vidunderlig når jeg først har fått oppmerksomheten hans, men så fort det er noen kompiser i nerheten, da snakker de WOW med en eneste gang, ikke noe normalt samtale emne.

Jeg reakgerte på spillingen hans forje uke, og sa at jeg kjeder meg og er lei spillinga - Han ble potte sur og ville ikke snakke med meg. Helt til han ble alene hjemme og trengte hjelp med klesvasken...

Flaut å måtte si det, jeg er faktisk sammen med en 20 år gammel mann som bor hjemme og spiller.

Vi hadde planer om å flytte sammen i 2010... Ja jeg ser den nå, det kommer ikke til å skje!

Jeg holder på å gi helt opp! er det jeg som er problemet? er det min feil at han spiller fra han våkner til han legger seg?

Det er nettopp det som er normalt emne for wow-gamere :) Jeg og samboer snakker med hverandre om hva vi har gjort på wow hele tiden.

Og nei, det er ikke din feil. Kanskje han har blitt avhengig, eller kanskje du overreagerer. Høres ut som om det er de han bor med som må bli strengere, de kan vel ikke akseptere i evig tid at han bare sitter der og spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han smelter når jeg blir oppriktig lei meg fordi Balthier døde i Final Fantasy.

NEeeei, døde Balthier? Jeg er ikke ferdig med FFXII enda! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboern bruker en del tid på data.det gjør jeg åsså.men i helgene tar vi alltid oss tid i sammen til og se på film og lage mat.og tar en tur ut på formiddagen og kikker litt osv.

men hender jeg kan bli lei og spør om han kan komme opp fra kjellern og ta enpause.da gjør han som regel det om det er noe han kan gå i fra.men til sommer da babyen kommer så blir det en del mindre tid.i alle fall mens babyen er våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hverdag dette. Ikke har han jobb, så han sitter foran datan fra han står opp til han skal sove igjen. Må nesten "tvinge" han til å tilbringe litt tid med meg utenfor pc-rommet. Det er slitsomt, jeg står for alt husarbeid, det har vært sånn lenge, og det spørs hvor lenge jeg orker mer.

Argumentet er alltid...Hva annet skal jeg/vi finne på?

[/quot

Samboeren min er arbeidsledig og vi har en datter på 2 år. Så fort sjangsen byr seg setter han seg ned og spiller playstation. Når jeg kommer hjem etter å ha kjørt hun i barnehagen, når hun hviler på dagen, og når hun legger seg for kvelden. Da kan han sitte fra ca 19-3-4 på natten. Jeg legger meg stort sett alene. JEG må gi beskjed eller spørre han ang husarbeid, for det tar han ikke initiativ til selv. Det plager meg så forferdelig at han ikke viser interesse for meg....Er jo glad han ikke spiller mens datteren vår er våken men....... Argumentet hans er det samme som din samboer!!Han begynner å bli så tafatt at jeg har lyst til å knuse playstationen hans!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min er også ganske glad i å spille WOW. Vi har vært sammen i over 10 måneder nå, og han bor omtrent hos meg, så vi ser hverandre hver dag.

Til å begynne med så hatet jeg WOW mer enn alt på jord, fordi jeg så hvor oppslukt han ble i å spille, og følte meg nesten ignorert noen ganger.

Nå har han roet seg ned litt, fordi han har sett hvor gretten jeg blir når han spiller mye, så nå føler jeg ikke det hatet lenger.

Han har også en tendens til å prate om wow med kompisene sine, og siden spillet har så mange egne ord, uttrykk og begreper, så kunne de like så gjerne pratet Arabisk. Jeg skjønner absolutt ingenting av hva de prater om.

Men gutter må få lov å være gutter. Vi tenkte å spleise på en Nintendo Wii, sånn at han kan spille tv spill, og jeg kan bruke Wii Fit/Wii Active, så da blir det kanskje enda mindre WOW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min spilte veldig mye WOW tidligere. Han hadde nesten aldri tid til å finne på noe, for han hadde ca. 3-4 faste spilldager hver uke der han MÅTTE spille, fordi da spilte han sammen med andre folk (ikke at de satt sammen å spilte, men spilte sammen i spillet, eller noe slikt). Pluss at han spilte mye ellers også..

Til slutt ble jeg drittlei, å sa at jeg ikke orket mer av denne spillinga, og hvis han ikke skjerpa seg, så orka jeg ikke mere.. Hva er vitsen med å være sammen, når vi aldri kan være sammen?

Han sluttet å spille, han slettet spillet foran øynene på meg, og har ikke spilt WOW siden :) Dette er vel ca. 4 år siden nå.

Han spiller fortsatt data/ TV- spill, men ikke i den grad som tidligere, han spiller ikke framfor andre ting iallefall, og har ikke faste spilldager der han MÅ spille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer bruker mye tid på spill og nett, liker selv å spille så har ikke noen problemer med det. Eneste jeg ikke liker er at han e på nett og flørter, har hatt mange diskusjoner om dette men han klarer ikke å slutte, helt hekta på dette. Han har inget intresse å møte disse jenten, men er jævlig irriterende uansett og jeg liker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest (g24)

Opphavet til denne "avhengigheten" mange snakker om her bunner rett og slett ut i vaner (eller uvaner om du vil). Dere som sliter med kjærester som er "avhengige" bør snakke sammen om problemet og finne noe annet man kan drive med sammen, som kan overta de gamle vanene!

Jeg er vel bevandret i både WoW, CS og andre spill, og endte opp med en pause fra eks-kjæresten min pga. spillinga. Vi pratet ut om det og fant på noe nytt. Andre årsaker til at forholdet ikke funka til slutt =)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjæresten min spiller litt x-box, men dette er ikke noe som går veldig utover meg, da vi ikke bor sammen, og han som regel ikke spiller når vi møtes.

Det er likevel et eller annet i meg som finner det frastøtende med en voksen mann som spiller "barnespill". Han er helt i starten av 20-årene, så jeg reagerer ikke veldig på at han spiller, noen ganger blir jeg med selv også, men jeg er veldig opptatt av at dette ikke skal være en vane som eskalerer og vedvarer. Jeg vil ikke ha en 40 år gammel mann som spiller dataspill med ungene, mens jeg gjør husarbeid. Dette vet han også. Heldigvis har han vært i speideren hele sin barndom, og er kjempeglad i friluftsliv, noe jeg finner langt mer sjarmerende :rødme: En slik far vil jeg ha til mine barn!

Det er mye mer sexy med en mann som tenner bål i skauen, enn en mann som sitter henslengt i en sofa med en spillspake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...